Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

pátek 29. června 2018

Další kontrola ...



Dnes jsem přes soc. sítě opět poslala do světa další vzkaz "králi Jelimánovi..." 
Pevně doufám, že poslední...  Ono čeho je moc, toho bývá příliš. 
Všem děkuji za podporu a pochopení.

Věrka




„Králi Jelimáne, vždyť začínají prázdniny…“

Určitě si vzpomenete na článek, o „králi Jelimánovi“, kdy jsem mu vzkazovala, že já čepici nesmekám a nemačkám. Článek po nepříjemné lékařské posudkové kontrole. Vytvořila jsem petici, která byla plněna nejen lidmi, kteří měli špatnou zkušenost s posudkovou kontrolou, ale i lidmi zdravými. Vždyť tato otázka se týká nás všech…kdo ví, co bude zítra?
S peticí jsem vystoupila nejen v denním tisku a v televizi. Také na půdě soc. výboru Poslanecké Sněmovny ČR.
Lidé v petici svými postoji, názory a nesouhlasy dávali najevo, že s dosavadními pravidly LPS ČSSZ prostě nesouhlasí. Že je něco hodně špatně. Že je nutná změna…
Dostávala jsem z ČSSZ a také z MPSV jeden dopis za druhým. Tu s pruhem modrým, tu s červeným…Já se odvolávala. Už ani nevím kolikrát…Také hodně četla a studovala. Zákony a otázky sociální. Rozšířila jsem si obzory.
Začínají prázdniny a já tu mám další psaní. Pozvánku na další posudkovou kontrolu, přezkum. A tak jsem si sedla, listuji kalendářem života a v duchu si přemýšlím.
Máš rád čísla „králi Jelimáne“. Tak tady je máš. Před třemi lety jsem makala o život, v boji s rakovinou. Příští týden to bude čtvrtá posudková kontrola.
Na cestě za změnou, za lidským přístupem, za pochopením, empatií a za vším, co mě stálo moře sil a energie se začalo vytrácet to nejdůležitější. To, co „král Jelimán“ hází na misky vah s tabulkami a čísly. To, co by člověk měl vnímat, jako posvátný dar a vážit si ho. ZDRAVÍ.
Místo toho, abys našel pochopení nebo uznání, že jsem přežila druhé stádium rakoviny, hovíš si ve slovíčkách, dopisech s různými pruhy a tabulkami, které podle mě stejně jednou padnou v zapomnění. Co však pro mě nikdy nepadne v zapomnění?
Úsilí, které bylo nemalé. Pocit, kdy jsem otevřela prvně oči po operaci na oddělení JIP onkologické kliniky. Radost, že žiji. Ale také zdvižený prst, že je tu stav remise. Žádné vítězství není v této nemoci 100%
Proto mé motto : “každý den je dar…“
Na první posudkovou kontrolu jsem byla pozvána v den mé náročné onkologické operace. Nedostavila jsem se, neměla jsem čas. Z operačního sálu se těžko odchází za Tvými tabulkami. Bojovala jsem o život. Ještě další, následující dny jsem na oddělení JIP létala galaxií skrze morfium a náročnou léčbu. Vrátila jsem se na zem a hrozně moc ráda. Jako invalidní, ale žijící. Díky Bohu za to.
Učila jsem se novým věcem, životu. První měsíce i chodit, pak sedět. Po amputaci rekta a vývodu bokem, se člověku toho hodně změní. A jak šel čas, přišla pozvánka k další posudkové kontrole. A pak další …další …
A při těchto vzpomínkách mi dochází to, o čem ty „králi Jelimáne“ sice rozhoduješ, ale netušíš. O tom, co znamená mé motto. Řekni si to jednou, dvakrát, potichu nebo nahlas…ale hlavně, to zkus pochopit. „každý den je dar…“
A také zkus pochopit, že amputovaná část těla bohužel nikdy nedoroste. Život bez ní je už tak dost náročný. Je těžké se s tím vyrovnat, tak proč tolik dopisů s pruhy? Stav postupem života nebude lehčí a lepší. Ba naopak, horší a těžší. Nejsem skeptik, jsem stomička s nohami na zemi. S pocitem, že dokázala hodně…Tak mi to prosím Tě, „králi Jelimáne“ přestaň brát…
Za případná sdílení všem ze srdce děkuji


