… babiččina půda s vůní sena, starých šatů a bylinek,

to patří do mých pokladů dávných, dětských vzpomínek.

Tu truhličku plnou vzpomínek, inspirací a tvoření právě otvírám,

pro Tebe, ať je Ti zde fajn,

ať krásnou chvíli já Ti dám …

pondělí 26. srpna 2013

... byl jeden domeček, byl na hony vzdálený ...

…nedávno jsem zde psala na podobné téma, ovšem s podtextem lásky. Dnes mi zazvonil telefon, slečna, resp. mladá ambiciozní úřednice ze stavebního úřadu mi ani neřekla slušně dobrý den, striktně požadovala mého muže. Za 10 minut 17.00 hod.  (po 26dnech) nám oznámila ( po mnoha nesmyslných požadavcích) , že naši žádost o ohlášení stavby, tam vysoko v horách, tam , kde bych ráda sepsala Memory, převádí na stavební povolení. Další zabitý čas, další měsíce čekání, nic nedělání… Proč to celé píši? Tento blog je nejen o kreativitě, vaření, pečení, rodině, vzpomínání, ale je i mým diskuzním fórem ve chvílích, kdy sama nevím, co dál… Jak by jste se zachovali vy v takovém případě, kdy s vámi mladá, nezkušená děva jedná jak  s posledním pohunkem ? Činí průtahy a dovolím si říci i šikanu? Moje profesní zkušenost mi celý život velí, že schody se myjí od vrchu. Naskýtá se otázka, zavolat na ministerstvo pro oblastní rozvoj? Nebo tajemníkovi onoho obecního úřadu? Vždy jsem si myslela, že po dobrém člověk nejdál dojde. Není to pravda. Tito mladí, hravý a neklidní „děti“ si dodávají sebevědomí tím, že jednají arogantně, sprostě a mnohdy i mylně. Nevědí, co je takt, slušnost, zodpovědnost a úcta. A myslím, že je to někdo už musí začít učit. Už jen proto, že bych se ráda dožila svého snu, domu v horách …Děkuji všem za váš názor … 
P.S.: slibuji, že příští příspěvek bude pozitivní, pohodový  a milý

... DĚKUJI a všem krásný, pohodový a poklidný večer  ...

16 komentářů:

  1. Zdravím Vás Věru.Nedá mi to a musím reagovat. Jsem totiž taky úředník.Myslím, že pro nás snad prokleté slovo.Pracuji denně i třeba se stovkou lidí a věřte mi,že se i úředník snaží vyjít vstříc a pomoci,ale přístup a chování některých lidí je velice zdrcující a práce s lidmi je velmi obtížná.Nicméně vše je o lidech.A proto vy občané "z druhé strany" máte právo na to si stěžovat a uvést věci na pravou míru a i já bych to udělala,pokud by se mnou někdo takto jednal.Bohužel,někdy my,úředníci žádné dovolání nemáme.Jak říkal můj tatínek "s kloboukem v ruce obejdeš celý svět" a já tomu pořád budu věřit.Přeji hodně vstřícných úředníků :-)Věra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Věru, moc děkuji za Váš názor tzv. z rubové strany. I já říkám, že vše je v lidech. Dokonce si myslím, že ve svých letech mám i na ně čuch a odhad. Ten mě opět nemýlil.Nebude to lahodné uchu, ale mám s úřady spíše negativní zkušenosti a co je pravdou, není to chyba z mé strany. Mám kolem sebe i spousty známých, kteří mají tutéž zkušenost. Ono to je hlavně o lidech, úhlu pohledu a každá mince má dvě strany. V našem státě se dostal tzv. úředník nad pozici obyčejného smrtelňíka, byť jim je též. Jak praví klasik, dej člověku moc a uvidíš co v něm je.Děkuji ještě jednou za Váš názor.Přeji krásný den.Věrka

      Vymazat
  2. Věru, já ti moc neporadím ... neumím s takovýma lidma jednat. Je to asi mou povahou, raději se jim vyhnu, pokud to jde. Mám také ráda slušnost a úctu a je mi moc líto, že se z našich životů dost vytrácí ...
    Věru, pevné nervy a ať vám to dobře dopadne ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Věru, děkuji za názor, jj pevné nervy aještě pevnější. Mě moc trápí arogance mladých a nehodlám se s ní smířit. Být to moje dcera či syn, věděla bych si rady :-) Věrka

