Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

neděle 15. prosince 2013

... víkendové MENU ...

  … tak máme narozeninové hody pryč. Těšení bylo přímo úměrné realitě. 
Bylo to  prima a tak  za rok zase, dáme prase J
… pár snímečků pro vás tu mám,
       trochu vůně , chutě udělám…
 

 Moje babička mívávala ve starém stavení u kamen malovaný kalendář pana Lady. Obrázek zabíjačky byl tím dominantním. Jak na obrázcích, tak i v mém životě. Babička celý rok krmila Pašíka pro ceremoniál zvaný zabíjačka. Vždy jí zajímalo, kolik vážil. Bylo to její vysvědčení za celoroční snahu. Vzpomínám i jak zavařovala masíčko, jakousi pumpou a skleněným zvonem (vakuové zavařování). Víčka byla skleněná a pod nimi gumička a ta musela chytnout, jinak bylo zle. To maso zalévala sádlem a nic tak dobrého jsem od těch dob už nejedla.
... domácí ovar ...
... voní všem i našemu hlídači ...
... polévka z ovaru s kroupami zvaná prdelačka ...
… také vzpomínám na její obří kastrol na kamnech, jak v nich bublaly škvarky, voněly po celém stavení ještě dva dny. Škvarky mě nikdy nechutnaly, zato tůze voněly. Vzpomínám i na špejlování jitrnic, míchání krup v dětské vaničce a neodmyslitelné roznášení výslužky v bančičkách sousedům. Když zabíjeli svého Pašíka oni, na revanš tu byla zabíjačka sousedovic. Pak se šmakovalo a znalecky hodnotilo…
... došlo i na slzy... při strouhání křenu k ovaru ...
... moje prvotina - domácí hořčice. Byla skvělá...byla :-)
... víkendové menu - zátiší ...
 …dnes je svět jiný. Jiný jen skrze lidi. Jaký si ho udělají, takový bude a je. A proto  i když se lidé sousedé přestávají zdravit, bavit a smát se na sebe  vracím svůj život skrze krásné vzpomínky do prima reality. Reality starých časů, se zabíjačkou, kroupami, domácích jelítek, slivovičky, vínečka, radosti a sousedského protlachání …
... kafíčko k potlachání patří. Toto je oslavenců ... Keramické plecháčky byl narozeninový dárek před lety ...Mám ráda osobní dárky ...
... k masovým pokrmům i kafíčku jsou skvělé sladké domácí koláčky ...
... a jsou nejen dobré, ale i krásné ...
... a toto je autor skvělých koláčků - naše Kristýnka ... jsi šikulka Kristýnko ...
... tak chutnalo nejmenšímu ... 
... láska malé sestřičky a velkého bráchy ... často mne až dojímá...je to nejkrásnější vztah, který jsem kdy viděla...
 ... když gulášek klokotá ...
... bez krup zabíjačka není zabíjačkou ...

… přeji všem dny plné soudržnosti a radosti …
Věrka

P.S.: jinak jste ke mě stále zvány do mého krámku na nové zboží, které jsem právě vložila. Sovy a vlci 

18 komentářů:

  1. Ein gutes Essen,und die Kekse sind sicher gut.Liebe Grüße Edith.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Waren :-) Alles, was gegessen wird, ist es ein Zeichen, dass das Essen und Süßigkeiten war gut. MfG Věra

      Vymazat
  2. Milá Vierka,
    pekný kvietok, dúšok vína, nech ti Tvoj sviatok pripomína...
    Šťastie, zdravie, lásky veľa, to ti dnes k narodeninám želám...
    S láskou
    Marta♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti ,děkuji za Tvé rýmy, k mému dni, uprostřed zimy :-) Věrka

