Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

neděle 22. září 2013

... moje Kristýnka má BLOG ...



Kristýnka, má starší dcerka, si dnes založila svůj vlastní kulinářský blog, o pečení, vaření, smažení, zavařování, bylinkách…
Musím říci, že je to jedna z mála žen, která vaří jako kniha . Její pochutiny jsou skvost. Ve svých 22 letech dělá domácí povidla, škvarky, peče koláče a moučníky z celého světa. Omáčky vymýšlí a masa nakládá do marinád, která doslova rozvášní vaše chuťové pohárky…

Vzpomínám si, když ji byly 4 roky, měla přisunutou židli u plotny a vařila – vařečkou míchala polévku.  Její první polévka byla čočková a když jsem kouřící talíře servírovala na prostřený stůl,  říkala jsem  „ …dnešní polívčičku vařila naše Kristýnka“ . Okatá holčička, která měřila tenkrát necelý metr v ten okamžik povyrostla o další… Vzpomínám si na její první svíčkovou, kterou uvařila se mnou po síti. Byla na brigádě Au Pair v Německu (bylo jí 16 let) a přišla mi od ní sms „mami, tady se jí jenom toasty, tady se nevaří. Mám hlad, jak se vaří svíčková?“ A ona ji uvařila, tak, že malý Melvin už nechtěl žádný toast… Baví nás vařit a když jsme spolu v restauraci a jíme cosi nevšedního, hned druhý den na to u nás cinkají hrnce, talíře  a my improvizujeme a tvoříme nová jídla.
A nebo Kristýnčiny chlebíčky jsou doslova umělecká díla. Když chystáme oslavu, nikdy nesmí na stole její kreace chybět . A že je šikulka u plotny posuďte samy …
Zavítejte, zanechejte u ní milé slovo nebo jen tak jukněte …
... tato fotka je hrozně moc stará. Myslím, že jsi tu ještě chodila na základku Kristýnko. Ale tady vznikala Tvoje láska ke grilování a kulinářství ...

Kristýnko, ať Tvůj Blog je místem, kam ráda chodíš. Kde najdeš přátelé, inspiraci a další krásy světa...

Mamka

26 komentářů:

  1. Děkuju moc mami, až mě to dojalo.Mám tě moc ráda a jsem ráda že jsem měla tak skvělou učitělku či ještě mám, ale ještě jsem radši že ta učitelka a žena která mě vždy a ve všem podprovala, je moje maminka.MTR

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...rádo se stalo, Kristýnko moje ... A co mi přijde úsměvné, že právě jsme dodělaly palačinky a u plotny byla přisunutá židle a na ní Tvoje malá sestřička a smažila...jako ty před tolika lety... miluji vás děti moje... mamka
      PS: ta zkratka MTR (mám Tě ráda) je nejkrásnější zkratka na světě :-)

      Vymazat
  2. Po takovém doporučení nemůžu než nakouknout :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...Baru moc děkuji i za Kristýnku ... ona si nakouknutí moc zaslouží:-) Krásný nedělní večer..Věrka

      Vymazat
  3. Tak to já taky nakouknu, normálně mě to dojalo :-) moje 4-letá dcerka se mi také pořád cpe do kuchyně a zrovna dneska, kdy jsem fest nastydlá a potřebovala jsem uvařit rychle, abych byla zase zpět v pelechu, mě tak zdržovala... tak příště si vzpomenu na tenhle váš příběh, třeba i jednou to zdržování přinese ovoce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...určitě...děti jsou jako pokladnička, co do nich v dětství vložíme, v jejich dospělosti vybíráme i s úroky...toto mi řekla kdysi dávno paní ředitelka ve školce...měla pravdu.Věrka

      Vymazat
  4. Ráda navštívím. Jsme stejně staré tak jsem ráda, že se stanu čtenářkou dalšího inspirativního blogu. Krásný večer L.

    OdpovědětVymazat
  5. Super,miluji dobre blogy o vareni a i vareni samotne,hned jdu juknout a nepochybuji,ze dam mezi oblibene blogy.Moc se tesim,co budeme spolu varit,tedy ja podle tve dcerky.

    OdpovědětVymazat
  6. Věrko,
    na fotce jste jak sestry. Fakt, kdybych neviděla ostatní fotky na blogu, nevím, že tomu tak není. Co se týká blogu Tvojí dcerky, samozřejmě nahlédnu. No, co se týká mých dcer, starší vařit umí, ale mladší nic moc. Argumentuje tím, že její přítel vaří dobře!! Krásnou noc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavli, děkuji moc, jako vždy za milá slova. Byly časy, kdy si nás lidé pletly a nedokázaly rozlišit od sebe :-) Pak se mi po dlouhých letech narodilo vymodlené miminko Carolinka a když jsme šly po ulici s kočárkem, nikdo nevěděl komu vlastně ten kočárek patří :-))Teď je tu ještě kurióznější situace, Kristýnka má miminko, já malou dcerku a když jsme v parku s našimi, mými dětmi, je to hodně na přemýšlení :-)))
      Jinak já když jsem se vdávala, kdysi dávno, uměla jsem jenom zalít kafe a čaj... možná a právě proto, své holky učím všemu v kuchyni... Krásnou noc...Věrka

      Vymazat
  7. Věrko,
    máte nádherný vztah s Kristýnkou, z každé věty dýchá láska. Je to záviděníhodné. Proto se opravdu povznes na ty životní strasti....ty jsi vítěz! A oni nemohou vidět radost druhých. Ač je to rodina, což je na tom nejsmutnější.
    Kristýnce držím palečky, a´t se jí líbí ve světě blogerek a ráda budu sledovat.
    pa, Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Moni, moc děkuji za překrásný komentář, který mne doslova zahřál, v tomto sychravém počasí, u srdce. Jsi tak moc hodná, děkuji...krásný den...Věrka

      Vymazat
  8. Věru, hnedle ke Kristýnce běžím nakouknout.
    Hezký den ... Věra

    OdpovědětVymazat
  9. Kristýnce hodně štěstí na blogu! Celá maminka...Věru, napíšu ti do meilu. Jen nestíhám Pa Věra♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Věru, moc děkuji. I já se už týden dokopávám k tomu Ti napsat:-) Ach ten podzim, jsem nějaká zbržděná :-) Věrka

      Vymazat
  10. Milá Věruško, Kristýnce držím palečky !!!!! Hned se jdu na její blog juknout .... Marki

    PS: Hóóóólky vám to ale sluší !!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Markétko děkuji za milá slova a nakouknutí k dcerce :-) Věrka

      Vymazat
  11. Taky jsem se dneska dokopala k tomu, abych rozjela poprvé v životě svůj food blog. Přeji dceři hodně úspěchů a radosti z blogu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za přání, milá slova a Tobě přeji totéž. Ať Ti blog přináší jen ty nejhezčí pocity...Věrka

      Vymazat
  12. Mamko Věrko, krásná prezentace - jdu se mrknout :o)
    Pohodový večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  13. Milá Helenko, děkuji za komentík a nakouknutí ke Kristýnce. Jakékoli slovo je pro ni podporou a hnacím motorem...však každá z nás to zná..každá z nás začínala... Děkuji...Věrka

    OdpovědětVymazat
  14. Věruško, dcerka je nejen nádherná po Tobě, ale i šikulka, budu pravidelnou návštěvnicí jejich kulinářských stránek, moc se mi líbí a vaření mě velmi baví. A přeji jí jen a jen úspěch
    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Leni, ty jsi vážně ztělesnění pozitiva. Děkuji za nádherný, pozitivní komentář...Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...