Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

pátek 19. července 2019

Když svátek, tak v Praze





Svátek mého jména jsem jako dítě slavila 1.srpna,

dle starého kalendáře.

Byla to moje srdcovka.


A i když to byla půlka prázdnin, na ten den jsem se rok co rok těšila.




Když jsem vyrostla, naši mi den svátku stanovili klasicky na den 8. října,

 jak je v kalendáři.

Ale ten den pro mě byl jen 8. říjen s mým jménem.

Cítila jsem, že 1.srpen je ten můj den sváteční.

Moje srdcovka.





A tak jsem si první léto po rakovině,

stanovila sama zpátky můj svátek na půlku léta.

Vyhlásila jsem zde na blogu pátrání po původu tohoto svátku.

Proč tomu tak vlastně bylo?

Bylo vypátráno díky vám a díky Danušce.

ZDE a také zde 



No a jak budu slavit svátek 1.srpna letos?

Opět radostně a ráda a třeba právě s vámi.

Na vernisáži výstavy „každý den je dar“





A dárek jsem už dostala.

A nejeden. Ten nejdůležitější je, že JSEM.

Další, že dělám věci srdcem a ráda.

Další, že se potkám s vámi.

A ještě jeden jsem si včera přivezla

z magistrátu města Prahy, od zastupitele hlavního města Prahy, 

předsedy výboru pro kulturu, výstavnictví, cestovní ruch a zahraniční vztahy ZHMP, 

pana Jana Wolfa.

Děkuji.

Je mi ctí a potěšením. 




Když se dělají věci srdcem, dává to smysl…


Věrka


8 komentářů:

  1. Tak ať se zahájení výstavy v Praze vydaří- ať je to příjemný Tvůj svátkový den.
    Moje mamka taky nejprve slavila svátek 25. října a později 7. ledna. Byla totiž pokřtěná jako Vilemína. A v říjnu to prý původně bylo současně na Kryšpína a Vilemínu. :-)
    Hezké dny, Věrko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hani, děkuji za Tvé řádky. Je to blázinec v těch jménech. 😊 Ja to mam na Oskara. 😊 Mavame z Nebe.

      Vymazat
  2. Hezký den paní Věro.
    Krásné...Blahopřeji,muselo Vás to moc potěšit.
    Prostě užijte si vše,co máte ráda.Pozdravuji z Hané od Olomouce.
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evi, děkuji. Potěšilo a ne málo. Život by měl být v rovnováze. Těsně před tím přišel pro změnu dopis jelimansky.Opatrujte se.Verka

      Vymazat
  3. Věrko, tak jsem si pátrání po změně Tvého svátku v kalendáři přečetla. Některá jména bývala v kalendáři i vícekrát, myslím, že to byla Marie, tak se jmenovaly moje maminka a babička.
    Letos svůj svátek krásně oslavíš vernisáží Tvé výstavy, tentokrát v Praze. Záštita hlavního města Prahy je krásný dárek. A já ti přeji, aby sis ho parádně užila. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ruzenko ze srdce děkuji.Jo některá jména jsou2x dodnes. Třeba zrovna Petr.😊 Ale pravicí mu s Kackou trepem jenom jednou, v létě. Jsou země, jako Německo, kde svátky neslaví vůbec. Přeji krásné dny. Verka

      Vymazat
  4. Tady já, tady já ... přijedu i se Zuzkou, nenechá si to ujít.
    Ty víš, já vím a ona taky a když to má být první setkání nás tří, tak ať je řádně stylové.
    Těším se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Simi a Zuzi, moc se na vás těším. A když říkám moc, myslím MOC. Páčko. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...