Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

sobota 1. prosince 2018

Adventně ...



Již pár let se snažím Vánoce užít a ne přežít…





Doma si parádíme advent podle nálady, ne podle trendů.





Většinou improvizujeme.

Kačka vnáší náměty, maminka realizuje. Tatínek chválí.

Společně máme dobrý pocit.




Každý rok si slibuji, že nic vánočního už nekoupím.

Každý rok koupím.

A každý rok mám radost.

A vo tom to je…






Každý rok vyhrabu nějakou věc, která vypadá jako nová…

Kdysi jsem koupila úplně na nic formu na vánočku…

No, na nic není … letos do ní Kačka naskládala jablíčka.







Obrovskou radost mě každý rok udělá jmelí.

Kupujeme dvoje.

Já Carolince a Carolinka mě.

Pak se mi jich sejde ještě asi „deset“ dalších …

Všem vyprávím, že musí být darované, aby přineslo štěstí.






Ani letos mě nezklamal KIK.

A to jsem šla koupit jenom punčocháče …




No, uznejte, ty zářící hvězdy v podobě vykrajovátek, 
jsem tam prostě nechat nemohla…

A takhle to mám každý rok…





Jasně, že vytáhnu dekorace staré a prastaré…





Letos jsme koupili i talířek se sněhulákem, který je zřejmě na cukroví.
Ale já jsem hned věděla, na co ho použiji.

Na vánočního Františka.

Kačka hned, jak jsme přišli z Kiku domů, sdělila:

„A teď si zapálíme toho Vašíčka…“








Tak jsme si hned po ránu, užili adventní snídani.




Svíčku na pár vteřin jsme zapálili jen a jen pro vás…





Co se týče pečení cukroví, už to dávno nepřeháním.


Není zapotřebí mít pětadvacet druhů cukroví a pak nevědět v lednu, co s tím.

Doma to má vonět vánočním cukrovím, ale předně pohodou.

Takže u nás, tři, čtyři druhy cukroví, sypané pohodou…





A co se týče úklidu?

K nám chodí Ježíšek, ne hygiena.

Mám ráda, když je to doma útulné, čisté, uklizené …

To k Vánocům patří.

Ale mnohem víc k nim patří radost, štěstí, dobrá nálada a těšení.

Takže čmouhy na oknech jsem přestala řešit.

Neshrabané listí venku taky…

I pracovní nepořádek.




Návštěva přichází za námi,
nikoliv za bytem.

A já si vždy vzpomenu na moji starou babičku z chalupy na samotě u lesa.

Kolik sousedů zaklepalo na její okno nebo dveře…

Kolik příběhů jsem vyslechla u starých kamen…

A nikdy nikdo neřešil prach, drobky na zemi ani pavučinu nad kredencí.






Miluji svíčky, jejich žár…

Možná proto, že jsem v ohnivém znamení narozena.

Možná proto, že v těch plamíncích, je ukryto kouzlo Vánoc…

 



A nesmím zapomenout ani na adventní kalendář.

Ten jsem letos přidělala na ledničku pomocí magnetů,

 přilepených horkým lepidlem.





Přeji všem pohodové dny adventní.





Věrka



40 komentářů:

  1. Hezky si všechny nadcházející dny užijte s rodinou a ve zdraví. Mám to vše také tak, každý rok koupím něco nového a ani to pak nepoužiji, ale za rok se mi to moooc hodí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář. Ano, zdraví je to nejdůležitější. Právě jsme se vrátili z Nebe...je to na další příspěvek. Věrka

      Vymazat
  2. Jana Petr.Lizanec@email.cz1. prosince 2018 v 6:47

    Zdravím! Z foteček to přímo čiší pohodou a láskou! Já to mám pár let také tak, svátky si hlavně užít ne se udřít! Udělat si radost a proto se žije! Mějte krásné svátky!!! Janča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jančo, děkuji za milé řádky. O tom Vánoce mají být především. Hezké dny adventní. Věrka

      Vymazat
  3. Věruško, máš krásně nazdobeno. Já se na to teprve chystám. Měj pěkný a pohodový advent.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, ze srdce děkuji. Víkend moc pohodový nebyl...spíše akční, ale o tom v příštím příspěvku...Hezké dny adventní. Věrka

      Vymazat
  4. Mila Věruško,fotky jsou moc krasne,Dycha z nich kouzlo Vanoc.
    Přeji Vam všem krasny advent.
    Vlasta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vlasti i my přejeme krásný a poklidný advent. Věrka

