Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

středa 12. září 2018

Nalezená krabice ...




Po náročných dnech a měsících přišel čas, kdy jsem si potřebovala odpočinout.

 Mým relaxem bývá "aktivní" odpočinek.

Ať je to focení nebo kreslení.




Zatoužila jsem po delší době vyndat ze šuplíku barvy na porcelán a jen tak něco namalovat.

Jako by mé podvědomí vědělo proč.




Už je to osm let, kdy jsem při stěhování „ztratila“ krabici, ve které byly popsané dny mého života.

Kalendáře… za 20 let mého života.

Popsané dny poznámkami, ale i dny, kterými říkáme mezníky.

Krabice se ztratila. Hledala jsem ji asi „tisíc krát“.

Slehla se po ní zem.

 Mé podvědomí mi říkalo, že jsem ji určitě nevyhodila ani neztratila…





V tyto dny, kdy se snažím odpočívat…

 Kdy jsem knihu Máma čisté jiskření po všech úpravách a korekcích 
odevzdala a čeká na den vydání.

 Kdy je hotov i Mámin kalendář 2019 – každý den je dar

Kdy jsem se rozhodla a Bůh ví proč, namalovat mísu jen tak … pro relax …

Přišlo překvapení…




V tom klidu a ztišení, jsem otevřela dveře na půdu a hledala mísu, 
na kterou bych vytvořila pár modrých kvítků.

Když jsem našla čistě bílou mísu, položila jsem si ji, opět podvědomě, na krabici, kolem které chodím léta. Krabice na okraji schůdků, co vedou na půdu.

Poodkryla jsem víko krabice.

Objevila jsem „ztracené.“

Pod vrstvou prachu ...  čekalo 20 kalendářů mého života.





Listuji starými kalendáři a čtu …

Kdy jsem otěhotněla…

Kdy Kristýnka udělala první krok …

Kdy Honzíkovi vyrostl první zoubek…jako dárek na můj tehdejší svátek.

Dny, kdy jsem objednána k lékaři. Kdy mám dovolenou a kdy rozvodové stání.

Kdy termín třetího porodu.

Nebo kdy jsou taneční.

Pročítám listy uběhlých let … až do dne, kdy se stěhujeme …

Jaký kus cesty je za mnou.

Kolik břemen i radostí … velkých i malých na něm bylo …






A když jsem malovala modrá kvítka na bílou mísu, uvědomila jsem si, že všechno v životě má svůj čas.

I ztracené věci, zapomenuté časem a pod nánosem prachu, jsou odkryty v pravou chvíli.

Všechno na světě k nám přichází v pravou chvíli. Odpovědi i otázky.

Informace i poznání, ač se to mnohdy zdá naopak.

Mé rozjímání přerušil zvonek…

 Sousedka stojí u branky a volá na mě, že mi nese slívy, 
jestli nemám nějakou větší mísu na ně…

 

Mám …





Vždyť všechno má svůj čas, místo i důvod…


Krásné dny všem

Věrka



22 komentářů:

  1. Zase jsi to tak pěkně napsala a doplnila fotkami. Švestky se v míse,krásně ozdobené Tvými malovanými motivy,moc hezky vyjímají :-).
    Hezké dny, Věrko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hani, děkuji za Tvé řádky. A také přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
  2. Věruško, aby všechny dny byly tak, jak být mají, jak korálky na niti, se vším dobrým přeje vám všem v Nebi babí Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá babi Oli, ze srdce děkuji.
      Krabice byla nalezena pár dnů před narozeninami mé starší dcery. V klidu a míru, bez emocí, jsem listovala kalendáři ... Když jsem si četla, jak život šel ... ucítila jsem pocit uvolnění. Pocit, že jsem odvedla, co jsem jen mohla... Vše bez výčitek ...
      S dobrým pocitem ... A o tom by život měl být především.
      Krásné dny. Věrka

