Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

pátek 13. prosince 2013

... voňavé překvapení ...


… tak opět se mi potvrdilo pravidlo bumerangu. Začátkem září jsem nezištně, jen tak a hlavně pro radost poslala maličkost Monče na kopeček. 
Shodou náhod v čase, kdy Monča slavila narozeniny. Byla potěšená a já tak dvojnásob. Dnes jsem otevřela schránku a objevila jsem voňavé překvapení. Shodou náhod jsem před pár dny také oslavila narozeniny. Tetelím se radostí a Tobě Moni posílám velké poděkování  …

… vzpomněla jsem si při tom, jak jsme si jako malé děti posílaly v dopise různé vystřižené obrázky. Ta radost byla hodně podobná té mé dnešní. Asi jsme pořád i jako dospělí někde uvnitř dětmi. A vánoce jsou především o dětské radosti. A tu můžeme prožívat i my dospělí…

 …vzpomínám si, že kdysi dávno, v čase mého dětství , se prodával časopis „sedmička pionýrů“ . Na poslední stránce byly adresy dětí určené k dopisování, se specifikací jejich koníčků a zájmů. Ten časák stál korunu a já odepisovala na kde jakou adresu. Známka na dopis stála to samé. Táta vždy nakoupil celý aršík známek a já ho stihla vyřešit do týdne. Ještě, že v čase mé pisatelské mánie nebyly mobily … tam někde vznikala má touha psát  dělat druhým radost…Vydrželo mi to dodnes…
... adventní přípravy ...šijeme ...
 ..A protože jak jsem předeslala, měla jsem pře pár dny narozeniny, stejně jako můj muž - má životní láska , tak s sobotu to vypukne… na počest jsme pobili nějaké prasce, jak se praví ve filmové klasice „Černí baroni“… ano – bude u nás zabíjačka. Mám ráda rituály a naši předci si v nich doslova hověli. Věděli proč… obohacují nás a naše všední dny…
... adventní přípravy ... pečeme ... a s velikou radostí ...
... a láskou ... se srdcem na dlani ...
... i se srdcem v duši ...
... prostě se srdcem ...
 …těším se na moje blízké, těším se na voňavý ovar (k němu jsem udělala i domácí hořčici, po vzoru těchto dvou šoumenek - nemá chybu)  a lahodný gulášek. Na polévku zvaná prdelačka. Těším se na domácí koláče naší Kristýnky…těším se na štípání dřeva a přikládání pod kotel… těším se  … a těšení je nádherná emoce, která je balzámem pro tělo i duši …
 
... tento rozměr pekáče jsem nepochopila, byl k ničemu. Vymyslela jsem mu uplatnění  :-)   ...
 Moni děkuji za Tvoji nádhernou PF se srdcem  a andělíčka. Od teď vaří, peče, smaží se mnou ...
... tak vypadá člen rodiny, který prožívá advent na plno ... vyčerpaná pekařka, cukrářka, pomocnice ...

PS.: jinak jste stále mile a rádi zváni ke mě do krámku. V neděli vložím nové zboží . Prostě nenudím se a doufám, že ani vy se mnou …


Věrka

20 komentářů:

  1. Aho Věruš, taky jsem jako dítě měla psací mánii, tenkrát stála známka šedesát haléřů:-)
    Mýdla musí opravdu nádherně vonět a z dcerky bude šikovná hospodyňka:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ajko, děkuji za komentář. Mydla voní a nejen to. Jedno jsem rozbalila a skvěle mydlí. Jsem z nich nadšena :-) Další má zvláštní vlastnost - nadšení :-) Kačenka pomáhá a já pak uklízím dvakrát déle:-) Ale o tom to je... Krásný den.Věrka

      Vymazat
  2. Moje milá Věruško,
    jsem tak ráda, že jsem Tě mohla potěšit♥
    S těma narozeninama je to opravdu náhoda, jak Ty tak já jsme se tak nějak trefily, aniž bychom to tušily.....to nemůže být náhoda!
    Mějte se všichni krásně, užijte si bezva zabijačku a a´t se vše daří♥
    papa, Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje milá Moni, tak moc jsi mne potěšila... Děkuji, jsi hodná...Krásný den. Věrka PS: ani já nevěřím na náhody....

      Vymazat
  3. Užijte si zabíjačku, to je paráda, a taky zbytek adventu, a potom klidné a radostné vánoce. Pozdrav od lesů

    OdpovědětVymazat
  4. Vierka, ja by som povedala, že tešenie je asi to najkrajšie....lebo tam je úplne iba Tvoja predstava. Realita je niekedy iná, ale tešenie je vždy najkrajšie...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jani, absolutní souhlas...Naše fantazie, představa je království, které patří jen a jen nám. A je na nás jakou mu dáme podobu v realitě:-) Krásný den...Věrka

      Vymazat
  5. Vierka mile citanie od zaciatku az po koniec som mala usmev a to je fajn v tomto uponahlanom svete :) uzivajte si krasne adventne dni...:) paaaa Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zuzanko, to mě moc těší, že jsem na Tvé tváři vykouzlila úsměv. Mám moc ráda pak takové reakce a komentáře. Úsměv na tváři celý den...Věrka

      Vymazat
  6. Ahoj Věrko, tak teď jsem se zasnila a zavzpomínala na zabíjačky u nás. Strýc, na kterého jsme se vždy těšili, když přijel pomahát, už nežije. To jsme si s ním vždy u zabijačky užili srandy. Jo, a taky ty vystřižené obrázky v dopise, přesně. Tu radost z toho, tak jsi mi to hezky připomněla. Krásný dárečky jsi dostala, tak vše nej k tvým narozkám a ať vše dnes zvládnete. Slávka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Slávko, děkuji za milá a přívětivá slova plná porozumění a vzpomínek. Krásný adventní víkend ...Věrka

      Vymazat
  7. Zmožená pekařka je úžasná.Hezky si to užijte,všichni pospolu.Krásné dny předvánoční.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maruško děkuji za krásný komentář. I Tobě krásný víkend. Věrka

      Vymazat
  8. Pekáčová nástěnka mně dostala :-D Rozhodně jeden z nejkreativnějších nápadů posledních dní! Přeji poklidný víkend. S.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Soni, děkuji za pochvalný komentář. Mj. Tvá zimní pohlednice zdobí moji nástěnku sektorku... všimla sis? Krásný den a boží víkend...Věrka

      Vymazat
  9. Věrko, krásný dáreček jsi dostala, pěkně jste se trefily a to dětské nadšení pro věc, to bych taák potřebovala, do krámku určitě zavítám (nejen okem), ale letos to už nebude (doma by mi další balíček neprošel), hezký víkend,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marcelko, děkuji za hezký komentář. Písni mi na email email.. třeba Ti něco Ježíšek nadělí :-) Věrka

      Vymazat
  10. Věruško...♥
    přeji ti, i když asi dodatečně, vše nej nej k narozeninám.
    Užijte si zabíjačku s chutí, bože co my jsme jich kdysi mívali...myslím těch zabíječek, ale hlavně ti přeji klidné vánoční svátky a pohodový nový rok 2014.
    Měj se prima, pa Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, moc děkuji za Tvá slovíčka...i já přeji Tobě a Tvé rodině požehnané svátky plné lásky, zdraví a radosti ... Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...