Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

pondělí 12. listopadu 2018

Tři čtvrtě roku úsilí …




9 měsíců … čas, který jsem naplnila cestou za změnami, týkající se  posuzování lékařskou  posudkovou službou. (LPK)

Je to 9 měsíců, kdy jsem prožila další otřesnou posudkovou kontrolu a řekla jsem si „DOST…“

Napsala ve chvílí zoufalství a beznaděje článek na soc. sítě „ králi Jelimáne, čepici nesmekám a nemačkám…“Článek, který dokázal v mých očích zázrak. Doslova rozhoupal vlnu sdílení národa. Skrze to vznikla má petice za lepší podmínky, za nutné změny LPK. Ta se plnila doslova před očima téměř rychlostí světla. Skrze ni jsem stanula přímo na půdě Parlamentu Poslanecké Sněmovny ČR sociálního výboru, kde jsem sebe i petici představila..

  Opět jsem minulý týden stála na této půdě před mikrofonem a opět jsem sdělovala slova, která cítím nejen já, ale celý nekonečný zástup lidí, kteří ve mně věří.
  Nebojte se. Nezklamu vás. Nikdo z nás si to totiž nezaslouží. Budu stále usilovat o změny v lepší dny. Jsem moc ráda, že má slova mezi poslanci nalezla pochopení. I oni ví, že nemůže tento systém LPK, naše životy brát do svých rukou tak, aby je ničil. Ano, děje se tak … Mnozí z vás to prožili a žijí. Tím, že invalidním lidem, kteří mají už tak těžký život bere iluze, naděje, dávky, finance …Mnozí se zázračně skrze lejstro uzdravují. Tím bere osud do svých rukou. Lidé bez financí se stávají lidmi zoufalými, nešťastnými, často opět nemocnými … Mnozí z nich končí v exekucích. Někteří i před soudem, protože mnozí pak uvažují a konají zkratovitá rozhodnutí. Přesně tak, jak to píši v mé poslední knize „Máma čisté jiskření“. Protože já, “králi Jelimáne“ nic netajím. Snažila jsem se vše sepsat v knihu, která je označována knihou, až na dřeň…

   Tento článek není v žádném případě reklamou na zmiňovanou knihu. Toto je konstatování, že není vůbec myslitelné, aby ve 21. století  fungovala instituce, která dokáže mnohdy i zničit celý rodinný chod. Život. Zdraví. Štěstí, radost, že člověk přežije a zvítězí nad nemocí. Někteří, jako já, nad smrtelnou nemocí.

Stejně, jako dnes nechápeme, jak mohli existovat interrupční komise, kde se žena zpovídala úplně cizím lidem, kteří měli její osud v rukou. Věřím, že přijde den a lidé stejně tak nebudou chápat, jak mohli druzí rozhodovat v tzv. posudkových komisích o lidech s pochroumaným zdravím. Vidíte, jak se obojí sobě podobá slovem komise?
Já se ptám, co všechno se musí stát, aby se tento systém, resp. lidi, kteří se za systém schovávají, změnilo? Kolik zoufalství a zoufalých činů musí být odžito a prožito?
 Přeji těm, kterých se toto nedotklo, aby to nikdy neprožili. A ti, jež měli  tu “čest“ a jejich komise jim zaštěrchala životem, jako s láhví sektu, který explodoval a vyšuměl vůkol, aby našli sílu jít životem dál. Stejně, jako já. Věřte mi, že je to hodně, hodně náročné a právě proto, pro vás budu usilovat o zmiňované nutné změny vetknuté v mé petici.

Za vaši podporu ze srdce děkuji.




Věrka



16 komentářů:

  1. Věrko, sleduji Tvůj blog už dlouho, našla jsem ho ještě před tím, než jsi se dozvěděla krutou diagnozu. A celou dobu máš můj obdiv za to, jak jsi zvládla operaci, léčbu a k tomu jsi společně se svým mužem vydala první modrou knihu. A hlavně jsi měla velikou starost o Carolinku, která v té době ještě ani nechodila do školy(snad se nepletu). Napsala jsi další knihu a vydala kalendář. A pak přišel boj s králem Jelimánem, který trvá dodnes. Nevzdáváš se, protože bojuješ nejen za sebe, ale za všechny, kteří jsou na tom stejně,někdy i hůř. Nechápu, jak může být zdravotní stav posuzován jen podle tabulek a systém pak třeba vezme lidem i tu jedinou jistotu ve formě ID. A vím, že tyto dávky nejsou nijak závratné. U tak závažných diagnoz, jako máš ty, by tyto dávky měly podle mně být trvalé. Doufám, že Tvoje slova v Poslanecké Sněmovně budou konečně vyslyšena a dojde ke změnám v zákonech, které se týkají LPK.
    Věrko, přeji Ti klidné a pěkné dny. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko. Děkuji za Tvé řádky. Vůbec se nepleteš, je tomu tak. U mě střídalo jedno odvolání za druhým. To, proti čemuž jsem se odvolávala, protože mi to neprávem snížili - (neprávem píši proto , když jeden rozhodne na místě a druhý, který mě vůbec nevidí škrtne, shledávám za nelogické nespravedlivé)tak mi to pro jistotu sebrali úplně. Je to absurdistán , co nemá období, hranic, mezí. A to nyní nemluvím o sobě. Protože v mých odvoláních už je takový zmatek, že jeden neví.... Člověk se musí domáhat svých práv a nároků, až soudní cestou. A to je to, na co apeluji, zda je to správné, když člověk bez sil a energií , po překonání hodně náročné nemoci s fatálními dopady na běžný život, musí jít touto cestou? Co jsme to za lidi, za systém, za pomocné ruce? Četla jsi knihu Máma čisté jiskření, tak víš ...
      Proto budu bojovat dále. Za sebe a za druhé, za všechny.