      Vymazat
    2. Věru, plně s tebou souhlasím. Snažím se své děti vychovávat k dobrému a doufám, že se mi to podaří. Manžel vede mladé hasiče a když vidím, jak se chovají, nezdraví, dělají, že nevidí a ty jejich řeči. A co je nejvíc zarážející, že holky jsou horší než kluci. Takže i já si držím pěsti při výchově, páč naši kluci též chodí na hasičák. Tak snad se mi nezkazí :)

      Vymazat
    3. jj, rozumím, chápu, sdílím.
      Ještě mě napadá k danému příspěvku jen jediný citát skvělého pana Wericha: „Arogance je parukou k zakrytí duševní pleše."

      Vymazat
  3. hezký den,Věruško.Dnešním mladým prostě chybí jakýsi kousek empatie s druhými.Nechtějí se nijak citově angažovat ani ve vztazíh,natož v práci,mladou ůřednici prostě ani nezajímá jak působí na druhé lidi a ani co si o ni druzí myslí-odbude si svoje nutné pracovní zlo a jde domů.Vždycky,když s někým takovým telefonuji,udělám nakonec velice milý hlásek a řeknu-uhm uhm děkuji jste moc hodná,že jste zavolala.No ať si tu pochvalu přebere jak umí,doufám,že jí to v té hlavičce aspoń trochu trkne.Momentálně i my bojujeme s úředním šimlem-nechtějí nám povolit obyčejnou přípojku vody-a taky si myslím,že jde o úřední šikanu,tak ti přeju HODNĚ TRPĚLIVOSTI A AŤ SE VŠECHNO POVEDE JAK MÁ....zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zuzi, děkuji za názor, velice. Ten mi opět potvrdil, že i jiní bojují s úřednickým šimlem, který slušně řehtá. Jsem typ člověka, který se nedokáže smířit s lidskou blbostí, zlobou a závistí. Co živa budu, budu jí čelit. Nebudu klopit zrak, protože bych se musela stydět.Budu i Tobě držet palečky. Je to moc náročné i na zdraví.Věrka

      Vymazat
  4. Ahoj Věruško, v tomto případě ti nemohu poradit, nemám žádné zkušenosti. Jedna paní říká o nových pracovnících - že jsou mladí a neklidní....a já dodávám, že si myslí, že snědli všechnu moudrost světa. Zkus se nejdřív obrátit na vedoucí/ho odboru zda to je opravdu podle zákona. Asi by to měli dát i písemně a na vyřízení jsou lhůty - tuším 30 dni nebo i 60, když je potřeba ještě něco doložit. To jsou ale obecné lhůty.....Tak budu držet palce. ahoj Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zuzi, i Tobě velké díky za názor. Nejhorší je, že v tomto s prominutím bordelu, kde si všichni hrají na zákony, žádné neplatí.Tudíž i lhůty jsou o ničem :-( a toho se nejvíce bojíme, neboť pak stavební povolení, řízení může pod taktovkou takové "úřednice" trvat i léta...Věrka

      Vymazat
  5. Ahoj Věrko a ostatní diskutující. Jsem už babička, ale stále nemám ráda shrnutí mladých lidí na jednu hromadu(Ani starých). Člověk je takový jaký je a nezáleží na věku. Je pravda, že určitá povolání přitahují určité typy lidí a proto to tak na úřadech vypadá. Existují však i výjimky. Ono je to taky někdy i o nesmyslných zákonech a těžkém boji s nimi i ze strany úředníků.
    Nikoho se tím nezastávám a na tvém místě bych volila stížnost na na nadřízeného té paní. Možná jsou ti lidé takoví proto, že si nikdo nestěžuje.
    Přeji mnoho štěstí.
    Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Věru, děkuji za reakci. Rozumím tomu, že selekce je nesmysl. I já jsem babička a současně maminka malé holčičky. Všimla jsem si, že většina, podotýkám většina lidí ve věku cca 25 let, s čerstvým VŠ diplomem je v této zemi "nejchytřejší". Nepotřebují poradit , oni potřebují druhým radit :-) Bohužel na tuto čerstvou "úřednici" jsme natrefili i my :-( Za mých mladých časů to bylo tak, že čerstvý student se min.5let zaučoval. Stál u prkna a přes prkno tiše nahlížel projektantovi pod ruku, učil se praxi. Odděloval teorii od praxe a o tom to je. Dříve to nepamatuji už ani já, byli učedníci, tovaryšové. Nikdo učený z nebe nespadl. Ale oni si myslí, že ano. Nechápu, jak někdo ještě s mokrým razítkem dostane rozhodující právo a moc...Jak říkala moje babička " Pán Bůh s námi a zlé pryč...

