Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

neděle 10. prosince 2017

Narozeniny ...



Ze srdce děkuji všem gratulantům, kteří mi dnes popřáli. 
Všem, kteří mi napsali přání zde na blogu, 
všem, kteří mi napsali přání na Timeline facebooku,
všem, kteří mi napsali přání v emailem.

Je vás celý zástup, velmi mě to těší ... 
VELMI  DĚKUJI




To jsou ty chvíle, kdy mi život odpovídá na mé otázky ...




Ráno mě probudily sluneční paprsky. Jako by mi i ten nahoře přišel říci
" Podívej...svítím dnes i pro Tebe ...Máš pravdu, každý den je dar...Mám Tě rád.."

Stála jsem v kuchyni u okna ... přes zavřené oči jsem toto cítila. Nasávala tu pohodu a klid a těšila se...
Obyčejně na neobyčejný den...





Jeli jsme s mým mužem Peťanem, který má narozeniny zítra, a naší Carolinkou do hor, do jedné roubenky, za naší kamarádkou a její rodinou.





Posedět, popít, pobejt...popovídat a jen tak být. 
A taky malý bonus... taky nafotit.
Dnes jsem vytvořila právě na tomto místě v den mých narozenin
titulní stranu dalšího Mámina kalendáře








Čeká mě dlouhé třídění fotek, ale moc se na tu práci těším.
A věřte, že vás těmito fotkami přijdu potěšit. Moc ráda.

Co je však  méně potěšující,  zmínka ještě o jedné dnešní návštěvě.







Jako máma o ní snad ani psát nechci.
Ale přeci... už dlouho mlčím ... o velkých dětech, kterým se člověk rozdal skoro do prvočinitele...


Na jaře jsem je viděla naposledy. Ani je nenapadne, že máma  dva roky po těžké nemoci potřebuje pomoci. 
Nestěžuji si...nereptám...mlčím.
Dnes jsem se rozhodla, že nebudu.




Dcera Kristýna dnes přijela těsně před naším odjezdem na hory. Do absolutní pohody, klidu a míru přivezla opak.
Bez vnuka. Honzíčka nechala doma...vždyť o co jde... Babička má jenom narozeniny...a babička vnuka neviděla tři čtvrtě roku.
Ale je jeho máma a ta rozhoduje, kam syna vezme a kam ne. Dozvěděli jsme se...  Má pravdu. 
Ale mám pocit, že v podtextu činu, je mnohem víc... 

I Moji knížku jsem vnukovi poslala poštou ... bez odezvy ...
Nekonala se dnes žádná gratulace, pusa. Ani mě, ani Peťanovi ... lidem, kteří je vychovali a já dnes už vím, že asi špatně. 
Konaly se naopak výčitky a pokládání klíče na stůl. 
Vždyť o co jde? Vždyť máma má jenom narozeniny. 

Máma, která žije a hrozně moc ráda.
 A to i přes tyto chvíle... protože i ty, mi přišly mnohé říci...
Naštěstí je tu celý zástup lidí, kteří krásná slova přinesli
Ještě jednou velmi za ně děkuji
Vážím si jich





Věrka


74 komentářů:

  1. Věrko, dodatečně taky přeji vše jen to Nej...ale hlavně hodně hodně zdraví- a to není fráze, jak si mnozí myslí.Kdo neprošel nemocí neví ,že to je DAR tu být. Letos jsem si tím taky prošla- byl to nepěkný rok ...ale člověk v těch krušných teprve ......pozná ,když leží nemožný...... však ty víš nejlíp♥♥♥, že vše ostatní je pak úplně vedlejší.
    K té Tvé dceři...i takové chvíle bohužel člověka potkají.Ona si neuvědomí tu bolest ,co ti "nadělila" bohužel,život jí to vrátí.Jen se vždy ptáme PROČ?????Za co????
    Přeji i Tvému muži krásné narozeniny-užívejte si ty pěkné chvíle, kdy člověk je tomu svému nejmilejšímu nablízku♥♥♥.Nejsou potřeba žádné dary ,stačí jen prostě BÝT.
    Krásné předvánoční dny přeji Tvé rodině Hanka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, děkuji za komentář. Už kdysi dávno má babička říkávala:"sytý hladovému nevěří..."
      I já se ptala...ale dnes už ne... vím, jak chutná chemoterapie...morfium ...a stresy k těmto chutím jen dopomáhají. Takže nyní už s nadhledem...Děkuji za přání, Peťanovi vyřizuji a také děkuje. Krásné dny adventní. Věrka

