Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

úterý 26. června 2018

Máky pro radost...




Znáte to, někdy přijde den a je tu splín.
Někdo si otevře láhev skotské. Jiný knihu …
Já barvy a naprskám je na paletu.




A pak…může splín odkráčet středem…
Vytvořím třeba máky pro radost …





Tiše si u míchání barev přemýšlím.
Přemítám a často i vzpomínám …




Třeba na to, jak moje babička mívala nad půdou starý špýchar.
 Malá místnůstka, kam proudily sluneční paprsky malinkým okýnkem.
V rohu, v závoji pavučin, stávala stará váza a v ní zapomenuté klasy obilí a uháčkovaný vlčí mák…




Přesně takový, jaký právě tvořím na plátně pro radost …





Babiččina půda byla pro mě vždy místem kouzelným, až magickým.
Tolik tajemství skrývala.
Když jsem zakládala tento blog, 
napsala jsem na úvod pár slov i o této půdě…




A já právě při tvorbě těchto máků pro radost... právě na tento prostor vzpomínám.
Na všechny ty vůně, pocity, místa a zákoutí.
Skříně a jarmary. Na starou truhlu, v které babička skladovala mouku. 
Na úzké schůdky na špýchar, na všechnu tu krásu …


Přeji všem pohodové letní dny

Věrka


14 komentářů:

  1. Věrko, myslím, že zaháníš chmury tím nejlepším způsobem. Pod Tvým štětcem se rodí krásný obrázek a určitě se i hezky vzpomíná. Připomněla jsi mi půdu, která byla v domě, kde jsem jako dítě bydlela. Vlastně půdy byly dvě, malá a velká. V zimě tam maminka věšela prádlo, které tam krásně vymrzlo a vonělo zimou. Měli jsme tam i malou kóji, kde měla maminka hrnec na zavařování, zavařovačky se sponami. Podobné se zase dělají. A já tam měla malou dřevěnou koloběžku. Kde té je asi konec. Byl tam i světlík, který měl okna na půdu a já si představovala, že je tam podlaha, která by se mohla propadnout. Možná mě tím strašili, abych tam nevlezla, nevím. Věrko, děkuji za tento příspěvek, na chvíli jsem zapomněla, že mě bolí dutiny od rýmy a krásně se mi vzpomínalo.
    Přeji Ti dny, ve kterých žádné chmury nemají místo. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko moc děkuji za Tvé vzpomínky z půdy. Úplně se mi vybavila vůně zmrzlého prádla z půdy. Moje máma je tam věší dodnes. Přeji krásné letní dny. Věrka

      Vymazat
  2. Věrunko,to tvé malování je snad dar z nebes.Překrásné kvítí. Přeji jen krásné, pohodové dny.😇Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, děkuji za nádherná slova. Potěšila mě. Od malička jsem ráda malovala a vždy to byla pro mě chvíle spojená s relaxací. Přeji krásné letní dny. Věrka

      Vymazat
  3. Milá Věrko, krásné obrázky, krásné vzpomínky. Čím jsem starší, tím i já více vzpomínám. Mám na co. Jsme v podobném věku, zažily jsme stejnou dobu, proto i vzpomínky máme téměř stejné. Při četbě Tvých knih jsem měla často pocit, že čtu o sobě. Jen nevím , na co bude jednou vzpomínat většina dnešních dětí. Snad na to, jak měly vyplněny dny pojížděním z jednoho kroužku do druhého, aby jim snad něco neuteklo? Nebo trávením volných chvil místo venku nebo s rodiči na procházce korzováním v supermarketech? Nebo jak byly odloženy v dětském koutku, aby nepřekážely při nákupech? Je mi jich líto. Mají téměř všechno a přesto jim chybí to nejdůležitější. Místo knížek čtou pouze v mobilech "veledůležité" zprávy. Snad se svět vrátí k obyčejným věcem, aby jednou mohly a měly na co vzpomínat a třeba i vytvářet tak krásné věci, jako Ty. Přeji Ti jen krásné vzpomínání bez těch chmurných myšlenek. A všechny vás moc zdravím. Alena (modrý kvítek)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko, děkuji za Tvůj komentář, plný pravdy. Vše je na to světě urychlené a někdy víc než je zdrávo.Jako bychom si potřebovali na svá bedra víc a víc nakládat a přitom všichni podvědomě víme, že je to tak špatně. O tom je i má třetí Máma...
      Přeji poklidné a pohodové letní dny. Věrka

      Vymazat
  4. Je dobře když má člověk něco, u čeho si může vyčistit hlavu a nechat myšlenky jen tak plynout do vzpomínek. Hlavně však, když ty vzpomínky jsou.
    Měj se moc hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, děkuji za Tvé řádky. Asi tak. Jsme autory našich vzpomínek. Jsme autory rozhodnutí ve chvíli TEĎ. Přeji krásné letní dny. Věrka

      Vymazat
  5. Jo někdy se to tak stane..
    ..přijdou chmury, splín..někdy se už špatně vyspíme..jindy to něco nastartuje..mnohdy se ozve to..co těžce na bedrech vláčíme..nevyjímaje dnešní složitou realitu života..
    "...není nutno, aby bylo stále veselo, hlavně nesmí býti smutno..natož aby se brečelo.."
    Doufám Věrunko, že dnes je už líp!!!
    Překrásné obrázky, útěk do vzpomínek..cokoliv..vždy si víš rady a to je dobře!
    Opatruj se!
    Pa Jana z chaloupky..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jo, je dobře. Byla jsem taková rozstřelená z páteční akce...Přeji krásné letní dny celé Tvé rodině Janičko. Věrka

      Vymazat
  6. Milá Věruško, také si často zalezu ke své oblíbené činnosti abych zahnala chmury. Většinou udělá člověk velice pěknou věc a vlastně si tím udělá radost. Když potom ten výtvor daruje, udělá radost i dalšímu. Nikdo se potom neptá co k tomu pomohlo a nebo bylo příčinou. Hlavně, že se člověku uleví a to je velice dobré. To tvoje vzpomínání na babiččinu půdu je nakažlivé. Já ty staré půdy plné pokladů miluji. Ony vypráví o tom, kdo a jak v domě žil. Je to jako stará kronika. Měj se moc krásně při svém tvoření. babi Jířa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá babi Jířo, děkuji. Moc hezky jsi mi to napsala. Tyto vlčí máky jsem také darovala. Vlastně jsem v posledním čase zjistila , že mě obdarovávání lidí obrazy moc baví.
      A taky mě kromě půdy baví i antikvariáty. To jsou také nádherné prostory s duší a tisíci příběhy. Minule jsem si tam sedla do starého ušáku a jen tak vnímala...Věrka

      Vymazat
  7. Miluju vlčí máky a vzpomínky na babičku.. mějte se, opatrujte se,
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zuzi, ze srdce děkuji za milé řádky. Přeji krásné léto. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...