      Vymazat
  6. Milá Věrko,
    již nějaký čas nahlížím do Vašeho blogu. Spíš musím napsat, že se vždycky na vypravování i fotky těším. Nedá mi , abych se k tomuto problému nevyjádřila. Před třemi roky jsem řešila problém, trochu jiný, než Vy, ale problém. Řešila jsem nesprávné rozhodnutí a postup městské rady. Nebyl snad nikdo, kdo by mi poradil, u kterého orgánu bych si mohla stěžovat.Volala jsem, jak se říká od čerta k ďáblu a nakonec jsem jednala až na ministerstvo práce a sociálních věcí (problém spadal do tohoto resortu). Tam mi poradili přesný postup, na co si stěžovat a jaké dokumenty mě rada musí předložit k nahlédnutí, včetně paragrafů, dle kterých na to mám nárok. Vše jsem udělala přesně dle návodu, kdy byli všichni v šoku, že věci znám a do tří měsíců bylo vše k mé spokojenosti vyřešeno. V naší zemi všichni spoléhají na neznalost nás "obyčejnýchů smrtelníků" a také na to, že si nedovolíme na nic a nikomu stěžovat. Radím - zjistit, kam si na dotyčnou stěžovat. Řešit se to rozhodně musí a také bude. Přeji pevné nervy a hodně úspěchů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Pavlo, těší mě, že ke mě chodíte na návštěvu a moc jsem potěšena, že jste mi zde zanechala tento komentář. Určitě podniknu patřičné kroky. Jsem typ holky, co se nevzdává a když mě vyhodí dveřmi, vlezu oknem. Naštěstí moje polovička je typický rytířský typ a ten se nikdy nevzdává. Písnu, jak jsme dopadli. Věrka

      Vymazat
  7. Milá Věrka,Váš blog som objavila nedávno a ste presne moja krvná skupina a možno sme aj rovnako mladé/Ja som ročník 1971/ no a samozrejme musím reagovať.Som tiež veľmi mierumilovný človek a vždy slušná,ale keď to nejde tak to nejde... a vtedy ide slušnosť bokom.S manželom sme spolu 24rokov a už sme tiež riešili všeličo ale človek jednoducho nemôže ovládať všetky zákony a paragrafy,potom by sme nepotrebovali úradníkov...Takže je to smutné,ale ak chcete niečo vybaviť jednoducho musíte byť drzá a tvrdohlavo ísť za svojím cieľom,no a samozrejme si pozisťovať na čo a koho máte právo,prípadne sa sťažovať.Takže u nás to zabralo a keď pani úradníčka videla že manžel ovláda problematiku veci a na niektoré veci nevedela reagovať,tak potom zmenila postoj a odrazu sa všetko vybavilo za 3dni.Veď preboha nejdete robiť Jadrovú elektráreň...chcete len kľudné miesto pre seba a svoju rodinu,tak načo toľko šikany a nezmyselných zákonov.Prajem pevné nervy a verím že to dospeje k zdárnemu koncu už čoskoro a budem čítať dobré správy.Prajem krásny deň a pozdravujem.Jana zo Slovenska

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jani, děkuji za komentář, hovoříte mi z duše.. Asi to bude tím, že jsme stejná krevní skupina tzv.Husákovi děti:-) Písněte na email ten Váš, pokud to jde. (je uveden nahoře v mém blogu.Děkuji.Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. Těší mě a vážím si jich. ♥ Věrka