Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

pondělí 18. prosince 2017

Advent na statku ...



Vzpomínáte si na fotografii malé blondýnky v kamizolce s poštolkou na ruce? 





Není tomu tak dávno, kdy jsem tuto fotku pořídila. Poslala ji její mamince... Napsaly jsme si pár emailů a obdržela jsem pozvánku na další sokolnické setkání.
Tentokrát na barokní statek Benice.




Zda pojedeme jsme se rozhodli, až v pátek ráno. Akce neplánované, ty na poslední chvíli, bývají nejlepší.




Měla jsem původně v plánu péct, chystat Vánoce, pentlit a dekorovat ...
Ani  jedno z toho jsem nedělala.
Advent je o těšení, klidu a pohodě.
Tak toho jsem si dostála.




Když jsme pozdě v noci přijížděli na barokní statek Benice, měli jsme vážně pochyby, zda jedeme správně.
 Cesta se zužovala a dokonce vedle ní leželo stádo srnek. Tak takhle vypadá místo, kde lišky dávají dobrou noc.




 A na onom konci cesty byla vrata statku, který mi připomínal přesně takový, jaký byl v pohádce Popelka. 
Byli jsme mile přivítání, byla nám nabídnuta večeře a teplo praskajícího ohně v kachlových kamnech.



 Druhý den jsme vstávali časně, abychom stihli nástup sokolníků. Odjezd s nimi do kostelíku na kopeček kousek od Konopiště.
Takový kostel jsem ještě neviděla. 
Skutečně rytířský a vše probíhalo v rytířském stylu.



Nádherný zvuk trubačů

Pavučina na kříži mi přišla až mystická ...zub času ...
Rytířský řád Svatého Václava


 Po mši jsme prožili den v přírodě s lovci a dravci. 
Procházkou po polích a když jsme měli už pěti kilové boty, od bláta, prostě jsme to vzdali. Boty vyměnili za jiné (po zkušenostech z minula) a jeli na oběd.
Konopiště, místo Ferdinandovo, bylo nejblíže.





Tento pes mi připomněl film mého dětství  " Bílý Bim a černé ucho..."

Výr jménem František. Už jméno předesílá, že dobrota ...


V myslivecké restauraci na Konopišti

 Myslivecká restaurace nás překvapila.

Nejen úžasným menu a stylovým interiérem.
Carolinku ohromil orchestrion, stará dřevěná hrací skříň, která parádně hrála.
Nás zase  pohled do přírody z oken restaurace, kde při popíjení teplého punče lze sledovat daňky a jeleny.





A tak jsem si v té pohodě a klidu pochvalovala, že jsme udělali dobře, že třetí adventní víkend prožíváme konečně mimo rytmus všedních dnů.
Možná to je odpověď života za moji akci Srdce pro Tebe, kdy mi chce říci, že za dobré skutky přichází odměna. 
V podobě nádherně prožitých dnů. 
Nemusí jich být kupa, někdy postačí i pár ... a já je prožívám, jako dar.



Zvláště jsem tento moment vnímala večer, když jsme byli pozváni na slavnostní sokolnickou večeři.
Opět nádhera ... ale cítila jsem zde mnohem více...




Kromě výtečného menu, parádní výzdoby a skvělých lidí, přišla na řadu i tombola. Když jeden sokolník vytáhl z krabice poslední lísteček se jménem, řekl: 

" Já to jméno už vím. Ale právě proto bych chtěl něco říci vám všem ..." 
následoval dlouhý hovor k publiku. O děkování. O tom, že se hodnotilo dnes mnohé... Dravci, lovci, styl ... ale to nejdůležitější, jsou ženy. Ty, co jsou sokolníkům,mužům oporou.  Třeba, když celé tři hodiny sokolník nahání svého dravce ze stromu dolů a jeho žena na něho čeká.

Hovořil moc hezky o ženách...až jsem byla mile dojata ...


 Nakonec vzal lísteček a přečetl jméno

Věra Fina


 Publikum tleskalo a já vůbec nevěděla proč.
Vždyť mě tu skoro nikdo nezná.
Vždyť jsme tu více méně "náhodou" skrze fotografii malé blonďaté holčičky ... 
Co jsem cítila, byl hezký pocit za něco, co do této chvíle neumím pojmenovat.