      Vymazat
  2. Dodatečně přeji vše nejlepší. Fotky jsou nádherné, pohádkové.
    K dceři - Doufám, že mé děti, až dospějí budou při mně stále stát, tak jako teď, když jsou malí. Takové chování totiž bolí každou mámu.
    Přeji krásný adventní čas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Bětko, děkuji za komentář. Právě listuji fotkami a mám krásný pocit...listuji i vzpomínkami z dnešního dne mezi dětmi na onkologii a cítím to samé, dobrý pocit. Přeji hezký čas adventní. Věrka

      Vymazat
  3. Mila Věruško přeji Ti k narozeninam hodně štěsti,zdravi a lasku.Totež i Tvemu muži.
    Hodně to boli,když se k nam děti takhle zachovaji.I Tva dcera jednou na to přijde.Takovy je život.Netrap se a uživej si ho.
    Vlasta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vlasti, ze srdce oba děkujeme a přejeme hezké dny adventní. V+P

      Vymazat
  4. Dodatečně přeji jen všechno dobré k narozeninám a to samé i Tvému manželovi.
    Krásné fotky, je to můj šálek kávy.
    Víš, můj otec říkal : rodiče nemohou za děti, děti nemohou za rodiče. Byla to taková průpovídka, kterou jsem vyslechla, ale pochopila mnohem později. Naprosto chápu, že bolí odtažitý vztah mezi Tebou a dcerou. Jednou jí to bude hodně líto ........
    Přeji klidnou pohodovou druhou adventní neděli'
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Haničko děkuji. Čtu a přikyvuji. Je to tak ...A děkuji za pochvalu fotek. Přeji krásné dny adventní. Věrka

      Vymazat
  5. Veruško i Petře i my Vam všichni včetně maleho Šimonka prejeme vše Nejlepší,ale nejvic zdraví!Protože,...vzdyt Vy víte! Objímame😘P.s.A chování starsich dětí,oni jednou dospejí a pochopí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ilonko, děkujeme za přání i za další slova. Zdravíme a posíláme pusu Šimonkovi. Věrka

      Vymazat
  6. Věruško,taky přeji vše nejlepší k narozeninám. Její duše si tě kdysi vybrala za mámu z nějakého důvodu, kterému možná ani neporozumíš.. Možná se něco měla naučit ona, možná ty,kdo ví.... Myslím na tebe,na tvé starosti i radosti a přeji krásnou adventní neděli. Ivča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivčo, ano je tomu tak...vím. Děkuji za vše. Přeji hezké dny adventní. Věrka

      Vymazat
  7. Verusko, dodatečně vše nej, hlavně pevné zdraví a ať brzy dostavíte svůj sen v nebi.
    Dcera a její chování Te musí trápita určitě má i svojí příčinu, nicméně už je to dospělý člověk a musí na to přijít sama. Vám nezbývá nic než čekat, což není příjemné, ale věřím, že ten den přijde. Zkuste i tak užívat si sebe a radovat se. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marcelko děkuji za Tvé řádky. Celý život se snažím svět a věci vidět pozitivně a optimisticky a to nejsem žádný sluničkář. Ba naopak, pevně s nohami na zemi. Dnes už to mohu říci, ve svých letech a tím, co mi život dal i vzal. A za vše jsem ráda...vše mi něco mělo dát a říci...Protože to nejdůležitější je, že žijeme. Vážím si každého dne, proto si je užíváme a radujeme z nich. Věrka

