Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

pondělí 29. září 2014

... lahodné hruštičky ...


... hrušky jsou mému srdci tak moc blízké. Dokonce bych je nazvala, jako nejvíce sexy ovoce. Jak jsem již psala dříve (zde

... jejich tvar připomíná sedící ženu...jejich chuť - ženskou jemnost -ze všech ovocí nejemnější...jejich vůně je nevtíravá, podmanivá...je sexy... jako ženskost sama ...
...podzimní list - výtvor Carolinky...

A když jsem vzala do rukou foťák, zjistila jsem, že bych toto ovoce mohla fotit celou věčnost, ze všech stran a úhlů, ze všech světelných záblesků i stínů...
... podzimní hruškový koláč na podzimním tácu... zde

... nová vůně od Yankee Candle - hrušková, je víc než vzpomínka na mé dětství, na spadané hrušky na starém chodníku ... je skutečné kouzlo .... kdo miluje přirozené vůně - doporučuji. U nás ubývá rychlostí světla ...

...naše děti, všechny tři,  hrušky doslova milují. A tak není divu, že jsem se jala upéct hruškový, tak trochu netradiční koláč. Vřele všem doporučuji...je lahodný...vždyť v něm jsou schovány lahodné hruštičky...
... ovoce, co má neskutečné kouzlo ...
... vzpomínám si na babiččiny hruškové povidla...míchala je v nízkém širokém rendlíku na okraji kamen...dělávala z nich koláč...říkávala mu tenká netýnka ... asi opět slovo odvozené z němčiny od nett - pěkný, pohledný ... a babiččina netýnka byla vždy pohledná, pěkná, zvláště s hruškovými povidly...
...Carolinka pečící, ochutnávající ... mj. blogující ...

Zde
... a také si vybavuji, jak nás před lety, mě a moji lásku, (to ještě Carolinka chodila po horách)... kroky zavedly do skanzenu v Rožnově. A já poprvé ochutnala nejtenčí koláč na světě s lahodnými hruštičkami - frgál. A hned jsme ho doma zkoušely s Kristýnkou upéct... a jindy jsme ho zkoušely upéct s tvarohem a švestkovými povidly (zde) ...
... ale bez lahodných hruštiček to není ta pravá gastronomická symfonie...

...Carolinka, jak ji dobře znáte ... velká pomocnice, kuchařka a cukrářka ....

... Carolinka v akci ...
... vzpomínám na dlážděný chodník plný vos, 
nikdo by si netroufl jít po něm bos.
Ten chodník voněl tak lahodně,
tak sladce, poeticky a víc než hodně.

Ta cesta byla plná hrušek spadaných,
ta cesta navždy zůstala ve vzpomínkách mých...

Cítím tu vůni ještě dnes stále,
slyším ten bzukot vos a včel i nadále.
Vidím tu žlutou krásu, co se do mě přímo vpila,
opěvuji obyčejně neobyčejné hrušky,
když jsem ještě jako dítě žila...

...a pro tyto chvíle  je dodnes ráda mám,
 vám všem o nich hruškovou báseň posílám ...
... a přitom voňavém, lahodném, hruštičkovém pečení,  jsme si zapálily vůni karamelu ...no to vám byla  krása ...

... všem přejeme provoněné , lahodné, podzimní dny ...
Věrka a Carolinka


22 komentářů:

  1. Jé Věrko, já hrušky taky miluju odmala. A naše Simonka je má taky moc ráda. Nevím, jestli mi připadnou tak sexy jak tobě, ale prostě je milujeme. Mám letos zavařené, uvařená povidla, hodně jsme jich snědly. |Taky mi připomínají moji babičku, měla je v komoře krásně naskládané v polici až dost nahoře a já jsem si musela stoupnout na spodní polici abych tam dosáhla.
    krásný podzimní den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko, moc děkuji za vzpomínkové řádky...děkuji ze ♥...Věrka

      Vymazat
  2. Větříčku, větříčku, sfoukni jednu hruštičku, jednu, nebo dvě, budou dobré obě dvě:-)! A od tebe popsané, opravdová óda na hrušky!!!
    Koláč je z nich úplně umělecké dílo!!! Budu, až bude čas muset zkusit:-))) Přeji vám dvěma šikulkám, krásné podzimní dny se spoustou inspirací:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Renatko, děkuji za Tvoji chválu...tak je pro mne solí těchto těžkých dnů...moc děkuji...Věrka

      Vymazat
  3. Věrko to vypadá kouzelně, hned bych přijela na kafíčko. To musela být dobrota. Hrušky a jabka teď jím ve velkým :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, klidně přijeď, upečeme znovu a rádi...máme moc rádi, když k nám přijedou pobejt dobří lidé ... je jich na světě jako šafránu ...Krásný den...Věrka

      Vymazat
  4. Věruško,
    jestli je tak dobrý, jak krásně vypadá, hned bych si dala kousek. Tak alespoň virtuálně.
    Carolinka opět pomáhá, jak také jinak. I zaveršovat si při pečení jsi stačila. Přeji hezký den
    a těším se na další článečky. Pozdrav Carolince.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Pavli, děkuji za Tvůj komentář. Mám v poslední době období tak trochu poetické...píšu básničky ze srdce a od srdce...nějak se mi tím vyrovnává hladina splínu...vždycky jsem to tak měla v sobě nastavené,od malička...Krásné podzimní dny...Věrka

