Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

neděle 25. srpna 2013

... originál mléko ...

…mám ráda originály a to ve všem. V citech, věcech, jídle i názorech. Dnes bude řeč o originál mléku. Vzpomínám si , když jsem byla malá, chodily jsme s babičkou s hliníkovou bandaskou s mlékem k vykotlanému stromu k tzv.výkupu. Tam vždy zastavila malá cisterna a probíhal výkup mléka od drobných chovatelů krav. Vzpomínám si i na ty velké hliníkové barely, na staré sousedy s upracovanými rukami v tzv. kajdách (monterkový kabátek), na tu chuť pravého mléka, na kterém jsme vyrostly…a právě proto, jezdím přes kopec k hodnému hospodáři s bandaskou. Dnes už nerezovou pro originál mléko. Mléko, co chutná nasládle a poctivě. Tak poctivě, že každé ráno sběračkou sbírám z něho až 2cm poctivé smetany. A protože zítra přijede naše Kristýnka s vnoučkem a svou polovičkou, dovařila jsem právě originál poctivý gáblík. Domácí guláše, jeden segedínský druhý srnčí. Tak snad bude chutnat – originálně …

... originál mléko ...

... smetana a hóódně poctivá ...

... tuto fotku jednou své dcerce ukáži, to když ji teklo ještě mléko po bradě...

...a že chutná, no comment ...

... můj originál knedlík, který je neskutečně rychlí. Prášek do pečiva, polohrubka, mléko, sůl, vejce, rohlík....

... krájím ho nití, tak jako moji předci...

... ta vůně zelí (originál námi našťouchaného do štandlíků) voní po celém domě...
... guláš divočina ...

... originál segedínský guláš, který naše Kristýnka zbožňuje. Pro zbytek rodiny právě klokotá v hrnci guláš srnčí ...


... krásný zbytek deštivé neděle a třeba s nějakým originál gáblíkem ...

4 komentáře:

  1. Ahoj Věruško, z dětství vzpomínky nemám, ale z doby zase tak nedávné ano. Jeden čas jsme odebírali mléko ze dvora - bylo to neskutečné....tak jak píšeš. Segedínský guláš máme rádi všichni. Zelí nakládáme také, šlapu ho osobně - ale používám speciálně vyčleněné tenisky (a igelitový sáček) - když jsem byla bosa, tak jsem to odstonala. Knedlíky krájím jenom nití, ale dělám je z kvasnic, ty z prášku do pečiva jsem ještě nezkusila. Vařím je v páře - už hodně let a podle mého jsou tak nejlepší. Máš krásné příspěvky a dokážeš mi jimi "kápnou do noty":-) tak se budu těšit na ten další. Ahoj a hezký zbytek léta. Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zuzanko, děkuji za příjemný komentář, plný upřimných slov. Děkuji. Jsem moc ráda, že Ti je u mě fajn:-)Věrka

      Vymazat
  2. Věruško, segedín zbožňuju... hned bych na něj k Tobě zašla... mňam.
    Krásný chuťový příspěvěk. Ať všem zítra udělají Tvé mňamky radost,
    papa a dobrou, Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Moni, jsi zvána, ale musíš rychle. Naše Kristýnka, ač to nevypadá, je velký jedlík:-) Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...