Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

pátek 21. září 2018

V sadě, u rybníka, za ohradou ...



Dnešní příspěvek je z míst, které mám moc ráda.




U ohrady plné fauny moc ráda nejen fotím.

Ráda se zde zastavuji a prostě jen tak jsem.

Ta zvěř je tak vděčná i když zrovna v kapse nic nenesu…





Najednou cítíte záplavu krásných pocitů…

 Nic vás to nestojí…jen čas…jen zastavení …




Takové chvíle vám dá jenom příroda.

Kouzlo obyčejného dne…






Dalším místem, které mám moc ráda,

je rybník - písák.





Když hodíte kousek rohlíku do vody,

rázem uvidíte, že tu nejste vůbec sami.




A když z něho stoupá mlha,

máte pocit, že tady tu scénu režíruje hodně dobrý režisér…




Moje velká srdcovka je sad.



Ten, na který nelze zapomenout.

Píši o něm snad v každé mé knize.

Ale až dnes vám ho představuji fotografiemi.



Sad mého dětství.






Na světě je mnoho míst. Miliardy...

Ale jsou místa, která jsou jediná …




Mezi ty patří právě toto místo.

Sad, kde jsem s babičkou sbírala spadaná jablka, hrušky. 
Babička v zástěře nesla slívy a já se těšila, že budou doma vonět povidla…






A když je takové počasí, jako tenkrát,

mám pocit, že stojím na stejném místě, ve stejném čase…




A možná i to byl důvod, proč jsem v mé knize,

 která bude na světě za pár dní,

dala prostor i mé babičce.




Hodně mi dala … hodně poznání, zkušeností, moudrých slov…
Hodně vzpomínek, které nejen proplétalo mé dětství, ale i po letech mé knihy s duší.
Ukázala mi směr a taky pořádný kus lásky…
Věnovala mi čas, který je jednou z největších deviz člověka.
Vyprávěla mi různé příběhy i rodinné vzpomínky.
Letos by oslavila 100 let narození.
Kniha Máma čisté jiskření jí je také věnována.
„ Babičko, děkuji za vše… Posílám pozdravení tam, do nebeských výšek …“





 Věrka



14 komentářů:

  1. Věri, díky za možnost se taky zastavit ... zavzpomínat, vybavit si ty svoje srdcovky... Krása, díky za pohlazení.
    Měj se moc hezky a užij si co nejvíc asi posledního letního dne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hani, rádo se stalo. Také přeji krásně prožité dny. Věrka

      Vymazat
  2. Krása..
    ..až tají se dech..
    ..ano..
    ..pro tyto chvíle..pocity..zdánlivé obyčejnosti..stojí za to jen tak prostĕ "být"..
    ..i mĕ je takto dobře..vlastnĕ nejlíp..
    ..vzpomínky na bábinčinu láskyplnou náruč..tak moc hřejí v srdíčku i mĕ..a dávají tolik potřebnou sílu..kterou ztrácím..tak často nyní..
    ..vím a také často dĕkuju právĕ jí za to kým jsem..
    Vĕrunko, Tvoje babička je tam nahoře v nebíčku moc pyšná na Tebe❤
    Moc se opatruj, myslím na Tebe..ať vše kolem vydání se daří..
    Přenádherné fotečky!!!!
    Jana..ale to Ty víš❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko z chaloupky mezi kopci, dojala jsi mě... Nádherné řádky, děkuji.
      Opatrujte se u vás všechny. Věrka

      Vymazat
  3. Připomněla jsi mi,jak jsme měli v sedmičce popisovat sve oblíbené místo. Psala jsem tenkrat o dědečkově sadu a nedaleko šumícím lese. Češtinářka si tenkrát myslela,že jsem to někde opsala, nezdálo se jí,že by dvanáctileté dítě bylo schopno psát o písni lesních velikánů... Tim jsem si ted uvědomila,že jsem v sadu dlouho nebyla a měla bych to napravit... Ivča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivčo, děkuji za Tvé řádky. Přeji Ti, aby se Ti v sadu opět moc a moc líbilo. Také jsem měla podobný zážitek s paní učitelkou a slohovou prací... Tuším, že v knize Máma to zmiňuji. Na každý pád se po letech stalo něco moc zvláštního. Mé paní učitelce, která mi sdělila, že má slohová práce není vlastní, ač byla...se dostala do rukou kniha Máma. Naše cesty se spojily a dlouho, dlouho jsme o všem vyprávěly, co život dal a vzal. Nakonec mi řekla, jak moc se spletla, že můj talent už tenkrát nepoznala. Dnes máme na sebe tel. čísla a nechybí na žádném mém křtu knih s duší.
      Krásné dny. Věrka

      Vymazat
  4. Věrko, Tvoje krásné fotografie a vzpomínky na milá místa a babičku mi moc potěšily srdíčko. Každý z nás máme taková místa, kde je nám dobře a kam se rádi vracíme. Také s láskou vzpomínám na babičku, na dobroty, které nám vařila a hlavně na její vyprávění o Jižních Čechách odkud pocházela.
    Věrko přeji Ti krásný víkend. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko děkuji za Té řádky a vzpomínky. Z jižních Čech mám také část rodiny. Je tam krásně...
      Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
  5. Milá Věruško. Kochám se krásnými fotografiemi a vzpomínkami. Po tvářích se mi kutálejí slzy jako hrách.....,to vše dokresluje zvuk houslí a zpěv ptáčků..... Díky, ze srdce díky. babi Jířa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá babi Jířo, moc a moc děkuji za Tvůj komentář. Zrovna nedávno jsem se ptala mé kamarádky, zda-li slyší na mém blogu novou hudbu, protože na mém počítači to občas zlobí a nepřehrává. proto jsem zvolila hudební lištu dole modrou, aby pro případ , že hudba nehraje, na sebe upozornila. Pak stačí kliknout na modré liště dole, úplně vlevo, na trojúhelníček uprostřed šipek - přehrávání.
      Jsem ráda, že jsem Ti udělala hezkou chvíli. Zdravím u vás všechny. Věrka

      Vymazat
  6. Věruško,krásné vzpomínání a kouzelné fotografie. I já mám v srdci několik míst spojených s mými drahými a moc bych jim chtěla ještě jednou říci pár slov.... a už to nejde a tak jenom vzpomínám.
    IVA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivo,jak ja ti rozumím. Posílám pozdraveni.Verka

      Vymazat
  7. Ahoj Věrka,úžasné fotky ako vždy. Tvojim textom si ma dostala...spomínala som na obidve moje babičky...keď som bola dieťa,vtedy som to brala ako samozrejmosť, že ich mám a že sa o mňa s láskou starajú.Život je však o niečom inom,nie každé dieťa má to šťastie..
    Objím za mňa tvoju Kačku, zablahoželaj jej ku krásnemu sviatku týmito slovami: "Karolínka, želám ti, aby sa ti dobre žilo, po čom túžiš, vyplnilo!"
    Objímam ťa Vierka a želám ti ešte pekné babie leto-jeseň.
    "Prítomný okamih je plný radosti a šťastia. Však uvidíš, ak budeš pozorný." (T.N.Hanh)

    Marta♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, ze srdce děkuji za Tvé krásné řádky. Vždy když čtu Tvůj komentář, mám velmi hezký pocit. Děkuji Ti za něj. Karolínce jsem rovněž Tvé řádky přečetla, moc děkuje.
      Přejeme obě krásné dny.
      Věrka a Kačka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...