26 komentářů:

  1. Věruško, držím palce,ať máš sílu to vydržet... Ivča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivčo, děkuji moc. Sama si říkám, že toto se vydržet prostě nedá ... Právě si pouštím písničku od Petry Černocké "pouštím po vodě proutí..." Velká motivace pro mě...Pá Věrka

      Vymazat
  2. Věrko,moc držím pěstičky,aby se to aspoň Tobě podařilo.Papa Lenka.K

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lenko, ze srdce děkuji. Právě, že u mě se to moc nedaří neb hodně a veřejně bojuji za druhé. Za změnu systému. Jiná už asi nebudu. Přeji krásné letní dny. Věrka

      Vymazat
  3. Věruško,taky držím palce a přeji si ať už to máš vyřešené a máš klid a pohodu.I když tomu systému vůbec nevěřím.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, děkuji za Tvé řádky, za Tvé palce. Budu je ve středu po ránu velmi potřebovat. I já systému nevěřím a proto usiluji o změnu. Své návrhy jsem předložila. "Král Jelimán" mě také ...Přeji krásné letní dny. Věrka

      Vymazat
  4. Milá Věrko, když jsi psala po svém vystoupení v Poslanecké sněmovně a po rozhovoru s ministriní, že z toho máš tentokrát dobrý pocit, doufala jsem, že tomu tak bude. Bohužel, jak se ukázalo, politici jsou tady zřejmě jen pro sebe a své výhody a ne pro dobro lidí, kteří jim dávají svoji důvěru a které oni potřebují právě jen v době voleb. Jinak je nezajímáme. Opět mne v mém přesvědčení nezklamali. Přesto věřím, že se všechno v dobré obrátí. Jak se říká: "Co mě nezabije, to mě posílí". A ve Tvém případě to platí 100%. Jsi stále silnější, i když se tak možná necítíš. Ono zklamání sil ubírá, ale věřím, že když Ti tolik lidí posílá svoji podporu, energii na dálku a myslí na Tebe, že to aspoň trochu vyváží všechno to negativní, co se Ti děje. Všechno, i to negativní, má nějaký význam. Ve Tvém případě Ti to pomáhá vytvářet krásné věci, na které máš talent a které by jinak možná ani nevznikly. Knížky, obrázky, fotky i Tvůj blog, který pomáhá mnoha jiným. A pak máš kolem sebe dva úžasné anděly, kteří Ti energie dávají úplně nejvíc. Přeji Ti, aby všechno dobře dopadlo, moc na Tebe myslím. Opatruj se. Máš své srdce otevřené, tak teď už konečně musí přijít ten zázrak. Alena (modrý kvítek)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko, děkuji za Tvé řádky, za Tvé otevřené srdce. Skutečně jsem měla po prvním vystoupení ve sněmovně dobrý pocit. Mezi tím jsem dostala další dopisy a slova. Slova, slova, slova... Uskutečnila jsem setkání s různými politiky. Věřila jsem, že má slova dojdou pochopení. Dnes už jsem někde jinde, tak jak mi píšeš. Ten balast mě posouvá jinam. I skrze mé podněty dojde ke změnám. Ke změnám dochází na ministerstvech a tak skrze moře změn, řekla bych až desinformací, se vlastně nic neděje...
      Ať věci dopadnou jakkoliv, cítím, že můj boj nebyl marným. Mnohem více odkrývám v knize. Myslím, že to bude čtení víc než překvapující... Přeji krásné letní dny. Věrka

      Vymazat
  5. Milá Věruško. Snad procitnou. Držím pěsti a věřím.... babi Jířa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá babi Jířo, moc bych si to přála. Vždy jsem byla holka s nohami na zemi, ale i přesto věřím na zázraky. Přeji krásné letní dny. Věrka

