Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

pátek 31. prosince 2021

PF 2022

 



Silvestr - poslední den v roce. 

Den, který vnímám jako smutný i když se střílí salvy, popíjí a veselí.

Den, který uzavírá a ukončuje jedno období  na dráze života.

Neumím bilancovat, ale letos jsem se rozhodla to zkusit.

Bůh ví, že nemám ráda loučení, proto ani Silvestr.

A zrovna tak ví, že skrze loučení se mnohdy staneme lepšími.




V letošním roce jsem skoro ztratila tátu.

Nevzdala jsem to a i díky vám se dokázal vrátit. 

Žije a já o to více vnímám své motto.

"každý den je dar".








Letošní Mámin kalendář - každý den je dar, 

který vydávám jako poděkování za druhou šanci na život,

 je i z tohoto důvodu jiný.

 Je v něm celé mé srdce. 

A že je to pravda pravdoucí, svědčí to, že dnes nezbyl ani jeden.

Dotisk jsem zařídila na leden 2022. 



V  letošním roce jsem napsala a vydala dvě knihy.

Autentický příběh "štěstí z Nebe" 

a charitativní knihu "Sad nadějí."

Ten jsme také otevřeli a hned rovnou dva.
 
Sad nadějí , motivační projekt pro onkologické pacienty 

a jejich blízké.



Dotáhla jsem do zdárného konce můj slib 

a návrh novely zákona pro

 hendikepované spoluobčany v podobě STOMA karty, 

který prošel prvním čtením v Senátu.





Podala jsem pomocnou ruku lidem, 

kteří bojovali o život v onkologické nemoci.

Dala jsem naději.
 
Kolika nevím, protože jak píši, bilancování či statistiky

 nejsou má parketa.
 
Vždy ji podám každému, komu je zapotřebí.




Za tyto skutky, které konám ráda a srdcem, 

jsem získala hned několik ocenění.

Žena roku 2021 v kategorii Dobré srdce.

Cenu Via Bona za příběh naděje.

Ženu regionu, Cenu poroty, pořádané na podzim 

v prostorách Valdštejnské zahrady v Senátu.






Ceny jsem také rozdala a to Cenu Naděje, 

těm, kterým jsem mohla být alespoň trochu oporou.





Taky jsem zkusila oprášit paletu, barvy a štětce 

a vytvořila jsem obrazy
 
a z nich vernisáž výstavy v prostorách Poslanecké sněmovny 

s názvem mého motta: "každý den je dar", 

na podporu Sadu nadějí.







A to vše se spojilo v srdečný dokument, 

který jste mohli shlédnout v České televizi

 pod názvem "každý den je dar".






Píši tato slova, upíjím horkou kávu 

a najednou jsem si vybavila slova,

 která jsem slyšela kdysi od posudkového lékaře, který mi položil otázku :

 "A co Vy vlastně děláte?"

"Píši knihy, kterými pomáhám druhým...", odpověděla jsem.

"No a nechcete dělat už něco pořádného?"



Tenkrát mě ta věta rozplakala. 

Dnes při šálku horké kávy se usmívám a je mi dobře u srdce i na duši.

Dnes v rámci bilancování odpovídám:

"Ne, nechci pane doktore, pořádného už dělám. 

A víte proč? 

Protože každý den je dar..."


Až budu jednou bilancovat... 

chci se ohlédnout a vidět za sebou něco pořádného.

 Nemusí to být velké věci. 

Stačí maličkosti. Hezké slovo, nebo kniha. 

Pár tahů štětcem a nebo celá výstava, která pomůže 

Vám anebo Vám anebo Tobě... 



Zasazený strom, který tu bude ještě několik desítek 

anebo stovky let ... 

a jeho stín vždy bude připomínat něco pořádného.

Anebo úplně obyčejné pohlazení na duši, 

které si ten či onen člověk bude pamatovat navždy. 

Protože o tom je celý tento svět. 

O otevřeném srdci jeden k druhému.


Tak mějme krásný start do roku 2022 s vědomím, 

že každý den je dar.

vaše Věrka




16 komentářů:

  1. Věrko, díky za vše co děláš pro druhé. Dáváš naději nemocným, že zase bude dobře. Přinášíš radost svými fotografiemi, knihami. Tvoje kalendáře nás provází celým rokem.
    Přeji Tobě i celé rodině do nadcházejícího roku hlavně zdraví, pohodu, ať se vám daří. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko ze srdce ❤️ děkuji a přeji i Tobě a tvým blízkým jen to dobré a nejlepší. Věrka

      Vymazat
  2. Ohlédla jsi se za uplynulým rokem a evidentně to byl rok plný Tvého obdivuhodného člověčenství. Rozdávala jsi naději, radost, krásu.... Patří Ti velký dík.
    Do nového roku přeji Tobě a Tvým blízkým hodně štěstí a hlavně zdraví.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, ze srdce ❤️ děkuji a přeji i tobě a tvým blízkým předně zdravíčko a radost z každého dne neb každý den je dar ❤️ Věrka

      Vymazat
  3. Vše nej...do Nového roku 2022 přeje Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maruško i já přeji krásné dny v novém roce protkané zdravím a spokojenosti. Věrka

      Vymazat
  4. Věruško, kdyby každý dělal ,, něco pořádného " , možná by pan posudkový nemusel dělat, to co dělá!
    Tobě patří velké DÍKY ❤
    Přeji Vám všem do Nebe do roku 2022, ať každý den je DAR ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko ❤️ já věřím na dny,kdy tato instituce padne v zapomnění. Stejně,jako spousta institucí, z dob dávno minulých. I já přeji tobě a celé tvé rodině předně zdravíčko a radost z každého dne neb každý den je dar ❤️

      Vymazat
  5. "niečo poriadne"...aj by som ho poslala, ale je to v podstate nešťastný človek, keď nevidí, že robíte úžasné veci. Dávate srdce na dlani pre ostatných, nádej pre chorých a núdznych. Ste úžasná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napsala jsem o tom celou knihu Máma čisté jiskření, neskutečné, co všem jsem vyslechla a prožila. Jenže já vím, že každý den je dar ❤️ a podle toho se chovám. Přeji krásné dny ve zdraví. Věrka

      Vymazat
  6. Milá Verusko,víte že vaše knihy mám přečtené skoro jedním dechem,otevřela jste ve mě lásku ke čtení,kterou ve mě rodiče umlátili samým musíš číst,musíš číst ..všichni víme,jak to je když člověk musí...a u mne obzvlášť,jelikož jsem tvrdohlavá palice...Vaše řádky se čtou samy...víte jak moc si Vás vážím a obdivuji jak jste vždy vše dokázala zvládnout a ač sražena na kolena,vždy jste setřela slzu,sebrala odvahu a s nadějí bojovala dál ...Vám Verusko z celého �� děkuji za vše,za vaši pomoc všem ,kteří to potřebují ...za vaši NADEJI pro nás všechny .S láskou a pokorou Verča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ❤️ na některá slova chybí slova. Děkuji ❤️

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...