      Vymazat
  8. Milá Věrko, dlouho Vás čtu, ale až dnes mi to nedá a musím reagovat.
    Vztah Matka a Dcera. To je téma s velkým T.
    Dnešní článek mně rozbrečel. Měla jsem se svojí mámou velmi komplikovaný vztah. Asi mě měla ráda, to jo, ale absolutně to neuměla, neuměla dát najevo emoce, lásku, nic.
    Vždycky jsem si říkala, že já budu jiná. Moje dcera má dnes 27, a..... no prostě, já to taky neumím. Ty emoce. Jsem jich plná, ale najevo to dát neumím.
    A dcera? To samé. Asi to máme v rodině nebo co :)
    "Normálně" si popřát neumíme, objetí, pusa, neexistuje. Já bych ráda, ale.....
    Že moje dcera narozeniny přehlíží, na to jsem zvyklá (a že my na její nezapomeneme nikdy, na to je zase zvyklá ona).
    Nevyčítám, máme jenom jí a nechci zkazit alespoň to, co máme teď.
    Moje máma letos na jaře umřela (po těžké nemoci). Vzhledem k okolnostem to bylo vysvobození pro všechny, ale já ke svému zděšení skoro nic necítila. Je to blbý, tak strašně jsem chtěla brečet (a že umím:)), ale nešlo to.
    Možná píšu zmateně, jen jsem tak nějak měla potřebu.......
    Milá Věrko, hodně sil a krásná vánoce!
    Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radko, já vás chápu. Musíte být hodný a laskavý člověk, ale prostě city někdo najevo dávat neumí, má je v sobě, o to je to snad i horší, prožívat vše vnitřně, radost i bolest, nedá se tomu poručit. Ale hlavně, aby okolí vědělo, že jsou milováni, že si mají kam přijít pro pomoc, pro potěšení. Jak píšu Věrce, povzneste se nad to, nesnažte se křečovitě, hlavní je, co je z vás cítit, hraná vřelost nemusí pryštit na všechny strany. Buďte sama se sebou spokojená, jste jaká jste. Dana z Podkr.

      Vymazat
    2. Moc hezky to děvcata pišete,sama jsem se v těhle vašich slovech našla.Vlasta

      Vymazat
    3. Milá Radko, rozumím Vám, cítím s Vámi . Geny jsou prostě geny...někdy se propletou přes pokolení...Můžeme se snažit sebevíc...
      Vůbec nepíšete zmateně, velmi Vám rozumím...ony nás totiž podobné necitlivé a stále se opakující situace tak nějak zocelily...a mnohé nám daly...I já Vám přeji hezké Vánoce. Věrka

      Vymazat
  9. Milá Věři,
    ta tvá holka, ta ti dává, co to v ní je, zdědila špatnou povahu, je nespokojená se svým životem snad. Tak tě to musí bolet. Řekla bych, vykašli se na to, ale nejde, viď.
    Tady už nepomůže ani čas myslím, jen se víc odcizíte. Někdy to prostě nejde, chybí dobré city i kdyby se druhý snažil sebevíc. Máš dceru, je pryč, pryč z tvého života, žije si po svém, vnoučka ti musí být líto, stýskat se po něm, snad alespoň on, k tobě bude jezdit, až bude větší, o prázdninách mu bude u babi na čerstvém vzduchu dobře.
    jak t víc utěšit? Hlavně se netrap, je to tak, asi moc nezměníš, i když dcera ví, jak by sis přála. Naštěstí máš rodinu, hodně hodně kamarádů, přátel, ldí, co si tě váží.
    Moc si zasloužíš spokojenost. Užívej a starost ulož někam do komory, povznes se nad to, i když tak dobře nelze. Poruč si.
    Narozeniny jste oslavili krááásně, muselo ti být smutno, ale... už jsem psala.
    Užívej života, druhé šance, co Ti byla dána. Děláš to krásně, rozdáváš radost.
    Dana z POdkr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Danu, a nejen holka ... dává...Píšeš moc hezky, přímo mě z duše. Děkuji Ti za komentář. Cítím a vnímám to stejně. Jsem ráda, že druzí ví, že si spokojenost zasloužím...i já si to myslím a tak si ji snažím tvořit. Třeba včerejší odpoledne...krása a spokojenost. Dnešní den to samé...Zítra mě pozvaly mezi sebe na chvilku staré dámy sokolnice...to jsou ty momenty, které dávají radost. Opatruj se. Věrka

      Vymazat
  10. Věrko, oběma vám přeji krásné narozeniny. Děti občas udělají to, čemu nerozumíme. Jeden z mých dospěláků mi letos řekl, že jsem nefungovala, ale já vím, že jsem dělala vše co nejlépe a jak jsem uměla a tohle jsi dělala určitě i ty. Sama jsem zvědavá, jestli to ten můj kluk někdy pochopí. Druhý, ten žije tak, že se nestačím divit co to v něm je a od podzimu se se mnou nebaví sestra, protože jsem ji neřekla to, co chtěla slyšet - řekla jsem ji jaká je realita života, podle své zkušenosti. O mém manželství ani nemluvím (o tom jsem si psaly před rokem v e-mailu) Ale už zodpovídám jenom za sebe a za Bertíka. Povznes se nad tím, protože trápit se tím ti nepomůže ve zdraví, ale to ty víš. Užívejte si společný krásný advent. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Danko, děkuji, velmi děkuji za Tvé řádky. Povznášíme a přejeme hezké adventní dny. V+P

