Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

neděle 21. srpna 2016

V tej naší aleji ...



švestky se válejí …  to byla oblíbená písnička mého dědy… a také téma dnešního příspěvku.



Dnes jsou na programu slívy, resp. švestkový koláč



Když se modrají stromy v aleji, vím, že končí prázdniny. Den voní ještě létem, ale za dveřmi netrpělivě přešlapuje pán podzim. Vzduch se tetelí ještě teplem … poletuje babí léto … vlaštovky se nenápadně již houfují. A v ten čas, vždycky moje babička pekla slíváky.



Ty, co se sotva vešly do dvou dlaní …ty, co se pekly ve staré troubě v babiččině chalupě. Ty, co voněly po celé sednici.


My dnes upekly s Carolinkou slívový koláč…



Recept  na slívový koláč

400g polohrubé mouky
 30g droždí
80g cukru
 1 vejce
80g tuku
2-3 dcl mléka
 tvaroh
 švestky

kvásek
Rozválíme těsto, na něj dáme utřený tvaroh, slívy a pečeme. A jak jinak, než s láskou.
 



A když tu voňavou, modrou krásu upečeme …užíváme si ty vůně, co se line po celé kuchyni. Voní babím létem …



Slíbila jsem vám, že do konce léta přinesu pro vás ještě jednu soutěž o knihu Velká máma …  je tu ...
Sdílejte tuto soutěž na svých blozích nebo na fcb nebo o ni jen tak povězte, napište svým známým. Soutěž trvá do 26.8.2016 do 12.00 hodin. Přeji štěstí a radost ze soutěže.



… když dozrávají slívy v sadě,
knižní  SOUTĚŽ je na řadě…
Sdílejte tuto zprávu …
ať k večeru či k ránu.
Pro všechny tato soutěž je,
pro každého, kdo čtení miluje…
Kniha plná lásky, pokory, citu a vnímání,
co úsměv vykouzlí  i slzy nahání.
Tak zkuste sdílet tyto řádky,
odemkněte vrátka od pohádky.
Kde všechno kouzelné je a pro vás jen,
užívejte soutěž i obyčejný každý den …


Věrka



20 komentářů:

  1. Věrko, vůně švestkového koláče doletěla až ke mně, hned bych si dala kousek na snídani. Čaj mám uvařený. Máš pravdu, pomalu končí prázdniny a léto se překlonilo k podzimu. Carolince přeji, ať si užívá zbývající dny prázdnin´, mějte spolu krásné dny. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko, děkuji za Tvé řádky. U nás včera celý den pršelo, tak švestkový koláč doslova přišel vhod. Pohoda s kafem a švestkovým koláčem, když na okenní parapet bubnují dešťové kapky, je nanepodobitelná...Krásné letní dny. Věrka

      Vymazat
  2. Dobré ráno.
    Tak to mám jako Růženka ta vůně švestkového koláče......Je tak svůdná a nakažlivá. Jdu si také nějaké natrhat a koláč také upeču. Milujeme ho se švestkama a mákem.
    Letos je švestek hodně tak já se těším na vaření povidel ty také můžeme. Krásný zbytek prázdnin my. Mějte se krásně babi Jířa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá babi Jířo, děkuji za Tvůj komentář. Jsem ráda, že jsi mi připomněla mák. Právě přichází jeho čas...a pr mě jsou nudle s mákem, posypané cukrem a polité máslem...vzpomínkou na dětství. Pak jsme se sobě vzájemně smály, že máme zkažené zuby :-) že máme mák na zubech... Pozdravujeme všechny u vás. Věrka a spol.

      Vymazat
  3. povím, povím ... a švestkáč už jsem taky upekla :) s mákem :)
    Simona
    zobacova.simona@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Simi, děkuji, děkuji :-) Jste mě tedy holky naladily na makovou notu :-) Díky. Věrka

      Vymazat
  4. Milá Vierka, slivkový koláč to jemôj obľúbený,avšak u nás sa musí piecť bezlepkový a bez mlieka- tak nie je taký dobrý ako Tvoj.Z upršaného Ružomberka veľa krásnych pozdravov posiela Aňa.Papa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Aničko, děkuji za Tvé řádky, za komentář i email. I u Tebe doma všechny pozdravuji a posílám objetí do dálky, k Tobě. Věrka