      Vymazat
  3. Věruško, ta mísa je krásná. Má kouzlo. O ztracených a znovu nalezených věcech bych mohla vyprávět. Někdy člověk prostě nevidí ani to, co není skryté. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, děkuji. Jo, někdy jsou věci mezi nebem a zemí ... Prostě je vše tak, jak má být...
      Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
  4. Věruško, plně s tebou souhlasím.....a ta mísa se ti moc povedla:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zuzi, moc ráda čtu Tvé řádky právě tady. Doufám, že je u Tebe vše dobré. Často si na Tebe vzpomenu. Opatruj se... Věrka

      Vymazat
  5. Věrunko milá..jak dobře znám tyto ztráty a nálezy..
    ..nejen starých kalendářů, zápisků..
    Jak dobře znám pocity, které popisuješ..
    ..pravdou je, že jsem si možná dnes potřebovala tady přečíst..že taky co je za mnou..jsem odvedla co nejlíp..
    ..vlastně to asi ani jinak neumíme, že Věrunko!!!
    A vše je tak, jak je..
    Odpočívej..taky se snažím..
    ..aktivně..
    Peču právě švestkový koláč!!
    Moc na Tebe myslím, opatruj se!
    Krásný letní "mariánský den" přeju!!
    Pa Jana z chaloupky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko z chaloupky mezi kopci, děkuji. V "mariánský den" se narodilo mé první dítě, dcera. Bylo stejné počasí jaké je dnes. Lidé chodili k vodě, slunce pálilo, jako o prázdninách. Psal se 12. září, byl čtvrtek a bylo pravé poledne ...

      Pá Věrka

      Vymazat
    2. ..vím..rozumím..každému slovu, myšlence..které mezi řádky čtu..
      Věrunko..vše je tak jak je..bude tak, jak bude..a co bylo..je minulost..vzpomínky..pocity..některé však, ať chceme či nikoliv, tak hluboko v našem srdci zaryty zůstanou..
      ..napořád..
      ..ať je co je..
      ..a pokaždé si vzpomeneme..sami v sobě..
      ..vím, rozumím..
      Vše je tak, jak je..
      A brzy Carolinka narozeninky slaví..tak ať jsou krásné.."andělské"..v Nebi..
      Pá Jana z chaloupky..

      Vymazat
    3. Rozumím tomu, co mi píšeš a souzním. Je jedno zda-li dojdeme k cíli zleva nebo zprava. Cíl je daný, na nás samotných je volba cesty. Mezníky nelze minout...
      Děkuji za přání krásných narozenin. Moc se těšíme. Vždyť jsou první kulaté. :-) Mávám, Věrka

      Vymazat
  6. Jako máma jsi práci odvedla... Co bude dál už není na tobě.... Hezký nález v pravou chvíli... Ivča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivco, děkuji za Tvé řádky. Cítím to taky tak.Přeji hezký den.Verka

      Vymazat
  7. Verko krabice cekala na spravny cas. Urcite jsi v ni nasla i odpovedi na nektere tvoje otazky. Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně jsem byla ráda, že jsem ji našla. Mnohdy stačí člověku k radosti tak málo. Přeji hezké dny. Věrka

      Vymazat
  8. Věruško, opravdu vše má svůj čas. a ti nahoře, ten moudrý vesmír to ví. Měj vlídné dny. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Anicko, děkuji za Tvé řádky. Souhlasím. Přeji krásný den.Verka

      Vymazat
  9. Věrko, ztracené věci většinou najdeme, když je nehledáme. A ty jsi tu Tvou ztracenou krabici našla v pravý čas.
    Přeji krásné dny. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je to asi se vším... Růženko děkuji a přeji hezké dny. Věrka

      Vymazat
  10. Vše přichází v ten správný čas Věrko a o tom jsi se již tolikrát přesvědčila. A jednou přijde chvíle, kdy ti, které kamsi zavál čas, pochopí a nastane zklidnění. Moc ti to přeji.
    A mísa je moc povedená, knedlíky bych si hned dala, zrovna jsme včera s mužem o nich mluvili, že jsem letos švestkové ještě neuvařila.
    Měj voňavé dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenom neočekávané nás může ohromit.jeden z mých citátů v právě vycházející knize.
      Děkuji Álo za moc milý komentář. Přeji krásné dny.Verka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...