      Vymazat
  3. A teraz o zabíjačke... Vierka, pripomenula si mi chvíle, keď žil ešte môj ocko a aj u nás doma sa robila zabíjačka. Na všetko si spomínam, ako to bolo- tak, ako to píšeš ty. Zvyky sú asi všade rovnaké. Ja som to nemala rada, priznám sa, kvôli umývaniu množstva riadu. Večer, keď sa už zišla rodina posedieť, to áno...pospomínalo sa kadečo, čo sme ako deti povyvádzali,a tak. Mala som rada také rodinné stretnutia. I tebe prajem dni radosti, súdržnosti a pohody.
    Marta♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ..moc děkuji za milá slova... jsou pro mne kořením všedních dní...děkuji.Věrka

      Vymazat
  4. Milá Věrko,
    tak po dvoudenním výpadku netu, mohu zase psát a pročítat blog a nahlížet k Tobě. Zabíjaček a vepřových hodů jsem si jako dítě i dospělá užila dost a dost. Přesto všechno mám raději sladké než maso.Máš hezké dětičky - dcerky i vnoučka. Jen si tak říkám, že jste všichni stejní.
    Přeji krásnou noc i celý předvánoční týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá moje Pavli, děkuji za hezká slova. Jj, jsme z jedné formy. Jen nejmladší Carolinka zvaná Kačenka je z nás nejméně podobná, je ve světlém provedení, modrooká. Jinak Kristýnka, Honzík jsou moje odlitky. Dokonce i vnouček Honzíček je celý babička :-) a myslíme, že i povahově. Tuhle jsem koukala na našeho psa a zdálo se mi, že i on má ksicht jako my :-)))) Krásný den.Věrka

      Vymazat
  5. Věruško , plně s Tebou souhlasím, svět je takový, jaký si ho sami vytvoříme a proto jsem smutná, že tolik lidí jen remcá a nadává a stěžuje si a myslí si, že to někdo vyřeší a vše je něčí vinna. kdyby to více lidí mělo v hlavě srovnané jako ty♥
    Užili jste si nádherně, jste úžasná rodinka
    papa, Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá moje Moni, děkuji za Tvá krásná slova. Co se týče světa, říkám už jen No comment. proto se tak moc těším vysoko a hluboko do hor, já těžký extrovert...no comment. Ale když budeme vidět,myslet a dělat věci hezké třeba i v časech zlých, bude nám lépe. Když ne celému světu, tak nám osobně určitě. proto stojí míz úsměv na tváři nebo v sobě, uvnitř. Krásný den.Věrka

      Vymazat
  6. Pááni,nádhera :-) zabíjačku já můžu.jako malá si to pamatuji,bylo to prima. Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, tak to Tě za rok pozvu:-) Mám ráda tyto rituály, moc. Krásný den. Věrka

      Vymazat
  7. Věruško,
    když jsem byla malá mívali jsme doma zabíjačku každý rok ... při tvých fotkách se mi vrátily všechny ty vzpomínky a vůně ..... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... to je moc dobře Markétko, krásné vzpomínky se mají vytahovat...Krásný den...Věrka

      Vymazat
  8. Věru- napsala jsem komentář- dlouhý!! a on zmizel- někde v systému..
    tak znovu-
    je tady krásně- jako na zabijačce!!
    Občas na na to vzpomínám- bylo to moc fajn- byla u toho legrace, posezení a pohoda a dobrůtky!! Dýchlo to tady na mne tou krásnou atmosférou- jako za starých časů...
    mějte se krásně!!

    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jarko, moc ráda čtu komentáře a na všechny odpovídám stejně moc ráda. Už se mi to taky stalo, že zmizel do imaginárna. Někam, kamsi... za tento moc děkuji. Jsem moc ráda, když druhým dokáži navodit dobrý pocit, ať skrze vzpomínky nebo jen tak. Přeji krásný zbytek dne a celý krásný týden. Věrka

      Vymazat
  9. Taková zabijačka - to je ta nejlepší věc co jsem zažila ..a určitě taky ještě zopakujeme!!!! krásné dny ♥Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivu, děkuji za komentář a říkám souhlas. Krásné dny.Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...