Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

pondělí 6. března 2023

žemlovka z croissantů

 



Dnes vám přináším kousek z naší Nebeské kuchyně




Co třeba takhle žemlovka z croissantů?




Je to veskrze jarní a doslova masopustní pokrm.

A co je na tom nejlepší, že je na hony vzdálený tomu pokrmu, 

který je nám znám ze školních jídelen.





U nás jsou croissanty oblíbené pečivo.

Co však s nimi, když na ně zapomeneme 

a zůstanou v košíku s pečivem déle?





Toto je recept, který jsme tzv. daly dohromady s naší Carolinkou.

Se slovy: 

"mami, jestli z toho bude nakonec normální žemlovka, tak to nejím..."






Budu upřímná, i já mám toto jídlo spojené s něčím "podivným".

Většinou jsem jí dostávala, jako dítě, když jsem měla střevní chřipku.

Dietní jídlo aneb co dům dal...






Tato "žemlovka" chcete-li croissanťačka je úplně něco jiného.





Nakrájely jsme na plátky croissanty.

Ty jsem pokapaly rumem, ve kterém mám naložené už od Vánoc rozinky.

Rumové rozinky jsme přidaly také.







Do máslem vymazané formy jsme pokladly plátky croissantů.

Ušlehaly jsme sníh ze dvou bílků.

Uvařily vanilkový puding.

Nastrouhaly jablíčka a ta jsme prosypaly vanilkovým cukrem a skořicí.






Na vrstvu croissantů jsem daly vrstvu pudingu.

Další vrstva byla jablíčka s cukrem a skořicí.

Na tu jsme nadrobily kusy tvarohu a "opilých" rozinek.

Navrch jsme daly pevný sníh z bílků.








Pak jsme přiklopily víko a pekly.





Tak dlouho, dokud i náš pes nenacítil tu omamnou vůni, 

až venku a začal štěkat.





Skutečně se rozlila široko daleko vůně, jako z pekárny.




V neděli ráno jsem se ptala, kdo si dá ke snídani ještě 

od včera od večeře žemlovku z croissantů?

Zbyl kousek a i o ten byla mela.







Příště vyzkoušíme inovaci z jahodami.




Snad jsme vás trochu inspirovaly.

Mějte krásné jarní dny.

U nás za oknem se sype sníh, jako z peřiny.







10 komentářů:

  1. Naprosto věřím, že to byla dobrota. Žemlovku jsem už docela dlouho nedělala, takže díky za inspiraci. Ona i ze zbytku vánočky je dobrá.
    U nás včera sníh vzduchem poletoval, ale bílo není. Ani na trávě se neudržel.
    Hezký den u vás v NEBI !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, děkuji za tip, z vánočky vyzkouším. Opatruj se ❤️

      Vymazat
  2. Lezarts

    Taky tu u mě zavonělo:) To stojí za vyzkoušení, jen bude problém s těmi zapomenutými croisants:)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Ať se dílo daří. Zdravíme všichni ❤️

      Vymazat
  3. Ahoj Věrko,ta žemlovka voní až k mám na Šumavu, já mám tu klasickou žemlovka ráda a tu vaši určitě vyzkouším.Preji krásné dny Iveta

    OdpovědětVymazat
  4. Žemlovka je skvělá nejen z rohlíků, ale také z bagetky nebo toustového chleba. Každý plátek protáhneme mlékem s rozšlehaným žloutkem, pak dáme nastrouhaná jablíčka se skořicí a hrozinkami, přidáme tvarohovou vrstvu (tvaroh rozděláme s vajíčkem, cukrem, vanilkou a citronovou kůrou), opět dáme plátky pečiva protažené mlékem. Zapečeme. A když si chceme ještě přilepšit, přidáme navrch sněhovou čepici z ušlehaných bílků s vanilkovým cukrem a necháme ještě chvilku zapéct. Pokud nedáváme sněhovou čepici, můžeme si na talíři přilepšit zakysanou smetanou..........
    Je to dobrota i když pracná.
    Hezké dny předjaří přeji. E.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásný příspěvek inspirativní. Děkuji Eva z Rokycan

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...