Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

pátek 16. listopadu 2018

Konečně to krmítko ...



Tak, konečně se dostávám k slíbenému krmítku.


Věřte mi, je toho v poslední době nějak přes příliš.

Dnes jsem si dokonce na malou chvíli na psacím stole položila hlavu, 
vzbudily mě otlaky od klávesnice asi za hodinu.

Příště vám povyprávím, kam frčí má energie …


.


Toto krmítko má 100 let. Jako malá holka jsem do něho sypala zrní a za oknem pozorovala ptačí cvrkot. Je to to krmítko, o kterém píši v knize Máma čisté jiskření.



Už jsem cítila, že potřebuji chvíli zde, v tomto prostoru.

Není tomu tak dávno, co nám v našem Nebi, vlétla domů malá sýkorka.
Jakoby nám přinesla myšlenku, že je čas pro krmítko.




A tak jsem listovala nápady,
zde je výsledek.



Praktické krmítko, které dosypete z vrchu.
Stříška je na dva magnety, takže nic a nikdo se nedostane k zrnkům, jen ptáčci.
Trubka je dostatečně vysoká, tak není třeba dosypávat často.
Je vážně v  kvalitním provedení.





Toto krmítko už vážně něco pamatuje. 
To jelo do Nebe z naší zahrady.
Jen jsme mu s Carolinkou daly nový kabát.





Toto krmítko, na lojové koule, se mi jeví víc než praktické.

Opět kvalitní provedení, žádný Čína drát a cena lepší než z Číny.

Kdo hledá, ten najde ..





Tak věříme a doufáme, že uděláme našim Nebeským ptáčkům trochu radosti.





Největší oříšek bylo krmítko na největší okno v Nebi, 
kde ještě nemám parapet.

Tak jsem pátrala po krmítkách na plastové okno.




Když jsem své drahé polovičce sdělila, co chci pro ptáčky koupit,
zaťukal si na čelo se slovy:

„Tak toto máš snad vyzkoušené na držáku ve sprše a víš, jak to dopadlo…“




No, a páč jsem holka tvrdohlavá, krmítko jsem koupila.


Když jsme ho nainstalovali, ze žebřa 😊
má drahá polovička mi sdělila:

„tak toto bude jiná písnička než ten krám ze sprchy…“




Tak uvidíme. Prověří čas, počasí a ptáčci…

První diváci už tady jsou a určitě se na své ptačí kamarády těší …






Tuto poslední vychytávku jsem našla na netu.

Postačí silnější drát, jablíčka a slabší drát s klacíky.

 Ten se jako mezi článek, váže na silný drát.

Efektní a myslím, že i praktický.

Uvidíme…

foto zdroj net


Tak to by bylo dnes ode mě vše,
na téma „krmítko“.

Ještě tu mám pozvánku na autorské čtení,
 s mojí maličkostí.

Jste srdečně zváni.






Těším se na vás


Věrka



20 komentářů:

  1. Zdravím ptačí mámu, u vás se skutečně mají !!! ... nejen jako v ráji.
    I já už chci vyndat krmítka a začít krmit, je to takový každoroční rituál a zimu osvěží, tahle milá povinnost.
    Jen jsem na zahradě nazlobená na kosáky, protože si udělali ze záhonů hřiště na golf, jen díry jsou nějak moc blízko na můj vkus.
    Naší symbióze s ptactvem zdar !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Simi, zdravím Tebe i kosáky, co si tak trochu dělají co chtějí :-) Moc se těším, až budu ptáčky fotit zblízka. Tedy pokud najdou k nám cestu...
      Přeji krásný víkend. Věrka

      Vymazat
  2. Věruško, přeji opeřeným návštěvníkům dobrou chuť a vám všem z Jizerek přeji do Nebe krásné sluníčkové dny. Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Olinko, ze srdce děkujeme. Jsem zvědavá, zda opeřenci našli cestu k dobrotám, které jsem jim nadělila. Mávám a zdravím. Věrka

      Vymazat
  3. Zdravím. Krmítka jsou krásná, to budou ptáčci šťastní. Ale nejvíc mě pobavila konverzace o držáku do sprchy :D
    A už asi také pověsím krmítka, co jsme loni vyráběli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Katko, děkuji za Tvé řádky. Jo, konverzace mezi dvěma střelci bývá někdy úsměvná :-) a někdy to je na scénář do italské telenovely :-) Píši to s vtipem a nadhledem.
      Ať i k vašim oknům přilétá co nejvíce opeřenců.
      Věrka