      Vymazat
  5. To je nádhera!
    Krásně a v rodinné pohodě prožijte tento voňavý adventní čas!
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zuzi, ze srdce děkujeme. I my si pohodu přejeme, neboť tento víkend tedy zaperlil...Hezké dny adventní. Věrka

      Vymazat
  6. Věruško, moje slova - nepřijde kontrola z hygieny ! Holky, krásně to máte nazdobené...a ten porcelán, srdce plesá..... Přeji vám všem doma pohodu, klid, lásku, ZDRAVÍČKO do nadcházejících adventních dnů... z momentálně zasněžených Jizerek zdraví Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Olinko, ze srdce děkuji za milé řádky. Porcelán si uschovávám po léta Mám to nastavené stejně, jako moje babička :-) Hezké dny adventní. Věrka

      Vymazat
  7. Hezký adventní den přeji.
    Děkuji...já se tedy tak krásně pokochala tím krásným textem a fotkami se svíčkami,a vším ostatním...
    MOC hezké...
    Prostě Vám to všem přeju,užijte si ten krásný adventní čas,potřebujeme to.. :-)
    A já pozdravuji od Olomouce.
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evi, to jsem moc ráda a přeji hezké dny adventní. Věrka

      Vymazat
  8. Věrko, máte krásně nazdobeno. Z fotografií dýchá pohoda a radost. Přeji celé rodině krásné adventní dny. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko, moc a moc děkuji za Tvé řádky. Také přeji hezké dny adventní, provoněné pohodou . Věrka

      Vymazat
  9. Věrko, z tvých fotek na mne dýchá úžasná vánoční atmosféra, klid a pohoda. Máte s Carolinkou krásně nazdobeno a jste nachystané. Já ještě dnes dolaďuji, ale vcelku mám také připraveno a moc si to užívám. Dnes k tomu ještě nasněžilo, takže o to je to intenzivnější.
    Kéž by takto krásně pohodově měli všichni ve svých domovech.
    Přeji příjemné adventní rozjímání. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dášo, děkuji za Tvé řádky. Odjeli jsme do Nebe s tím, že doladím také advent tam. Co vše se událo, je opět na román a nebo na crazy seriál. Přeji hezké dny adventní. Věrka

      Vymazat
  10. Věruško, krásné moc, fotky, povídání, pohoda! Děkuji a přeji krásné adventní dny Vám všem. Renata z Větérky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Renátko z Věterky, děkuji za komentář a také přeji pohodové dny. Věrka

      Vymazat
  11. Věrko nádherně máte s Kačkou nazdobeno! Přeji krásný advent celé tvé rodince!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vlasti, děkujeme všichni moc. U nás advent začal vážně netradičně. O tom příště. Věrka

      Vymazat
  12. Věrunko, krásně máte načančáno.Přeji celé rodince nádherný adventní čas.😇Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, děkuji. Vždycky jsem měla ráda svátky a to jakékoliv hlavně pro tu náladu, atmosféru a čančání. Hezké dny adventní. Věrka

      Vymazat
  13. Milá Věruško, moc krásně máte vyzdobeno. U nás také máme trochu vyzdobeno. Já totiž zdobím pomalu, ale celý advent něco přidávám. Také miluji světlo svící. S tím pracovnem se mi to moc líbí. Každý ,nebo každá z nás to má jinak. Já to moje pracovno miluju a nedám si to vzít, ale takovou mi všichni znají. Moc se mi líbí ty vaše nákupy, jdu pro něco a přinesu něco úplně jiného. O tom jsou ty pravé vánoční nákupy a potřeby. Kolikrát maličkost udělá ohromnou radost.
    Věruško, moc děkuji za poštovního panáčka. Moc se těším, až zazvoní. Já pamatuji paní listonošku s brašnou přes rameno, která jezdila na kole a vozila dopisy a pohlednice. Škoda, že je to pryč. Přeji krásný advent plný pohody a vůně. Babi Jířa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá babi Jířo, také pamatuji na paní na kole, s brašnou přes rameno. Dokonce mám pocit, že v některé z mých knih je tomu věnována část kapitoly. S tím balíčkem, co Ti posílám bych asi nevyslala ani bernardýna :-) Nu, těš se.
      Hezké dny adventní. Věrka

      Vymazat
  14. Krásný advent Vám přeju!!!!Zdobím si byt taky moc ráda.A s úklidem to nepřeháním,vždyť uklízím průběžně po celý rok!
    Cukroví nepeču,protože to doma nikdo nejí.Naložím hermelín,utopence,tofu....a vánoce taky budou!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zlatko, také to říkám, vždyť člověk uklízí průběžně. Nejhorší jsou vyčerpaní, otrávení lidé...to raději pohodu v bordélu :-)
      Hezké dny adventní. Věrka

