Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

úterý 24. září 2013

... podzimní jídlo...

… každé období má své osobité jídlo. S prvními padajícími sněhovými vločkami peču husu s domácím zelím, které nakládáme hned po prvním přímrazku. To je prý nejlepší, aby zelí přešlo prvním mrazíkem a pak hned šup s ním do štandlíku. V ten čas peču i posvícenské koláče. Teď, když podzim teprve přichází, je na řadě v naší kuchyni zvěřina. Vymyslela jsem si srnčí s povidlovou omáčkou a špecle nebo halušky. Je to v podstatě to samé a hlavně to je nejlevnější příloha ze všech příloh a neskutečně dobrá. Srnčí se dá sehnat ve speciálkách (zde) a nebo když dáte řeč s myslivcem J Rozhodně to je delikatesa a mňamka nejvyššího kalibru. Když se řekne zvěřina, vždy si vzpomenu na můj milovaný film „slavnosti sněženek“. Na šípkové a nebo se zelím… Zkoušela jste už některá z vás šípkovou omáčku ? Jak a jaká byla ? Nebo máte svůj typ na zvěřinové menu ?

...podzimní jídlo...
... hladká mouka, vajíčko a trochu vody. Pak jen struhadlo s dírami a je to...
... povidlovou dělám jednoduše: na zpěněné máslo dám povidla (nejlépe domácí)  a skořici a citron a je to…
... v podstatě to je celé jednoduché, ale těžce dobré…
... podzimní jídla jsou plná fantazie, tak jako podzimní příroda...
... září je  ze staročeského zářuj tzn. za říje. Se slovem zářit má hodně společného. S tímto jídlem jistě zazáříte  ...
...maso peču  na cibuli a jen podlévám  ...

...krásný podzim plný fantazie vám všem ...


16 komentářů:

  1. mnam, já dostala takový hlad!.-)) vypadá to nádherněěěě!
    papa ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ajko, děkuji za příjemný komentář. Bašta to byla, bohužel BYLA....Věrka

      Vymazat
  2. Já chci taky husuuuuu:-))))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věru, domluvíme se a nějakou picnem a upečeme :-) Jsi pro? :-))) Věrka

      Vymazat
  3. Jarka od Poděbrad24. září 2013 v 17:06

    Zrovna v neděli jsme se stavili na obídek v Hájence,která stále ještě existuje a dali si klasiku já se zelím a manžel s šípkovou a byla to mnamka,zdraví Jarka od Poděbrad.....jo a mističku rybku už mám doma,díky....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru to je nádherná zpráva. resp.obě. To, že jsi sehnala rybičku, měla jsem obavy, že je už vyprodaná a také to, že v Hájence vaří klasiku jako z filmu. Až pojedeme z Prahy od Kristýnku, musíme se tam stavit. Vážně jsi mě nalákala. Děkuji. Věrka

      Vymazat
  4. MŇaaaaam. Zítra mám ve školní jídelně halušky bryndzové a už se mi sbíhají sliny.
    Vy si užíváte, Věrko:o)
    Mějte se u vás všichni krásně podzimně
    papa, Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Moni, díky. Ty halušky se dají dělat na 1000000 způsobů a furt budou chutnat skvěle. Mám ráda jednoduchost v pečení i vaření a halušky jsou jedny z nich. Jak jsi prožila oslavu? Písni, budu moc ráda.Věrka

      Vymazat
  5. Milá Věrko,
    tak dnešní článeček a téma je mi velice blízké - můj manžel je myslivec. Takže divočák a srnčí je u nás na talíři dost často, dokonce tak, že už jsem toho přejezená. Jmenovaný film jsme viděli snad stokrát a muž se vždy nachechtá, jako by ho viděl poprvé. Jinak tento recept vítám a zkusím. Přeji krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Pavli, tak to je pro mne cenná informace. Právě sháníme daňky a to živé...můj chlap vždy přijde s nějakou překvapující informací. Můžeš poradit? Předem moc děkuji.Věrka

      Vymazat
  6. Milá Věrko,
    přeji hezký den. Na odpověď pro Tvůj dotaz potřebuji ještě nějakou informaci. Pokud
    máš zájem můj mail je cernapavla@seznam.cz. Zdravím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, Pavli, už máš odeslaný email. Předem děkuji a přeji krásný podzimní den.Věrka

      Vymazat
  7. Ty jo,tak to je paráda.takovíhle pošušňáňíčko :-) taky mám kance v mrazáku.minulý víkend jsem dělala medailonky na houbách. :-) Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Šárko, děkuji za komentík. Mohu poprosit o recept na houbách? Je to dobrý nápad, teď když rostou čerstvé:-) Děkuji a přeji krásný večer.Věrka

      Vymazat
  8. Zvěřinu máme rádi. Dřív jsem ji neznala. K dančímu a muflonímu masu jsme se dostali až se oženil syn. Jeho tchán má oboru.
    Ráda dělám http://www.ajina-kucharka.cz/zverina/zverina-danci_pivo.htm

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, děkuji ta typ. Juknu na to. Krásný večer.Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...