Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

čtvrtek 26. září 2013

... učiti se radosti ...

… chci se s vámi podělit o následující příběh. Byla jsem s dcerkou nakupovat, vybírám ovoce, pečivo, uzeninu… koutkem oka pořád sleduji Carolinku. Podvědomí reflex všech rodičů. Když jsme přišly k regálu se sladkostmi, dcerka vybírala. Pak jsem ji přerušila slovy „ tak si vyber buď Kinder vajíčko nebo tu druhou sladkost…“ Viděla jsem jak je v rozpacích. Vrátila do regálu Kinder vajíčko a vzala si  sladkost. Najednou jsem viděla sebe v 5 letech, jak bych ráda obojí,  ALE ...Moje máma vždy měla odpověď, že je to škoda, nebo zbytečný...Nic na světě není zbytečný !!! U toho regálu jsem si uvědomila, že všechno jde…říkám : „ Carolinko, vezmi si do druhé ručičky i to vajíčko… určitě budeš moc hodná …“ Její oči, líce a celá její bytost se najednou rozzářila. Uvědomila jsem si, že omezení nejsou vždy to pravé ořechové. Na tomto čtení není nic zvláštního. Až do chvíle… do chvíle, kdy jsme přišly domů, Carolinka si hrála, já poklízela, vařila a nastal večer. Zapaluji svíčky pro večerní pohodu a najednou Carolinka, jak když do ní střelí, vyskočila z gauče “ … já jsem ťulpas, já jsem na to málem zapomněla…“ odbíhá do chodby, něco hledá v kapsičce kabátku …běží ke mně se slovy : “ taky jsem Ti chtěla udělat radost, něco jsem Ti přinesla z krámu…mám Tě moc ráda…“  V dlani nese okvětní lístek růže, který i přes mé podvědomé reflexy oční, utrhla v obchodě z růže, jako poděkování, za obyčejné čokoládové Kinder vajíčko. Dojalo mne to…Slza štěstí na něj dopadla … (asi jsem podzimní romantik, nostalgik)… pak jsem vysvětlovala, že se nic brát nesmí, ale v tomto případě, jsem poděkovala…
A abychom tu radost uchovaly, vložily jsme ji do knihy, kde už 15 let leží čtyřlístek od naší Kristýnky… a abychom tu radost ještě rozmnožily, navlékaly jsme písmenkové korálky do kouzelné školky, pro radost Františka, Fanynky a všech… Je ctnostné a krásné učiti se radosti…

... skutečně mne to dojalo ...
... dárek z lásky daný ...
... tu krásu jsme uchovaly...
... tvoření z korálků... pro radost...
...tak se rozmnožuje radost...
tvoříme radost, hrajeme si a učíme se současně

... spolu ...
... radost ... emoce s diamantovým puncem ...
... hotové náramky do kouzelné školky ...
... také pro Františka a Fanynku ...
... skrze radost jsou lidé i přáteli ...

... tak snad i já jsem vám na okamžik způsobila kousek radosti... moc bych si to přála...

33 komentářů:

  1. To je tak krásny príbeh. Tie naše deti ná veru veľakrát ešte učia.
    Takéto chvíle je ozaj krásne uchovať si v srdiečku.
    Krásny deň.
    Ľubica

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ľubica, díky dětem se stáváme lepšími a odkrýváme své vlastní dítě v sobě...což je nádherné...Krásný den plný sluníčka a lásky...Věrka

      Vymazat
  2. Krásný příběh. Ano, v maličkostech je krása..a děti jsou někdy tak nádherně kouzelné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář...jj, souhlas, v maličkostech je uktytá obrovská krása...Krásný den plný sluníčka a lásky...Věrka

      Vymazat
  3. Takové maličkosti považuji za něco tak nádherného a čistého.jsou to nejkrásnější a nejvzácnější dary.krásný večer :-) Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Šárko, moc děkuji za komentář. Čistý svět je jen ten dětský. Máme se od něho co učit...na cestě k dospělosti, stáří... jsme tu čistotu někde odložili, ponechali.Skrze dětský svět, ji opět držíme...Krásný den plný sluníčka a lásky...Věrka

      Vymazat
  4. Máš pravdu a krásně jsi to napsala. Carolinka je kouzelná♥ Tak si holky užijte pohodový večer. Pa Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrunko, děkuji za nádherný komentář, který mne pohladil,na srdíčku...Krásný den plný sluníčka a lásky...Věrka

      Vymazat
  5. Tak mě to Tvé krásné vyprávění také dojalo, mám podobné zážitky kdy moje dcerka byla malá, a věř, že na ně také stále ráda vzpomínám, Též máme vylisové lístečky a čas od času je spolu i nyní prohlížíme :-) měj se krásně Sonia

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Soni, je nádherné, že tyto vzpomínky máš a máš je v sobě jako poklad. To je vážně krásné, kouzelné a jsi tak moc bohatý člověk...Krásný den plný sluníčka a lásky...Věrka