      Vymazat
  15. Vĕrunko milá,všem přeji krásný adventní čas v pohodĕ a hlavnĕ ve ZDRAVÍ!!
    Tolik myšlenek jsi napsala a já sdílím..rozjīmám..
    Advent je především čas ke zpomalení..ne se honit..to už vím..ale nebylo tomu tak..nevidĕla a nevnīmala jsem tu krásu..
    Jsem šťastná..že už to umím..
    ..a dĕkuju za to..i Tobĕ..
    Objímá Jana z chaloupky..❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko, děkuji za Tvé řádky , za Tvé myšlenky, zpomalení, uvědomění si se...Jsi úžasná.
      Hezké dny adventní. Věrka

      Vymazat
  16. Milá Věruško ,máte to krásné jak píšou předemnou dýchá z toho nádherná poklidná atmosféra a s tím úklidem s Vámi taky souhlasím hlavně zdraví a vše přijde samo ! Nejvíc se mě líbí domečky a Adventní kalendář,já kdysi mívala Ladův kalendář na každý měsíc,Ladu miluju ! Tak ještě sníh a vůně cukroví a bude to nádherné ! Pěkný Adventní čas,prožitý v klidu a radosti přeji celé rodince ! Zdena ze Stříbra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zdeni ze Stříbra, ze srdce děkuji za milé řádky. U nás v Nebi bylo sněhu, mrazu, ledu...až zrak přecházel. Příště napíši a fotky přiložím. Hezké dny adventní. Věrka

      Vymazat
  17. Přeji krásnou adventní neděli.Máte krásnou výzdobu,dýchá z ní pohoda,klid a radost z blížících se vánoc.Také ráda nakupuji dekorace,každý rok něco nového,milého,čím si udělám radost.Mějte krásné adventní dny,celé rodince zdraví a pohodu.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, ze srdce děkuji za milý komentář. Jo, z maličkostí se skládá život. Je to nutné a nezbytné si je dělati. Hezké dny adventní. Věrka

      Vymazat
  18. Milá Věrko,krásná výzdoba,je dobře,že nepodléháte módním trendům,ale že se řídíte srdcem,mám to stejně.Přeji vám krásný adventní čas a hlavně pohodu,klid a zdraví.
    Irena N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Irenko, děkuji za komentář. K tomu všemu člověk musí nějak dospět a dozrát. Vzpomínám si na den, kdy mě trendy úplně přestaly zajímat a to, když mi jedna známá řekla, že shání černý stromeček neb černá je letos trendy. V ten moment se to ve mě nějak zlomilo.A tvořím si Vánoce dle citu a chutě.
      Hezké dny adventní. Věrka

      Vymazat
  19. Věrko, máš to doma krásně nazdobené. Vyzařuje u vás pohoda, klid i osobitost. Také si ráda zdobím a tvořím podle sebe, ne podle aktuálních trendů, moderních barev a stylů. A moc mě to baví.
    Do obchodů jako je Kik bych asi měla mít zákaz chodit. Tam prostě nejde něco nekoupit. Jako zrovna v sobotu. Jdu pro svíčky a vrátím se s dalšími dvěmi věcmi :D
    A doufám, že k nám také kontrola z hygieny nepřijde, že přijdou jen přátelé a rodina :)
    Přeji krásný advent, Káťa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Katko, z duše mi hovoříš. Kik bych měla obhlížet jen z venčí. :-) Ale tolik nezbytností se tam najde...a o tom je i ta obyčejný ženská radost.
      Hezké dny adventní Tobě i celé Tvé rodině. Věrka

      Vymazat
  20. Máte moc krásně nazdobeno a s láskou, to je nejdůležitější.Jen z vlastní zkušenosti bych doporučovala velikou opatrnost s vánočními františky na talířku či čemkoliv, co může prasknout a nenechávat bez dozoru. Před léty jsem radostně umístila františka na žáruvzdorný talířek doprostřed stolu a zapálila, talířek pod rozžhaveným frantíkem praskl a františek se nám prohořel skrze desku stolu a rozžhavený spadl na koberec. Tak velmi velmi opatrně, ať nemusíte hasit jako my.... A krásný adventní čas přeji. Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, děkuji za Vaše řádky. Máte pravdu, člověk nikdy neví a opatrnosti není nikdy dost. Přeji hezké adventní dny. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...