Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

sobota 21. prosince 2013

... trochu jiné cukroví ...

 …letos to jsou u nás úplně jiné vánoce. A to skrze spoustu „náhod“ , příhod, shod …. A tak jsme se dnes rozhodly s malým marodem upéct úplně jiné cukroví. Takové, co vydrží spousty let a jednou, až bude malý marod velkou slečnou, vždy si vzpomenu, na trochu jiné vánoce…vlastně jsem si uvědomila, že není důležité mít 100 druhů cukroví, ale péct s nadšením a mít tu jedinečnou vánoční atmosféru. Vždy si u pečení pustíme koledy, zapálíme vůni vánoc "pečené jablko" a tak nějak jsem na měkko …
 
... těstem dnes byla hmota modurit ...
 … na vánocích je nejkrásnější atmosféra… a  nemusí to vonět vanilkou. Pekly jsme dnes bez ní J To kouzlo vánoc bylo s námi …
... místo vanilky jsme dnes použily magnety ...
 …vzpomínám si na cukroví mé babičky. Ta z chalupy na samotě u lesa, dělala domácí čokoládu z tuku Ivy a lila to do všemožných, pro mne těch nejkrásnějších formiček.
Ta čokoláda mi tůze chutnala. Dnes vlivem všech pravých čokolád, výborných Lindt a belgických pralinek, by asi nebyla na prvním místě. Ale v mých vzpomínkách prostě boduje…
... místo marmelády jsme dnes použily barvu rumělku ...
 … druhá babička byla ta nejlepší kuchařka a pekařka, kterou jsem kdy poznala. Na jejím voňavém stole bylo vždy mraky cukroví. Jediné, které si však vybavuji byly bezkonkurenční vánoční měsíčky s pravou citrónovou polevou… A ty dobroty se vždy mísily s vůni kávy a vůní jehličí…
 

 … když jsem vloni  dostala vonnou svíci od Yankee Candle pečené jablko a zapálila ji, okamžitě jsem stála v babiččině obýváku u stolu s dobrotami a nejkrásnějším stromečkem pod sluncem  ... I vůně se dají zapamatovat …
... místo cukřenky jsme dnes použily domácí fixírku - cedník, bílou barvu a svůj dech ...
... pocukrováno ...
… naše Kristýnka letos napekla spoustu cukroví. Napekla také vynikající  vanilkové rohlíčky. Říkám ji, že ty rohlíčky jsou vážně skvělé. Že mi něco připomínají. Její odpověď mě dostala. „ Mami, to je recept po Tvé babičce, který měla napsaný ve svých kuchařských poznámkách a já si to oskenovala.“  I chutě se dají zapamatovat …
... a je napečeno ...
... adventní věnec s magnety na ledničce ... jako živý ...

… vše se dá zapamatovat a vánoční čas ponejvíce…Proto vám přeji jen ty nejkrásnější vánoční chvíle …

Věrka

39 komentářů:

  1. Téda, holčinky, vy ale umíte vytvořit atmosféru. A tyto magnetky vytrvají věky a ještě se po nich nepřibere.
    Přeji krásné vánoce.
    Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Věruško, děkuji za komentář. Máš pravdu, zdravé pečení :-) Přeji krásný čas předvánoční. Věrka

      Vymazat
  2. Krásný příspěvek.Přeji nádherné vánoce,spoustu štěstí a zdraví.Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Věruško, děkuji za zanechání komentáře a milou návštěvu. Přeji krásný čas předvánoční. Věrka

      Vymazat
  3. Nádherné!!!!
    Věruško, je přesně vidět, že jsme vyrůstaly ve stejné době, protože v tvých příspěvcích se úplně vidím. Mám velmi velmi podobné vzpomínky...je to až j neuvěření.
    Přeji krásnou dobrou noc holčičky, Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...je to až k neuvěření (musela jsem to opravit, mám tam překlep ☺)

      Vymazat
    2. Marti, děkuji za nádherná slovíčka plná souznění. jj, my Husákovi děti :-) Přeji krásný čas předvánoční. Věrka

      Vymazat
  4. díky za Vaše příspěvky a přejeme krásné, klidné a požehnané Vánoce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za krásné přání i Vám přeji nádherné svátky a požehnané vánoce. Věrka

      Vymazat
  5. Nádhera Věruš, od pravého k nerozeznání:-) Jste šikulky:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... nejvíc se bavila naše Carolinka tím, že všem moduritové cukroví nabízela. Všichni dělali, jak si vylomily zuby...pro Kačku náramná legrace :-) Přeji krásný čas předvánoční. Věrka

      Vymazat
  6. tak to je naprostá bomba, úplně k nerozeznání od pravého lineckého a jak píšeš, je to navždy.....
    holky jste prostě šikulky .........přeji celé vaší rodině krásné Vánoce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... moc děkuji za krásný komentář... jsem moc ráda, že se naše "veledílo" líbí. Tvé cukroví , to pravé, nemá chybu. Přeji krásný čas předvánoční. Věrka

      Vymazat
  7. Prostě k nakousnutí.Super nápad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkujeme za milá slovíčka. :-) Přeji krásný čas předvánoční. Věrka

      Vymazat
  8. Tedy Věruško kdybych si nepřečetla článek, tak bych myslela, že je to skutečné linecké. :-D Je to úplně super nápad. A připomněla jsi mi modurit. S tím jsem hodně vyráběla jako holka. Určitě se po něm podívám pro tvoření s kluky. Jenom doufám, že je levnější než Fimo. :-D
    Měj se krásně Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Leni, děkuji za hezký komentář. Modurit jsem našla ve skříni při vánočním úklidu, ležel tam nějaký pátek, takže cenu neznám. Ale určitě bude levnější než FIMO, tomu věřím. Přeji krásný čas předvánoční. Věrka