      Vymazat
  6. ...i já držím pěsti a vzývám všechny tam nahoře, aby ti dole dostali konečně rozum.... přeji ale i tak krásné dny plné lásky a pohody. Z Jizerek babí Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá babi Oli, děkuji za nádherný komentář. Lépe bych to nenapsala. Přeji krásné letní dny. Věrka

      Vymazat
  7. Věrko,moc vás všechny zdravím.Držím pěsti.Jsi neskutečná bojovnice.Přeju Tobě i celé rodině krásné letní dny.Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Míšo, děkuji za milé řádky. Když jsem bojovala o život, věděla jsem přesně, kdo jakou má roli. Lékař, rodina, já. Když bojuji za změnu systému LPS ČSSZ, kartami se tak nějak pořád míchá. A ten, kdo jimi míchá není osud... Možná je politika o rolích. Možná je i o hereckých výkonech. Ale ti co mají role, by měli vědět, že život není hra.
      Věrka

      Vymazat
  8. Věruško, držím palce a přeji Vám, ať vše dobře dopadne a můžete mít klidné dny pro sebe a Vaši rodinu. Bohužel se stále potvrzuje, že ti "nahoře" hrají jen za sebe... Pěkné letní dny a Carolince prosluněné prázdniny přeje Renata z Větérky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Renatko z Větérky, děkuji za komentář, s kterým musím souhlasit. Jsou na světě jiné krásy než politika...Bohužel se těch krás dotýká...Přejeme také krásné dny. Věrka

      Vymazat
  9. Milá moja Věrka, každá z nás, čo ti tu píše, prežíva a sleduje už dlhšie tvoj životný príbeh. Keď sa zamyslím nad tvojou chorobou,koľko si toho už vytrpela,ako trpíš a s akou byrokraciou sa stále stretávaš,stojí mi jednoducho rozum.Ja verím tiež na zázraky,ale hlavne na spravodlivosť.Manželova mama vždy hovorievala"Pán Boh je nie náhlivý,ale pamätlivý!" Ja verím, že všetko nakoniec bude tak, aby si bola hlavne ty spokojná. Človek musí z celého svojho srdca chcieť, aby sa veci diali tak, ako chce on. Odpustiť tým, ktorí mu neprajú... Z celého srdca ti prajem v stredu SUPER deň. Budem na teba myslieť.
    Marta♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, děkuji.Přesně tato slova jsem potřebovala slyšet,bylo mi jich třeba.ze srdce děkuji a mavam z Nebe.Verka

      Vymazat
  10. Milá paní Věrko,drzim pěsti,je to asi to jedine,co v tuto chvili můžu udělat...Přeji si,aby kral Jelimán prozil na vlastni kůži alespoň část toho,co jste prožila a prozivate Vy Miluše C.Lipa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Milusko, děkuji.Není to zdaleka všechno,co mi "král Jeliman" nadělil.
      Máte pravdu,dokud nebude empaticky,nic se nezmění.hezké léto.Verka

      Vymazat
  11. Věrunko milá..především moc zdravím..prosím Tě drž se, naber v Nebi co nejvíc energie..
    Již nyní je rozhodnuto..s empatií, či bez ní..ve středu se uvidí..
    Moc a z celého srdce si právě pro Tebe přeju konečně pochopení, obyčejné lidské pochopení!!
    Věrunko mě boj s Jelimánem dostal až na samé dno..jakoby samotná nemoc nestačila..a může se mu to podařit znovu..
    Přiznám se, že si každý den toto uvědomuji..
    Ano, je to politika!!!
    ..moc obdivuji a děkuji Ti jak také urputně a s odvahou bojuješ za změny!!!
    Věrunko budu na Tebe myslet..
    Věřím a doufám..
    Pa Jana z chaloupky..❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jani, za vše moc děkuji. Přeji také klidné a pohodové dny. Věrka

      Vymazat
  12. Odpovědi
    1. Milá Zuzi, děkuji ze srdce, budu je moc potřebovat. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...