      Vymazat
  4. Každá budka má něco do sebe.
    Přeji vydařený podvečer v knihovně. Pro mne je to z ruky. Škoda.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, děkuji za Tvé řádky. Letos mám starostí víc než dost, ale jezdívám i do jiných knihoven a regionů. Záleží na dané knihovně. Když mě osloví a domluvíme se, je možné , že se potkáme právě v té vaší knihovně. Jak to často říkávám:
      "Přej a bude Ti přáno..."
      Přeji krásné dny.
      Věrka

      Vymazat
  5. Věruško
    Krása mě zatím ani nenapadlo myslet na krmítka.Prozatím krásně kvetou muškáty a ruže a dokonce pořád létají včelky.No tak už budu muset květinky zazimovat a nachystat krmítka.Mějte se krásně v tom Vašem nebi.
    MARTINA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, je to počasí rozmařilé. Já dnes ráno škrábala už sklo u auta. Odpoledne fotím pampelišky, fakt jsem je ještě našla... a v pondělí hlásí sníh. Tak pak si vyber...
      Přeji krásné dny za každého počasí.
      Věrka

      Vymazat
  6. Parádní krmítka, taky už krmíme a letos jsem sobě i ptáčkům udělala radost a pořídila keramické krmítko, ptáci jsou nadšení a já taky :)
    Přeji krásný den.
    Vlasta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vlasti, no jak já této radosti rozumím. Když jsme pověsili a nainstalovali všechna krmítka já se tetelila blahem a radostí. Jak stačí člověku málo pro tento pocit.
      Přeji jen samé radosti a krásné dny.
      Věrka

      Vymazat
  7. Věrunko, my máme po té naší zahradě krmítek18 a necháváme celoročně pověšené.Už krmíme asi dva měsíce. Krmítka máme některá taky hodně stará a jsou nejhezčí.Manžel kupuje každý podzim 6 velkých pytlů slunečnice a někdy ani nestačí.Měj krásné dny.😇Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda páni Marti, tak tomu říkám něco! Musí to být u vás nádhera. Oni to ptáčci oplácejí zpěvem a starostlivostí o stromy.
      Přeji krásný víkend. Věrka

      Vymazat
  8. Věrko, u vás se ptáčci budou mít v zimě moc dobře. Krmítko na okno nedáváme, asi by sousedce vadilo, že jí na parapet padá nepořádek. Ale pověsím zase na sušák kouličku a budu pozorovat ptáčky, jak hodují a přitom se i zhoupnou. Jen se mi nedaří je pěkně vyfotit, hned frnknou pryč. Věrko, přeji hezké a hlavně klidné dny. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko, děkuji za Tvé řádky. Povím Ti, že vyfotit ptáčka není jako práce s buzolou :-) Vážně to chce klid, nekonečnou chvíli...mnohdy mě i pěkně mrzly ruce. Ale je to krása pozorovat tu nádheru.
      Hezké dny. Věrka

      Vymazat
  9. Dnes poletovala sýkorka kolem okna a už hledala něco na "zub" či zobák. Mám v truhlíku vřesy a nakukovala i tam.Nachystala jsem jí do malých plastových štamprliček slunečnici a zastrčila mezi vřes.Odpledne bylo ještě teplo a svítilo sluníčko,tak se neukázala,ale myslím,že zítra už si slunečnici najde.Krmítko dáme později.Kolem chalupy je les a stromy a tak tam ještě najdou nějakou žoužel.
    Hezký den,či vlastně už večer přeji
    Dáša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dášo, ze srdce děkuji. Krásně napsáno. Teď to počasí je takové , jako na houpačce. Ráno zima, v poledne krásně. Ale myslím, že za pár dnů, až se ochladí, bude u vás sýkorka (y) stálou návštěvou.
      Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
  10. Vĕrunko to bude u vás v Nebi "narváno"..a určitĕ se budou dĕlat i fronty..
    Takových krmítek pro malé i velké ptáčky..opravdu paráda..
    Taky přilepšujeme..do krmítka s nápisem "snĕmovna"kolikrát nestačím nosit dobroty..jablíčka napichuji na plot..
    Jen náš kocour nemá pochopenī..lojové koule musí viset hoodnĕ vysoko..
    Zima se hlásí i u nás v chaloupce mezi kopci..listí témĕř uklizeno,políčko pooráno,nasazen česnek..bylo mi líto uklízet truhlíky s muškáty,které kvetly líp jak v létĕ..
    ..no uvidíme jaké rozmary počasí nás čekají..
    Pa Jana❤
    PS:..myslím na Tebe,hlavnĕ se opatruj..





    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jani, děkuji za Tvé řádky. I mě přijde, že podzim přál flóře víc než léto. Muškáty mám ještě a jsou parádní :-)Asi je nechám do Vánoc :-)
      Také se Jani opatruj a posílám vřelé objetí. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...