Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

úterý 21. června 2016

Slunce, seno, jahody...



Je tu období sluníčka, sena a především JAHOD. 
Přiznám se,  jsem jahodová. Jahody bych mohla celoročně na všechny způsoby.




Jako malá si vzpomínám na kopeček za babiččinou chalupou, říkali jsme tomu místu „na stráni…“ Na této stráni rostly lesní jahody, maličké, rudé, nesmírně voňavé jahůdky. Sotva se jich vešlo do dlaně, ale jejich chuť cítím ještě dnes…



A v mých jahodových vzpomínkách je i babiččin plecháček. Do něho v zahradě trhala měsíční jahody, tak jim říkávala. Mačkala mi v tom plecháčku jahodovou kašičku, zalila smetanou a já ji jedla s takovou chutí…jako ji  jím i dnes.



Jahody jsou pro mě to nejvoňavější ovoce…nejkrásnější a nejsladší. Nejen pro vzpomínky, které v sobě mají…



Dnes jsem upekla úplně obyčejný jahodový koláč zasypaný kokosem.

Recept:

-       2 skleničky polohrubé mouky

-       1 sklenička cukru

-       1 sklenička oleje

-       2 vejce

-       ½ kypřícího prášku do pečiva

-       1 sklenička mléka

   Vše smícháme a nalijeme do formy. Poklademe jahodami a zasypeme kokosem.




Jahodová vůně, která se peče v troubě, je krása všech krás. A i přes to, že z neznámých důvodů se mi vytrácí čich a chuť, tu vůni jahod, prostě cítím…. Ta vůně je vůní léta …radosti a svobody …



Přeji všem krásné jahodové dny
Věrka

18 komentářů:

  1. Milá Věri,joooo jahody,není nad ně.Měly jsme dnes stejné chutě,jen my je měli k večeři.Píšu o nich taky ;-)Tak at nám ta voňavá sladká paráda ještě chvilku vydrží.Spoustu letních pozdravů k vám.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hani děkuji za komentář, už se jdu podívat na Tvoji jahodovou krásu. Ano, máš pravdu jahodová sezóna je kratičká...o to víc se vychutnávám tu dobrotu :-) Krásné dny. Věrka

      Vymazat
  2. Milá Věrunko, nad jahody opravdu není. Jako malá jsem měla jahody zakázané. Díky alergii. Na stará kolena ☺ alergie zmizela a jahod se nemůžu nabažit. Také jsem pekla včera koláč a ta vůně,která se vinula celým domem je boží.Přeji ti ze ❤ krásné léto. Pa Z❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zdeničko, předně všechno nejlepší , nejkrásnější a nejvoňavější k Tvém dnešnímu svátečku. Moc děkuji za Tvá slova a přeji krásný den. Věrka

      Vymazat
  3. Věruško, taky jahody miluju. a tenhle tvůj koláč určitě dnes upeču.
    přeji Ti nádherný den. Majka

    OdpovědětVymazat
  4. Věrko, jahody jsou taky moje jednička a rozmačkané s mlékem, to je prostě dětství... Hezké léto
    D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Danko, jj, souhlas...když se řekne jahody, vybaví se mi na prvním místě jahodová kašička a na druhém samosběr jako brigáda v mém mládí...Věrka

      Vymazat
  5. Vůně Tvého koláče právě projela kolem mého nosu. Jak to Věruško děláš, že nás všechny dokážeš rozmlsat. Jdu na to a za chvíli je i u nás koláč v troubě. Přijede mi kamarádka, tak ať mám jahodově navoněno. Moc se těším až si dáme s kávičkou. Přeji krásné letní dny s jahodovým pokušením. Babi Jířa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá babi Jířo, děkuji a pevně věřím a doufám, že se posezeníčko povedlo. Včera jsem neměla ani minutu prostotru reagovat, neb vše kolem administrativy knihy finišovalo do finále. Dnes první den klidu a snad pohody :-) Věrka

      Vymazat
  6. Milá Věrko, nádherné jahodové období, viď... také je miluji a užíváme si je, máme je na zahradě, ale ne moc.. jen tak si je užít tich pár dní, ne na zavařování..
    Znám víc lidí co ztratili čich, chuť ... všechny nádherné vůně a chutě se nezapomínají, máš je v sobě a to ti nikdo nevezme ...
    Užívej si léto v pohodě a pozdravuj školačku ! ♥ Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jarko, děkuji za Tvé řádky. I já věřím, že to s mými chutěmi dopadne dobře. Zítra jedu k odborníkům...konečně. Školačku budu pozdravovat. Věrka

      Vymazat
  7. Věruško, jahody jsou opravdu výborné. U nás je má rád každý, dokonce i malá vnučka.
    Je škoda, že jahůdky nejsou delší dobu, ale takovou chvilku.
    Jahody zalité smetanou, ty nemají chybu a hlavně jsou to vzpomínky na dětství.
    A koláče ty jsou hned pryč, proto pá jahůdek schovám v mrazáku ,aby byl i v zimě koláč.
    Věruško, děkuji za recept, s kokosem jsem ještě jahodový koláč nezkoušela.
    Měj se krásně. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko, děkuji za Tvůj moc milý a krásný komentář. Ano, jahody to je dětství a moře vzpomínek. Přej krásné dny. Věrka

      Vymazat
  8. Věrko, jahody jsem milovala a na všechny způsoby. V knedlících, na koláčích nebo jsem z nich dělala klukům dřeň. Po letech se ukázalo, že na ně mám alergii a doporučení lékařky nejíst je. Občas si zobnu v knedlících nebo na koláči. Ale mísu jahod s mlékem si už nerozdělám a tak bych si dala. Přeji vám všem příjemné a voňavé jahodové mlsání. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko děkuji za Tvé řádky. Ano ano, na dřeň jsem zapomněla...škrabaly jsme ji lžíčkou, až jsme měly sedřený jazyk... přeji voňavé dny s jiným ovocem. Věrka

      Vymazat
  9. Věru, spěchám sem napsat, koláč jsem upekla, dala jsem polohrubou napůl se špaldovou a přes kokos ještě nasypala pár kvítků levandule. výborný.
    děkuji moc za recept, bude mezi našimi oblíbenými. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko, no neříkej, ty jsi rychlík...super nápad s levandulí, děkuji. Krásnéé a chutné dny. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...