Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

čtvrtek 21. února 2019

všední den ...




Nedávno jsem v komentáři zmínila, že bych mohla přiblížit náš den.
Mnozí zaznamenali, že Carolinka má domo školu (na dobu nezbytně nutnou).
 Domácí škola je náročná předně na organizaci dne.

Tak tady je náš 

všední den.


Dětská radost


Nejsem typ holky, co vaří „prefabrikáty“ nebo odbývá rodinu ve stravě. 
Když přičtu ještě podstatný faktor, že můj jídelníček není běžný, kvůli stomii. 
Proto často vařím večer na druhý den. Nebo rychlejší jídla a polévky v čase Carolinčiny samostatné práce,
kdy píše a vypracovává probrané učivo.
A nebo jindy prostě vaříme spolu.


Přestávka v Nebi, venku ...
 Školu, kam jezdí na přezkoušení, povinně před koncem každého pololetí, jsme vyřešili taky tak říci po svém. 
Resp. ve prospěch Carolinky i náš. 
Do školy jezdíme častěji 2-4 měsíčně. 
Vždy dle domluvy s panem učitelem, který je jedním slovem úžasný.
Děti ho mají moc rády, dokáže naučit a na druhou stranu učí to nejpodstatnější, to co budou v životě potřebovat. 
Bez drilu a přitom s respektem. Jo, náš horský „Igor Hnízdo“.
 Výsledek je ten, že děti ho zbožňují. 
Já se s ním vždy domluvím přesně, co probíráme my, co o ni. Funguje to.
A vo tom to je.

Carolinka je konečně v klidu a my též.
 I když pro mě to je náročné vše na čas i na únavu. 
(O které blíže píši v posledním díle knihy Máma.)


Přestávka - trefím Tě ...prchej ...

Ráno nevstáváme na budík, ale režim máme. Dopoledne se učíme. 
Když vidím, že soustředěnost klesá, máme pauzu. Jindy naopak, když vidím, 
že nám to pěkně frčí a je Kačka chtivá vědění, prostě se učíme bez omezení.



 Pololetní testy byly pro nás náročné, protože jsme musely během krátké doby doučit celou přírodovědu za první pololetí neb na staré škole brali učivo 5. ročníku, ač Carolinka je čtvrťák. Prostě to tak v malotřídce měli. Že se mi to moc nelíbilo, je jasné. 
Protože proč se mají děti v  9-10 letech učit rozmnožovací soustavu, když se mají učit stopy zvířat, roční období, kameny atd.
Vše jsme dotáhly na jedničku. 
Vlastně všechno jsme zvládly na jedničku. 
A co víc…horská školička naší Kačku vážně baví.
Děti jsou bezva, pan učitel je bezva a konec konců  doufám, i domo učitelka 😊


Přestávka - tak to by šlo ...


Po obědě většinou Carolinka hraje na housle.  Její talent se i tímto časovým prostorem velmi prohloubil.
 Paní učitelka na housle zjistila, že odehraje i na piáno vše, co její ouška uslyší. To samé na flétnu…bubny jsme ještě nezkoušely…😊

Tak hraje tu na klavír, tu na flétnu, ale hlavně na housle. 
Její noty jsou většinou puštěný mobil s písničkou. Hraje dle poslechu.
Jeden den v týdnu jezdíme do města, kde má nauku, hodinu houslí i smyčcový orchestr. 
Je to náročné, je to rozvrženo na celé odpoledne, od oběda až po večeři. Čtyři hodiny. Carolinku to baví.



Přestávka u rybníku

Když je hezké počasí, jdeme nebo jedeme ven a fotíme. 
Vzduch je vzduch a Nebe je Nebe.
Opakujeme mnohdy venku. 


Na moje činnosti, což je nová kniha, tvorba kalendáře a malování zbývá noc. 
Ani ne večer, protože ten patří domácnosti. Pračce, sušce, myčce, plotně, úklidu, připravuji večeři. 
Mám dva pomocníky - Peťana a Kačku. 
Jsou stavy, kdy cítím silný příval únavy. Tělo poslouchat musím. Tak si prostě lehnu.


Přestávka na zmrzlých kalužích


Nesmím zapomenout ani na čas, který věnuji čtenářům a lidem, kteří mi píší dotazy.
Prostor pro Jelimána, z.s.
 To většinou také v čase, kdy Carolinka hraje na housle nebo si hraje 
nebo je s kamarádkami. 
Hodně mi dala má životní profese, kdy jsem dělala sekretářku, 
tudíž si vcelku dokáži  plánovat aktivity.  
Jen mi do nich nesmí vstoupit nemoc nebo únavy. 
Což se děje nyní. Mám kombinaci několika antibiotik, jsem po gastroskopii.