      Vymazat
  11. Věruško také vám oběma přeji vše nejlepší. Vše ostatní je mi moc líto, člověk tomu někdy nerozumí, to ani nejde....fotky jsou opravdu moc krásné. Děkuji Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Leni, jsem moc ráda, že se Ti fotky líbí a mě se na nich líbí keramika z Tvých rukou :-) Děkujeme oba za přání. V+P

      Vymazat
    2. Ta keramika je opravdu nádherná. Alena (modrý kvítek)

      Vymazat
  12. Milá Věruško,i já se přidávám k zástupu a dodatečně Ti přeji to nejvzácnější co lze si přát a k tomu pořádnou kupu štěstí, zkrátka jen to nej, nej, nej. Vše nejlepší přeji i Tvému muži.
    Co napsat k jednání Kristýny, je to smutné, ale ona jednou pochopí jak Ti ubližuje .
    Já vím, že je to těžké se tím netrápit, ale ty musíš myslet hlavně na sebe.
    Navíc máš kolem sebe svého Petra , sluníčko Carolinku a spoustu dalších lidiček kteří Tě mají rádi a váží si toho jak kolem sebe rozdáváš radost.
    Měj se krásně, hezky oslavte narozky a přeji pěknou dobu adventní.

    Zapomněla jsem pochválit fotečky. Jsou nádherné, dýchá z nich pohoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko, ze srdce děkujeme za krásný komentář. Máš pravdu a já si toho velmi, VELMI vážím. děkuji i za pochvalu foteček. Přeji krásné adventní dny. věrka

      Vymazat
  13. Věruško, přeji ti vše dobré k narozeninám a to samé i tvému muži Peťanovi. Krásně si narozeniny oslavte spolu s Carolinkou.
    A co se odehrává v rodinách ...? někdy člověk jen těžko pochopí. Ale nemysli si, ono všude je něco. My máme obrovský problém s manželovými rodiči. Kdybys znala mého muže a jeho naprosto obětavou povahu, tak bys nemohla pochopit, co mu jeho vlastní matka řekla před půl rokem. Od té doby je vztah chladný, plný napětí. Ale co naděláme. Musíme chránit sami sebe a nedělat pořád jen blbce. Moje maminka měla minulý týden infarkt, leží v nemocnici, ale vyvíjí se to dobře. Když jsme za ní v pátek byli, tak řekla jednu památnou větu o mně, mém muži a naší dceři, a to: "Vy jste taková samostatná jednotka, vy si žijete svůj život." A tak to prostě je. Užít si svůj život. Věruško, ať už to Kristýnka pochopí či ne, je vedlejší.ŽIJ SI SVŮJ NOVÝ ŽIVOT. DOSTALA JSI DRUHOU ŠANCI, TAK JI VYUŽIJ !
    Krásný druhý advent, Martina s Terezkou. Carolince pusénku na čelíčko ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, ze srdce Ti děkuji a hlavně děkuji Ti za (pro mne)historickou větu, kterou jsi mi napsala. DĚKUJI. Carolince pusénku moc ráda dám. Pozdravuji Terezku i Tvého hodného muže. V+P

      Vymazat
  14. Milá Věro,
    všechno nejlepší dodatečně k narozeninám, hodně hezkých chvil s těmi, kdo to s Vámi myslí od srdce dobře a těch je hodně. Já sama má s dcerou velmi komplikovaný vztah a přestože se snažím, odezva tam není. Se synem jsem v pohodě, tak snad to vydrží. Hezké svátky. Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zuzko, děkuji za komentář, který mě pohladil na duši. Opatrujte se a užívejte každý adventní den. Věrka

      Vymazat
  15. Mila Verko,vse nejlepsi,hodne stesti zdravi, pohody a lasky.
    Jen co se Ti tyce Tve dcery....to jsou ty okamziky kdy si rikam .Fakt je vse tak jak ma byt? A k cemu je to dobre ze se dospele deti takto chovaji? Nikdo mi nevysvetli proc ?
    Mejte se sedmikrasne!!!! JP

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jiřinko, děkuji. všechno je tak, jak má být. I když se nám to v danou chvíli zdá nespravedlivé a třeba i hnusné...ale jen čas ukáže proč a zač ... Krásný čas adventní. Věrka

