Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

neděle 14. července 2019

Neratov ...



Slíbila jsem vám, že vám ukáži místo našeho výletu,

kam jsme zavítali s našimi kamarády

To místo je moje srdcovka.

NERATOV




Je to místo blízké mému srdci.

Ve starém albu jsem našla fotky „z pravěku“,

kdy jsme všichni byli mnohem mladší

a kostel, poutní místo, mnohem ošklivější.





Jakoby malovaný obrázek hovořil za vše…




Na podzim, jsme si udělali výlet právě sem.

V době, kdy se měli kopule věží vyzvedávat do výše.

Prý v momentě, kdy kopule byly usazeny, začal padat první sníh.





V Neratově, je vybudován i Pivovar.

Točí se tu dobré pivo, Prorok.

A tak jsme  se rozhodli, že sem přijedeme v létě.

To, když pivo chutná lépe.





Celé sdružení Neratov je pro mě prostě něčím zázračným.

Stalo se místem Smíření.

Místem poznání a pochopení.

Místem tolerance a sounáležitosti.

Ptáte se proč?






Za tím vším co tu naleznete, stojí výjimečný člověk.

Pan Josef Suchár.

Zdejší kněz. Tak trochu jiný kněz.

Známe se osobně již léta. 

Je to neobyčejně dobrý člověk.

Zdejší farář a možná ho poznáte i z této reklamy






Jeho milá slova ZDE  stojí za to si je poslechnout.



Tento člověk dělá vše srdcem.

Stojí za přečtení i slova, která jsem pro vás vyfotila.




Dal šanci tolika hendikepovaným a mentálně postiženým,

které zde pracují a žijí.

Naleznete zde jejich zahradnictví, pivovar, kavárnu, restauraci, prádelnu …

Postavil z prachu celou ves.

Smekám a klaním se, až k zemi.




Zde najdete svět, kde jste hostem.

Vstupujete do světa, který v běžném životě chápeme, jako jiný.

Zde jsou jiní ti druzí.

V sobotu nás v restauraci obsluhoval hendikepovaný kluk s kšiltovkou na hlavě.

Dlouho jsem nepotkala někoho tak extrémně milého.

Jeho pozitivní energie se šířila celou hospodou.

Doslova se vlnila a my, všichni v té hospodě se cítili dobře.




Přijeli jsme se původně podívat na kopule ve věžích kostela,

z kterých lze vidět okolní krajinu.

Přijeli jsme a viděli jsme díky tomu všemu vůkol nás to nejdůležitější…

Dobro, srdečnost, lásku a místo plné klidu.

Možná proto je toto místo opět poutním, 

neboť zde jsou doslova špalíry putujících lidí.




Pohled na lidské obydlí a cestu ke stromu z Neratovského kostela.


 A pokaždé na tomto místě potkám někoho nového.

Kolikrát jsem se zde potkala s mými přáteli.

Poprvé jsem se zde potkala s Ilonkou z blogu Oranžérka.

Nyní ke mně přistoupila milá paní se slovy,

Poznala jsem Vás podle Carolinky …čtu Váš blog.

Je to poutní místo setkávání.

Tak příště třeba s Tebou, s Vámi. Těším se…


Zapomenutý kostelík


Nedaleko Neratova, je ještě jedno zvláštní místo.

Opuštěný, chátrající kostel, kde na něm již rostou i stromy.

Stejně, jako kdysi před lety v Neratově.

Pamatuji si, když jsem před desetiletími randila s Peťanem v rozpadlém kostele...

V tom kostele, který má dnes skleněnou střechu a všude to jen kvete.

Tenkrát v něm kvetly chudobky a Peťan mi z nich vázal prstýnek.

Možná za nějaký čas …

Bude z tohoto kostela také krásné poutní místo.





Přesto i toto místo je pro mě něčím krásným.

V blízkosti se pasou ovce.

Všude je ticho, do kterého si notují kobylky a cvrčci…

Prostor pro rozjímání a přemýšlení.

Prostor pro letní toulky…




Prostor pro radost na duchu ...



V chátrajícím kostelíku jsme objevili galerii výstavy.

V horkém dni to bylo nádherné chladivé osvěžení

a potěšení.





