Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

pondělí 29. prosince 2014

... venku ......

... dnes se zahalila krajina do krásné bílé peřiny ...každé zábradlí i nároží ...

... A já dnes  byla venku ... 

... zapadající zimní slunce ...

... to vám byla nádhera. A nebyla jsem sama. Byly se mnou mé děti, má zahrada a můj objektiv ...
A já pro vás udělala pár záběrů zimní krásy ...



... a fotím i krmítka ...

... a fotím i špičky stromů ...

... téměř magický šperk zimy ...

... sněží ...
 ... a fotila jsem každý kousek zimní krásy. Obyčejně neobyčejné zapadající slunce. Třpytící se rampouch. Padající vločky, které se doslova melodicky vznášely vzduchem ...

... pořádná koulovačka mých dcer - malé a dospělé ... radost...

...a samozřejmě děti. Jejich úsměv, pokřik, nadšení z čerstvě napadaného sněhu. Jejich koulovačky, sáňkovačky. Jejich radost. A ta je skutečně nakažlivá. Ucítila jsem ji v celém svém bytí. Kousek z ní jsem zachytila pro vás. tak, jak jsem v posledním příspěvku slíbila. 


...a maminka fotila vše co lahodilo jejímu oku a aparátu ...

... dětské zimní hrátky ...

... radost a smích malého vnoučka  Honzíčka. Sníh vidí poprvé v životě... radost ...


... a já vzpomínala na své dětství, jak jsme sáňkovaly na kde čem, na kopci za městem od rána do večera. Rukáv jsme měly lesklý (místo kapesníku) a byl to důkaz našeho pevného zdraví. Jezdily jsme na pekáčích, saních, igelitových pytlích od ledku i v plechových lavorech. Domů jsme se běžely vždy jenom najíst a pak bez jakýchkoliv signálů, mobilů a skypů se zase sešly v pravý čas na pravém místě ... byly jsme zocelené a šťastné děti z minulého století ...

... rampouchy se necucají ??? ...
 ... a taky jsem vzpomínala na rampouchy mého dětství. Jak zakázané ovoce nejvíc chutná. Vždy nám dospělí kladli na paměť, že rampouchy se necucají. Já nevím, jak vy, ale já vím, jak chutnaly. Studeně a o ničem... A taky jsme s nimi psaly do sněhu a hokejkou je shazovaly z přístřešků a střech. Pro mne mají magické kouzlo a skoro bych se nebála je nazvat nejkrásnějšími šperky zimy...

... a díky focení , psaní, blogu a vám, zapomínám na špatné chvilky,které mne provázejí  ...
Děkuji
 všem přeji kouzelné zimní dny
Věrka

42 komentářů:

  1. Věrko ,ať tě celým novým rokem provázejí už jen ty příjemné chvíle ..... A hlavně přeji zdraví , lásku se svými nejbližšími , víru a naději v dobro .Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evi, moc děkuji za milé přání. Do nového roku přeji též jen to nej. Moře zdraví a obyčejné lidské radosti a lásku, která v této kombinaci tvoří krásu. Věrka

      Vymazat
  2. Moc Vám přeju zdraví a radost,kterou prožíváte se svojí rodinou! Věřím, že Váš optimismus a životní síla zvítězí!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zlatko, moc děkuji za pozitivní přání. Potěšilo mne. Přeji i já moře zdraví, radosti a lásky. Věrka

      Vymazat
  3. Věruško,přeji Ti do Noveho roku hodně zdravi,radosti,lasky a božiho požehnani.
    Vlasta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vlasti z hloubi srdce děkuji. Vše mi je tak nesmírně potřebné. Přeji Tobě totéž. Krásný den. Věrka

      Vymazat
  4. Krasne zachycene chvilky stesti .Hodne velikou kupu zdravi v Novem Roce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Eliško, děkuji. Budu ho tuze moc potřebovat, moc. Tobě přeji hodně štěstí, zdraví a lásky. Věrka

