… babiččina půda s vůní sena, starých šatů a bylinek,

to patří do mých pokladů dávných, dětských vzpomínek.

Tu truhličku plnou vzpomínek, inspirací a tvoření právě otvírám,

pro Tebe, ať je Ti zde fajn,

ať krásnou chvíli já Ti dám …

středa 7. srpna 2013

... teď ...

…jako malá, psávala jsem básně.
Umyla jsem stesk, slzy, bylo mi krásně…
Dlouho jsem nepsala slova plná citu,
dnes ano, TEĎ a právě pro vás, jsou tu…
Musím jen psát, nemohu mluvit…
tak moc mě bolí duše a pláče, chce se jen tulit.
Stékají mi po tváři slzy…
dnes jsem moc křičela a slova, co mě tížila 42 let,
dnes našly si cestu na svět….
Tak moc bych chtěla dotknout se klidu, lásky a pohody
a smazat všechny bolesti, trápení a neshody.
Ale… jsem už velká holka a musím se vydat na tu cestu sama,
obejmout mého muže, velkou lásku, děti, co mě tak milují a být velká máma…
Být silná, velká a skvělá máma…
Být skvělá , tak, jak jsme si vždy přála a nikdy neucítila,
být skvělá, tak, jak jsem si už jako holčička vysnila…



23 komentářů:

  1. Někdy je potřeba vykřičet bolesti, které nás trápí!Ale ráno vyjde sluníčko a bude lépe.A tvé "ted" už bude pryč!Jsi určitě skvělá máma a ženská a Tvá milující rodinka je Ti určitě oporou.Bude dobře zase Věruško, uvidíš!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...Marcelko děkuji za podporu a milé slovo, dnes mám ještě vykřičené hlasivky a činí mi trochu potíž mluvit, ale skutečně je lépe. Vyšlo slunce na nebi a musím jít dál. Jsem vděčná životu, Bohu za to, že mám nejbližší rodinu, jakou mám...Děkuji i Tobě. Věrka

      Vymazat
  2. Věruško, Ty umíš vládnout slovy, krásně píšeš a hezky se to čte:o)
    Jak Ti rozumím, ani nevíš jak. Mám zdravé děti, skvělého manžela a tíhu na srdci také hodně starou a také jsem zkoušela křičet, ale toho na druhé straně nepřekřičím. Ať se Ti daří v dušičce co nejlépe, zlatíčko:o))) Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, děkuji. Moc ráda dostávám od Tebe milá slova. Povím Ti tajemství, nikdy jsem je nedostávala od mámy. Ta mě vždy pokořovala a ponižovala, protože ta slova musel dostávat můj starší bratr, který měl milion neduhů a nedostatků. Aby je zakryla, mé dostatky a klady shazoval. V životě mě nepochválila, nedala pusu.... je toho moc. Vloni na podzim mi zavolala, že mě už nikdy nechce vidět, já se z toho zhroutila. Ale dva dny nato jsem rozeslala do světa skrze blog toto srdce na dlani http://carolinamia.blogspot.cz/2012/09/srdecne-oceneni-pro-vsechny-lidi-dobre.html
      , aby mi to vždy připomnělo, že zloiba je svinstvo a láska má křídla. Včera se stalo něco, co mělo mnohem větší dynamiku a sílu než vloni na podzim. Stály vedle mne mé dvě dospělé děti, mezi kterými jsem byla zaklíněna, pevně a ony při mne stály... Děkuji jim moc... víc než moc...