      Vymazat
  5. Dýchlo na mě teplo domova, vůně hrušek a ještě teplého koláče, přeji vše krásné Věruš :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Soni, tak to je moc dobře...děkuji za pozitivní slova...pro taková slova mě baví psát, fotit a veršovat...a být ...Krásné dny...Věrka

      Vymazat
  6. Voní až k nám! Věrko, také ho dělám a doporučuji přidat ještě kandovaný zázvor do těsta nebo šlehačku smíchanou s mascarpone na koláč.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Táňo, moc děkuji za typ...zkusím...Přeji krásné podzimní dny...Věrka

      Vymazat
  7. Ahoj Věruško a Kačko,
    hrušky jsou skvělé ovoce. Já mám vlastně nejraději také jablka a hrušky. Zkrátka ovoce z našich končin. Žádnou exotiku mít nemusím.
    Koláč vypadá opravdu luxusně a musel být vynikající. I takhle přes monitor je to vidět.
    Věruško, mějte se u vás moc hezky, pa pa Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, souzním s Tebou...mám to také tak v sobě nastavené...Přeji krásné dny...Věrka

      Vymazat
  8. Věrko, tak hezky o hruštičkách určitě ještě nikdo nenapsal. Koláč vypadá moc dobře, hned bych si taky kousek dala, já mám koláče s ovocem moc ráda, ať je to rybíz, jahody, jablíčka. Pravda s hruškami jsem ještě nic nepekla a budu to muset napravit. Hezké podzimní dny. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko, děkuji za milá slovíčka...koláč s hruškami, s lahodnými hruštičkami stojí za to vyzkoušet...krásné dny...Věrka

      Vymazat
  9. Milá Věrko, Tvůj blog tak ráda pročítám... Tvé řádky sleduju už nějaký ten měsíc a doporučuji ho i svým blízkým. Všichni jsou Tebou a Tvým psaním nadšení. Jsi úžasná osobnost a držím Ti palce, abys všechny zkoušky ustála (byť na kolenou) s láskou v srdci. Tvoje holčička Tě drží a to je krásné vnímat.
    Ráda bych Tě poprosila - není to tak dávno, co jsi psala, že jsi vybírala nový foťák. Protože teď řešíme to samé, mohla bys mi prosím poradit?
    Přeji krásný večer a pohodový podzim!

    S pozdravem

    Silvie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Silvo, ze srdce děkuji za překrásný komentář. Písni mi na email vera.si@seznam.cz Odepíši.Věrka

      Vymazat
  10. Ahoj - v troubě mám hruškový povidla :-) .... koukám že život jde dál - musí a jsem za Tebe - za nás všechny .... ráda. Ve středu neskutečný zážitek - koncert Hradišťanu v kostele - na dědovi nedožité narozeniny - a rozjímání o životě http://www.youtube.com/watch?v=mGYcWs_klhA - nevím jestli ji znáš - ale mne dostala. Pokud budeš chtít - ozvi se na ivetahanova@email.cz - budu moc ráda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuji za komentík i vzkaz. Musím si to pustit na jiném PC. Na mém notebooku mi kdosi z dětí odpálil zvukovku :-( Napíši. Věrka

      Vymazat
  11. Věrko, jsem tu "nová" a jsem nadšená těmi všemi krásnými slovy, srdíčkovou poezií, životní radostí, vzpomínkami na dětství - tak krásně se mi to vše čte. Budu tvou čtenářkou, smím ? A jako první počin jsem po nahlédnutí na tvůj hruškový moučník upekla dle tvého receptu ten svůj, již chladne a těším se. Jen jsem měla štíhlé hruštičky a také asi řidší těsto (hodně jsem našlehala vejce s cukrem) a ony si mi holky trochu lehaly - nebo jestli to bylo tím rumem :-)). Jen jedna zůstala vzpřímená. To zajisté na závadu nebude. Měj se hezky a raduj se. Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko, moc , vážně moc mne těší, že jsi tu u mě nová :-) Mám moc ráda, když mohu druhé potěšit. Oni všichni ti mi pak na oplátku pomáhají , když mé životní kroky váznou ...tak to chodí. Jinak dopisuji knižku, která se rodí vlastně díky blogu, vzpomínání na krásné chvíle, je nabitá pozitivem. S lahodným jménem " Máma" možná pro můj složitý vztah s mámou , možná pro mé děti, povídání od jejich Mámy. Věřím, že koláč bude peckovní. Já dnes upekla moc dobrý jablíčkový a jen se trochu zmátořím ze všech těch událostí, které mne válcují, písnu ho sem. Zatím jsem vložila mini článeček na blog mé nejmladší dcerky, která už krásně spinká.
      http://slunickocarolinka.blogspot.cz/
      Věrka PS: rum je skvělý do všech buchet :-) ať dopadnou jakkoliv.

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...