Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

čtvrtek 17. května 2018

Co vlastně máš králi Jelimáne ....



Co vlastně máš králi Jelimáne?
Jsou tomu 3 měsíce, co jsem poslala do světa slova králi Jelimánovi... Ušla jsem velký kus cesty, od té chvíle. Sdílím se světem příběh, který jsem prožila a stále žiji. Příběh o zemi, kde nevládne cit, empatie, rozum ani pochopení. Dnes si dovolím napsat, že v této zemi, plném chaosu nevládne ani slovo. Tenkrát jsem požádala, aby jste svým slovem, napsali nesouhlas s nastavenými pravidly v této zvláštní zemi. Zemi, kde král Jelimám nebere ohledy ani servítky. Petice se plnila vašimi slovy, jako pohár naděje. Viděli jste mě s ní v médiích, denním tisku, na obrazovkách...a přišel den a já s ní, se svým a vaším slovem stála na půdě výboru pro soc. politiku Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Shledala ohlasu, pochopení mezi poslanci napříč všemi politickými stranami a vzedmula velkou vlnu zájmu.
Hovořila jsem o tom, co jsem Ti králi Jelimáne nabízela. Aby sis obul mé boty a kráčel kus mé cesty se mnou. Aby jsi uzřel pravdu. Našel tak pochopení. Objevil empatii a sundal jsi korunu krutovlády. Protože i žezlo, které držíš pevně ve svých rukou je zblízka jen kus železa... Rok trvala cesta, kterou jsem bojovala a ukazovala Ti pravdu... Od prvních rozhodnutí, kdy mi byl odebrán průkaz ZTP i soc.výhody. Následovaly další Tvé škrty v podobě snížení invalidity, přes moře doložených lékařských zpráv. (To vše po rakovině ve II.stádiu nemoci, amputaci rekta, vývodu bokem)
Dopis paní ministryně držím v rukou, kde mi píše o změnách, které budou následovat a odehrávat se. "Na základě mého podnětu MPSV požádá Institut pro postgraduální vzdělávání ve zdravotnictví o zařazení onkologické tématiky včetně kolorektálních nádorů a stomií do podzimního inovačního kurzu pro posudkové lékaře, aby lépe porozuměli předmětné problematice a spolehlivě posuzovali důsledky onkologických postižení na pracovní schopnost a kvalitu života. " a další slova...slova...slova....
A já také psala. Nejen Tobě králi Jelimáne nespočet psaní, ale psala jsem pro všechny lidi. 
Knihu Máma - čisté jiskření. O cestě za pravdou ... Kniha, která ač je právě dopsána, bude v ní následovat ještě listů pár. Ptáš se proč ? Však ty moc dobře víš...
Nelíbí se Ti pravda. Nelíbí se Ti, že korunu z Tvé hlavy jsem sundala a řekla Ti, že žezlo Tvé nemá takovou moc, protože je pouhým železem. Nelíbí se Ti nekonečný zástup lidí, které stojí za mnou a já při nich. Nelíbí se Ti, že nesmekám před Tebou a nemačkám čepici. A dnes mi přišlo psaní s pruhem modrým. Dokazuješ mi, že jsi kouzelník. Snad ze země Lurd, kde skutečně nemocní vstávají a jsou zdravý. Ty si na to jenom hraješ. Píšeš mi, že nemám nárok ... A víš ty, jak vypadá vlastně nárok? 

Nárok na život...když se smrti člověk dotýká a najde sílu a dá to. To je nárok! A pak hodně bojuje, aby to všechno dal. Slzy polyká nejen bolestí... Tak vypadá nárok! Bojuje s hendikepem a snaží se, aby nebyl vidět, cítit ...snaží se i když nic nebude už jako dřív...To je nárok!
Ty se mi vysmíváš za pravdu. Máš na to nárok ...
I já mám nárok, se Tě nebát... Máš větší sílu než já, ale máš méně odvahy. Máš více zdraví než já, ale nemáš pochopení. Máš více možností, ale méně podpory.
Co vlastně máš králi Jelimáne?