      Vymazat
  16. Milá Věrko, se srdce Ti přeji všechno nejlepší k narozeninám a hlavně zdraví, to ostatní totiž zvládneme sami. Těžko se dá pochopit, proč se dospělé děti takto chovají. Já mám komplikovaný vzah se svým synem a stále mě napadá otázka, kde se stala chyba. Hezké adventní dny Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Romanko, děkuji. Rozumím...a já už dnes tuším, kde se ta chyba stala...Zítra je další den a já Ti přeji, aby byl prima. Hezké adventní dny. Moje knížka - výhra, zítra míří k Tobě. věrka

      Vymazat
  17. Děkuji všem za komentáře, gratulace a pochopení. Před chvílí jsme se vrátili z charitativní akce Srdce pro Tebe z dětské onkologie v Brně. Byl to velice příjemný den a já pevně věřím a doufám, že hlavně pro malé onkologické pacienty.
    krásný zbytek adventní neděle všem

    Věrka, Petr a Carolinka

    OdpovědětVymazat
  18. Hezký večer přeji.
    Také přeji Vše nejlepší k narozeninám,je krásné,že je máte s manželem den za sebou... :-)
    Snad se časem vše srovná...
    Tak já se těším na fotky atd. z akce dětem.Jste báječná...i pan Kerndl-
    Mějte se hezky,u nás tedy fukéř jako hrom...
    Eva od Olomouce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evi, děkujeme. I my se těšíme na fotky. Já nefotila, já podepisovala knížky a povídala si s dětmi a jejich rodiči. Bylo to velmi přínosné ... pro všechny... U nás už fouká také :-) Věrka

      Vymazat
  19. Věruško, tak jako Tobě přeji i Tvému muži všechno nejlepší k narozeninám, hodně zdraví a lásky.
    Je mi smutno z toho, jak se zachovala dcera Kristýnka. Snad jednou k sobě najdete cestu. Vím, že to bolí a máma těžko hodí starosti za hlavu, ale zkus to. Žij pro Carolinku a pro svého muže. A pak tu máš nás, přátele z virtuálního světa, kteří Tě máme moc rádi. Přeji krásné a hlavně klidné dny. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko ze srdce děkuji. Však si toho taky hodně vážím. Přeji hezký advent Věrka

      Vymazat
  20. Věrko, také se připojuji ke skupince gratulantů. Přeji Ti, hodně zdravíčka a pohody. To s dospělými dětmi je mi moc líto, člověk fakt někdy nechápe proč? Kde se stala chyba? A proč nejde napravit. Snad čas vše urovná a děti díky svým dětem zmoudří. Hlavně aby to netrvalo věčnost.
    Přeji příjemnější dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak...mluvíš mi z duše. děkuji za Tvé řádky i gratulaci. Přeji hezké dny adventní. Věrka

      Vymazat
  21. Milá Věrko, nemá cenu přemýšlet, kde je chyba. Je to tak, jak to asi má být. Ne Ty, ale Tvá dcera řeší nejspíš nějaký problém. Možná se za něj i stydí a dělá se silnější než ve skutečnosti je. Je to její vzdor vůči něčěmu. Netrap se, to ona si řeší vztahy ve svém životě. Až pochopí, vrátí se taková, jaká byla dříve. Alena (modrý kvítek)
    PS: nádherné fotečky, jako vždy. Vidíš svět srdcem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko, vždy se těším na komentář, který od Tebe dostávám. Dnes odpovídám jedním slovem DĚKUJI.
      Přeji hezké dny adventní. Věrka

      Vymazat
  22. Po dnešním pečení cukroví,sedám k počítači a pročítám tvoje řádky a prohlížím tvoje fotky.Přeji ti všechno nejlepší k narozeninám.
    Přeji ti hodně síly do dalších let.
    Takové rady,jako aby jsi byla v pohodě,ti nebudu dávat.Sama vím co s námi psychika dokáže udělat. Tak ti přeji DRŽ SE a věř,bude líp.
    Máš krásné srdce ,tak krásné jako jsou tvé fotky.
    Betty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Betty, děkuji za Tvé řádky. Držím se nejen díky své vůli a rozumu, ale díky mému muži a neskutečné síle malé Carolinky. Také díky všem mým čtenářům, čtenářkám a to nejen knih, ale i tohoto blogu. Díky komentářům, za které děkuji. Moc děkuji za Tvá slova.
      PS: my budeme péct zítra :-) Pá Věrka

      Vymazat
  23. Milá Věrko,přeji Vám všechno jen a jen to nejlepší k narozeninám,Vám oběma,Vám třem...dae