Přestávka u kostela. Probíráme gotiku a její prvky.
 Až když je Carolinka připravena do postele, kdy čte nahlas knížku nebo je ve spojení přes techniku s dětmi ze školy nové i staré,
 já usedám k počítači. 

Přes den pokud sleduji emaily a zprávy nebo komentáře, většinou operativně z mobilu. 
Klid nastává pozdě večer. Proto často mé příspěvky zde, v tomto prostoru,
 vkládám  většinou, až v noci. 
To samé platí pro ostatní mé weby a soc. sítě.

Na mém pracovním stole, ať to jsou papíry s poznámky pro novou knihu 
nebo papíry týkající se boje s Jelimánem (zákony a korespondence) nebo papíry a barvy pro tvoření obrázků … 
je především klid právě v noci. 
I múza mě v tomto klidu často navštěvuje ...

Přestávka - dovádění na kopci - stavění sněhuláka - procházka za sluncem
 Poslouchám u toho poklidnou hudbu, ať tu z blogu nebo z CD.
Když nepracuji u PC a netvořím, normálně obyčejně si povídám s mým mužem. 
Je toho tolik, co spolu sdílíme, žijeme, tvoříme a plánujeme …  


Někdy se podívám na televizi, ale moc málo. 
Nikdy mě moc nebavila a hlavně, většinou je plná negativ. 
A tak si hodně moc vybíráme, co shlédneme.
 I když je puštěna, stejně si nakonec povídáme.

Jsem prostě sova a můj Peťan také. Nejvíce toho v noci vytvořím a udělám-e. 

Takže ranní vstávání, když neřinčí budík, mně vážně vyhovuje.

Přestávka - hraní venku
Úplně jsem vynechala takové detaily, jako je topení dřevem, 
které má na starosti můj muž, neboť těžké věci nemohu zvedat z důvodu stomie a snadné vytvoření kýly. 
Nebo zahradu a tak … 
Život mě naučil, že ne všechno můžu a dám a tak to tak beru.
S nadhledem a lehkostí. 

Díky tomu přišla v mém životě i velká úleva. 
Proto zahradu mých snů, plnou květin, kterou jsem dříve měla, už nemám. 
Ale mnohdy, když se zavřou dveře za jedním snem, otevřou se další dveře pro sen jiný…
Mám ho a nejeden.

Místo plevele raději konám besedy a setkání s lidmi. 
Protože jednou, za mnoho let, nikoho nebude zajímat má zarostlá, ošklivá zahrada, ale to, co jsem lidem sdělila. 
A o to se snažím s otevřeným srdcem…





Věrka


22 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Milá Zlatko moc děkuji. Přeji hezký víkend. Verka

      Vymazat
  2. Věruško, moc krásně jste to napsala. Jste úžasná, co všechno stihnete.
    Celou rodinu zdraví Jarka z Kroměříže

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mila Jarko, děkuji za milé řádky. Jsem ráda že jsem Vás potěšila. Přeji krásný den.Verka

      Vymazat
  3. Martina Slovácko22. února 2019 v 9:07

    Milá Verko krásně jste to napsala a je velmi obdivuhodné co všechno zvládnete. Když mluvíte o únavě, která provází nemoci, u mě i bolesti kloubů a omezená hybnost. Vím o čem to je. Ale je pravda, že si i vtom umí člověk najít své místo kde může být potřebný a spokojený. Moje děti jsou velké, ale vrátila jsem se k pletení, háčkování, šití a stále pracuji pro Rett comunity. To je moje srdeční záležitost. Také vařím protože i já mám jídelníček ke své nemoci. Takže jsem se naučila poslouchat své tělo a odpočívat, ale i něco dělat a být potřebná. Užívejte své Karolíny a žijte naplno, ale nezapomeňte odpočívat. Přeji krásné dny Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, děkuji za milé řádky. Je pravdu pravdouci , ze odpočinek je nutny pro všechny. Nemocnym a těm po nemoci ještě více. Opatrujte se. Verka

      Vymazat
  4. Milá Věruško,
    díky za sdílení Vašeho všedního dne :-)
    Jste sehraná rodina a stihnete toho opravdu dost !
    To učení já bych doma opravdu nedala!
    Nemám tu trpělivost, znalosti,...
    Carolinka je svědomitá a cílevědomá holčička , ta ti Věruško vynahrazuje veškerou bolest s velkými dětmi !
    Stejně tak to bude asi i nás !
    Největším nepřítelem je mi ráno budík ;-)
    Ale stejně nakonec vstát a pracovat se musí, takže 5 dní v kuse člověk jede a o víkendu dává domácnost a sebe do kupy !
    Mějte se Věruško u Vás moc hezky