Věra Fina, autorka knih s duší
www.knihamama.com
PS: za SDÍLENÍ všem děkuji

42 komentářů:

  1. Věruško, nedejte se, bojujte dál, odvolávejte se.................nemám k tomu více slov...DRŽÍM PĚSTI. Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Oli, děkuji. Jak řekl jeden můj kamarád. To není ostuda, to je ubohost a nehoráznost státu... I takovou má podobu cesta a boj za pravdou a spravedlností...
      Věrka

      Vymazat
  2. Nemůžu uvěřit.......doufala jsem,že v dobro se vše obrátí!Přeji Vám,aby jste boj ustála a nedala
    se..........Snad Král Jelimán povolí,bordel v tom našem státě a my musíme bojovat!Držím pěsti a myslím na Vás.Zdraví Miluše ,Česká Lípa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Miluško, děkuji. Změny budou velké, to už zaznělo na půdě sněmovny. Ale ten kdo do té káry šťouchl a dojela samospádem až k trůnu, ten si zaslouží pořádně klackem přes léta ... Tak už to v životě chodí...Ale já se nevzdávám. Vždycky jsem učila děti, že všechno na světě má řešení...Konec konců, kniha Máma- čisté jiskření, je knihou až na dřeň... Věrka

      Vymazat
  3. Věruško, tak nádherně jste to napsala, kdyby zároveň ten obsah nebyl tak zdrcující ! Kroutím nechápavě hlavou nad tím vším, co se v našem státě poslední roky děje. Na jedné straně se mrhá miliardami, na druhé straně potřební nemají nárok na almužnu a jsou ponižováni a psychicky deptáni. A stále jen slova, slova, slova. Asi vám hodně pomůže, že na podzim se zařadí problematika do kurzu pro posudkové lékaře .... Hodně sil v boji, obdivuji vás. Blanka z Brna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Blanko, děkuji za komentář. jasný, slova, slova, slova. Ta moje aspoň rozhýbaly chod událostí ... Jo a taky jsem se dozvěděla, že to dopadne k mé spokojenosti. :-) Svět je plný vtipů...zvláště v té zvláštní zemi krále Jelimána...Ještě , že jsem byla vícejazyčnou asistentkou. Vypadá to, že pohovořím v jiné zemi. Tak nějak jsem si vzpomněla na pohádku přímo na ševce, co utíkal si zazpívat do vedlejší země...Věrka

      Vymazat
  4. Věrko, dál Vám držím palce,moc.A nevím co na to říct,snad jen to, že je to hnus!
    Vydržte, zdraví Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, přesně tak. Hnus velebnosti.
      Však to všechno do detailů píši v knize. Bude velkým překvapením, pro mnohé...Děkuji za palečky, budu je ještě potřebovat.Věrka

      Vymazat
  5. Věruško,tak to mě tedy fakt dorazilo,co jsi napsala....Já už jsem z nich tak unavená,že ztrácím sílu,naději a přestávám věřit na spravedlnost.Tobě držím moc pěsti,aby se vše otočilo v lepší stranu.Nejvíc mě štve že takových příběhů je mezi námi nespočet.Ale někdo umí zahrát nemoc na ,,hlavu" a má plný důchod...,ten kdo si prošel peklem nemá na nic nárok.Nerozumím tomu.Věrko hodně zdravíčka a sil.Papa Lenka.K

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, děkuji... i mě to dorazilo. Utřela jsem slzy...napsala do světa. Každé sdílení oslabuje moc krále Jelimána. Jsem moc zvědavá, jak bez průkazu ZTP budu žít...tuto otázku jsem dnes a nejen tu, položila paní ministryni. Nechám si moc ráda poradit. Jak budu od exkrementů pobíhat po městě, až selže stomický pytlík a nebudu moct ihned zaparkovat a zkázu řešit. A že se to stává běžně. Na odpověď se moc těším. Věrka

      Vymazat
  6. Veľa trpezlivosti želám. To,čo robíš je obdivuhodné, ale veľmi náročné. Pevné dúfam, že to nebude boj s veternými mlynmi. Čítam tvoju Moju knížku a zatiaľ sa v nej kocháááám. Ďakujem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jolanko, ano, velmi náročné...a to je jen špička ledovce...Více o tom v nové knize, kterou připravuji. Korektorka včera volala a sdělila mi, že to je kniha až na dřeň ... Ať se Moje knížka líbí. Věrka

      Vymazat
  7. Věrko, opět jsem v šoku. Jak já věřila, že se ledy prolomily k lepšímu a ono přijde opět zamítnutí. Nechci být sprostá, ale co tam do p.... sedí za člověka - stvůru? Je mi to moc líto a věřím, že Ty se ale nevzdáváš, moc Ti fandím.
    Máš ještě čas a sílu na vaše Nebe, jak jste daleko? Přeji, ať se daří. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dášo, i já jsem v šoku. Na jednu stranu mi MPSV píše, že musí poučit lidi, aby lépe pochopili stomiky a obratem ruky mě píše a koná opak. No jo, člověk žije tak trochu v Kocourkově...Do našeho Nebe se vážně těším. Jak naberu sil, vloží článek. Jasně, že se nevzdávám. Věrka