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá dae, děkujeme. Přejeme hezké dny adventní. Věrka, Peťan a Carolinka

      Vymazat
  24. Milá Věruško, přeji Vám k narozeninám vše jen to dobré, hodně zdraví a sil pro další léta! Krásné narozeniny přeji i Vašemu Muži, je to opravdu muž s velkým M. A také zdravím Carolinku, videa jsem shlédla a je úžasné, jak si jde za svým snem. Uživejte si všichni tři krásný adventní čas! Renata z Větérky P.S. Velké děti časem přijdou na to, o co se ochuzují.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Renatko z Větérky, ze srdce děkujeme. Vážím si Peťana za to, co pro mě dělá a za to, co dělal aniž by musel i pro mé dnes velké děti. Carolince velmi ráda pozdrav vyřídím. Brzy bude mít další veřejné vystoupení. Velmi se na to těší... Stejně jako my. Když si jen vzpomenu na dávná vystoupení, kdy starší dcera vystupovala s pěveckým sborem...na soukromé hodiny klavíru obou dětí...na obden ježdění na tréninky hokeje a víkendové turnaje...a na další aktivity...je to tak dávno a přitom nedávno... Kousek vzpomínky... Takto může vzpomínat jen rodič od dětí...dnes dospělých dětí...A právě proto a o to více si užívám plnými doušky vystoupení Carolinky.
      Hezké dny adventní. Věrka

      Vymazat
  25. Věrunko milá,když jsem v pátek pozdě v noci spěchala Vám napsat přáníčko k narozeninám,zároveň jsem si v hloubi duši přála,ať se právě "toto"v dobré obrátí..alespoň v přijatelnější,stravitelnější podobě..protože vím,že ač se snažíte sebevíc,všemi možnými způsoby čelit.."toto" nelze,ať si říká kdo chce..
    A stalo se "to" ještě horším,s dávkou bezcitu..úcty..
    ...nemyslím si,že lze oprostit mysl,srdce,duši,vzpomínky,každodenní život od takového...to fakt nejde..
    Alespoň víte,že zřejmě ani vánoce už nezmění nic..
    Souzním a cítím..je mi smutno,těžko sama snáším takové situace..život jich nepřinese málo..
    Věrunko,zkrátka žijte si svůj život a je nechte žít ten jejich...pokud jim to takto vyhovuje,pro ně škoda.. Snad někdy pochopí...ale nikdy už nebude nic tak jako dřív,tím jsem si jistá...
    Hlavně je vidět,že ty nejobyčejnější věci a hodnoty jsou jim nyní jaksi vzdáleny...
    Věrunko a Peťo držte se,oběma hodně a nejvíc zdravíčka,lásky,vzájemné podpory a pochopení!
    Carolinka vám oběma je nyní tím "motorkem",ona si zaslouží zdravou mámu,ona vám vše vrátí..a jednou se postará..právě ona jde s vámi tu cestu!!!!!
    Věrunko moc objímám!
    Fotečky jsou přesto všechno nádherné!
    Ať se při pečení daří☺
    ...myslím na vás všechny☺
    Jana z chaloupky...❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko, děkujeme. A Carolinka, ona už vrací a dokonce, ona už i stará ... někdy totiž postačí slovo, otázka...a ona se ptá, zda chci pomoci s tím či oním...Už dnes vím, tuším a cítím přesně to, o čem píšete...Byla to právě ona, která mě držela za ruce v době nemoci...hladila a nemuselo přicházet víc...tím být ...dáváme druhému nejvíce... proto jsem ji na první stranu v knize Velké mámy, vepsala poděkování. Právem ji náleží...A také v knize je vložen list , dopis jedné mámy...ten náleží velkým dětem...
      Děkuji za vše
      Věrka

      Vymazat
  26. Milá Věruško,
    dodatečně Vám přeji všechno nejlepší k narozeninám.Zrovna včera 10. prosince uplynulo 25 let, kdy zemřela moje maminka. Stále mně chybí a jak ráda bych jí řekla kouzelné slovo mami.Dcera si to určitě uvědomí, že něco dělá špatně.Věruško, prosím Vás, máte někde fotky ze včerejší akce v Brně? Neteř jede s Markétkou v úterý do Brna na kontrolu, tak bych jí poslala odkaz, ať se podívá, určitě tam někoho pozná. Včera nemohli jet, protože Markétka byla pochlazená a pro ni je to velmi obtížné.
    Věruško, držte se a přeji Vám, Petrovi a Carolince všechno nej.
    Zdraví Jarka z Kroměříže

