Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

pondělí 10. dubna 2023

velikonoční beránek

 



Osvědčené a odzkoušené recepty mám buď ve starém sešitě, 

který jsem si zavedla před 32 lety ...

anebo v tomto virtuálním prostoru

na blogu.







Proto si sem odložím recept na velikonočního beránka ze šlehačky.



Věneček tvořen s Carolinkou



Peču ho už léta a recept na něj vůbec nevím, kde jsem splašila.

Mám ho ve starém sešitě, 

ale většinou, když hledám nějaký recept,

napíši název pokrmu právě zde na blogu do vyhledavače vlevo nahoře.






Chybí tu a proto si jej sem odkládám.

Novinkou také je, že trouba už konečně v Nebi peče.






Určitě to znamená, že dobrot se zde bude objevovat více.




Suroviny


125 g moučkový cukr

vanilkový cukr 1x

máslo 60g + na vymazání formy
(mj. mám formy na beránka a zajíce z Lidlu a nedám na ně dopustit)

vajíčka 3x

mouka hladká 250g

1/2 kypřícího prášku do pečiva

smetana ke šlehání 250 ml
(já letos dala 12% a úplně v pohodě)

rozinky namočené v rumu



Předehřejte troubu na 175 °C a vymažte a vysypte dvoudílnou formu.

V míse utřete změklé máslo s oběma cukry a zašlehejte vejce.


Bílky zvlášť, v tuhý sníh. 


Šlehejte, dokud hmota nenabude, 


a potom k ní prosejte mouku s kypřicím práškem. 


Přidejte smetanu, rumové rozinky a promíchejte.


Pečeme asi 3/4 hodiny.




Těsto je tak dobré, že lze použít i do jiné formy

a k jiným příležitostem.



Věrka



4 komentáře:

  1. Věrko, máte to doma tak krásně vyzdobené. Ta dřevěná vajíčka a ta červená s malou ozdůbkou, tak ta mne uchvátila nejvíce a je to nádhera. Já mám dřevěná vajíčka z doby real. socíku, s krásnými vypalovanými zdobením a malými vybarvenými ploškami, které prodával za pár kaček starý pán v Ostravě. Za mne nevídaná krása. Je jen škoda, že pak už jsem na ně nikdy a nikde nenatrefila. Umíte si krásně vyzdobit bydlení. A ať vám Věrko trouba dobře peče. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Iwko, děkuji za milé řádky. I já mám ta dřevěná vajíčka už celou věčnost. Kupovala jsem je na fleru, když byla Carolinka maličká. Některé věci člověku něco připomínají a asi i proto je má rád ❤️. Přeji hezký den. Věrka

      Vymazat
  2. Věrko, děkuji za recept a chválím nádherný věneček. Jste holky šikovné. Eva z Rokycan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evo, ze ❤️ děkujeme. Přeji hezký den. Věrka z Carolinka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...