    A moc pozdravuj doma !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ilonko, děkuji za Tvé řádky. Ono, když je člověk nucený okolnostmi, pak to dává...a záhy i rád... Myslím, že hodně záleží na tom, jak se to dítěti podá. Proto vše často konzultuji s odborníky, s panem učitelem. Výsledkem sice je hezké vysvědčení, ale člověku dojde, že to vážně o známkách není. Je to o tom, aby to děti/dítě bavilo. Chtělo se učit a rádo. Včera Carolinka v horské školičce při vlastivědě sama dětem při hodině Vlastivědy vyprávěla, co vše umí, co se doma naučila. Pan učitel byl přímo nadšen. To je pro mě víc než vysvědčení a známky.
      Máš pravdu, že Carolinka nám toho spousty přináší, pěkného. Každé dítě nás v život něčemu učí. Mě, nás i ty dospělé... A je pravda, že i je jednou budou učit i jejich děti. Pak teprve přichází to poznání, které musí být žité, odžité, zažité. Protože žádná zkušenost není přenositelná. Proto nyní i mé zdravotní problémy se žaludkem. Ale to by bylo na dlouhé povídání a úplně o něčem jiném.
      Budu se těšit na osobní setkání.
      Věrka

      Vymazat
  5. A o tom to je! Umět skloubit práci s tím, co člověka baví, umět poslouchat své tělo, umět odpočívat. Umět být pro ty kolem sebe a i pro druhé. Plně prožít každý den.
    A to Ty umíš.
    Hezký den, Věrko!
    Hanka
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, ze srdce děkuji za nádherný komentář. Pohladil mě na duši.
      Přeji i Tobě, aby každý den byl dar ...prožitý s láskou a v lásce.
      Věrka

      Vymazat
  6. Milá Věrko, přeji vám ať brzy naberete nové síly a užívejte si krásné dny s Carolinkou. Rozuměla by si s naší Eli, ta o přestávkách taky vybíhá s koníky na zasněženou zahradu :-)
    Opatrujte se, Zuzka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zuzi, děkuji za milé řádky a třeba, někdy v budoucnu, se naše holky potkají i o přestávce :-) Také se opatrujte a ať se vám domo škola daří a líbí.
      Krásné dny.
      Věrka

      Vymazat
  7. Věrko, máš můj obdiv za to, co všechno za den stihneš. A určitě jsi bezvadná paní učitelka a Carolinka je šikovná a pozorná žačka.
    Je moc dobře, že odpočíváš, když si tělo řekne. Přeji Ti hlavně zdraví a hezké dny. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko, moc děkuji za hezké přání i Tvé řádky. Někdy je toho vážně , až až... Ale byla to naše volba, ač okolnosti jsme si nevybíraly. Soudě dle Kačky pohody a výsledků, to byla volba dobrá.
      Přeji také hezké a pohodové dny. Věrka

      Vymazat
  8. to je moc hezký nápad ty fotky s těmi plastovými koníky na sněhu :)
    www.libenanovakova.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Liběnko,děkuji za komentář.Koníky fotime venku v jakémkoliv ročním období často. Je to TOP hračka naší Kačky. Hezké dny.Verka

      Vymazat
  9. Žijete plodný život a tahle ukázka to jen podepisuje.
    Vlastně jsi pro sebe, svou rodinu zvolila cestu menšího odporu, cestu, ve které jste se našli a všichni.
    I toto je umění, šlapat svou, jedinečnou cestu.
    Hodně zdaru a pohody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Simi děkuji za Tvé řádky. Často si na tebe a tvoji spřízněnou duši vzpomenu.věřím a doufám že to dáváte. Bude dobře. Pozdravuj.Verka

      Vymazat
  10. Krásné, Věrko! Myslím na tebe, často vzpomínám a dal držím pěsti. Mávám přes kopce a přeju Carolince i tobě dal pohodovou domoškolu. Toto obdivuji a klobouk dolů. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jani, ze srdce děkuji. Ono se to jeví jednoduše,ale není tomu tak. Je to v podstatě má největší náplň dne. Všechno ostatní tvorim v noci.
      A že toho je. Verka

      Vymazat
  11. Smekám před Vaší chutí a vůlí do života, zejména i v boji za spravedlnost pro sebe a ostatní.
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, děkuji za komentář. Snažím se nejen pro sebe, ale i pro druhé. Cítím to, jako správné. Vnímám to tak. V těchto dnech pracuji na velkém projektu pro všechny. Pro zdravé i nemocné. Pro ty, co překonali tento nelítostný boj...protože "každý den je dar.." Budu ráda, když v něm naleznu podporu i od Vás. Hezké dny. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...