      Vymazat
  8. Mnoho slov napsano vyse, ja je nemam. Drzim pesti, Verusko, preju mnoho sil a enchť se stane zázrak! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak ...jak píši v pohádce Moje knížka ...Věrka

      Vymazat
  9. Věruško,ani jsem nechtěla odepisovat, protože když mě něco hodně nas...,tak jsem jak dlaždič.Já jsem si na tebe každý den vzpomněla a měla jsem takový divný pocit,že ti blbci co nám vládnou napíší nějaký blábol na uklidnění a zametou to.Je to nevídaná ostuda a prasárna.Hlavně,že se mají dobře oni a berou neskutečné peníze za nic moc.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, přesně jak mi řekl jeden starší moudrý kamarád:"počkej, až vylezeš na tu barikádu s praporem za změny. Kolik lidí se najednou pod ten prapor schová. A Tebe holka s té barikády shodí..." Jenže já se nedám... Pá Věrka

      Vymazat
  10. Milá Věrko, bylo by dobré, kdyby si ti posudkoví lékaři, sociálky, politici a mnozí další kdo rozhodují, prošli tím, čím vy,aby na vlastní kůži poznali tu bezmoc a nespravedlnost. Ale aby se s nimi jednalo, jako s obyčejným člověkem, ne jako s politikem ,ti, jak víme mají úplně jinou péči než my.Bohužel to takhle nefunguje.Škoda, že jsou tak odtržení od reality a zabývají se jen svými koryty a pro lidi, kteří je volí mají jen prázdné bláboly.Pro tu svoji nabubřelost zapomněli, díky komu a pro koho tam vlastně jsou.Je to morální bahno.
    Moc vám a nám všem přeji, ať se to změní.
    Mějte se krásně a držte se.
    Irena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Irenko, je to jak píšete... morální bahno. Kdyby mi toto někdo řekl před 3 lety, nevěřila bych. Dnes tu stojím na stejné lajně, jako zdravý lidé v podstatě bez omezení. Pecka. Věrka

      Vymazat
  11. Co se děje nějak nechapu..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je nás více...Přesně jak píši...země, kde nefunguje ani rozum...Pá Věrka

      Vymazat
  12. Ach jo... Věruško, drž se... Ivča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ivčo, nebyla bych to já, abych se hluboce nezamyslela ... myšlenka pak přilétne na to tata. Děkuji. Věrka

      Vymazat
  13. Milá Věrko,po přečtení Vašich slov jsem se zlostí až rozbrečela!!! Věřila jsem, že Váš
    boj bude úspěšný.Ani mě nenapadlo, že to vše, co jste proto udělala nějak vyšumí do prázdna!!! Nenechte se zlomit- ty Boží mlýny snad fungují!!! Zlata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zlatko, skrze petici, můj boj a nekonečný zástup lidí, co mě podporují, změny a velké přijdou. Bohužel mě nejsou hvězdy nakloněny. Napsala jsem to hezky, ale řekla bych to na plnou pusu jinak...je noc a já listuji spisy, za celý rok zpět. Asi už tuším, jak to král Jelimán se mnou od samého začátku myslel...Ale já u v cílové rovince udělám kličku, kterou nečeká...Věrka

      Vymazat
  14. Hezký den, také jsem věřila, že zdravý lidský rozum zvítězí nad tabulkami a lidskou zabedněností bez citu. Je mi to opravdu moc líto. Držím Vám palce v opravdu nelehkém boji. Vybojovala jste pro sebe život s velkým omezením a podle tabulek se máte tvářit, že můžete žít plnohodnotný život!?!? Držte se, nedejte se. Myslím na Vás.
    Hela z Plzně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Heli, děkuji za Vaše řádky. I já věřila ve zdravý rozum. Ne, nejde to...ego je potvora...Těžký bude život s omezením na úrovni neomezení. o si vážně neumím představit. Tady vážně někdo nepřemýšlí. A nebo, že by odplata? Hezký den, Věrka

      Vymazat
  15. Milá Věruško,v tuto chvíli jen: "Veškeré dílo Bůh postaví před soud,
    i vše,co je utajeno,
    ať dobré či zlé".
    Kazatel 12-14

    v modlitbě Helena

    OdpovědětVymazat
  16. Věruško já také bojuji a díky lékařum pro které jsem několik let byla jen hypochondr a nemoc
    bujela a roztahovala se v mém těle.A tak bojuji nejen z nemocí,ale i o duchod,léčbu,lázně atd.
    Věruško bojuj,já bojuji s tebou.
    Držím palce Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, utřu slzy, vydejchám se a jedeme dál ... Číslo sdílení na facebooku za 24 hodin je alarmující!!!
      Nebojte, ten prapor se nedá srolovat a schovat. Věrka