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jarko, děkuji za Vaše řádky. Udělám celý příspěvek, fotky mi před chvílí poslali. Ale je na facebooku knihy Máma, sdílený příspěvek ze včera
      https://www.facebook.com/knihamama/
      Napište mi adresu do emailu a Markétce knihu pošlu poštou a velmi ráda.
      Věrka

      Vymazat
  27. Milá Věruško,dodatečně vše nej k narozeninám,také manželovi,hlavně zdraví,zdraví a zase zdraví..a hodně sil,tvé řádky mi vehnaly dnes slzy do očí.. život nás neustále překvapuje ,ať v dobrém či zlém..pevně věřím,že se jednou vše v dobré obrátí,moc držím palečky a objímám..Hanka

    OdpovědětVymazat
  28. Milá Věruško,dodatečně vše nej k narozeninám,také manželovi,hlavně zdraví,zdraví a zase zdraví..a hodně sil,tvé řádky mi vehnaly dnes slzy do očí.. život nás neustále překvapuje ,ať v dobrém či zlém..pevně věřím,že se jednou vše v dobré obrátí,moc držím palečky a objímám..Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hani, děkuji za Vaše řádky. Věřte, že i pro mě přijmou tento fakt není jednoduché,ale prostě musím... Zdraví je pro mě velmi důležitá otázka a stresy ku zdraví nikdy nepřispívají. To by ale mohli už dospělí lidé vědět... Přeji krásné adventní dny. Věrka

      Vymazat
  29. Věrko, prožíváš s dětma náš příběh a věř, že moc dobře vím, o čem tu píšeš. čtu a brečím. také si pořád kladu otázku: proč???
    přeji krásné a klidné adventní dny. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko, já si už otázku proč nekladu... protože tím hledá člověk jen vinu v sobě...což není dobře...Vždyť i slovo rakovina má v sobě základ slova vina. Volná výchova, kde jsou rodiče s dětmi kamarády mívají podobné konce...Neb nejsou dány hranice. A tak snažím se vidět věci optimisticky, pozitivně a vážím si každého dne. Snažím si každého dne užívat...protože nikdo z nás není nesmrtelný, nikdo.
      Přeji hezký čas adventní Věrka

      Vymazat
  30. Milá Věro, taky dodatečně přeji všechno nejlepší, hlavně hodně hodně hodně zdraví a lásky :o)
    To s dcerou je mi líto. Já mám svoje rodiče moc ráda. I když teď bydlím s přítelem 100 km daleko a jezdíme za nimi tak jednou za měsíc (střídáme návštěvu jeho a mých rodičů, a některý víkend taky musíme udělat něco i doma), tak se vždycky za nimi moc těším.
    Přeji hezké předvánoční dny. Káťa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Katko, děkuji za milá slova. Je krásné, když se lidé na sebe těší...znám to. Přeji hezké adventní dny. Věrka

      Vymazat
  31. Věruško,přeji pozdě ale přece,hlavně zdraví a hodnější dceru. Já děti nemám tak nemohu soudit. Výchova se zvrtne ani člověk neví jak. Mě vychovala babička a taky jsem se vždy dobře nechovala ,to člověk pozná až v pozdějším věku,jak byl hloupý a nevděčný.Ale my tady se snažíme a máme Vás rádi,tak krásný Adventní čas a pohodu v rodině Vám ze srdce přeji !!!! Zdena Ps. Carolínku jsem už podle Vašeho popisu na Videu našla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zdeni, jste moc hodná. Ani nevíte, jak jste mě Vašimi slovy potěšila. Jak moc si vážím všech slov od vás...všech komentářů...
      Jo jo, je to tak, výchova se zvrhne raz dva. A mnohdy to ani není výchovou ... ale to není můj případ.
      Jsem moc ráda za vaši podporu. Když jsem vážně onemocněla, taky se našli tací co kroutili hlavou, že o tom píši na blog. I nyní se najdou tací, co si říkají, proč o tom píši. Jsem taková a takový je i můj blog. Takové jsou i mé knihy ... Otevřené a s duší ... Věrka

