Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

úterý 28. března 2017

Jeníkovi narozeniny ...



Náš vnouček Jeník oslavil své 4 narozeniny.

 

Moje stará dobrá zatáčka ...v které jsem si jako malá  tak moc hrála ...

... teta a synovec ... za stodolou ...


Kromě dortu se 4 svíčkami a dárky, které si přál … jsme si udělali prostě hezký den.





A kam jsme si to vyšli? Podél potoku mého dětství. Tam, kde jsem se učila přeskakovat dravou vodu…brouzdat v gumácích potokem, až mi do nich nateklo. Tam, kde jsem objevovala skrýše žab i mloků. 
Podél potoka kvetly mé nejzamilovanější kvítka – podléšky.


nejkrásnější kvítek, který znám - podléška




Cesta kolem potoka je téměř stejná. Plná dobrodružství, žab, podléšek, vody, klouzavých kamenů, překážek, větví … a naše děti, ta cesta bavila stejně, jako kdysi dávno mě…



Potok to je dobrodružství



Prožít den jen tak, tolik znamená.


Procházka lesem, podél potoka …kde je i stará křížová cesta …pomníčky …klid a ticho…Nasály jsme nejen atmosféru dávného dětství…ale i čerstvý vzduch do plic, protáhli jsme svaly a do paměti si uložili krásný narozeninový den malého Jeníka …



... když se staré kaštany vyhřívají na jarním sluníčku ...



Tolik poznání na obyčejné cestě lesem, kde jinde to objevit? Třeba, že zapíchnutá tříska v prstu tlačí … že potok vážně hodně studí i když už svítí teplé sluníčko. Že se pod listím skrývají ještě podzimní kaštany … Nebo že petrklíč voní jarem a ze stromů teče jarní míza …A také, že když se spadne ze stromu, že to pěkně bolí … tolik poznání v jedné obyčejné procházce lesem, podél potoka  …



potok mého dětství

dobrodružství v lese ... cesta přes lávku plnou překážek ...

... místo, kde jsem snila, jako dítě ... místo v lese ve skále ...

Přeji všem mnoho dní … jen tak … Bývají těmi nejhezčími.


... nejlepší prolejzačka na světě ...stromy ...



Věrka



20 komentářů:

  1. Mnoho dní - jen tak - to je pravdivé! Často s dětmi vyrážíme do přírody je tak a dějí se ty nejkrásnější chvíle. Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzi a to je dobře...jen společně prožité chvíle mají to silné pouto ...kouzlo ...Tolik znamenají. Pá Věrka

      Vymazat
  2. Je hezké, že ty nejobyčejnější věci v nás zanechávají nejkrásnější zážitky.
    Jeník si svůj den užil a jednou si na něj určitě vzpomene.
    Krásné úterý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pevně v to věřím... Přeji krásné jarní dny. Věrka

      Vymazat
  3. Když se takový den povede, tak co víc si přát.
    Přeji hodně takových dní!
    Hanka z Podkrkonoší

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Věruško, krásná vycházka jen tak. Také jsem s vnučkou Karolínkou byla v nedli na vycházce jen tak. Domů jsme přinesly napučené větvičky pláňat, už vykvetly. Byla to krásná vycházka. Měla jsem oproti Kristýnce výhodu nenesla jsem koloběžky. Přeji krásné procházky při sluníčku. Jeníčkovi dodatečně gratulujeme. Babi Jířa a děda Míla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá babi Jířo a dědo Mílo, děkuji za moc hezký komentář, který voní jarem a radostí. Jo, Kristýnka nesla koloběžky a ještě děti přes lávku. :-) Přejeme krásné dny. Věrka

      Vymazat
  5. Věruško, krásný den jste měli. Ať je takových co nejvíc. P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavluško, děkujeme i Tobě přejeme fůru krásných dnů. Věrka

      Vymazat
  6. Věruško milá,krásné dobrodružství pro malé i velké☺...a stále je co objevovat,že??☺
    Toto skutečně nenahradí žádné dětské hřiště!!!!
    Jeníček určitě usínal plný dojmů!!!
    Máte pravdu,že prožít den "jen tak",tolik znamená❤
    Proto přeji spoustu takových!!!!☺
    Srdíčkově zdraví Jana z chaloupky mezi kopci❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko z chaloupky mezi kopci. Jeník usnul hned, jak jsme ho posadili do auta. Nasadil si sluneční brýle se slovy " musím spát".A jak řekl, tak udělal. :-) Přeji fůru dnů "jen tak". Věrka

      Vymazat
  7. Věrko, udělali jste Jeníčkovi krásný narozeninový den, na který bude třeba jednou vzpomínat. Přeji ti i další krásné dny s rodinou. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko, pevně v to věřím. Má rád takové procházkování ... "jen tak" ... ukazuji mu tolik obyčejností, které jsou pro něho tím největším dobrodružstvím a poznáním... Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
  8. Věrko, je to moc hezké povídání o krásném dni. Úplně se mi díky tomu vybavilo mé dětství. Děkuji! Hezký večer, Karla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že jsem Ti Karlo připomněla procházky dětství. Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
  9. Dobrý večer, vnoucek je krásný a Vaše dcerky nádherné po Vás. Ty úžasný vlasy. Moc hezký výlet , ta nádherná krajina.Úplně boží. Mějte nádherné dny.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, děkuji za moc milý, lichotivý komentář. To místo mám moc ráda, je to moje rodné místo, kde jsem se učila prvním krokům. Místo, o kterém píši v knize Máma. A čím jsem starší, tím mi to místo přijde víc a víc kouzelnější... Přeji hezké dny. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...