A ještě jedno zastavení jsme uskutečnili.

Na Kašparově chatě, která je nedaleko.

Stojí za to zde zastavit.




Odtud uvidíte všechny kouty, kam jen oko dohlédne.




Od severu na jih. 

Přes východ až na západ se rozprostírá krása všech krás.

Za zády jsou Orlické hory.

Před vámi Jeseníky

A támhle jsou už hory polské … a vidíš tu krásu vedle?

To je svět na dlani…










Tak v Neratově zase brzy na viděnou …





Věrka a spol.


22 komentářů:

  1. Věruško, to je nádherné místo. Díky za to, že jsem mohla s tebou. Nikdy jsem tam nebyla. A krásné setkání. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, je to nádherné místo, které se prostě musí prožít. Stojí za shlédnutí. Posílám pozdravení vám oběma. Věrka

      Vymazat
  2. Už dlouho do Neratova se chystám, ale stále k tomu nedošlo. Četla jsem o něm, o veškerém dění, viděla fotky.
    Ty jsi mi to místo dnes ukázala ještě trochu jinak. Nejsou to jen fotky krásného kostela, který láká návštěvníky. Já se opakuji, když napíšu, že k tomu co jsi napsala, ne že nemám co dodat, ale nevím jak. Protože bych narušila tu Tvoji poezii slov. Obohatila jsi mi dnešní nedělní ráno! Díky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko, děkuji za Tvé řádky. Myslím, že toto místo je místem i pro nevěřící či ateisty. Pro všechny. Sama za sebe říkám, že je to místo zázraků, protože zde i nevěřící a ateisté tiše žasnou. Mé srdce je k tomuto kostelu a knězi vázáno důležitými mezníky v mém životě. Vždy jsem zde našla pochopení a porozumění. Mé kroky sem vedly, když se narodila Carolinka. Když jsem potřebovala poradit, popovídat, když jsem onemocněla ... Je to místo zázraků. Přeji Ti jen ty nejhezčí pocit, až zde budeš. Uvidíš ...
      Věrka

      Vymazat
  3. Věruško, jihnu po tvých doprovodných slovech. Byli jsme tam ještě v dávnověku, kdy to byla ruina i později, kdy se začalo opravovat.Loni na Pastvinách jsme si říkala, že bychom tam mohli zajet, ale nakonec jsme to vzali s vnučkami na Hedeč.
    Mám ráda Šumavu, Jizerky, Lužické Hory, Novohradské, ale Orlické mají něco spešl.
    Posílám srdečný pozdrav do Nebe. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jiřinko, ze srdce děkuji. Hedeč mám rovněž projitou a zažitou, ale přijde mi na ní něco méně.To něco je, že tam postrádám energii života. Otevřené srdce. Lásku v každé kapce rose na kraji meze, jak říká pan Suchár... Obě místa stojí za to vidět a prožít.
      Tak příště třeba spolu. Věrka

      Vymazat
  4. Věrko, krásné přiblížení vyjímečného místa, věřím, že jste načerpali tolik potřebnou energii. Dýchá z tohoto místa pohoda a láska.
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evičko, děkuji. To ano, dlouho jsem nebyla tak šťastná, jako v tu sobotu. Výjimečný den.
      Přeji jen samé šťastné dny. Věrka

      Vymazat
  5. Věrko, krásné místo, jen díky tobě teď vím, jak krásná místa tady máme, hezké letní dny, Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivu, děkuji za Tvé řádky. To místo bylo zapomenuté. Celý věk. Jsem tak ráda, že tomu už tak není. Díky panu Suchárovi a díky Bohu. Přeji krásné letní dny. Věrka

      Vymazat
  6. Věruško, ano my zde byli poprvé a hned právě na tomto silném místě jsme se poprvé potkali s tebou, Peťanem a Carolinkou. Ještě stále mám toto místo a setkání v srdci❤️ Zrovna tento týden jsme se s Kačkou z blogu Kator traktor, která tam pravidelně jezdí už léta, povídali o úžasném faráři😊 Přesně Všechno co píšeš je pravda! Měli bychom tam zase letos zavítat v létě i na to pivko😉 Mimochodem letos v době adventu tam bude mít koncert Lucie Bílá, lístky ještě nejsou v prodeji, ale láká mě to moc! Nepotkáme se tam opět?🤗

