… babiččina půda s vůní sena, starých šatů a bylinek,

to patří do mých pokladů dávných, dětských vzpomínek.

Tu truhličku plnou vzpomínek, inspirací a tvoření právě otvírám,

pro Tebe, ať je Ti zde fajn,

ať krásnou chvíli já Ti dám …

neděle 29. ledna 2017

My guljáli v párke ...



… I katális na kaňkach. 

Ti, co pamatují povinný ruský jazyk ve škole nebo znají film „Vrať se do hrobu…“ ví, o čem je řeč.
My guljáli v párke i katális na kaňkách
( procházeli jsme se v parku a bruslili)





Odpoledne jsme dostali chuť na něco sladkého. 
Upekla jsem jablko – čokoládovo – rumovou buchtu. 
Ještě horkou fotím, abych mohla vložit recept na blog.


V tom přichází nápad naší dcerky, že by nám ráda ukázala, jak se naučila ve škole, na zimáku ( v jiném městě) bruslit.

Jako postarší rodičové, plni zájmu,  zanecháváme všeho.
Odkládám foťák, strojíme se a vyrážíme. Ač venku mrzne, jako když praští, nevíme vlastně kam…V naší obci žádné ledová plocha není.




Napadá mě stará strouha na okraji parku.  Asi před 14 dny jsem tam zaslechla hlahol dětí, kteří se tam VE DNE klouzaly.
A tak vyrážíme s tupými brusličkami do tmy. Pro radost naší dcerky.


Za 14 dnů se stalo v přírodě hodně. Třeba napadlo i dost sněhu. Led sice starou, úzkou stoku lemuje … Avšak led je nevalné kvality. Sněhu podél strouhy břehů hodně. Tma jako v pytli a zima, jako v Rusku.




Dcerka má utkvělou představu se prezentovat svými prvními bruslařskými úspěchy před rodiči stůj co stůj. A tak v té tmě ji můj muž nazouvá brusličky, špačkuje velmi intenzivně…

„  Já se teda vážně nenudím… celá maminka…palice paličatá…“

Na druhé brusli provádím operaci – upínací akci já. Opáčím svému muži:

“ ... jako to máš na mysli mě? Tou paličatostí? Jako jak?“

Rozhovor nabírá grády

Funíme…lopotíme se…šněrujeme  brusle nevalné kvality …

V té zimě a tmě

Zážitek




Dítě stoupá na zamrzlou strouhu o šířce půl metr. Dělá dva kroky…padá k zemi lamentuje…že led je nevalné kvality…

Špačkuje, jako tatínek

Od naproti z pizzerie, od stolu u okna někdo mobilem natáčí, zřejmě nějaký mladý youtuber, tři podivné lidi, co provozují noční bruslení ve tmě na úzké strouze v parku. 
Věřím, že se doslova smíchy láme v pase .





Na druhý den na to … VE DNE …vyrážíme na led, mimo naši obec … na led, který nemá chybu. 
Celá rodina vybavena ledovým ostřím. Přiznám se, že máme z bruslení první chvíle dost obavy. Nestáli jsem na nich věk … Během krátké chvíle se rozpomínáme … a bruslení se stává radostí.
…  jako za starých časů …





Je fajn, když leden je o ledu a radovánkách s nimi spojených





A recept na jablko-čokoládovo-rumovou buchtu … někdy příště...

                                                                 Věrka a spol.



26 komentářů:

  1. Věruško, nádhera! krásně jste si to užili!!To je vidět, radost z vás přímo čiší! Měj se krásně a užij si svůj TÝDEN! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Inko, děkuji moc...budu se snažit :-) Přeji kouzelné dny. Věrka

      Vymazat
  2. Tak tohle je fakt skvělá historka na ukončení víkendu s úsměvem na tváři.Úplně vás tam vidím :-).Každopádně zase jedna rodinná příhoda do nezapomenutelné sbírky.Tahle zima je vážně výjimečná, spoustu dospělých lidí vrací do dětství a z hloubi mozku vyvěrají i vědomosti z minulého století včetně zimního značkového vybavení,na které roky padal jen prach.U nás to je podobně.Jen ten park nám bohužel schází :-).Užívejte skvělých zimních dní.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo Hani, my a sportovní příběhy :-) Ještě , že jich je jako šafránu...jinak by to bylo na knihu :-) Pozdravujeme všichni všechny

      Vymazat
  3. Verusko,také jsem po letech byla na kankach v pátek na zamrzlem rybníku Kacaku a paráda!:-)Dnes u nás piš skolou zase,ale led už byl horší kvality a lépe si moc.Měla jsem také strach kvůli zádům, hlavně abych nespadla, ale dobrý! Šíma chce uz také bruslit, tak teď mu schanim malé bruslicky.Ať ziju zimní radovánky:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ilonko, děkuji za Tvé lednové - ledové sportovní řádky. Posílám pozdravení a pohlazení malému bruslařovi :-) Věrka

