Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

čtvrtek 9. dubna 2020

když se radost násobí ...


V minulém příspěvku na téma blogy,

jsem zmínila kamarádku Hanku, 

která si čte ráda tento blog po ránu pod peřinou.




Odpoledne si říkám, kdo ví jestli to Hanka dnes četla?

Beru mobil a píšu sms: 

"Hanko tak to máš na blogu. Jak se ráno dopékáš :-) "

Za chvíli zvoní mobil, na display bliká jméno "Hanka"

Hezky jsme si v té karanténě pokecaly.



Ingredience: vyšleháte 2 vajíčka s cukrem do pěny. Přidáte polohrubku, prášek do pečiva, mléko, olej.
Dáte polovic těsta do formy na něj maliny a sem tam kápnete karamel salko.
Na to dáte zbytek těsta a na 160°C pečete. Nakonec jen pocukrujete. 


"Jo a mysli na mě s knížkou Recept na štěstí?

A víš co? Já se tam u vás večer pro ni stavím."

Z okna ji nakonec neházím. 

Peťan vyzbrojen plynovou maskou ji předává.


Já jen z okna do tmy mávám ... a moc se raduji, jak Hanku překvapím.

Ptáte se jak? A kde je ta radost?




Tak jen jsem zavěsila telefon,

říkám si, já tu Hanku překvapím.

Rozcinkaly se v kuchyni spotřebiče 

a jala jsem se péct malinový koláč s karamelovým salkem.







Nedávno  jsme si  vyprávěly, jak Hanka nezapomene 

na mé kulinářství před čtvrt stoletím, kdy v rámci šetření,

 jsem vytvořila nejlevnější pomazánku za babku.

Drožďovka to byla. 

"Ty bláho, to byla taková bašta..." 





A tak otvírám ledničku. 

Směje se na mě jedna kostka droždí. 

Do chleba a nebo pro radost do pomazánky?




Dřív než se rozvolní kuchyní vůně malinového koláče,

 už na másle smažím cibulku a do ní vmíchávám kostku droždí.


Jo, smradu, jako v hradu...

ale jen chvíli. 

Než zchladne už vyšlehávám máslo, 

přidávám lžíci pomazánkového a lžíci majolky.




Malinový koláč vyndávám z trouby 

a vychladlou drožďovku dávám do skleničky.

Zvoní Hanka ...





Veze mi překvapení.

Moji nejzamilovanější polívku - kulajdu.


Tak takhle funguje super rychlý bumerang radosti.


Jen ohromná škoda, 

že tu kulajdu jsem nestihla vyfotit, páč zmizela rychlostí světla....





Tak doufám, Hanko, že si to teď čteš po ránu pod peřinou a říkáš si


"Já tu holku zabiju..."





Věrka

10 komentářů:

  1. Mít dobrou kamarádku je k nezaplacení! A o tom je dnešní Tvůj hezký milý příspěvek!
    Pěkné dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, děkuji za komentář. Máš pravdu. Přeji hezký den. Věrka

      Vymazat
  2. Věrko, snídám a u toho si čtu Tvůj blog. Sice nejsem pod peřinou, ale sedím v křesle. Mám pusu od ucha k uchu. Je moc prima mít v této nelehké době přátele a udělat si radost.
    Připomněla jsi mi nedávnou příhodu. Můj muž jel na chalupu na kontrolu, jak po zimě vypadá a měl tam nějakou práci. Nachystal si do krabičky šunkofleky na oběd. Vybaven rouškou a rukavicemi jel. Až po notné chvilce mě napadlo, jestli na svůj oběd nezapomněl. Samozřejmě, krabička trůnila v lednici. Píšu SMS, co bude obědvat. Za chvíli cinkl telefon a spolužačka mi píše, že má šunkofleky ráda, ale že zpráva asi nebyla určena jí. Musím se smát, manžel je Václav, kamarádka Vendula v telefonu jsou uloženi za sebou. Volám jí a dlouze si povídáme. Už jsme se pár let neviděly i když nebydlíme od sebe daleko. Uplynou dva dny a volám snaše a opět se ozývá spolužačka. Smějeme se a opět si krásně pokecáme. Snacha je totiž Vendula, mám ji uloženou jako Vendulku, abych holky rozlišila. Jen se nesmím překlepnout při vytáčení čísla. Ale byla jsem za tento omyl moc ráda. Doufám, že až tato doba pomine a my se budeme moci scházet, tak si se spolužačkou sedneme u kafíčka a všechno probereme. Do té doby se budeme řídit jejím heslem: vir nás nedostane.
    Věrko, přeji vám všem pohodové Velikonoce. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko, děkuji za Tvé milé řádky. Všechno je tak, jak má být. Jeden zapomenutý oběd přinesl mnohem víc. Oprášené přátelství. Mělo se to stát... Osud vám cesty opět spojuje a nic neděje jen tak...V to věřím.
      Přeji hezké dny a krásné přátelství.
      Věrka

      Vymazat
  3. Věrko, to je milé!!
    Drožďovou pomazánku dělám trochu jinak-základ cibulka a rozpuštěné droždí je stejné jako u tebe, ale pak do toho tekutého stavu vmíchám 2-3 vajíčka, nechám srazit, osolím a přidám lžičku hořčice. Mňam :o) - ale já už nemám droždí!
    A ten koláč vypadá také moc dobře, jenže já jsem nyní již přes dva měsíce bez cukrů, tak mohu jenom tiše snít o té dobrotě :o).
    Opatrujte se doma.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Álo, děkuji za komentář a Tvoji verzi. Moc ráda vyzkouším. Tedy, až budu mít kvasnice :-)
      A koláč vyzkoušíš později, stojí za to a nejlepší je ještě teplý.
      Pá a zdravíme vás všechny. Věrka

      Vymazat
  4. Věrko moje,Tvůj článek na blogu mě moc dojal,jsi člověk,který na mě umí přenést emoce,lásku a svoji dobrotu.Knížka je úžasná,mamka i ségra jsou taky nadšený a já taky,mamka ji má u postele a bude si ji číst pořád dokola,protože to je opravdu ten nejlepší recept na štěstí a na to,jak se radovat ze všech těch maličkostí.Jsem velice ráda,že se máme Věru,a věřím tomu,že jsme hodně propojený,protože jsem o Tobě a Tvojí knížce mluvila s mamkou a vtom mi přišla sms od Tebe a nádhernej dárek v pobobě článku na blogu o mě,dekuju❤️ Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, děkuji za řádky, za Tebe, i za báječnou kulajdu. Budu si muset vzít od tebe recept. Zdravím přes kopce všechny u vás.
      Věrka

      Vymazat
  5. Drožďovku dělám stejně jako Ála většinou z cca 5 kostek droždí a pridávám kyselé okurky na kosticky a snědená je obvykle ještě teplá😁 malinova buchta vypadá skvěle, tu musím zkusit, navíc miluji karamel. Viru zmar a krásné a požehnané velikonoce milá Věrko 😁 Maru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maru, děkuji za milé řádky. Tato drožďovka je z jedné kostičky. Taky mám pocit, že teplá je lepší než druhý den chladná.
      I ten koláč je lepší ještě teplý, ten karamel v tom krásně teče. Tak ať se dílo daří a požehnané svátky velikonoční. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...