      Vymazat
  5. Krásné momentky. Do Nového roku hlavně hodně zdravíííííííííííííííííí a vše co si přeješ ať se ti vyplní. Ahojky Jarča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jarčo, děkuji. To zdraví je tak podstatné a důležité. Bez něho je vše jaksi smutné. A já jsem založením veselá duše, moc zdraví potřebuji. Tolik si jej přeji. Totéž přeji i Tobě a Tvé rodince. Věrka

      Vymazat
  6. Věruško nádhera. U nás je taky krásně bílo a mrazivo. Děti poprvé vyzkoušeli lyže a sníh je hrozně baví. Jsem ráda, že v tomhle ohledu budou po tatínkovi. Já mám sníh ráda tak maximálně při pohledu z okna teple vyhřátého obývacího pokoje. :-D Mějse moc a moc krásně Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Leni, děkuji za úsměvný komentík. :-) I Tobě přeji krásné a požehnané dny. Věrka

      Vymazat
  7. Tedy,tobě to s tím foťákem jde.Krásné fotky,krásné chvilky s rodinou.Přeji do Nového roku zdraví,šťastnou rodinu a ať vás provází jen smích a radost.Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maruško, děkuji za komentík. Teprve se učím, ale podstatné je, že mě to moc baví. A myšlenky plují jinam, tím správným směrem. I Tobě do Nového roku přeji zdraví, radost, štěstí a lásku. Co víc si přát? Věrka

      Vymazat
  8. Věrko krásné momentky. Venku je bílo a mrazivo, sluníčko nám ukazuje své třpytivé paprsky. Zítřejší půlnoc nám všem snad přinese rok lepší než byl tento. Přeji ti,aby byl pro tebe plný zdraví, štěstí a lásky. Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Álo, děkuji a i Tobě přeji krásný a požehnaný rok, plný zdraví a spokojenosti. Věrka

      Vymazat
  9. Věru, taky vím jak chutnají rampouchy, mňam.
    přeji ti hodně zdraví do nového roku, ať je ten příští aspoň o trošku lepší než ten letošní.
    Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko, a taky vím jak chutná cucat ledový palec u palčáků, to bylo moje :-) Krásný příští rok. Věrka

      Vymazat
    2. taky si pamatuju, jak mě můj tatínek vozil na sáních, bohužel umřel, když mi bylo pět, takže si to asi pamatuju o to víc. a taky si pamatuju, jak jsme chodily se sestrou spávat k babičce, kde byla v ložnici hrozná zima, ale když jsme se zamumlaly pod duchnu(takovou tu co měla peří ráno všechno v nohách) tak bylo dobře.

      Vymazat
    3. ...přesně tyto momenty jsou protkány celou knihou Máma. Jsem ráda, že je znáš také... Věrka

      Vymazat
  10. Věru, i já jsem obyčejná holka z dvacátého století:o)) a na cucání rampouchů si vzpomínám moooc dobře, já jedla i sníh a taky pamatuji na tak zmrzlé palce u nohou a pak jejich odmáčení ve vodě..brrr....na bruslení na rybníce, když už byly jen kry a my skákali z jedné na druhou...dneska by to rodiče zakázali, dříve se na nás i dokázali dívat a fandit nám:o))..jó to byly časy..moc ráda vzpomínám na své dětství...Jinak Věru, ten objektiv je dokonalý..takovou krásu se mi nepodaří vyfotit...snad někdy..asi si napíšu Ježíškovi:o))...přeji ..ty víš co..a posílám......................Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Inko, tak přesně na tyto vzpomínky vzpomínám v knize Máma. Krásné dny i příští rok. Věrka

      Vymazat
  11. Věrko,
    hezké vyprávění se prolíná se vzpomínkami na dětství. Děkuji. Něco podobného prožívám, snažím se zpomalit, radovat z drobností, obdarovávat a pomáhat svým blízkým a učím se pokoře.
    Technika, vymoženosti, všeho dostatek je super, ale ne všechno. Krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Pavli, děkuji za Tvá milá a upřímná slovíčka. Pokora je dar z nebes a koho se dotkne je nesmírně bohatý. Věrka