      Vymazat
  5. Věruš, dočteno!!! Krásné vyznání se z toho co se těžko říká do světa, ale s tobě vlastní upřímností, je to kniha velké naděje lidem a jejich blízkým, které čeká podobná léčba...je to velká kniha plná pokory a to je DAR!
    Díky za krásné věnování, které mě dojalo:-)
    P.S.
    můj oblíbený koláč, škoda, že to nemáme blíže, určitě bych byla u vás na kávě:-)))
    Tak na brzkou a pusu všem R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Renatko, tak tomu se říká telepatie. Dnes ráno jsem si říkala, kdo ví jak se daří Renatce, zda-li má knihu Velká máma přečtenou. Takže moc a moc děkuji. A kdyby se Ti zachtělo , na kafe se švestkovým koláčem přijeď. krásné dny. Věrka

      Vymazat
  6. Věrko, koláč voní až sem k nám. o tvé knize mluvím kudy chodím a moje kamarádka od F-M byla u nás na návštěvě, tak jsem jí obě knihy zabalila do batohu aby si je doma mohle přečíst. samozřejmě, že jsem jí přikazovala:vrátit!!!!!! :-)

    přeji krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko, děkuji za milé řádky. To jsem moc ráda. Tak třeba se štěstí na Tě usměje a budeš moc knihy v batohu oželet... Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
  7. Verusko, moc zdravim, souteze se NEUCASTNIM, knizku uz mam;-), ale chchi pochvalit ten uzasny a lakavy kolac. Preju prima den a stetsi soutezicim:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marcelko, děkuji. Vím... opět musím vyzdvihnout Tvé krásné gesto z minula, kdy se štěstí na Tě usmálo a ty jsi knihu předala dál...vážím si Tvého gesta, vážím si Tebe. Věrka

      Vymazat
  8. Tak jsem si pocintala klávesnici, bohužel. Opravdu já to vidím stejně, nejlepší švestkový koláč je s droždím a pod švestky tvaroh. Ještě dávám nahoru žmolenku, to je pane dobrůtka. Že bych si ho také upekla?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Libuško, děkuji za Tvé řádky. A my dnes ještě švestkový knedlíky polité máslem a sypané tvarohem... Ať se dílo daří. Věrka

      Vymazat
    2. Mňa by celkom zaujímalo, čím dofarbujete to kysnuté cesto. Práve som si cez Google vyhľadala slivkové koláče, ani jeden nemá takú žltú farbu, ako ten váš. Predpokladám, že to jedno vajce, ktoré je v recepte, ste dali do tvarohu, ktorý má tiež peknú žltú farbu.
      A čo sa týka babieho leta. Momentálne máme ešte LETO! Podľa meteorológov sa babie leto nazýva obdobie približne od polovice septembra do polovice októbra. Každý rok sa babie leto prejaví inokedy, no zväčša trvá 1-2 týždne. Zdraví F. K.

      Vymazat
    3. Milá F.K., děkuji za Vaše řádky. Ničím nedobarvuji a dokonce ani fotky neupravuji ve fotoshopu. jak jsem napekla, tak fotím a prezentuji. Vajíčka je pravda, že mám domácí. Dávám do těsta i do tvarohu Do tvarohu dávám i trošku rumu pro vůni a pár rozinek z tradice. Přesně tak to dělávala moje babička. A ta mi také vyprávěla, že když začne lítat ve vzduchu chmýří, je tu babí léto. Proto tyto dny tak nazývám. Určitě máte pravdu a meterologicky to má přesný svůj datum. Je pravda, že dnes u je tedy léto jako vystřižené. Ale je také pravdou, že poletující chmýří, kterým říkám babí léto, jsem už ve vzduchu poletovat též viděla. Přeji krásné dny ´, ať babí či letní nebo podzimní :-) Věrka

      Vymazat
  9. Svestky jsou tady u nas docela vzacnost a presto jsem v sobotu na ne narazila. A vidis hned vim co s nimi. Diky za bezva recept Verusko! Tak rada vzdycky ctu tve prispevky, voni rodnou zemi.... Morske pozdravy podilam T.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Terezko, děkuji za Tvé řádky z mořských dálek. Potěšily mě. Jsem moc ráda, že Ti mohu aspoň malinko navvodit náladu domoviny. Ty mi na oplátku přinášíš vzpomínky na nádherné moře a vše, co k němu patří.Přeji krásné letní dny. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...