      Vymazat
  17. Věrko, co dodat ... pevné nervy!
    Eliška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Eli, děkuji. Těch mi je skutečně třeba. A také chladný rozum a nohy na zemi...Věrka

      Vymazat
  18. Věrunko...
    ..tak už víš jaký mám strach,že přijdu i o to "vybojované"málo co mám...
    ..popravdě po tom všem..co jsem na vlastní kůži prožila..se toto dalo čekat..absolutně..rána pod pás..tomu kdo potřebuje "jen"pomoci..
    ...zbytek je na člověku samotném,jeho vůli,postoji k životu..žít i s následkem po jakékoliv nemoci..jen žít..
    Král nechodí mezi lid...starost o jeho lid..není v jeho zemi prioritou..
    ..nebýt vidět,nebýt cítit..to je oč tu běží..
    Zdravý rozum onemocněl sám..nemocí zákeřnou..a léku není..
    Pochopení,empatie..jen "na oko"..
    Co bychom vlastně chtěli!!!!
    Jsem rozezlena..vidím,že to spěje k horšímu..
    Prapor neroluj..jsi silná..a ztratit není co..po tom všem..
    Myslím na Tebe!
    Věřím,že to,co jsi začala má smysl a význam!
    A máš obrovskou podporu..
    ..kniha nekončí..
    Jana z chaloupky...❤





    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko z chaloupky mezi kopci. Číslo sdílení tohoto příběhu je astronomický , alarmující a ba co víc... slova přicházejí ze zahraničí. Cituji kamarádku ze Švédska:" tady se králi Jelimánovi sype půda pod nohami, tak kope ..." Prapor neroluji,nemám důvod. Ba naopak, teď s praporem chci vyjít ještě výš...Děkuji za Tvá slova. Věrka

      Vymazat
  19. Milá Věrko,ani se nedivím že ti nevyhověli.Nedávno jsem se na ČT2 dívala na pořad o lidech s vývodem a většina z nich pracuje a velice si to pochvalovali.Říkali,že to není žádná překážka.Nediv se potom,že je to boj s větrnými mlýny,asi hodili všechny do jednoho pytle bez rozdílu nemoci.Držím palce a snad rozum zvýtězí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maruško, děkuji za tvé řádky. Vývod bokem může mít více příčin. Nejsem si jista, že ten, co prodělal rakovinu v II stadiu nemoci , prošel amputací rekta a byla mu založena stomie. Prodělala 33 dávek ozařování a několik cyklů chemoterapií, že by si pochvaloval naskočit zpět do běžného pracovního rytmu. Tomu se mi z vlastní zkušenosti nechce věřit. Člověka nelze zařadit do tabulky. Každý jsem originál. Třeba ten člověk v reportáži nebyl po rakovině, neměl doma malou dceru atd.atd. To je to, oč tu běží. O osobní přístup k ČLOVĚKU. Myslím, že už jsem našla cestu z pekla před lety...najdu ji i nyní...
      Jinak mě nevyhověli ne kvůli zdravotnímu stavu, ale kvůli tomu, jak bojuji. Veřejně a nahlas. .Přeji hezký víkend. Věrka

      Vymazat
  20. Zvítězí- omluva za hrubku.Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nic se neděje, život je o chybách. Horší je, když chyby dělají ti, co by je dělat neměli a nemyslím tím gramatické...

      Vymazat
  21. Milá Věruško. Tak se mi zdá, že je ten úřednický šiml strašně nenažraný a zároveň má dokonalé úřednické krmiče. Jak se praví, dej blbci funkci a vymyslí lejstro, tak má šiml i dostatek krmiva..... áááách jo, kdyby tak pošel hladem.... Stále budeme držet pěsti, moc si to za všechny zasloužíš. babi Jířa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá babi Jířo, jo žádný med. Žádný boj k ničemu nevede. Své energie si vážím, musím přijít s jinou taktikou...Nejsem rozený politik, ani diplomat...Nebaví mě taktiky. Ale s králem Jelimánem není jiná možná komunikace. A ten jeho šiml s přívlastkem byrokratický, vypadalo , že už pošel...je to pěknej herec :-) V pondělí mi prosím drž palečky, budu je potřebovat...Děkuji. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...