Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

sobota 27. června 2015

...ovoce na "R" ...


…ovoce začínající na R. A také na krásně kyselou chuť…
 


Zde úplně jednoduchý recept :

1 kelímek - bílý jogurt
1 balíček - prášek do pečiva
2 ks vejce
2 hrnky polohrubá mouka
trocha mléka
0,5 hrnku oleje
1 hrnek cukru

… vše smíchat, nalít do formy, posypat ovocem na "R " a drobenkou a finito …


… před pár dny na mě mávala naše postarší sousedka,  v rukou měla zelené klacky - rebarboru.  Prý zase poklízela zahradu a myslela na mě. Jsem milovnice těchto zeleno červených klacků.  A já k ní běžela s kostkou domácího másla, jako poděkování. Mám ráda tyto výměnné obchody. Připomíná mi to dětství. Tenkrát to fungovalo úplně běžně, že se přes plot dávala nedělní buchta na okošt. A příště zase sousedka nesla úrodu ze zahrádky … vajíčka či výslužku …jo, tenkrát…
 


Když se řekne rybíz, vždy si vybavím nepovinně povinnou brigádu doma na zahradě. Spálená záda od sluníčka, červené ruce a pusu plnou keců… byla jsem v pubertě a pomáhat na rybízu v zahradě se muselo. Věděli jsme, jak chutná povinnost, práce a pár drobných výplaty, za daň spálených zad. A tak ovoce na r – rybíz jsem si od těch dob zařadila na listinu neoblíbených…dokonce jsem je tenkrát nazývala mrchy červený …mrňavý … a dnes?
 


Dnes je to výtečné ovoce do koláčů…do sirupů… do dlaně…Ale vzpomínka na rybízové galeje …ta tam je … a co vy ? Vzpomínáte na sběr ovoce …na ovocné brigády ?
  


A zde jste zváni k naší Carolince do jejího krámku u Kačky
  
Věrka 

12 komentářů:

  1. Ahoj a krásné sobotní ráno,jako vždy s úměvem.Věruško,to otrhávání rybízu byla asi fuj práce pro každého puberťáka,i já to zažila.Proto teď,když máme vnoučky v pubertě to raději dělám sama,abych jim neznechutila tu dobrou marmeládu,nebo koláč.Ale vzpomínám na ty časy ráda,za tu odměnu to stálo a dnes se nad tím usmívám.Je zvláštní jak nás vracíš ke vzpomínkám......je to moc krásné...........Děkuji babi Jířa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá babi Jířo, děkuji za milé řádky. Jsem moc ráda, že v Tobě vyvolávám milé vzpomínky a pocity...to je mou snahou na tomto blogu...vytvořit místo pohody...Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
  2. U nás je top ríbezľový lekvár varený klasickým spôsobom , bez želírocacieho cukru,ktorý aj po troch rokoch chutí ako ríbezle, no a top koláč z rebarbory je štrúdľa =cesto : 30 dkg hl. múky, 1 stužený tuk, 11 lyžíc teplej vody, trochu soli.
    Na náplň:pokrájaná rebarbora, cukor, škorica, mak, maslo. Z tejto dávky vyjdu 4 štrúdle. Tak ako hovorievala moja mama, že štrúdľa musí byť sladká a maslová, tak aj táto moja reberborová štrúdľa má nezameniteľnú chuť.
    Vieročka, ďakujem za typ na koláčik, ale u nás ešte nemáme červené ríbezle, tak musím počkať. Papa Aňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ani, děkuji za krásný komentář, inspirativní. Štrúdl z rebarbory...tomu říkám nápad. Ještě, že mi ji sousedka přinesla tolik...už vím, co s ní příště...Děkuji. Přeji krásné dny.Věrka

      Vymazat
  3. Za recept moc děkuji Věrko, miluji takové rychlovky, určitě vyzkouším. Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivanko, děkuji za komentík a přeji, ať se dílo daří. Krásné dny. Věrrka

      Vymazat
  4. Jéjda....Věrko,tenhle koláč peču tuze často,u nás dostal jméno Rychlovka.....:-)když se pána,jež se mnou sdílí domácnost zeptám....tak co mám upéct?,vždycky říká tu rychlovku.....a ještě vlažný je nejlepší....a s červenými kuličkami "R"....je super:-)
    Ano...i já tyhle výměnné sousedské mám ráda.....alespoň nějaká ta pospolitost...
    Hezkou neděli,Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rychlá Rychlovka z ovoce na R :-) ... to já vážně Ráda :-) Pá Věrka

      Vymazat
  5. Věrko, s rybízem dělám hrnečkovou drobenkovou buchtu, je také rychlá. Kdysi jsem dělávala rybízovou šťávu, ale kluci měli raději malinovou. A potom džem na cukroví. Léto je krásná doba pečení různých dobrot s ovocem, mňam. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko, děkuji za Tvá slova. Rybízovka marmoša nemá chybu a do linckého cukroví na vánoce je myslím nejlepší.Krásné letní dny.Věrka

      Vymazat
  6. Věrko,
    miluji tyhle letní ovocné koláče :-)
    Peču několikrát do týdne ;-)
    Zrovna včera jsem pekla z toho co dům dal a já nasbírala , takže rebarbora, rybíz, borůvky a tvaroh, mňam.
    Já ráda sbírám cokoliv od dětství, asi jsem sběračský typ ;-)
    U babičky to byl především rybíz, mám nejraději černý a babička dělala z červeného litry a litry domácí šťávy.
    Teď jí zase dělám já a nejen z rybízu, i sirupy z levandule, černého bezu, máty, meduňky, ......zpracuji co se dá!
    Krásné léto k Vám !

    OdpovědětVymazat
  7. ...jsem na tom podobně moje milá Ilonko...jsem sběračský typ...ještě lépe řečeno, ráda tvořím z mála hodně :-) To jsme my - Husákovy děti ...Věrka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...