Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

čtvrtek 19. března 2020

Recept na štěstí? je na světě ...



Když jsem před rokem začala psát knihu o štěstí, 
neměla jsem tušení, že spatří světlo světa v době, 
která bude víc než náročná.

Ba co víc, když jsme vymýšleli název knihy, 
ani ve snu by mne nenapadlo, že bude tak moc důležitý pro tuto dobu.

Recept na štěstí?

Spatřil světlo světa.

Nabízím ho všem, pro pozitivní pocity, 
dobrou náladu a mnohým pro návod na dobrý recept jídla,
 která vařila má babička.

Před lety jsem objevila v babiččině kuchyni, 
v šuplíku starého stolu, poklad.
Byl zapomenut tam, kde babička říkávala, že je duše rodiny. 
Ukrýval se v kožených deskách a listy byly tak vetché, 
že jsem při otáčení a čtení skoro ani nedýchala.

Díky těmto receptům jsem si vybavila „tisíc“ vzpomínek na dávné dětství,
 které jsem vložila do této knihy.
Ano, je svatou pravdou, 
že všechno k nám přichází v pravý čas a chvíli.


Bylo mi ještě před pár měsíci líto, že jsem knihu Recept na štěstí?
 nestihla vydat do Vánoc, jak si mnozí, včetně mě, přáli. 
Tak, aby kniha potěšila druhé právě pod stromečkem…

Kniha je na světě nyní. 
Otvírá jaro a možná i mnohá srdce a oči.

Kniha, která je návodem na hezkou chvíli, na pocit štěstí…



Něco málo z tvorby knihy Recept na štěstí?



Je pozdě večer, procházíme s grafikem online předtiskové práce na knize.
Zjišťuji, že fotografie pro recept a kapitolu č.9
"O lásce a božích milostech", jsou hodně špatné...
Nejprve hledám na všech diskách a ve všech složkách lepší fotografie...
Nic.
Nastává lehká panika a vymýšlím, jakou jinou fotku,
která by korespondovala s kapitolou toho nejlepšího cukroví,
která moje babička dělávala, by mezi "tisíci" mých fotek byla vhodná...
Pak se zastavím. Nadechnu a vydechnu...
Jasně...otvírám ledničku,
vyndávám zakysanou smetanu, vajíčka, máslo... a další suroviny...
Těsto uplácám "natotata".
Vyválím jej, vykrojím a už se smaží ...
Celý dům voní po cukroví "božích milostech" a po vzpomínce na babičku ...
Ruce od moučkového cukru utírám a mačkám spoušť fotoaparátu.
Jsou to jediné fotky v knize Recept na štěstí?
které nemají denní světlo...
O to více mají v sobě autentičnosti, vzpomínek na babičku,

která tyto sladké a voňavé kousky tvořila s nesmírnou láskou...


knihu naleznete 






Přeji všem štěstí
Věrka

17 komentářů:

  1. VĚRUŠKO, DOVOLUJI SI BÝT PRVNÍ SUDIČKA - TAK TEDY AŤ MÁ NOVÁ KNÍŽKA HODNĚ ČTENÁŘŮ A JEŠTĚ VÍCE NADŠENÝCH KUCHAŘINEK. HODNĚ ŠTĚSTÍ NA CESTU DO SVĚTA.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze srdce děkuji za milé přání. Přeji poklidné dny. Věrka

      Vymazat
  2. Blahopřeji k vydání a určitě si ji objednám- těším se na ni !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, děkuji a přeji poklidné dny v této náročné době. Věrka

      Vymazat
  3. Milá Věruško,
    kniha objednána a zaplacena. Moc se těším, jak si ji přečtu. Od zítřka budu z práce doma týden, střídáme se v práci, tak pokud kniha dojde, zpříjemním si čas. Hlavně se opatrujte.
    Zdraví Jarka z Kroměříže

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jarko, děkuji a budeme se snažit odeslat co nejdříve. Zásilka by měla být doručena v příštím týdnu. Já ven vůbec nechodím. Na každý pád napíši všem, kdo mají o knihu zájem den, kdy bude zásilka odeslána. Opatrujte se a držte se.
      Věrka

      Vymazat
  4. Věrko, gratuluji k nové knize. Neváhala jsem a hned si ji objednala. A moc se těším až si ji přečtu.
    Dávejte na sebe pozor. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko , děkuji moc. Chce se mi věřit, že Tě tato kniha potěší a pohladí na duši. Dle mého osobního názoru, je nejvíce hřejivá a obsahuje nejvíce milých fotografií.
      Přeji poklidné dny. Věrka

      Vymazat
  5. Věruško, knihu jsem před malou chvilkou objednala. Těším se moc! Ten recept na štěstí si každý v knize najde... A já mám štěstí , že Vás mám. Děkuji
    .Citát opatrujte se, jsem mnohokrát řekla.Děkuji a přeji Vám a knize hodně štěstí! Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivanko, hezky jste mě pohladila na duši. Ze srdce velké díky. Opatrujte se. Věrka

      Vymazat
  6. Tak jsem se dočkala 😊 my vsichni. Objednáno. Moc moc se těším. Krásné a zdravé dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maru, děkuji a přeji poklidné dny a ať se knížka líbí. Věrka

      Vymazat
  7. Ahoj Věruško,moc zdravím a přeji pohodové dny...opatrujte se.
    Mám objednáno a moc se těším.Martula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, děkuji.Také přeji poklidné a pohodove dny. Věrka

      Vymazat
  8. Milá Vĕruško, když jsi mi před léty sdělila, že bys chtěla napsat knížku, tak jsem věděla, že budeš velká spisovatelka..Napsala jsem Ti tenkrát, že si na ty Tvoje knížky vyčlenim políčku.. A políčka se k moji radosti plní:)..
    Knížku jsem si objednala, moc se těším.. Vĕruško, moc gratuluji... Buď na sebe opatrná.. Zdraví Alena H

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko moje milá, děkuji za Tvé řádky. Snad potěším i já Tebe.
      Opatruj se...Myslím na Tebe...
      Věrka

      Vymazat
  9. Recept na štěstí existuje a je v japonském konceptu Ikigai . Dokud jsem se o něj nezačala sama zajímat a hlavně se jím řídit, tak jsem nevěřila, že něco takového existuje. Už mě ale nebavilo, jak jsem pořád skleslá, podrážděná, i když mám vlastně všechno. Takový život žít nechci a ta změna je jenom v mých rukách :-) .

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...