Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

neděle 12. dubna 2020

Velikonoce




Co tradice praví:


Ze soboty na neděli došlo ke zmrtvýchvstání Ježíše Krista.

Noc byla označována za "velkou" - a odtud název Velikonoce.


V neděli velikonoční se světí v kostelích jídla a pokrmy.





V tento den bychom se měli však vyhnout:

zametání, vynášení hnoje z chlévů, mytí nádobí a čištění bot.






V tento den holky zdobí vajíčka a chystají pentle na pomlázku.




A co mi předala za poznání má babička?

Zákon optiky. Zákon odrazu a dopadu.


Co životu dáme, to nám vrátí.




Před pár dny jsem poslala moji knihu 


dvornímu kmotrovi knih s duší zpěvákovi, jazzmanovi Laďu Kerndlovi.






Ráno mi zvoní telefon. 

Sedím v kuchyni u stolu, poslouchám a jsem dojata.

Skutečně, upřímně a až do morku kosti.

Laďa Kerndl mi vypráví o jeho pocitech z mé knihy o štěstí.






Poslala jsem mu štěstí a on mi ho právě vrací…


Zákon optiky funguje. 

Děkuji.



Stírám z tváře slzu dojetí a posílám pozdravení

 k modrému blankytu, babičko….


Velikonoce jsou o radosti a pocitu štěstí. 




Přeji vám ze srdce krásné,

 radostné Velikonoce plné štěstí. 


Věrka


12 komentářů:

  1. Také přeji krásné Velikonoce. Několik slov k Tvé knížce jsem napsala do patřičného místa. Ale i tady a teď moc ráda napíšu, že je to moc hezká knížka. Laskavá, milá. Vrátila mne k mé babičce, našla jsem tolik podobného!
    Pohodové dny, Věrko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, ze srdce velké díky. I Tobě pohodové dny. Věrka

      Vymazat
  2. Věrko, líbí se mi jak nás provázíš Velikonocemi. I když nejsem věřící, ráda si připomenu význam jednotlivých dnů. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko, to jsem moc ráda. Na fb, jsem se snažila každý den přinést pár slov o velikonočním dni. Zde je to spíše o fotkách a zastaveníčku. Přeji Ti hezké dny. Věrka

      Vymazat
  3. Krásnou sváteční neděli paní Věro.

    To je krásné...děkujeme... :-) Krásné fotografie,a myšlenky i s panem Kerndlem...
    Také Vám a celé rodině přeji krásné a požehnané svátky velikonoční.
    Eva od Olomouce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evi, děkuji za Vaše řádky. Rozhovor s panem Laďou Kerndlem byl dlouhý a budu si ho pamatovat navždy. Jeho věta, že stránky knihy Recept na štěstí? jsou tak heboučké, že při každém otočení listu měl pocit, že se dotýká dětské ruky, dětské kůže.
      Skutečně jsme si dali velkou práci při volbě papíru v této knize. O to víc mě těší, že si takového detailu povšimne muž.
      To mne skutečně dojalo.
      Hezké dny. Věrka

      Vymazat
  4. Krásné Velikonoce ve zdravíčku, klidu a pohodě Věrunko milá, vám všem, srdíčkově přeju z chaloupky mezi kopci..Jana❤️
    PS:..moc se opatrujte!!🙏❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko z chaloupky mezi kopci, děkuji za Tvé řádky. Doufám, že u vás je vše v pořádku? Musíme si zavolat. Opatruj se. Věrka

      Vymazat
  5. Mila Věruško,
    přeji Vam všem krasne a požehnane Velikonoce.Hodně zdravi a lasky.
    Taktež i ja často vzpominam na svou babičku.Byla to ta nejlaskavějši babička.
    Měj se hezky,myslim na Tebe.
    Vlasta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vlasti, děkuji za pohlazení na duši. Za krásná slova.
      Opatruj se a přeji požehnané dny. Věrka

      Vymazat
  6. Odpovědi
    1. Milý Pavle, ze srdce děkuji a mávám přes kopec. Též přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...