      Vymazat
  3. Věrko, nebreč!! Slzy si nechej pro radosti!!!! Nauč se přijímat i blbost lidskou, která umí hodně ubližovat a povznes se nad ni. Nadávat můžeš, to ti pročistí plíce i hlavu a budeš mít o 2kg míň:-)))). Jsi skvělá...Manželka, matka, babička, žena...!!Podívej se na to, co máš kolem sebe..Třeba ti ubližuje někdo ne proto, že nejsi skvělá, ale pro jeho hloupou závist!!!!
    A jinak, jsi dobrá, že sis otevřela krámek na fleru. Já tam jsem od 2009, ale jen jako nakupující. Dále jsem nedošla:-)) Hoď to za hlavu, když nejde o život, jde o....nic! A pamatuj, že největší učitel tvého života je tvůj největší nepřítel. Tak úsměv do tváře a radost v srdci♥♥♥♥ Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Věru, tak , jak píšu Monče v předešlém příspěvku, i Tobě chci poděkovat za skvělá slova. Vím, pevně vím a věřím, že nic není na světě náhoda. Ani to, že mi do cesty přišel "nějaký" blog a já tu našla pár skvělých přátel, mezi které patříš ty. Jsi človíček s velkým nadhledem, zkušenostmi a já Ti za to děkuji. Děkuji, že mi je dáváš dál, že mi pomáháš stavět na nohy. Já včera řekla své mámě, resp. křičela, co mě tak moc bolí. Když jsem ji přijela říci před 20lety, že čekám druhé miminko, řekla historickou větu, že jsem blázen, mít druhé dítě tak rychle za sebou, že ona mě teda nechtěla. Dokonce jeszdila přes kaluže na motorce, ale já se tak moc držela. S touto větou, jsem chodila k psychologovi, který se stakl mým skvělým kamarádem a rodinným přítelem, spousty let. Ta věta je trestuhodná, snažím se i po 20letech být nad ní, nejde to.... Včera jsem poprvé v životě křičela tak, že jsem si namohla hlasivky. Ta bolest musela z mne ven... snad je...ale je tu mnohem víc. Je tu velké a silné pouto mé rodiny, která při mne stojí. Je smutné a bolavé, že rodiče dítě škrtnout a to jen proto, že si najde muže, který mu vytvoří skvělý domov. Bratr má v sobě tolik zloby a závisti, že by chtěl jen to nejhorší pro mne. A dnes vím, že s lidskou zlobou, závistí a nenávistí, nehne nic na světě...Věrka

      Vymazat
  4. Mio,
    někdy toho je na jednoho člověka až příliš!
    Ale bohužel s lidskou blbostí a pocitem beznaděje se bojovat nedá!
    Myslím, že skoro každá z nás tady má své bolístky z minulosti,ale důležitý je úhel pohledu.
    Vím, že kolikrát je to těžké, vše zvládnout, ale i ty špatné věci nás posouvají dál.
    Nemusíš nikomu dokazovat, že jsi skvělá, dokonalá !
    Důležité je , jak ty se cítíš!
    Dle blogu jsi citlivá duše, která umí krásně slovy vyjádřit své pocity, myšlenky, žiješ pro svoji rodinu, plníš jim jejich tajná přání,...jsi silná žena !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, děkuji za skvělá slova plná pravdy, kterými si člověk musí projít. Já naivně doufala v tzv. otočení, pochopení, že někomu, resp. mým rodičům dojdou souvislosti, co se má a nemá, co je pravda a lež... Když je někdo pod vlivem zlého člověka a je i zlým, je doufání skutečně naivní... nevím, co mi tím Bůh chce říci, ale moje máma mi včera řekla, resp. řvala na mě, že si s tím svým duchovnem mám někam zajít, mám se nechat léčit. Mé duchovno znamená, že věřím na některé zákonitosti, na dobro a lásku, na princip bumerangu, na to, že nic není náhoda a že jsou na světě andělé... nejsem člověk, co chodí pravidelně na mše, ale věří na to, že v kostelích je klid, láska a mír...je bolavé, že zrovna máma se dítěti strefuje do jeho slabých a citlivých bodů...asi to svůj význam má...asi...

      Vymazat
  5. Věrko, děkuji za návštěvu mého blogu i milý komentář. Tvoje verše jsou nádherné, i když tak smutné.

