Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

sobota 6. června 2020

Věděla jsem ...




 že to pole někde na mě čeká…



Má smysl věřit a hledat…



A o tom je i pár mých slov, 
která jsem vložila včera na facebook.
Příběh, který se dotýká lidských srdcí.
Posílám také na blog s fotkami, 
které jsou moji srdcovkou…




Už je to nějaký pátek...

Tenkrát jsem čekala v čekárně onkologické kliniky, 
na další dávku ozařování. 
Naproti mě seděl zamyšlený muž. 
Čekal na svoji ženu,
 která byla uvnitř, za dveřmi s nápisem 
"lineární urychlovač".
Začali jsme si povídat. 
O všem a o ničem. Jak to chvíle nesla.




Vyprávěl mi, jak se stará o svoji ženu, 
která na tom není vůbec dobře a taky o golfové hřiště...
O jeho pocitech i o tom, jak je těžké žít radost, 
kterou člověk musí dávat, a přitom ji necítí.
Najednou sáhl do kapsy a vyndal růžový golfový míček.

"Vezměte si ho pro štěstí a pro sílu jít s úsměvem dál... 
Má to smysl. 
A třeba jednou golfový míček 
přinese radost někomu dalšímu."





V tom vyšla ze dveří jeho žena. 

Přiskočil k ní a s úsměvem ji pomohl do kabátu.. 

Podali jsme si ruce a život šel dál...

Nevím, jaký další průběh měl jejich životní příběh...






Golfový míček mám od té doby vedle svého počítače 
a pokaždé, když mi je mizerně se na něj podívám.
Vzpomenu si na slova toho muže a i když to nejde, 
člověk musí najít sílu a cestu pro další kroky.
Nikdy jsem o tomto příběhu nemluvila a ani nepsala.





Včera mi psal jeden onkologický pacient, 
s kterým jsem v úzkém kontaktu. 
Pomáhám mu s "maličkostmi" na jeho 
onkologické cestě. 
S detaily, z kterých se právě skládá život... 
Detaily, jako je jeden zapomenutý růžový 
golfový míček v jedné kapse. 
Míček, který se pro mě stal jistým symbolem...





Včera mi zmiňovaný onkologický pacient psal,

 jak v čekárně na chemoterapii potkal ženu,

 která byla zamračená, bez nálady. 

Začali si spolu povídat. 

A najednou tam byla v očích jiskra.

 Detail obyčejné chvíle... 

Detail, pro který je smyslem lidské bytí.

Rozdávat si jen tak radost.







Ať je to slovo, pomocná ruka, 

anebo neobyčejný golfový míček. 

Život je jako mozaika, která se skládá z maličkostí.


Mějte krásné dny plné hezkých detailů.


Věrka



12 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Milá Sabi, děkuji a přeji krásný den, plný krásných detailů. Věrka

      Vymazat
  2. Věrko, naprostá pravda, někdy stačí málo. Jiřina z N.
    Máky se moc povedly, ve tvých fotografiích... dokonce mi vykvetlo pár velkokvětých před domem, loni jsem si někde nasbírala pár semínek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jiřinko, děkuji za Tvé řádky. Jj, ty velké se mi také moc líbí. Babička je měla v zahrádce pod okny. Vzpomínám ...
      Krásný den. Věrka

      Vymazat
  3. Věrko, někdy nám takové náhodné setkání pomůže.
    Krásné fotografie, moc Ti přeji, že jsi potkala své pole s máky.
    Měj krásné dny. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko, jj, je to tak. Na náhody už nějaký čas nevěřím, vše se děje tak, jak má. Ale pokud bychom to nazývali náhodami, děje se mi jich v posledním čase vážně hodně a povětšinou mají smysl. Jako třeba toto pole vlčích máků. Stojíme u kamarádky na dvorku a mé oko zahlédlo v dálce, přes plot něco červeného. Říkám ji, tam vzadu u lesa jsou máky? Ještě ten večer jsem tam jela. A do rána pršelo a polovina červené krásy ulétla...Pá Věrka

      Vymazat
  4. Milá Věrko, včera jsem zase jela kolem vlčích máků a jeden květ jsem utrhla a dala lisovat do knížky. Pro jistotu. To kdyby jsi letos žádné nenašla. Jsem ráda, že se sny plní a že jsi ty svoje nalezla. Přece jen, živé květy jsou něco jiného, než ty usušené. Alena (modrý kvítek)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko, úplně jsem skoro zapomněla na vylisovaný modrý kvítek, který jsem Ti kdysi poslala. No to je krásné. A pak, že život není bumerang. Je a krásný. Děkuji moc za nádhernou chvíli. Věrka

      Vymazat
  5. Úsměv na tváři i v duši a krásné dny. Posílám růžový pozdrav 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maru, ze srdce děkuji a posílám též po větru přání krásného dne. Věrka

      Vymazat
  6. Krásné fotky a krásná slova!
    Hezký den, Věrko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, rádo se stalo a přeji Ti den plný krásných detailů. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...