      Vymazat
  4. Věrko, krásné...to, jak se dokážete semknout a i v zimě a ve tmě jít s Carolinkou na "led" kvůli její touze vám ukázat její první krůčky a jízdu na bruslích...mě až z toho opět mrazí. Prostě nádhera! A ten dialog jsem si taky představila vcelku živě...pobavilo :-) Opatrujte se a užívejte zimy, je to letos paráda. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko, děkuji za Tvé řádky. Jsem ráda, že jsem Tě jimi potěšila i pobavila. Přejeme též krásné dny. Věrka

      Vymazat
  5. Věruško, krása a Carolinka je moc šikovná. Mějte se všichni krásně a rádi. Pavla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Pavli děkuji za Tvé řádky. Ráda je Carolince vyřídím. Bude ráda. Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
  6. Tyjo, na bruslích jsem nebyla ani nepamatuju ... a tuhle zimu se na ně určitě nechystám :D Užijte si tu pořádnou zimu se vším všudy :) D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taktéž ... ani nepamatuji. I vy si užívejte zimních dnů. Věrka

      Vymazat
  7. Ahojky Věruško,
    ta Carolinka má ale super rodiče. Když je vytáhne na večerní bruslící předváděčku. Mnohé děti si o tom můžou nechat zdát. Kdyby se toto stávalo pravidelností pro všechny děti. To by bylo štěstí na světě. Pro rodiče jako jste vy to určitě štěstí je a já Vám ho moooooc přeji. Užívejte si zimních radovánek. Kdo ví kdy zase taková zima bude. Pa pa babi Jířa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký den přeji!
      Děkuji za milé vyprávění...pobavilo mě...Je to marné-sluší Vám to tam-a hezké fotky.Potřebujeme pozitivní zážitky... :-)
      A já bych se zrovna mrkla na ten recept...
      Jinak si prostě užijte 1.2. svou autogramiádu jakkoliv krásně a aby vyšla.A jetli úžasný pan Ladˇa Kerndl třeba zazpívá i 1 písenˇ....to bude paráda parádní a možná i mrazení krásné...
      No je to tak,umíte o všem hezky napsat.Tak se mějte taky hezky.

      Eva od Olomouce

      Vymazat
    2. Milá babi Jířo, děkuji za opět milé řádky, pohlazení na duši. Je to tak, ta letošní zima je skutečně jako z dob našeho dětství. Jak z Ladových obrázků. Včera jsem se dívala, že spousta domů, je stále vánočně osvětlena...to tím sněhem a zimou. Přeji hezký den. Věrka

      Vymazat
  8. Omlouvám se-nějak se mi popletly...komentáře...Děkuji.
    Eva od OL.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evi, děkuji za milé komentáře. Souhlasím, že je třeba pozitivních zážitků. Včera jsme byly na kluzišti úplně sami. Zrovna jsem si říkala, kde jsou všechny ty děti ... možná a pevně věřím, že tomu tak je, přišly na led odpoledne. O tom je i má nová pohádková kniha...učit děti touze po zážitcích ... Přeji krásný den. Věrka

      Vymazat
    2. Recept bude... jdu na to :-) Věrka

      Vymazat
  9. Věruško, je vidět, že jste si bruslení nakonec hezky užili. Všem vám to moc sluší.
    Já letos brusle ještě neoprášila.
    Mějte se všichni krásně. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko, děkuji za Tvé řádky, potěšily mě. Přeji kouzelné dny. Věrka

      Vymazat
  10. já jsem letos učila bruslit pětiletého synka a naučil se to rachle a skvěle! - když jsem se na třetí ledovou akci vybavila taky bruslemi a asi po 15 letech je obula tak fakt bylo na co koukat .... rybník je uprostřed návsi a já jen viděla ty lidi za okny, jak se skvěle baví .... nakonec to můj synek zabil hláškou " no jak tys mě mohla naučit bruslit ????? " Simona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Simonko, děkuji za úsměvný komentář... pobavila jsem se...vzhledem k mé fantazii, jsem to viděla úplně živě :-) Krásné dny, plné krásných zážitků. Věrka

      Vymazat
  11. Věrko, my jsme si minulý týden koupili na stará kolena svoje první běžkařské vybavení a pátek, sobota a neděle brázdili pole vedle našeho domu. tam by si nějaký júťůber taky užil legrace.
    užívejte zimu. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, SUPER :-) Tak tomu říkám skvělý počin. Užívejte krásy zimy. Přeji dobrou stopu . Věrka

      Vymazat
  12. Milá Vierka, čo je to za neuveriteľná sila dieťaťa presvedčiť rodičov, aby oprášili korčule a vyrazili na ľad. Nie všetci rodičia to dokážu, ste super rodinka, veľmi Vám fandím. Carolinka Ťa pomaly dorastá a vyrastá z nej veľká fešanda. Len pre pobavenie, moje korčule vlani skončili ako dekorácia vonku na osvetlenom rebríku. Aj tak sa dá.......... Pozdravy k Vám domov posielam a želám ešte dobrý ľad. Papa Aňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Aničko, děkuji za Tvé řádky. Sice bolí celá těla, ale stojí to zato. U mě ani nemluvím. Musím být na sebe opatrná. Ale za ten a pro ten pocit...to vážně stálo. Krásné dny. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. Těší mě a vážím si jich. ♥ Věrka