      Věrka

      Vymazat
  2. Verusko, smekam pred tou vuli vzdorovat. Moc drzim pesti, at vse dobre dopadne!!!! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marcelko, kdysi dávno jsem četla, že na cestě životem je velmi důležité smíření. Myslím, že jsem došla k tomuto mezníku. S čím se však nesmířím, že další a další lidé, prožívají či by měli prožívat to, co já. Proto můj "boj". Přeji hezké podzimní dny. Věrka

      Vymazat
  3. Věruško, děkuji - děkuji za sebe, děkuji i za ten zástup dalších "postižených" rozhodnutími nekompetentních LPK. Přeji krásné podzimní dny, dny bez virů a všemožných Jelimanů kolem..... z Jizerek zdraví Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Olinko, krásně napsáno. Moc děkuji. Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
  4. Milá Věrko, hned po rozhovoru s Tebou jsem sedla k počítači a přečetla si Tebou zmiňovaný příspěvek na Tvém blogu. 9 měsíců je doba, kdy se vyvíjí nový život, aby se narodil k radosti rodičů na tento svět. Toužebně očekávaný, zrozený v bolestech. Jaká podoba s nelehkou cestou, kterou jsi ušla od poslední LPK. I Ty čekáš na výsledek svého snažení o změnu systému. Přeji Ti, ať se zrodí do podoby pochopitelné zdravým rozumem a s lidským přístupem těch, kteří rozhodují. Alena (modrý kvítek)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko, děkuji A já dodávám: už by bylo na čase :-)
      Přeji hezké dny. Věrka

      Vymazat
  5. Cokoliv človĕka stojí obrovské..nezmĕřitelné úsilí..o to víc si všeho považuje..
    ..ano s nĕkterými skutečnostmi ale nejsme schopni se smířit..
    Samo o sobĕ "přijmout"sebe s nemocí je tak tĕžké..
    Proto od prvopočátku vím..jelikož na vlastní kůži prožito..
    Jsem svĕdkem Tvého boje..jsem jednou ze zástupu..
    Když hloubĕji o tom všem..co je možné i nemožné čím dál častĕji přemýšlím..je mi moc smutno..
    Pán Bůh nám sice naloží vždy jen tolik co uneseme..ale proč "přidávají"jiní..
    Vĕrunko však Ty víš..
    A otázka..co všechno se ještĕ musí stát..aby došlo ke zmĕnĕ..mĕ zřejmĕ bude pronásledovat navždy..
    Doufat a vĕřit ale nepřestanu..
    Potřebujeme nadĕji!!
    Jana z chaloupky..❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jani, i já si kladu často stejné otázky. A víš co? On nám na to dá odpovědi život sám. Jen ne hned teď. Všechno, co se máme dozvědět se dozvíme. A já už začínám tušit, proč se to vše děje. Proč jsem dostala druhou šanci na život. Proč nemačkám čepici a proč to vše je... Až se mé tušení vyjeví s ostrými obrysy, určitě to sdělím. Prvně zde.
      Posílám pozdravení a objetí. Věrka

      Vymazat
  6. Věrko nechápu,proč nestačí pouze vyjádření lékaře,který se o pacienta stará,ten zná nejlépe jeho zdravotní stav.Jsi bojovnice, držím pěsti to je štěstí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maruško, přesně toto jsem sdělila už jednou ve sněmovně. Stačí dle vzoru např. Rakouska či Německa, tento systém zjednodušit. Přesně jak ty říkáš. Jenže to by musela být vůle ... Jak se to praví v kultovním filmu Pelíšky? A co budou skláři žrať?
      Za pěstičky moc děkuji. Věrka

      Vymazat
  7. Paní Věrko, máte můj obdiv a sympatie, boj s králem Jelimanem nevzdávejte. Není možné, chtělo by se mě napsat, ale znám stání před posudkovou komisí, znám jak těžko je ovládnout se a zůstat důstojným člověkem za každých okolností i za těch pro něj nedůstojných.
    Vaše knihy jsem doporučila k zakoupení v naší knihovně,zakoupit si je pro mě není problém,ale chtěla bych, aby si vaše knihy přečetlo co nejvíce lidí kolem. Moc zdravím a přeji pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maruško, ze srdce děkuji. V některých knihovnách mé knihy lze najít, většinou tam, kde mám autorské četní. Což mi připomíná, že právě za týden touto dobou mám autorské čtení v knihovně v Častolovicích. Kdo máte náladu a chuť slyšet více o poslední knize, o knihách s duší, srdečně zvu všechny.
      Věrka

      Vymazat
  8. Chce to hodně odvahy a ty ji Věruško máš - díky za to !!!Přeji ti hodně zdraví a síly ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivu, děkuji za Tvé řádky. Kniha Máma čisté jiskření začíná slovy: "na konci životní poutě nebývá ani svetr poslední módy, ani nové auto na leasing, ani vaše povýšení v nové pracovní pozici či parádní snímky z luxusní dovolené, které je nutné poslat přes sociální sítě do světa… Na konci je pouze naše bytost a skutky…" Tak se o to snažím ...
      Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...