Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

středa 8. května 2019

Medaile ...



Některé věci a události se dějí tak nějak sami a tak nějak nepochopitelně.
Je to pár dnů zpátky, co jsem v příspěvku „Startujeme“ psala:


Nikdy jsem nebyla na metály, ale měla jsem pocit,
že v tom davu, se našel  kdosi,
kdo má pochopení, empatii a cit. Konečně …“

V komentářích mi Inka na to odpověděla:
„Ty by sis těch metálů zasloužila hned několik!“

Tak jsme to tak nějak přivolaly.

Jo, co člověk nečeká, to mu přichází.
A to se týká úplně, ale úplně všeho.






Odjíždíme na vernisáž a do toho blázince drnčí telefon.
Zvedám neznámé číslo.
Zvedám telefon skoro vždy a všude…
i když mám jen dvě ruce a v každé tisíc věcí.





Na druhé straně aparátu velmi milý, ženský hlas.
Asistentka pana hejtmana Královéhradeckého kraje, PhDr. Jiřího Štěpána,Ph.D.

Na otázku odpovídám…spíše se divím, hledím, nechápu.
Bude mi udělena Pamětní medaile hejtmana Královéhradeckého kraje, jako výjimečné osobnosti za přínos pro druhé. 
Za zlepšení života druhým.

Chvíli vůbec nechápu.

Jsou tu přivolané metály J



Přemýšlím, kdo mě nominoval. Pátrám v mysli.
Pátrám v emailech, v mobilních číslech…

Chvíli, tedy pár dnů, mi to trvá, ale vypátráno.

Úžasná dáma v letech, která je na svůj věk vitálnější než leckterý mládežník.
Dáma s nesmírnou energií, přehledem a zkušeností, také prožila onkologické onemocnění…
Dáma, které si vážím a kterou bych okamžitě nominovala na tuto cenu já.

Jedná se o jednu moji čtenářku.





V čase adventním jsme zašly spolu na kávu do tiché, útulné kavárny
 a vyprávěly jsme si…snad úplně o všem … 
Nenapadlo by mě, že mi poděkuje za tu hodinku prožitého času 
a za mé knihy tímto způsobem.

Život je bumerang.




Proč o tom píši? 
Tato slova nejsou o medaili, které si velmi vážím a cením, neboť je o lidství.
Tato slova jsou o tom, že pokud si uděláme čas na své přátelé či známé,
 má to nesmírnou hodnotu.
Tato dáma mi sdělila tolik ze svého života a já jí z toho mého, 
že pak přichází k nám poděkování z úplně jiné strany 
a úplně jiným způsobem.




Život není jen o honbě za časem, ale je o čase.
Není honbou za hodnotami, ale je hodnotou.
Není o mačkání klávesnice, čemuž se říká komunikace,
ale je o komunikaci bez klávesnice.

Protože pak přichází teprve skutečný požitek a prožitek všedních dnů.






Mějte krásné dny s blízkými, přáteli, sami se sebou.
Ať jste na severu, jihu…. doma či venku
Vnímejme sebe navzájem…protože
„každý den je dar“

A vězte, že život je bumerang…




Věrka



39 komentářů:

  1. Věruško, ráno jsem ti negratulovala, protože bylo brzo. Teď už můžu, mám radost a gratuluju. Posílám pozdrav všem třem. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, ze ♥ děkuji. Také velmi děkuji za Tvoji podporu, sdílení, články. Velmi si vážím Tvého, tedy mého :-) štítku u Tebe na blogu. DĚKUJI.Věrka

      Vymazat
  2. Věrko,moc veliká gratulace.Ocenění si velice zasloužíš.Přeji krásné dny.Papa Lenka.K

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lenko, děkuji. Je to pocit, že spravedlnost neumřela. V té medaili je ukryto tolik úsilí, snah, probdělých nocí, slz, ale i radosti a nadějí. Velmi si jí vážím.
      Přeji kouzelné dny. Věrka

      Vymazat
  3. Věrko, i moje velká gratulace. Zasloužíš si ocenění za boj i pro ostatní lidičky. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maruško, děkuji ze ♥. Moc ráda to pro druhé konám. Má to smysl.Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
  4. Veľká gratulácia...určite si to zaslúžite.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Moni, moc děkuji. Přeji krásné májové dny. Věrka

      Vymazat
  5. Milá Věrko, moc gratuluji, sice už se tak stalo v mailu, ale určitě nic nezkazím, když tak činím ještě jednou tady.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hani, moc děkuji. Vážím si Tvých slov, tady i v emailu. Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
  6. OBROVSKÁ GRATULACE LETÍ I Z JIZEREK......Olina

    OdpovědětVymazat
  7. Věrko, ještě jednou gratuluji, moc si Tě vážím.
    Mějte všichni krásné dny. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já si moc vážím Tvé gratulace, Tvých slov, Tebe. Růženko, přeji pohodové dny. Věrka

      Vymazat
  8. Věrunko, mooooc gratuluji a mám obrovskou radost,že se daří a lidičky reagují na dobré skutky, jseš neskutečná a neustále Tě obdivuji.Krásný den přeji.👍😊Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věru, ještě jsem ti chtěla pochválit veselé oblečení a sluší ti, než ta oficiální šeď.👍

      Vymazat
    2. Milá Marti, za vše ze ♥ děkuji. Děkuji též za pochvalu. Když jsem švadleně sdělila, že bych ráda oblečení, které bude vystihovat moji osobnost, vytvořila toto. Plno barev s obrovským srdcem na hrudi. Je pravdou, že se v té záplavě barev cítím dobře.
      Přeji pěkné dny. Věrka