V neděli ráno nás vzbudilo počasí, jako z pohádky O popelce. 
Na barokním statku Benice padaly sněhové vločky. 
Ticho, pohoda a adventní krása se vznášela celou krajinou.
A já v té kráse, opřená o dřevěnou ohradu fotila koně, kteří to cítili možná stejně, jako já...






Přeji štěstí a šťastné dny všem
 Věrka s rodinou




30 komentářů:

  1. Krásně strávený víkend, nádherné fotografie.
    Přeju poklidný a pohodový poslední adventní týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Bětko, děkuji za komentář a též přeji jen poklidné dny adventní. Věrka

      Vymazat
  2. Musel to být krásný zážitek. A my, díky krásným fotografiím, jsme jakoby taky byli u toho.
    Díky, Věrko!
    Klidné dny posledního předvánočního týdne!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Haničko, děkuji. Jo, bylo to příjemné a já si konečně odpočinula. Přeji krásné a též poklidné dny adventní. Věrka

      Vymazat
  3. Dobré ránko,Věruško,tož to su moc ráda za to,jak jste si užívali,zasloužíte si to!!!
    tady se opět osvědčilo ono staré známé "dej a bude Ti dáno"......tak užívejte poslední adventní týden a připravte svá srdce na příchod Krista Ježíše!! já mašíruju za chvilku hlídat Martinku,Markétka potřebuje něco pořídit,tak idu dobit baterky. je úžasné,jak takový malý tvoreček dokáže nám všem vlét sílu do žil a všechny okolo těšit.tomu se říká BOŽÍ DAR A POŽEHNÁNÍ!!! a jinak : při každé mši svaté jste se mnou,ale to Ty dávno víš.zdravím Vás všechny,v modlitbě Helena.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Helenko, děkuji za vše. Jsi hodná. Opatruj se a posílám pozdravení. Věrka

      Vymazat
  4. Milá Věruško.
    Moc děkujeme za krásný výlet. Ti dravci jsou neskutečně krásní tvorové a to prostředí, ta je opravdu pohádkové. Krásně si užijte poslední adventní týden. Babi Jířa a děda Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá babi Jířo a dědo Mílo, děkujeme a i to pentlení a pečení se nakonec stihlo. :-) Všechno má svůj čas. Zdravíme u vás všechny. Věrka a spol.

      Vymazat
  5. Milá Veruško,tak to jste měli parádní vikend!Ja měla sice od čtvrtka dovolenou a čtvrtek jsem si užila sama s sebou:-)V pátek už povinnosti a večer misto plavani v bazénu,potopa na ouřade.Dnešni den zahajujeme vsichni v psychologické poradně a poté úklid na úřadě,...Jo,nenudime se!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ilonko, děkuji a zdravíme u vás všechny. Opatrujte se. Věrka a spol.

      Vymazat
  6. Věri, tak tomu říkám víkend jako z pohádky. Takhle přesně by měly alespoň některé předadventní dny vypadat- klid, pohoda, zážitky... Tak ať i další dny plynou stejně. Mějte se všichni moc hezky. H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, moje řeč. Klid a pohoda. Čím jsem starší tím více mi dochází, jak blbě člověk prožíval nádherné dny adventní. Kolik tun cukroví napekl, kolik zbytečného bláznění s hadrou po bytě...vždyť přijde Ježíšek nikoliv hygiena. :-)
      Zdravíme všechny. Věrka

      Vymazat
  7. Mila Věruško,jednim slovem NADHERA.
    Krasny adventni vikend jako z pohadky.Moc Ti přeji takovych zažitku vice.
    Zdravim celou Tvou rodinu.
    Vlasta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vlasti, ze srdce děkuji a jsem moc ráda, že jsem Tě mohla potěšit. Pá a přeji krásný advent. Věrka

      Vymazat
  8. Věrko,užili jste si nádherný víkend.Zatoulala jsi se do mého kraje,bydlím 12km od Konopiště a kostekík Chvojen je taky krásný...Zdravím, Maruška.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maruško, děkuji a musím říci, že tam máte kouzelně. co kouzelně...KOUZELNĚ !!!
      A to jsem se dozvěděla až včera, že tam někde je místo, kde jednou vyjedou Blaničtí rytíři... musíme příště zjistit. Chvojen je krása. Zdravíme Věrka a spol.

