Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

úterý 21. února 2023

masopustní koblížky

 




"Mami, a v domoškole je  předmět vaření  taky podle nějakých osnov?"



"Víš , Carolinko, já si sama těžko budu vybavovat v paměti,

 co jsme vařily a pekly ve škole v hodně vaření. 

Tenkrát se tomu říkalo specifická příprava dívek.

Ale za to si přesně vybavuji, svoji první svíčkovou, 

když jsem byla krátce po svatbě.

Vybavuji si zabořené ruce v těstě při snaze vytvořit k ní domácí knedlík.

Vybavuji si ulepené vlasy od těsta a slzy na tváři....





A také si vybavuji, že jsem nakonec ten knedlík nevzdala a udělala. 

Byl jako kolo od mlýna...že se pomalu ani na talíř nevešel...




A víš co si taky dnes myslím? 

Že knedlík jsme se měly tenkrát ve škole třeba učit místo stolování...

Prostě jídla, základní jídla, která jsou pro kuchyni potřeba.






Co bys chtěla vařit nebo péct doma ty? "




"Mami, vzpomínáš si, kdysi jsem smažila koblížky?

Recept jsem našla někde na Tik Toku a tenkrát jsem je dělala úplně sama.

Ty bych chtěla udělat zase. 

Jen recept už neznám..."






"Počkej, já o tom psala na blogu.

Podíváme se, to najdeme..."


Takhle my se spolu učíme hodině vaření.

Mluvíme, vzpomínáme, hledáme, tvoříme...spolu.




Našly jsme. ZDE

Tak i pro toto blog miluji.

Zalistuji v něm, jako v kronice života.

Skrývá za x let toho tolik.





A to mi připomíná, že před pár dny, 

na sv. Valentýna měl tento blog výročí.

Neuvěřitelných 11 let.




Recept:

2,5 hrnku hladké mouky

250 ml bíleho jogurtu, nahradily jsme mascarponem

5 PL cukru

3 PL oleje

1 vajíčko

1ČL sody

špetka soli

obalujeme v moučkovém cukru








A celý proces Carolinka natočila ve video,

které vkládáme na konci tohoto příspěvku.




Co velmi oceňuji, že levou rukou natáčela a pravou vše tvořila,

včetně rozklepnutí vajíčka.

Hudbu k videu jsme vybíraly společně.




Věrka a Carolinka




18 komentářů:

  1. Věrko obdivuji jak to Karolínka zvládla a hlavně, že to chtěla udělat. Tak to smekám klobouk. Moc šikovné děvče. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Iwko, děkuji. Ona je zlatíčko. ❤️ Přeji hezký den. Věrka

      Vymazat
  2. Věrko a Carolinko, nádherný příspěvek. Také si myslím, že základní věci ve vaření by se děvčata měla naučit. I když je doba jiná, rychlá i na jídlo, základy by děvčata měly mít. Vy jste dceři obrazem. Gratuluji k výročí blogu. Eva z Rokycan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evi za všechna Vaše slova ze ❤️ děkuji. Věrka

      Vymazat
  3. To je moc hezký příspěvek. Pro Carolinku je to dobře, když tímto způsobem vniká do tajů kuchyně. Sice je doba jaká je, ale toto se jí nikdy neztratí a taky si vaše společné chvíle bude pamatovat. Gratuluji k výročí existence Tvého blogu. Mám ho moc ráda.
    Hezké dny u vás doma !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje řeč. A mockrát děkuji ❤️. Měj hezký den Hanko

      Vymazat
  4. Móc šikovná holka.No celá maminka.🤣🤣🤣🥰😍.Všechny moc zdravíme.Martina

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Věrko, šikovná holčina.Uz jsem je dlouho nedělala a ty vaše vypadají tak lákavě, že je brzo udělám.Posilam moc pozdravů Iveta

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherné! Moc vám to oběma přeji!!! Chodím na Váš blog koukat už nějakou dobu a obdivuji. Obdivuji Vaši osobnost a sílu, s níž měníte to, co na Vás život nakládá, v samé nádherně pozitivní věci a slova. A také obdivuji upřímnost, s níž s námi to hezké, ale i to méně hezké, sdílíte na blogu. Za ta léta, co mám k dispozici internet, jsem četla různé blogy, které mne též oslovovaly v tom nejlepším slova smyslu, a buď zanikly (a to někdy i tak, že je autorky - většinou blogují ženy jsem si všimla - zcela vymazaly, což mne velice mrzelo, protože k některým bych se byla ráda vracela), nebo se změnily v komerční záležitost, kterou už pro mne nestojí za to číst. Takže prosím, pište dál. Srdečně zdravím, Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maruško, ani nevíte,jak jste mě potěšila. Váš komentář je pro mě jako balzám na duši. Ze srdce ❤️ děkuji. Přeji hezký den. Věrka

      Vymazat
  7. Perfektný recept a to video, ja by som bola rada, že niečo tvorím a nie, aby som ešte robila efekty pre video. Spomalené zábery tomu dali riadny punč 👏👏👏🥰

    OdpovědětVymazat
  8. Věrko, k výročí blogu gratuluji, chodím k tobě spoustu let i když netvrdím, že od začátku.Ať se i nadále daří a bez nemocí. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  9. Koblížky. Mňam. Krása. Jsou skoro tak dobré jako mé milované bavorské vdolky. Zdravím do Nebe

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...