      Vymazat
  9. Teda to je opravdu krásný nápad! Na první pohled naprosto k nerozeznání od opravdového. A moc se mi líbí, že to jsou právě magnetky. Velmi inspirativní. Asi budeme "péct" po Vánocích :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Soni, děkuji za hezký komentář, plný pochvaly a inspirace. Původně jsem chtěla vytvořit bonbóny- pralinky ( mám na to silikonovou formu) a natřít je na hnědo. Myšlenka, vánoční kolekce. Ale pak mě přišla tato myšlenka kreativnější vzhledem k tomu, že jsem chtěla zaměstnat ručičky 5 leté dcerky. Přeji krásný čas předvánoční. Věrka

      Vymazat
  10. Milá Věruško,
    tak jsem zjistila, že pod přeposlední a zrovna tak Tvojí dojemnou zpovědí, se mi vůbec neuložil můj komentář. No, nedá se nic dělat - jen jsem si zas pobrečela, protože každým Tvým slovíček jsi mi mluvila z duše. Opravdu nádherně napsané. A vaše magnetky v podobě vánočního cukroví k nerozeznání od skutečného. Jak už jsem Ti psala, jsi prostě kreativec na entou!! Věruško, přeji klidnou poslední adventní neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje milá Pavli, tak to mne moc mrzí, že komentík se nepodařilo vložit, neboť velmi moc ráda čtu Tvá slova, velmi. Moc děkuji za komentík tento. Je to pro mne, nás hnací motor pro další dny a nápady. Přeji krásný čas předvánoční. Věrka

      Vymazat
  11. Hezký nápad - moduritové linecké! A pěkné mini vločky na nehtech :)
    Krásné vánoční svátky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blani moc děkuji za milý komentář, I Tobě krásné prožití svátků vánočních. Věrka

      Vymazat
  12. No to je nádhera, Věruško! Skvělý nápad i na pozdější hraní v kuchyňce u panenek....tleskám. Jste holky šikovný.
    S těmi vůněmi máš svatou pravdu. také to tak mám a divím se kolikrát, jak po letech se vše vybavuje....krásné vánoční chvíle a hodně zdraví♥♥♥
    Monča, papa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje milá Moni, děkuji za slova chvály a milý komentík. Přeji Tobě i celému vašemu kopečku požehnané vánoce, moře zdraví, štěstí, lásky a spokojenosti. Věrka

      Vymazat
  13. Věru,
    běžím Ti popřát krásné požehnané svátky!!
    Ať jsou š´tastné a veselé,
    užijte si je spolu s rodinou báječně!!
    Budu se těšit na Tvé příspěvky-to je pohlazeníčko!!
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje milá Jaruško,

      moc jsi mě potěšila překrásným komentářem. Přej a bude ti přáno, dej a bude Ti dáno. A tak i já Ti přeji nádherné, požehnané svátky vánoční a to ne proto, aby mi bylo dáno či přáno :-) a hlavně proto, že to tak cítím, že se to sluší, že to tak má být
      Věrka

      Vymazat
  14. Milá Věrka,
    hrkálky detstva čujem znieť a hlahol zvonov posvätný.
    Len s tými zvukmi čistými napĺňaj, Pane, ďalšie dni.
    Kiež nádejou a nehou ľudská duša sa zachvieva,
    keď nebo svoju lásku v Synovi Božom na zem posiela.

    Šťastné Vianoce a Nový rok nech je pre Vašu rodinu lepší než tento odchádzajúci...z celého srdca želá
    Marta♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje milá Marti, děkuji za kouzelná slova. Já přeji Tvé rodině požehnané svátky vánoční, plné rodinné pohody. V novém roce hodně zdraví, štěstí, lásky a všeho, po čem toužíš, nechť se vyplní....Věrka

      Vymazat
  15. Věrko, téměř při každém Tvém příspěvku se mi vrací vzpomínky na moji babičku ze samoty u lesa a tak Ti za ty krásné příspěvky moc děkuji a přeji Tobě a Tvé rodině krásné, kouzelné a štědré Vánoce,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marcelinko, děkuji za hřejivá slova plná osobního vyznání. Vážím si jich a moc mne těší.Přeji Ti nádherné, požehnané vánoce s radostí na duchu, na srdci i na rtech. V novém roce hodně zdraví, štěstí, lásky a spokojenosti. Zbytek jsou jen podružnosti. Věrka

      Vymazat
  16. Věruško, úžasné cukrovíčko jste vyrobily .... moc krásný nápad !!!! Přeji ti i tvým miláčkům krásné a hlavně pohodová Vánoce ....Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje milá Markétko, děkuji za krásná slovíčka a i Tobě a celé Tvé rodině přeji pohodový čas vánoční... Věrka

      Vymazat
  17. Věrunko, moc hezké tvořeníčko jste si vymyslely.
    přeji Tobě i celé Tvojí rodině krásné a pohodové svátky a ať se ti zloba a závist vyhýbají.
    Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko, děkuji za milý komentář a i Tobě přeji z celého srdce krásný čas vánoční. Hodně lásky, klidu, míru, zdraví a radosti. Věrka

      Vymazat
  18. Věruško krásné, pohodové vánoce prožité v klidu a s láskou rodiny, Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Šárko, děkuji moc. I Tobě přeji nádherné dny vánoční. Věrka

      Vymazat
  19. Věrunko...kouzelné Vánoce.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jani, děkuji za návštěvu i komentář. Tvé srdíčko je součásti našich vánoc i letos. Je kouzelné a já přeji Tobě i takové vánoce. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...