      Vymazat
  9. Věrunko milá,no překrásně jste se měli..opravdu "pohádkově"!!!!!
    Taky jsem pečlivě hledala na Vašich kouzelných fotečkách Popelku!!���� Rozárku jsem poznala☺a Jurášků tam taky bylo☺
    Po přečtení minulého a tohoto příspěvku jsem si vzpomněla na jedno moudro..
    "Díky nemoci známe hodnotu zdraví,
    díky zlu..dobro a jeho hodnotu,
    díky hladu,sytost..
    díky únavě..odpočinek.."
    To,že jste nenapekla,nenazdobila...někdy je třeba tak nějak zapomenout,co by se mělo..taky se to učím...
    ..a je mi tak líp..
    Věrunko myslím na Vás,mějte krásné a poklidné dny,ve zdraví,lásce a pohodě!!!☺
    Pa Jana z chaloupky...❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko z chaloupky mezi kopci, pod vše , co jste napsala, se podepisuji. A moc děkuji. Přeji pohodové a poklidné dny adventní. Věrka a spol.

      Vymazat
  10. Krásný w.e. a jen kousek od nás:-)Škoda, že jste to nestihli ke nám na kafe:-) Tak příště!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Renatko, děkujeme ...slibujeme, že příště. Ještě jednou moc za vše díky. Však ty víš. Jinak časopis Téma, už mám doma. Díky za super typ. Pá a opatruj se. Věrka

      Vymazat
  11. Teda to je zazitku a fotek z jedne akce.Muselo tam byt bajecne. Pekne dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marcelko a to je jen špička ledovce z karty z mého foťáku. Přeji krásné adventní dny. Věrka

      Vymazat
  12. Milá Věrko, kouzlo původně nechtěného, neplánovaného k vám slétlo jako sněhová vločka z nebe. Přineslo zázrak těch pravých prožitků adventu. To jsou ty chvíle, které přicházejí jako dar. Dej a bude Ti dáno, přej a bude Ti přáno. Všechno dobré se stonásobně vrací. Ať je těch kouzelných chvil jako hvězd na obloze, jako zrnek máku v makovičce. Kdo jde životem s čistým srdcem, ten je bohatý. Alena (modrý kvítek)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko, tak moc ráda vždy čtu Tvé komentáře. Vždy jsou pro mě pohlazením na duši. Děkuji ze srdce. Také jsem slyšela krásnou větu: " Nejsme bohatí podle toho, kolik toho máme, ale kolik toho dáme..." Věrka

      Vymazat
  13. Krásný pozdní večer Věruško.Užili jste si krásný víkend.Dokonce jsem objevila fotku Carolinky s našim známým sokolníkem ze Sychrova Milanem Strakou a jeho výrem Františkem.To mě potěšilo.Přeji krásný zbytek adventních dnů.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, děkuji za komentář. Ano je to tak, identita přesná. Přejeme krásné dny adventní. Věrka

      Vymazat
  14. Milá Věruš,

    byli jste na i námi velmi milovaném místě. Ne nadarmo,jsme zde strávili naši předsvatební cestu a stále se rádi vracíme mezi Kladrubáky. Mezi sokolníky jsme ještě nebyli, tak aspoň další tip na příští adventní dovolenou. Děkujeme a přejeme požehnané Vánoce plné rodinné pohody. Stáňa s Johankou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Stáni, děkuji za Tvé řádky. Je tam skutečně Božsky. Zdravím u vás všechny, předně krásnou malou princeznu. Pohodové dny adventní. Věrka

      Vymazat
  15. Krásné fotografie, musel to být nádherný zážitek a je vidět, že jste si ho užívali. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak,krása.přejeme krásné dny vánoční.Verka s rodinou

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...