Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

sobota 7. prosince 2013

...Andělské poselství ...

 
… andělské poselství v srdci ukryté …

To je onen nápad, který jsem vám cca před měsícem slíbila. Celý měsíc jsem po večerech a nocích na nápadu pracovala.  Kristýnka, starší dcerka, mi pomáhala graficky, online na 120 km. Tímto ji moc děkuji. Jsi hodná Kristýnko a máme Tě moc rádi. Vytvořila jsem (úplně sama) skrze to, svůj první e-shop (ufff).  A to vše pouze po nocích do druhé , třetí hodiny ranní. Aby to, na čem mi záleží nejvíce, nestrádalo – rodina. Do toho zlobil stroj jménem Kornit NDS 932,  který se stal moji noční můrou (o tom jindy). Andělské poselství mě však hnalo dál…přes překážky, problémy, slzy a nevyspalá rána… Je tu pro vás a vy jej vidíte jako první


…Andělské poselství přišlo na svět skrze vzpomínání na moji malou, drobnou, starou babičku, která žila na samotě u lesa. Vzpomínám si na dlouhé večery, kdy rozdělala oheň v kamnech, záhy cosi vonělo na nich,  televizi zapínala zřídka. Měla ve skříni a v šuplatech „poklady“. Tak říkala obyčejným věcem, které si schovávala a při dlouhých chvílích mi je ukazovala…


… ve staré krabici od promítačky měla schované pohledy. Obyčejné pohledy od všech příbuzných a známých.  Schovávala všechny a ty čerstvé, co pošťačka přinesla nedávno (mj.chodila i v sobotu) , měla v kuchyni v  kredenci za sklem. Pár jich však měla ve zvláštní škatuli….


…ta krabička byla sešitá z pohledů k sobě včetně víka. Uvnitř byly hodně staré pohledy a já je držela v ručičce jako poklad. Některé měly na sobě folii se zlatým písmem, která se odchlipovala. Všechny měly stejný motiv- Andělé. Z druhé strany byly nádherné texty o tom, jak se komu daří, jak na sebe myslí a kdy přijedou. Co komu chybí, z čeho se radují. Byly psané inkoustem a nebo inkoustovou tužkou … ničím jiným se tenkrát nepsalo…babička ji mívávala v kredenci, v prvním šuplíku...i já jsem s ní ráda kreslila...
... Andělské poselství ... babičko, je tu skrze Tebe ...
… vánoční dekorace jako ze starých časů…
 … čím jsem starší, tím víc na ty časy vzpomínám. A ráda. A protože moje stará drobná, pracovitá  a na výsost skromná babička si zaslouží ode mne nějakou hmotnou vzpomínku, vymyslela jsem „Andělské poselství“… je tu skrze a díky Tobě babi …ale je i vás všech... posílám ho do světa, pro obyčejnou, lidskou radost  …
… v hebrejském významu anděl znamenal posel. Možná proto to byl tolik oblíbený motiv pohlednic. Pohlednice většinou zvěstovala dobré poselství…


… v tomto čase adventním, je to po nebi voňavá myšlenka s příchutí dávných časů. A já věřím babi, že by jsi měla radost, že Tvoji andělé schované v krabičce z pohledů, mě tak moc inspirovaly. Zůstaly ve mně a já je chci vyslat do světa po tolika letech. Vzpomínám si, jak jsme je spolu prohlížely, seděly na starém kanapi, já tenkrát ještě nedostala nohama na zem z onoho gauče,  v kamnech praskal oheň a my si prohlížely pořád dokola ty staré, krásné pohledy se srdečnými slovy plné lásky… Jejich dávnou vůni, mám v sobě ještě dnes…

… Andělské poselství jsem spíchla v srdce, aby všem připomnělo, že vánoce jsou o lásce, o
sdílení, o vzpomínkách, těch dávných i těch co tvoříme… o andělích nejen na pohlednicích ….


.. . každý z nich k vám letí s tímto poselstvím.  Pokud je chcete mít u sebe nebo na vánočním stromečku, klice, oknu, kdekoliv… stačí  jim otevřít  náruč a dveře …


... můj krámek, jenž jsem po nocích tvořila, je vám právě odemčen a otevřen ...

Věrka

27 komentářů:

  1. Krásne ozdôbky a výborný nápad s e-shopom. Držím palce a nech sa darí. Andrea

    OdpovědětVymazat
  2. Andrejko, děkuji moc...přeji krásný adventní čas a také dobrou noc a prima sny. Už padám únavou , po tolika krátkých nocí ... Věrka

    OdpovědětVymazat
  3. Moje milá Věruško, babička je tam nahoře na Tebe určitě pyšná♥
    Hodně štěstí, a´t se už vše jen daří.
    Nechť tě andělé opatrují♥
    Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje milá Moni, děkuji za milá slova. I Tobě a Tvé rodině požehnaný čas vánoční...Věrka

