Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

pondělí 14. října 2019

Poezie podzimu ...



Ne nadarmo slovo podzim začíná stejně, jako poezie.  

Patří k sobě…




Tyto dny jsou tak kouzelné díky slunečním paprskům, 

že jsem vzala foťák a vykročila do těch nejkrásnějších lázní světa…

Do přírody.




Fotila krásu světa, všedních dnů… 

zvedala hlavu k nebi a děkovala jsem.

 Všemu a všem, že tady jsem.




Že jsem dostala druhou šanci na život…

na všechnu tu krásu, co přibližuji objektivem.




I přes eskapády a kotrmelce života, přes moře změn v něm, 

užívám každé chvíle s hlubokou vděčností.  


Při procházce kolorovanou poezií podzimu, jsem také vzpomínala…




Je krásné slunné ráno… první mrazíky malují na okna aut i do všech koutů přírody…

 Jsou dny a rána, která v člověku zůstanou navždy. 

Ne kvůli námraze nebo slunečním paprskům…



Vnímala jsem to ticho, které bylo předzvěstí důležité zprávy. 

Ticho před bouří… 

V ten prosluněný okamžik jsem ještě netušila, jak velkou bouří.




V rukou jsem držela kartičku zdravotní pojišťovny,

 čekala jsem v čekárně na vyšetření kolonoskopie.


Nemyslela jsem na nic a na všechno…  




Vypínám symbolicky mobil… odstřihávám se od sítě, od všech kontaktů.

 V daný okamžik je tu jen pravda a já.  

Psal se 15. říjen a ten den byl úplně jiný …





Nález na vyšetření zněl krutě a nemilosrdně.  

Všechno se rázem změnilo. Ještě dnes, když zavřu oči, 

 vnímám to zvláštní ticho před bouří…




Má loďka života jela úzkými peřejemi, sotva jsem popadala dechu.

 Chvílemi mě vlny bouře jménem rakovina pohltily pod hladinu.

 Láska k životu, k rodině, k přátelům a k tomuto světu

 mi dávala sílu vyplavat a nadechnout se…




Ty ohromné vlny bouře mne vyhodily na břeh.

Prosila jsem, slibovala, toužila a šeptala slova o záchranu... samotného Boha. 

A prosila bych zas a zase … V takové chvíli, se tonoucí stébla chytá. 

A když jsem myslela, že už nemám sil, byla mi dána ze samého nebe…

 Celé vědro síly, víry a naděje bylo na mne vylito.




A já věděla, že druhou šanci na život chytnu a nepustím…

S pokorou, láskou, radostí a vděčností … 

Proto mé motto „každý den je dar“.  

Proto můj slib. Proto konám to, co konám.




Nemoc tolik odnesla a tolik přinesla …

Píši, fotím, maluji …Zachycuji, jak jen umím, že „každý den je dar“.  

Snažím se pomáhat druhým… Tvořím Sad nadějí pro druhé …

 Usiluji za jisté změny, které vnímám, jako nutné. 






Někdy se člověk probudí do slunného rána, které je úplně jiné, než ostatní.

 A nikdo z nás nevíme, zda takové ráno … třeba zítra … třeba právě mně?  

Změní celý život… úplně celý …  




14 komentářů:

  1. Pro Tebe 15. říjen je dnem, kdy jsi vyslechla krutou pravdu o Tvém zdravotním stavu. Pro mne byl 15. říjen den, kdy jsem byla šťastná. Narodila se naše první vnučka. Zvládla jsi tu ohromnou překážku, kterou Ti život do cesty postavil. Nejprve jsi bojovala ze všech sil za sebe, teď bojuješ svými silami i za druhé. Je to obdivuhodné.
    A moje vnučka? Už je velká a pracuje v Motolské nemocnici jako zdravotní sestra.
    Hezké dny, Věrko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, ze srdce děkuji za Tvé řádky. Zdravím Tvoji vnučku a přeji ji všechno nejlepší a hlavně hodně zdraví. Krásné dny. Verka

      Vymazat
  2. Martina Slovácko15. října 2019 v 8:55

    Veruško, všichni máme dny, na které neradi vzpomínáme a nebo na ně vzpomínáme se smutkem. Ale ono je to na světě dobře zařízené, protože jsou i dny krásné, stastne a dny obyčejné. Přeji ti a tvoji rodince, spoustu těch krásných, šťastných i obyčejných a je i na nás tomu krásnému vyjít vstříct a hledat ho i v maličkostech. Ale to ty umíš. Zdravím a mávám do vašeho nebe. Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti potěšila jsi mě svými řádky. Moc děkuji. Verka

      Vymazat
  3. Věruško "ANO", velebme každé nové ráno a každý nový den.... je to dar... přeji hodně šťastných dnů ve zdraví. Olina z Jizerek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Olinko děkuji za komentář a přeji krásný den. Verka

      Vymazat
  4. Věrko, v jedno říjnové ráno jsme dostali zprávu, která změnila život celé naší rodině. Bude to už 23 let, kdy nám chybí náš starší syn. Omlouvám se, že to tu zmiňuji, ale náš život jde od té doby také jinými cestičkami a já moc dobře vím, že každý den není samozřejmostí. A o to víc si života vážím. A vážím si chvilek, které mohu trávit se svými nejbližšími, s vnoučaty, takové chvíle mi přináší radost ze života. Takové chvíle jsme trávili v sobotu s vnoučátky na procházce, kdy svítilo sluníčko a my jsme pozorovali krásu podzimní přírody.
    Přeji celé Tvé rodině krásné podzimní dny a děkuji za krásné fotografie i slova. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každý den je dar. Objímám a přeji krásné chvíle a dny. Verka

      Vymazat
  5. Milá Věrko, všechno na světě je krásné. Každý brouček, každý mráček, lístek i paprsek světla. Každý den i noc s nebem plným hvězd. Vážit si všeho a všech, děkovat a vše přijímat s pokorou. I to těžké. To je život. Vše má svůj smysl a řád. Vše se nám vrátí, protože země je kulatá. Dík za Tvůj náhled na život. Každý k němu musí dozrát. Ke každému přijde jinou cestou. Někdy těžkou tak, jako k Tobě. Alena (modrý kvítek)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko, přesně tak.
      Přeji krásné dny i sny.
      Děkuji za vše. Verka

      Vymazat
  6. Věruško, nedivím se, že člověk si i tuhle špatnou chvíli připomíná pořád dokola, více si pak všeho váží a vidí tu " obyčejnou" krásu úplně jinak, je mi to jasné. Ať se to kruté datum už neopakuje!!! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marcelko, tak to cítím. Děkuji za přání, které si v skrytu duše i nahlas také přeji. krásné dny. Věrka

      Vymazat
  7. Kéž by to tak dlouho vydrželo. Jak začnou plískanice,
    tma a zima, tak to není nic pro mě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janko, děkuji za komentář a přeji co nejvíce krásných dní plných slunce. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...