      Vymazat
  9. Věrunko milá a kdo jiný, když než ty, kdy jindy, než teď?
    obrovská gratulace a hold za to, co děláš, nezištně dáváš naději jiným i když mnohdy té doby bojí se ti nedostává.
    Kéž by takových lidí bylo pořád dost.
    Velké obětí a díky přes kopce letí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hani, děkuji za Tvé řádky, kterými jsi mě potěšila. Za pár dnů začne výstava "každý den je dar" v Brně. Doufám, že se tam potkáme. Moc ráda bych Tě zase viděla. Krásné dny. Věrka

      Vymazat
  10. Věruško, gratuluji a děkuji za všechny a za všechno, co pro nás děláte! Přeji krásné dny Vám a Vašim blízkým. Renata z Větérky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Renatko z Větérky, věřte, že velmi ráda tak konám. Dnes mi jedna má známá psala,kdo ví, zda tam v hledišti byl Jelimán? Já odpovídám: " Vím, že byl nový Jelimán, ten chápající, vstřícný a usilující o pozitivní změny před hledištěm." Je fajn to špatné, prohnilé a negativní přetavit a překovat. Není to vůbec jednoduché, ale jde to.
      Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
  11. Věrunko milá, gratuluju..a děkuju zároveň..
    ..ach ANO říkám si..
    ..usmívám se..jak Ti to ten život píše..a jak to vše dáváš, zvládáš..
    Život nám připravuje tolik úkolů, na tolik otázek nás nutí odpovídat..je jen na nás jak se rozhodneme..jak svou šanci uchopíme..
    ..a Ty to umíš..
    ..a toto jsou právě odpovědi..a motivace..nezastavit se a jít dál..
    Krásné dny májové Tobě i rodině srdíčkově přeje Jana z chaloupky..🙋‍♀️🏡😊❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko z chaloupky mezi kopci. Děkuji za Tvé řádky. To víš, že často mívám pocit, že to právě vůbec neumím...ale nejhorší je klesnout na mysli, o což se mnozí snaží, nebudu konkrétní. Když naopak mysli povzneseme... pak přichází tolik odpovědí a vše záhy začne dávat velký smysl...Pro mne tato medaile znamená i motivace nejen pro mě, ale i pro všechny, kteří nevěří...Věřit, to mi dává stále smysl. Je důležité pochopit komu ano a komu ne. Ale to je na dlouhé a předlouhé téma.
      Přeji krásné a pohodové dny. Moře víry, lásky a nadějí. Věřím, že všechno z vyjmenovaného máš, také vím, že tohoto není nikdy dost... Objímám. Věrka

      Vymazat
  12. Věruško, srdečně Ti blahopřeji a mám velkou radost. Ty si ocenění zasloužíš!!!
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko, ze ♥ děkuji. Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
  13. Věru, je vidět, že vidím až za roh :o)))) a je to pravda. Ty by sis ale kromě těch metálů zasloužila i uznání a podporu těch, kteří mohou pomoci lidem v nouzi a pomoci tam, kde je to potřeba..například i v posudkových komisích apod...Jen nevím, zda tam se toho uznání dočkáš...držím ti ve tvém konání palce a vím jedno, že ty se jen tak nedáš! :o) Drž se a opatruj se! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Inko, to tedy vidíš :-) Děkuji za Tvá slova. Vnímám to stejně, ale to je ze sféry sci-fi. Máš pravdu, nedám se, protože nyní to vůbec už není o mě. Však jsi četla Mámu čisté jiskření ... Těším se na naše osobní setkání brzy v MB na výstavě "každý den je dar".
      Přeji krásné a pohodové dny. Věrka

      Vymazat
  14. Martina Slovácko9. května 2019 v 17:01

    Milá Verko moc gratuluji, tu medaili si zasloužíš a nejen ji, snad přijde to uznání i s těch správných stran. Držím palečky a těším se i za Vás. Odpocivejte a myslete i na sebe. Krásný den Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, děkuji za krásné řádky. Zkouším to a myslím :-) Dnes jsem si stanovila den klidu. Dokonce ani žádný dopis s pruhem mi ten klid nenarušil :-) Přeji také poklidné dny. Věrka

      Vymazat
  15. Tak jako mnozí, budu i já gratulovat a to moc a moc od srdíčka.Věrko, mějte se všemi kolem pohodově.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze ♥ děkuji. Přeji pohodové dny plné odpočinku. Věrka

      Vymazat
  16. Milá Věrko,přidávám se i já s velkou gratulací,moc Vám to přeji,jste skvělá.
    Irena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Irenko, já ze srdce děkuji za Vaše skvělá slova. moc mne potěšila. Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
  17. Věrko, krásně napsáno. Posílám obrovskou gratulaci a přeji hodně takovýchto lidiček kolem Tebe. Opravdu nic asi není náhoda a nic se neděje jen tak. A tuto medaili si určitě zasloužíš.
    Přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dášo, děkuji za Tvé řádky. Nic není náhoda vše k nám přichází z nějakého důvodu pro náš růst, tedy většinou. Přeji hezký den. Verka

      Vymazat
  18. Každé poděkování, každé vzpomenutí má pro jednotlivce veliký význam, zahřeje u srdce.
    Mne oslovil ten poslední odstavec, jak je pravdivý, jak moc potřebujeme lidské teplo, pohlazení a jak občas klávesnice studí,ona totiž nepulzuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Simi, ze srdce děkuji za Tvé řádky,za Tvé souznění. Opatruj se. Verka

      Vymazat
  19. Věrko, ze srdce gratuluji. Vždy mě zahřeje u srdce, když vidím, že se věci dějí tak jak mají, že si lidé váží dobra. Že lidskost nezmizela.
    Prostě krásné!
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Katko, ze srdce děkuji. Pro mě má toto ocenění název " cena za lidskost". Přeji hezké dny. Verka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...