Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

sobota 8. ledna 2022

Tři králové a jeden příběh...

 


K † M † B †

Dlouho jsem si myslela,
že toto označení nade dveřmi domů znamená iniciály
křestních jmen Tří králů.

Dříve se uvádělo i C†M†B†

Tři křížky a poslání " Bože žehnej tomuto domu".




Při odchodu z domu při pohledu na cedulku K+M+B si vždy řeknu:

" K klíče. M mobil. B brýle."

A taky si prostě a jednoduše přeji v domě

i na cestách života

štěstí.




A dnes mám pro vás ještě jeden příběh...




Někdy, když se člověk zastaví a otočí se,
vidí někdy až neskutečné souvislosti.

Říkáme tomu "věci mezi nebem a zemí"...

Začátkem léta jsem byla "zastavena".

Chytla mě záda takovým způsobem,
že jsem nemohla dělat vůbec nic.



Tedy SKORO vůbec nic.
Rozhodla jsem se v tom vedru a horku vytvořit novoroční PF.
Vyndala jsem štětce a barvy a začala malovat péefko
pro mentora projektu "Sad nadějí",
který tento motivační projekt pro onkologické pacienty podporuje.
Bylo v to době, kdy jsme řešili místo, lokalitu, vhodnost pro tento projekt, pro vysazení prvního Stromu naděje.


Namalovala jsem holčičku v lese a symbolickou zář, jako světlo, jako NADĚJI.
Za nějaký čas jsme místo pro první Strom naděje nalezli.
Poutní místo Rokole u Bohdašína.
Místo, které je skutečně kouzelné, už kvůli svému původu.
Když jsme si po jednání s řádovou sestrou Václavou podali ruce,
vložila mi do nich krabičku.
V krabičce byly oplatky, tzv. Rokolky.


Doma jsem si uvařila kafe a rozbalila výborné oplatky.
Popíjím kávu, přikusuji oplatku a čtu z druhé strany krabice legendu o tom,
jak vzniklo poutní místo Rokole.
Příběh o malé holčičce, která zabloudila v lese.
O místu, kde jí samotné světlo v podobě zjevení vyvedlo z lesa a na onom místě vytryskl pramen ozdravující vody.
Té, která pomáhá i lidem v onkologickém onemocnění.
Nebylo by na mém obrázku nic divného,
kdybych v době, kdy jsem ho malovala, věděla,
že první Strom naděje bude právě zde, na tomto místě.
A tak si říkám, že jsou nejen věci mezi nebem a zemí,
ale že je fajn se také zastavit a nebo být zastaven?

A že naděje je to, co nikdy nesmí pohasnout...


Věrka


6 komentářů:

  1. Milá Věrko, všechno souvisí se vším. Věci mezi nebem a zemí i zastavení. Jen Ti, co jsou na své cestě tak daleko jako Ty, vidí a chápou. I když všichni mají tuto schopnost. Jen ji zatím neumí rozeznat. Přeji mnoho takových prožitků i krásné dny tam u vás v NEBI. Alena (modrý kvítek)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko, z duše i srdce mi hovoříš. Všichni tu možnost máme. Jen ji uchopit za správný konec. Přeji i Tobě prima dny. Věrka

      Vymazat
  2. Já nejsem věřící, ale jsou přeci jenom určité záležitosti a souvislosti, kterým věřím. A něco mezi nebem a zemí prostě je.
    Měj pěkné dny!Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, děkuji za Tvé řádky. Když se člověk zastaví a tím pádem i zamysli, najednou přijde tolik odpovědi... A někdy nepřijdou, ba některé otázky je i nebe krátké. A to co je mezi ním, mezi nebem a zemí, to si můžeme jen domýšlet. A i to je fajn. Přeji hezký víkend. Věrka

      Vymazat
  3. Ani já nejsem věřící ...tedy jak se to vezme...věřím na vše mezi nebem a zemí,věřím na Anděly...chrání nás a plní nám přání,nikdy jim nepřestanu děkovat.Pomohly nám k naší Karolince,ukončily utrpení mého tatínka ...jsem jim vděčná za mnoho.I Vás nádherny obraz Verusko je i jejich dílem,díky za Váš,vaše cítění,vnímání za to že jste❤️ Vaše úžasné knížky mám prozatím dočteny a než dorazí poslední,tak brouzdám tady ...ráda cítím to vaše ...pohlazení �� Verča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze ❤️ děkuji 🙏 za krásné řádky od Vás. A jsem moc ráda, že knihy s duší splnily své poslání. Pohladily duši. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...