      Vymazat
  32. Milá Věruško, ty víš, myslím na tebe často, i když nepíši...řeším si letos trošičku něco podobného, je rok "uzavírání kruhu", nejsi v "tom sama", co je však strašně důležité, si uvědomovat, že NIC se NIKDY neděje náhodně a i když srdíčka "krvácí", je to pro naše konečné dobro. TY nejstrašnější lekce nám přináší TY největší poklady, něco, co se nedá cenově nikdy vyčíslit. Vesmír má rád rovnováhu, vždy se vše každému spravedlivě vrátí tak či onak. Každý má však právo volby, jedno přitom, jaké a jakkoli se nám to "osobně" nelíbí, je potřeba vždy to akceptovat, samozřejmě v tom smyslu, že pokud se mi něco nelíbí, hned to ale také, byt slušně řeknu a nenosím to dál jako doutnající plamen v sobě. A to můžem vždycky, a následky si samozřejmě ponesem také my sami. Vždy je potřeba si uvědomit, proč a co a jak se to tu na Zemi děje, to ztlumí plaménky bolesti, které se rodí v našem egu. V srdci ne, protože srdce ví, že to je přesně to, co potřebujeme ke svému vývoji a také ví, že to "uneseme". Vždy přichází jen to, co jsme schopni unést, nic víc a nic mín. Užívej si života s těmi, kteří ti přichází jako dobré spřízněné duše ku pomoci a ty ostatní nechej, necht sami "dozrávají". Přeji ti bezpodmíněnou Lásku. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivu, ze srdce děkuji. Tvá slova ke mě vždy přicházejí v pravou chvíli. Ty víš, že má terapie je psaní...pomáhá mi ... a vždy si vzpomenu na Tvá slova, že přijmout fakt, je to nejpodstatnější. Také jsem si vzpomněla na punč, který se nikdy nekonal ... Také skrze Tebe i na Danutku ...jsi prostě pro mě inspirací... DĚKUJI... Věrka

      Vymazat
    2. Zle chovani k rodicum,asocialni veci je pro dobro ??? To snad ne...nezlobte se.JP

      Vymazat
  33. Věrko,přeji tobě i Peťanovi všechno nejlepší a těšení se jeden z druhého.Mé dospělé děti už dávno neřeším a neni to výchovou to vůbec neřeš.Vše je tak, jak má být dej tomu čas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maruško, děkuji za Tvé řádky. Už neřeším... Máš pravdu, jsou i jiné aspekty ...ale o těch nebudu a nechci psát...My o nich však víme. A taky jsme o nich ve dvaceti nevěděli a mysleli jsme , jak jsme veledůležití a velechytří. Nejlepší na poznání je škola života. Přeji krásné adventní dny. Věrka

      Vymazat
  34. Dodatečně preji všechno nejlepší k narozeninam, Věruško. Moc rada k Vám chodim nakukovat.....At se Vám daří a jste hlavně zdrava !!! Lucie Mašková

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Luci, děkuji a budu se těšit na další Vaše návštěvy. Krásné dny adventní. Věrka

      Vymazat
  35. Milá Věrko. Dodatečně přeji Tobě i Peťanovi ze ❤ VŠECHNO NEJLEPŠÍ k narozeninám. Hlavně kupu zdravíčka!!! 😘 Na konci mě zarazily řádky o tvé dceři. Myslela jsem, že už se vše zlepšilo, ale nejspíš jsem si to spletla se synem...je mi to moc líto. A je to horší o to, že si nejspíš nějaký komplex z dřívějška "léčí" tim, že ti nedá ani šanci se s vnoučkem potkat? Ach jo..úplně cítím tvou bezmoc. Zkus si s ní o tom třeba promluvit nebo napsat dopis...zkuste to napravit. Ještě v tomto období mi to přijde o dost horší 😕 A je škoda spolu nemluvit kvůli nějakým blbostem...ale ono se to lehko řekne, já vím. A pokud jeden nechce, těžko to jde. Ale věřím,že se to ještě zlomí. Drž se!!! 😘 Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko, děkujeme za přání. Co se týče posledních řádků... musím se hodně polepšit, abych si zasloužila vnuka... To není vtip. Když pak člověk vidí úplně cizí děti, kterým přišel udělat chvíli radost a oni jsou tak neskutečně rády a šťastní ... to člověku nažene slzu do oka... Pá Věrka

      Vymazat
  36. Milá Věruško, oběma vám ze srdce přeji jen a jen to nejlepší ♥ Posílám velké objetí, pusu na obě tváře.
    K.

    OdpovědětVymazat
  37. Milá Katko,ze srdce děkujeme.Verka a Petan

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...