Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

čtvrtek 25. června 2015

... letní lívanco - koblížky ...



… kdysi dávno jsem zde na blogu pátrala po pánvi Aebleskiver  k výrobě něco jako koblížek z lívancového těsta. A ještě k tomu vhodnou pro indukční plotýnky. Pátrala jsem, pátrala a za nějaký čas se stalo právě zde něco neskutečného. Ozvala se mi Andrejka z Ameriky. Její kamarád letěl přes oceán do Čech s   litinovou pánví na výrobu Aebresklivu. A celý ten zázrak se odehrál skrze tento blog, hodné duše a kamarád, který se dřel přes půl světa s mega těžkou pánví, nechtěl vůbec nic…pánev ke mě přilétla zázrakem…




…a já za nějaký čas… přes půl světa jsem poslala Andrejce knihu Máma…pro stejnou radost, jakou tenkrát ona udělala mě …jen tak …pro radost …




…a já dnes vkládám recept na letní Aebleskiver, pro radost vás všech... Tuto dánskou pochoutku podávají nejen dánové, ale i vybrané hotelové kuchyně v Čechách v období vánoc. Kdy uvnitř této pochoutky objevíte smažené jablko, zaprášené skořicí, polité javorovým sirupem…ale fantazii se meze nekladou a vkládat můžete co vás napadne… o této lahůdce psal i pohádkář Hans Christian Andersen…a jak jinak než pohádkově…



…A z těsta na Aebreskliv jsem vytvořila po česku, na české pánvi, pár  lívanečků … a celou tu dobrotu můžete podávat nejen o vánocích, ale i v létě …  s čerstvým  ovocem a zmrzlinou … popíjet k tomu  lahodný ovocný koktejl…nebo čerstvý vychlazený džus … 
či vychlazený mátový čaj …


… a když zabrouzdám do vzpomínek mého dětství, vybavím si babiččiny kranfleky. To není ani dánská ani česká pochoutka vánoční či letní. To je moje vzpomínka na útlé dětství, na babiččiny Kaborky, které navařily tolik dobrot a kouzelných menu … Na kraji těch kamen plecháček s meltou, kterou babička popíjela v průběhu dne … a když dělala domácí nudle do polévky, okraje tenkého těsta nám opékala na kraji kamen. Někdy se kousek připálil a já to labužnicky chřoupala. A babička vždycky říkala, že se budu líbit hošům, když jím připálené …Tolik dobrot na tom širém světě je …


Vaše Věrka

12 komentářů:

  1. Ouha,právě jsem douklízela po pečení.Pekla jsem malé dortíky pro 28 dětí do třídy mého vnoučka,jsou to moje zlatíčka a jezdí k nám s paní učitelkou na kolech na výlety.Zítra jdu k nim do třídy a budeme společně plést malé košíčky.Už se nevyučuje tak jim jdeme s dědou popřát krásné prázdniny.. .Říkám si nakoukni k Věrce než to vypneš a hele......zase dobrůtka.Já jsem se dala na zdravou stravu....tady toto mám jako posilovnu všech smyslů.Pokud vydržím .....tak se odměním....jen doufám,že ne osobní váhou.Receptík jsem si opsala ,nemám tu formu jako ty,ale skusím to na lívanečníku,mám dosti hluboký.Moc mi to zaujalo.Děkuji babi Jířa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá babi Jířo, děkuji za Tvá slůvka a pozdravuji celou třídu školáčku i dědu M. Krásný letní den. Věrka

      Vymazat
  2. Hezký den Věruško, mňam , to bych si dala a také ten nanuk Mojito musím vyzkoušet.
    Moc vás zdravím po delší době z KM - kniha přečtena super,. super, super - těším se na další :-)!!!!!!!
    Měla jsem trochu teď starosti, tak se ozývám až nyní.
    Jak se vám daří? Věřím, že je to lepší a lepší a to vám i přeji :-) Krásné letní dny Dana z KM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Danu, děkuji za milé řádky.Nanuky Mojito jsou pro letní dny to pravé osvěžení. Výborná je i nealkoholická verze, bez bílého rumu.Moc mě těší, že knížka se líbila. To se mi úplně rozlila pozitivní nálada na těle i na duchu. Děkuji.
      Jinak dnes jsem v Lidlu zahlédla zařízení na "Aebreskliv", mají to v akci Americký týden. Výrobník lízatek Cake pops.
      http://letak.lidl.cz/726244a3-df10-4361-a954-ce0043b503e4/#/8
      Jinak se mám dobře...i když mám často stavy Off, stav absolutního vypnutí, únavy, říkám, že se mám dobře. Protože jsem a jsem moc ráda. A tak začíná i má nová kniha... sice úvod je až mrazivý...ale pravdivý...poté opět budou plynout hezká a milá slova...budu se o to snažit. Přeji krásné dny...Věrka

      Vymazat
  3. Odpovědi
    1. Liebe Edith, vielen dank fůr Deine Kommentar. mfG Věrka

      Vymazat
  4. Věrko, zase jsi mi svými koblížky - lívanečky připomněla moji zlatou babičku. Lívance pekla na sporáku, na železném tálu, který pomastila špekem a ty lívance měly neopakovatelnou chuť. Pak je naskládala na velikou mísu a pocukrovala je. A i u nás byl na kraji sporáku hrnec s meltou. Recept si opíšu. Moc ráda slyším, že píšeš pokračování tvé knihy. Přeju ti hodně sil a krásné dny, doufám, že se dočkáme sluníčka a tepla. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko, děkuji za Tvá slova, za nádherné vzpomínky. Na sluníčko se moc těším, i když letos musím posedávat ve stínu....Dny prosluněné jsou přeci jen hezčí.Krásné dny. Věrka

      Vymazat
  5. Věrko, hned bych si dala :-) Krásné léto! Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Radko, děkuji za komentář a jsi zvána :-) Věrka

      Vymazat
  6. Milá Věruško,dnes jste mě padla do noty,poznámkou o své babičce,přesně tak to měla i moje babičky hrnec s kávou na kraji plotny samozřejmě Melty,tu já tenkrát nechtěla pít ! a kranfleky/bramboráky/ přesně tak jim říkala,to pak okolo mě nikdo další a lívance nebo buchty pekla výtečné,jen rebarboru,tu nemám ráda dodnes ! A trhání rybízu a jiného ovoce,pletí to vše se muselo dělat,jak s chutí tak nechutí,ale co jsme jako děti za to měli vitamínů !!! Krásné vzpomínky a Vám děkuji za Ty vzpomínky a vůbec krásné psaní a fotečky,občas nahlídnu a hlavně jsem ráda,že se Vám dobře daří ! Krásné prázdniny přeje Zdena

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Zdeničko, dodatečně vše nej k svátku...jsem moc ráda, že nahlédnete...pro tyto informace mám blog ráda...bez komentářů a zpětné vazby by to nebylo ono :-) Vzpomínky na babičku máme totožné...byly to krásné časy...a já na ně moc ráda vzpomínám...tak, jak o všem píši v knize Máma...je to poděkování za ty časy...Krásné dny přeji...Věrka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...