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ilonko, děkuji za Tvé řádky. Chystáme se tam ještě do konce července. Dám Ti vědět. Pivo piji tak 1x max 2x do roka ( ze zdravotních důvodů) tak se nabízí druhé s Tebou / s vámi :-) Že by nám konečně to setkání vyšlo?
      Věrka

      Vymazat
  7. Věrko, krásné místo, škoda, že není blíž. Pan farář má můj velký obdiv jako všichni, kdo zachraňují památky.
    Carolince přeji všechno nejlepší k svátku.
    Mějte se hezky. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko, děkuji za Tvé řádky.Jo jo, je tomu tak. Tento pan farář to povýšil o to, že rozbořenou , přesněji-zničenou památku (kostel) ruským vojákem, který ji odstřelil, poničil panzerfaustem nebo-li pancéřovou pěstí, tvoří ne do původního barokního stylu, ale do něčeho nadpozemského. Nadčasového. Nádherného a výjimečného.Děkujeme za přání Carolince. Ráno ji vyřídím moc ráda Tvé přání. Věrka

      Vymazat
  8. Paní Věrko, taky mám na kostel v Neratově silné osobní vzpomínky. Kdysi jsme ho s mým mužem objevili při toulkách na kole. Kostel vypadal podobně jako na vašich fotkách, pan farář byl mladší...Po letech jsem se podívala do Neratova znovu, moje životní láska odešla navždy a já jsem sama stála pod skleněným stropem a s údivem pozorovala výsledek rekonstrukce. Přeji krásné léto a pevné zdraví. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivo, děkuji za Váš komentář, pro mě víc než citový. Objímám a přeji hezké léto. Věrka

      Vymazat
  9. Miluju Orlické hory.Neratov je krásný,ale kostelík Vrchní orlice má pro mě ohromnou energii! Škoda jen,že když jedeme okolo,tak tam jsme málokdy sami.A sv. Matouš- to je taková nádhera! Ještě,že jsme nedaleko a zajedem si tam i v týdnu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milé řádky. Vrchní orlice je až mystické místo. Kolikrát jen my jeli kolem. Až nyní jsme zastavili. Opravdu zvláštní místo. Také to nemáme až tak z ruky. Neratov je má srdcovka číslo1. Přeji krásné dny. Verka

      Vymazat
  10. Věrunko milá, pročítám, prohlížím zas a znova..jsem potěšena a okouzlena🥰
    Ani nevíš, jak jsem ráda, že jsi mi to neskutečné místečko a jeho okolí podala Tvým úžasným pohledem..děkuju za to🥰..Je dobře, že existují taková místa, kde "svět je ještě v pořádku"..kde se nezapomíná na základní pravidla bytí.. empatii, pomoc, porozumění, smíření🥰
    ..kde víra a naděje se proměňuje ve skutky..a je dána obrovská šance životu jako takovému❤️
    ..hluboce obdivuji pana faráře, díky Bohu za to, že takoví silní lidé jsou🌼 a i Ty Věruško patříš mezi ně🌼
    Moc zdravím z chaloupky🙋‍♀️🏡, přeji Tobě i rodině krásné letní dny😊🌞
    Tolik se toho děje, myslím na Tebe, opatruj se Jana❤️

    OdpovědětVymazat
  11. Milá Janicko, děkuji. Myslím, že i to je důvod, proč je zde tolik návštěvníků, protože je to místo, jak správně pises, které je ještě v pořádku. Řekla bych díky Bohu.Řeknu však díky předně panu Sucharovi. Mávám a objímám. Verka

    OdpovědětVymazat
  12. Vyndala jsem natáčky, depilační vosk na knír, nechala si vytrhat Brežněva, vykoupu se a nikoliv do Neratova, ale do Prahy.
    To, co jsi zde prezentovala je krásné, přesto se těším a těším do matičky Prahy, jen musím někde udat vnučku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, díky, díky,díky. Těším se na Tebe a vnučku vezmi s sebou. Bude tam i naše ratolest Kačka 😊

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...