      Vymazat
  12. Věrko,zase krásné povídání a fotečky jsou super.Do Nového roku Ti přeji hlavně to zdraví,ostatní není tak důležité.Šťastný Nový rok Vám všem.Maruška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marruško, jééé tak to mě těší, že se Ti mé fotečky líbí. To je pro mne hnací motor, děkuji. I Tobě přeji pěkný rok 2015 a zdraví je pro mne na prvním místě, proto Ti ho přeji moře. Věrka

      Vymazat
  13. Věrko, krásné fotky a spokojená rodina, moc ti to přeji. Vzpomínky na dětství přivolaly ty moje. Jak jsme sušily na kraji sporáku na uhlí pletené rukavice, které se změnily ve sněhové koule, sáňkování a sušení tepláků u kamarádky na naftových kamnech až mi chytla nohavice a já se bála jít domů, protože tepláky byly nové. Jak jsem nedbala varování a olízla zábradlí u mlékárny a ta bolest, protože jazyk se hned přilepil.
    Věrko, přeji celé tvé rodině do příštího roku hlavně zdraví, spoustu lásky a pořádný kus štěstí, aby se tu potvoru podařilo zahnat. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko, děkuji za všechna TVá povídání. Jedna kapitola v mé knize Máma povídá o dovádění venku a tyto atributy jsem tam zanesla, propálené punčocháče, co měly snad 2 metry, olizování hokejových branek...snad vás holky mé knížkou nezklamu. Zdraví je něco co si přejeme vážně, až když schází. Slibuji všemu a všem, že i když budu zdravá,a já chci být zdravá, bude to pro mě bod číslo 1. Vždy na prvním místě. Bez něho to je tak těžké a prázdné....Proto i Tobě především zdravíčko. Věrka

      Vymazat
  14. Věruško, moc pěkné. Šťastný nový rok plný zdraví, pohody a lásky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Pavluško, děkuji. I Tobě plnou náruč zdraví. Věrka

      Vymazat
  15. Hezký příspěvek. Věrko, taky já Ti přeji do nového roku zdraví, zdraví, zdraví a vše krásné co patří k životu. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jarko, děkuji, děkuji, děkuji. Přej a bude Ti přáno, proto i já Tobě přeji zdraví, lásku, radost. Věrka

      Vymazat
  16. Vierka krásne fotky :) inak chvíľku som rozmýšľala co je to "rampouch" ale keď som to tak krásne opísala zistila som ze to môže byť po našom "cencul" tiež som ho kostovala :) a chutil presne ako píšeš studeno a o ničom :))) a ešte mi hovorili ze nemám chutnat žltý sneh :)) som im za to vďačná ze ma to naučili :))) Pa šťastný nový rok 2015 nech je plný zdravia a pokoja, Pa Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mil Zuzi, děkuji za Tvé vzpomínky a milé psaní.Pobavil mě i potěšilo zároveň. Příští rok jen samé zdraví, štěstí, lásku. věrka

      Vymazat
  17. Milá Věruško, děkuji ti za tvoji návštěvu a milé povídání. Moc jsi mne jím potěšila i já jsem vzpomínala. Přeji ti do nového roku mnoho zdraví, spokojenosti a lásky svých bližných a nejen těch.
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivo, a já též děkuji za milou návštěvu a milé slovo.Krásný nový rok.Věrka

      Vymazat
  18. Věrko, taky jsem dítětem minulého století, dělal jsem v dětství přesně to, o čem píšeš :-) bez mobilu..... internetu. .. a tak. Přeji vše nej. Silvestra a Nový rok. Pavel od lesů. :-) od Orlice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Pavle, tak to je super....Též přeji krásný a požehnaný rok 2015.Věrka

      Vymazat
  19. Věruško máš krásný cit pro zachycení krásy kolem sebe. Nádherné fotky.!! Přesně takové dětství jak popisuješ si pamatuji . Bylo krásné ,plné radosti a zažitků. Krásné dny Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jarko, děkuji, je to pro mě čest, číst tak pěkná slova. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...