    Zase bude líp. Krásné sluníčkové dny přeje
    Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, i Tobě moře díků za slova podpory. Měj se moc krásně...Věrka

      Vymazat
  6. Přečetla jsem si ta krásná, ale smutná slova, komentáře i tvé odpovědi. Musí to hrozně bolet, ale ze všeho se má člověk poučit. Jak tak moc cítit, kolik lásky a citu dáváš své rodině, jak moc pro tebe znamenají a i to, že ti tu lásku oplácejí...Poučila ses! Dívej se na ně a mysli na ně, oni o to stojí a oni za to stojí!
    Moc tě zdravím, Věruško!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji. Ty víš, kolik těch balastů mě v posledních časech osud nachystal. Tak snad skutečně už bude lépe. Časy pohody přeji Tobě a Tvé rodině. Věrka

      Vymazat
  7. Věrko, děkuji za návštěvu u mě a komentář. Čtu si tady, co prožíváš za trauma a je mi z toho smutno. Nicméně TY máš rodinu, která tě má ráda a to je důležité. Všude se najde zlo i dobro. Těš se z toho dobrého a zlé zapomeň a vymaž z hlavy. Zlo nestojí za to, abychom se s ním zabývali. Držím palce, ať je lépe.
    Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Věrko, děkuji za přínosná slova. Budu se snažit jich dostát. Co je problém, že má paměť je sloní a sama se ptám, jak to zlé vytěsnit, neřešit, zavřít...Krásný den plný slunce a pohody. Věrka

      Vymazat
  8. Věrko máš krásnou a milující rodinu, to je moc. Objímám a nebuď smutná, vše co se nám v životě děje, se děje z nějakého důvodu. Má nás to posunout, naučit... Vše špatné přebolí a přece, na světě je tak krásně. Usmívej se



    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji za slova útěchy a podpory. Za to skutečné dík...Věrka

      Vymazat
  9. Ahoj Věruško, za minulostí udělej tlustou čáru, zvedni hlavu a dívej se dopředu do budoucnosti. Máš kolem sebe hodně skvělých lidí, které tě mají rádi:-) a s těmi ostatními si hlavu nelámej. Boží mlýny melou pomalu, ale jistě a na každého jednou dojde. Však bude lépe a lépe..držím palce. Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zuzanko, děkuji. I já věřím na Boží mlýny, ale oni klapou tak pomalu, pomalu...ale spravedlivě...Věrka

      Vymazat
  10. Věru, to co tady čtu mi vhání slzy do očí. Z vlastní zkušenosti vím, že rodinné vztahy jsou jedny z nejtěžší. Ale když je pošramocen vztah mezi matkou a dcerou je to zlé. Moc na tebe myslím, aby jsi našla sílu se přes ty útrapy, které ti matka staví do cesty, dokázala přenést. Máš skvělou rodinu, která tě potřebuje šťastnou.
    A Věru, dnes jsem díky Fleru zjistila, že bydlíte kousek od nás :)
    Hezký víkend ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věru, moc děkuji, jsi hodná, už dávno to vím, že máš dobré srdce. A taky vím, že jsme skoro přespolní :-)Věrka

      Vymazat
  11. Milá moja Vierka,
    nesmierny smútok ide z tvojich veršov,až sa mi chcelo plakať,keď som ich prečítala. Veľmi ťa chápem. Ale musíš kvôli sebe nájsť silu a matke i bratovi odpustiť. Je to ich problém. Pomodli sa za nich, vysielaj k nim pozitívne myšlienky a uvidíš - bude dobre.Aj ty nájdeš pokoj. Neurobí sa to z jedného dňa na druhý. Veď ani váš problém netrvá jeden deň...
    Objímam ťa a posielam pozitívnu energiu
    Marta♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuji za Tvá slova. V životě jsem jí už odpustila tolikrát a vždy se to hned otočilo z její strany proti mě. Raději jsem přestala na to vše myslet. Stejně ty myšlenky si cestu našly. Je však pravda, že po tom, co se teď stalo, mi je lehčeji, netrápí mě jediné slovo, co jsem řekla. Jako by má zapouzdřená bolest praskla.I jsem se nespočetně krát modlila, ale myslím, že nyní bych měla směřovat už energii jiným směrem...zatím to tak cítím...třeba se pletu...Krásnou dobrou noc ...Věrka

      Vymazat
  12. ... vám všem, kteří jste mi tu zanechali komentář, opravdovské díky. Jste lidmi, kterým není lhostejné trápení druhých. Nevím, jak vám to oplatit, ale věřím, že způsob, kterým vás potěšit určitě se objeví a přijde. Děkuji...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. Těší mě a vážím si jich. ♥ Věrka