      Vymazat
  4. Krásně jsi to vymyslela a vybrala jsi hezký název:-) Klidný a pohodový víkend. Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzanko, to mne moc těší. Právě mi tu chlapi říkali, jak jsem na takový název přišla? Divili se a nechápali. Ale já vím co činím... třeba ta šťastná farma s ovečkami na horské stráni se stane jednou skutečností :-) Krásný čas adventní...Věrka

      Vymazat
  5. Věruško,
    krásné vzpomínání.....................Jak už jsem jednou psala, já svoji babičku ani nepoznala. Cítím se o to vše, co tu popisuješ ošizená. Mě hlídal dědeček a tak po škole, kdy jsme se rozcházeli domů a všichni ostatní chodili k babičkám (ač měli i dědečky), já jediná běžela k dědečkovi. A ten uměl vyprávět!! Hlavně při vzpomínkách na dětství, jsem ani nemohla uvěřit, jak chudě lidé žili. Od té doby si umím všeho vážit a to je dar od mého dědečka. Přeji krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje milá Pavli, děkuji za tvá slova a vzpomínání. Teď v čase adventním bychom si ho měli užít víc než kdy jindy...Věrka

      Vymazat
  6. Vzpomínám,když babička psala inkoustovou tužkou,která byla z jedné str.modrá a z druhé červená,jak měla modrý jazyk,tužka se musela naslinit.Moc hezky jsi to napsala a krásně tvořila.Přeji,ať se vzpomínky ukryté ve tvém tvoření rozletí do světa.

    OdpovědětVymazat
  7. A krabičku šitou z pohledů růží ve tvaru srdce opatruji jako oko v hlavě.Obšívala ji babička červenou bavlnkou a spoustu jiných drobností.Nejradši mám krajkované,skoro 100let staré svaté obrázky.Vyvoláš ve mě vzpomínky,které už byly zapadlé někde vzadu,jako s tou inkoustovou tužkou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maruško, děkuji za Tvé řádky. I já si na inkoustovku pamatuji živě. Dokonce, když zavřu oči vybavuji si i tu nahořklou chuť na jazyku. Někdy jsem obrázek inkoustovkou i potřela vodou, změnil se v krásně fialový mazanec :-) Krásné dny adventní. Věrka

      Vymazat
  8. Věruško , moc krásné věcičky ...ať ti krámeček šlape ,tak jak si představuješ .....hodně štěstí Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, moc děkuji za přání...kéž by tomu tak bylo. Krásné dny adventní. Věrka

      Vymazat
  9. Ahoj Věrko, krásné. Přesně tyto věcičky taky miluji. Nevím, proč už dávno nejsem připojená k tvému blogu, rychle to jdu napravit. A díky za milou návštěvu u mne. Měj pěkný advent. Slávka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Slávko, děkuji za Tvou návštěvu a milá slova, která jsou pohlazením na duši...krásný podvečer...Věrka

      Vymazat
  10. Přeji ti hodně štěstí a úspěchu ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivo, moc děkuji za Tvá slova ..krásný podvečer...Věrka

      Vymazat
  11. Věruško, nádhera ..... babička je tam nahoře na tebe i tvé holky určitě pyšná ... držím palečky, ať se tvému obchůdku daří !!! Přeji ti krásnou a pohodovou druhou adventní neděli .... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markétko, děkuji moc za Tvá slova, vážím si jich, moc. I Tobě nádhernou adventní neděli plnou pohody...Věrka

      Vymazat
  12. Teda Věruško moc gratuluji, že jsi to v předvánočním čase takhle krásně zvládla a přitom se stihla věnovat naplno rodině. Kterou máš, podle toho co píšeš a co z Tebe vyzařuje, úžasnou.
    K e-shopu Ti moc gratuluji. Já ho mám založený, ale jeho spuštění jsem v rámci zachování alespoň trochu klidu odsunula na čas povánoční. Nedokážu dělat takhle do noci a kdybych to dělala ve dne, tak ukrajuji čas dětem. Stačí, že nám těsně před vánoci dopadla nová ložnice. Takže i tak je u nás trochu chaos nad chaos.
    Přeji Tobě i Tvé rodině krásnou adventní neděli a tvému obchůdku ať jen vzkvétá.
    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá leni, děkuji za krásný komentář. Budu se těšit v čase po vánočním na Tvůj e-shop. Rodinu, tu nejbližší, mám skvělou a já jsem za to nesmírně vděčná. Je to to nejcennější,co mohu mít...zbytek jsou jen podružnosti, zbytečnosti, nadbytečnosti... Jen věci co se nedají koupit, které tvoříme samy mají , mají obří význam... Krásnou neděli...Věrka

      Vymazat
  13. Så mycket fina grejer! Älskar dessa gamla bilder/motiv!

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... när jag skriver in adressen, skickar jag dig i hjärtat som en julklapp, utan kostnad. Annars, de finns att köpa (3 ,5 EUR ) Här är min e-post:. vera.si @ seznam.cz

      Vymazat
  14. Aj u teba je fajn:) Máš pekný blog.
    m.

    OdpovědětVymazat
  15. krasne, verim, ze to babicku moc hreje (a jednou urcite i dal holky)
    pekny den:-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...