      Vymazat
  6. Krásny príbeh Kristínka, aké vedia byť dietky úprimné v láske:-) Prajem vám obom ešte mnoho takých chvíľ:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věrko prepáč nie Kristínka:(

      Vymazat
    2. Milá Ajko, děkuji :-) vím, pochopila jsem:-) I když ono to je jedno...já&Kristýnka = téměř to samé...vizuálně i naturelem ...Jsi moc milá a Tvůj blog mám moc ráda...budu se těšit zase příště...Krásný den plný sluníčka a lásky...Věrka

      Vymazat
  7. Věrko,
    tys to tak krásně vystihla, ta rozzářená očka Carolinky, úplně to vidím. Čím jsem starší, je mi líto, kolik času jsem trávila v práci já i muž. Obě dcerky hlídala babička. Dnes bych to dělala úplně jinak. Přestože obě již mají svoje bydlení, víkendy tráví u nás doma - prý to tak teď bude, když si mě málo užily jako malé. Jsem za to šťastná. Přeji krásný večer.
    Dovedu si představit, jakou radost tě ten růžový lísteček přinesl. Přeji krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Pavli, děkuji za komentář a upřímná slova. Moc si toho vážím. I já mám dvě děti dospělé, jedno v maturitmím ročníku gymnázia, druhé už má svoji rodinu. Carolinka je můj dar, obrovský dar, kdy přišla na svět po dlouhých letech a já k tomu tak přistupuji. Vracím se s ní zpět, do svého dětství, do dětství mých velkých dětí. Teprve teď vidím ty chyby a snažím se dělat menší. ...Krásný den plný sluníčka a lásky...Věrka

      Vymazat
  8. To je tak krásné.... máš opravdový poklad...svou milující rodinu. A Ty si jí umíš vážit, to je na tom to nejkrásnější. Jsi ta nejbohatší na světě:o)
    Já teď večer křičela na holky a až se teď po tvém článku stydím. Stejně jsem pak za nimi přilezla do postýlek a mazlila se:-)
    papa a mějte se nádherně, Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá moje Moini, děkuji za krásná slova, plná pochopení a porozumění...je moc milé, když si člověk uvědomí co udělal špatně. Děláme to všichni a denně, jen hrstka z nás si to dokáže říci a ty jsi to udělala veřejně. Toho si moc vážím a cením...Krásný den plný sluníčka a lásky...Věrka

      Vymazat
  9. Odpovědi
    1. Děkuji a moc za kraťoučký a upřimný komentík.Potěšil mne, moc...Krásný den plný sluníčka a lásky...Věrka

      Vymazat
  10. Věruško, nádherný příběh .... až jsem zamáčkla slzičku .... a o tom je život .... o těhle krásných malých drobnostech ....Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markétko, zlatíčko...tak moc jsi mě potěšila Tvými řádky...jsem moc ráda, že se Ti mé psaní líbilo, moc ráda...Krásný den plný sluníčka a lásky...Věrka

      Vymazat
  11. Hezké počtení - ze života. Přeji krásné dny.
    Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, děkuji za milá slovíčka....Krásný den plný sluníčka a lásky...Věrka

      Vymazat
  12. Věruško, to je nádherný článek. Až mě vyhrkly slzy do očí. Máš úžasné děti. Krásný den Rija

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Rijo, děkuji Ti za tak otevřená a lidsky kouzelná slova od Tebe...jsi moc milá...Krásný den plný sluníčka a lásky...Věrka

      Vymazat
  13. Zatroleně,ty jsi mi tedy po ránu "dala", to je tak nádherný příběh,že si tu začínám i já "posmrkávat" do klávesnice. Ke čtyřlíštku přibyl lísteček růže, to je nádhera. Moc ti obojí přeji ze srdce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc moc děkuji za komentář...nádherná slova...moc mne potěšila...Věrka

      Vymazat
  14. Věru, to je nádherné. I mě skoro vyhrkla slza. Miluji tu dětskou spontánnost, jakou umí vyjádřit svou radost.
    Krásný víkend ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věru, děkuji za komentář. Jj souhlas, dětský svět je čistý...Věrka

      Vymazat
  15. Na chvíľu by som potrebovala byť tvojou malou dcérkou...
    Marta♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já bych si tu malou dcerku i ráda na chvilku půjčila, jeeee, to by bylo, já mám jen jednoho synka,už velikého 29leta chlapa, ale holky když jsou malé jsou prostě víc k umačkání, já bych se s ní zabavila, jejky, vnouče nikde, synek prohlásil, že chce děti až tak někdy po 40cítce,hm...

      Vymazat
    2. pro Magierin: on člověk míní, Pán Bůh mění... synovi plány dětí po 40 mohou dopadnout úplně ale úplně jinak :-) Moc bych Ti to přála. Jinak klidně se u nás můžeš stavit na kus řeči s Carolinkou, návštěvy zbožňuje a na každou se mnou chystá, peče koláč...vše servíruje...je to naše stará-mladá.A my ji za to milujeme...

      Vymazat
    3. pro Marti: Milá Marti, ty jsi tak čistý člověk, že jsi jako malá Carolinka....děkuji za komentář...Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...