Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

neděle 31. května 2020

Vlčí máky ...



Vždy na svatého Václava vydávám kalendář "každý den je dar".

Je plný detailů a krás života.



Snad nikdy v něm nechybí fotky vlčích máků.





Chodíme je s Kačkou fotit vždycky koncem května ke kolejím,

kousek od lesa, který je v chráněném území.



Vloni na tomto místě poprvé vlčí máky už nevykvetly...

Našly jsme je zato jinde a plné pole.

Přesto jsme zajely opět  před pár dny s foťákem ke kolejím.

Ze zvědavosti …co kdyby…




Ani letos, ani jeden jediný červený kvítek podél kolejí ....





Snad kouzelný proutek je učinil "zmizelé" ...

Fotím  pár vlčích máků v nedalekém poli, je jich úzká cestička,

když Kačka volá:

"Mamííí, jede vlak a kropí vodou koleje..."




Otáčím se nevěřícně  směrem ke kolejím.

Drezína vybavena cisternou si to sviští krajinou.




Carolinka má pravdu.

Kropí, jen voda to určitě nebude.

"Kouzelná hůlka", co dokázala zmizet jedny z nejkrásnějších květů,

které znám ...




No, tak už máme aspoň jasno...





Tak moc ráda tyto květy fotím…

Tak moc je mám ráda.



Pro jejich svobodu, nespoutanost, křehkost.

Lásku, kterou se doslova chvějí.




 Věřím, že objevím pole, místo, mez …

Kde je budu moci opět zvěčnit v plné nádheře.



Přeji krásné dny všem 




Věrka



10 komentářů:

  1. To je zvláštní! Asi se tak hubí to, co by ke kolejím prorůstalo a ty máky to bohužel odnesly taky. Jinak si to neumím vysvětlit.
    Taky mám máky ráda, ale letos jsem je ještě neviděla.Nebyla jsem zatím v místech, kde je většinou potkávám.
    Pohodovou neděli u vás, Věrko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, ano je tomu tak. Zmínila jsem se o tom i na soc. sítích facebooku a dostala jsem spoustu zpráv a informací. Netušila jsem třeba, že již delší čas mnozí usiluj v této věci o zákaz glyfosátů / jedů. Načetla jsem, že 3 m od kolejiště takto hubí, v podstatě vše. Mě spíš zajímá, jak je možné, že nikde nebylo výstražné oznámení. Když se čistí ve městě plochy, je informace, od kdy do kdy se tam či onam nesmí parkovat. Nebo když v lese jsou dány nástrahy na škůdce, je do určitých lokalit zákaz vstupu. Tady ani zmínka. V podstatě člověk může usilovat o zdravý způsob života, pak jede do přírody a dostane plnou dávku jedů, které mohou být karcinogenní.
      No, rozšířily se mi opět obzory.
      Přeji krásný den. Věrka

      Vymazat
  2. Věruško, zdravím. Máš naprostou pravdu, neb všude máky byly na náspech a nejen u trati, letos je kolem tratí jen spálená tráva, asi to kropí všude, včera cestou Nerátky-Mladá Boleslav-Sobotka-Jičín-Poděbrady-Nerátky spousta vlčích máků, ale u trati ani jeden.
    Dráhy se přejmenují na Jedovatý podnik. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jiřinko, ano, je to tak. Napsal mi bývalý europoslanec, který usiloval o zákaz. Pozitivní snad je to, že od r.2022 se to již dít nebude.
      Přeji hezký den.
      Věrka

      Vymazat
  3. Letos jsem také zahlédla máky v příkopu u silnice. Pro mně jsou vlčí máky spojené s chrpami, kvetly u krajů polí.
    Dnes jsme jeli za vnoučátky a cestou jsem z auta sledovala kvetoucí louky, kde bylo hodně kopretin.
    Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko, miluji toto období. Čas máků, chrp a kopretin. Tolik krásy je na světě...Jen bychom si ji měli více vážit a opečovávat ji.
      Nic není samozřejmostí.
      Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
  4. Milá Věrko, zrovna včera jsem jela na kole kolem vlčích máků a hned jsem si na Tebe vzpomněla. Vím, že je máš ráda. Myslela jsem si, kolik jich letos neuvidíš, nevyfotíš. Tak alespoň myšlenkou Ti tyhle červené krásky s něžností motýlích křídel posílám. Pro Tebe s otevřeným srdcem, třeba přijde zázrak. Alena (modrý kvítek)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko, ze srdce obrovské díky. A jsem přesvědčena, že mi cesta osudu ukáže nové místo této krásy. Určitě, až objevím, vyfotím a příspěvek vytvořím.
      Posílám pozdravení a obejmutí.
      Věrka

      Vymazat
  5. Věruško, zdravím. Máš naprostou pravdu, neb všude máky byly na náspech a nejen u trati, letos je kolem tratí jen spálená tráva, asi to kropí všude, včera cestou Nerátky-Mladá Boleslav-Sobotka-Jičín-Poděbrady-Nerátky spousta vlčích máků, ale u trati ani jeden.
    Dráhy se přejmenují na Jedovatý podnik. Jiřina z N.

    Pussy888

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jiřinko,je to tak. Pak můžou být vymysleny různé programy na boj proti suchu, oteplování,kurovci.když se lidé budou chovat k přírodě sobecky, je to houby platné. Pa Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...