Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

pondělí 11. března 2024

babička říkávala…


 

Babička říkávala…

že dárek má být úplně nepotřebná věc.

 V tomhle, jako jedno z mála, se rozcházíme. 

Já jsem celá bez sebe, 
když dostanu praktickou věc. 

Třeba jako formu na bábovku.

 ❤️




Má kamarádka  mi kdysi vyprávěla, 

že dostala k Vánocům papiňák a že mu ho málem “omlátila” o hlavu. 

Myšleno drahou polovičku.
❤️




Já bych hned druhý den v něm už vařila vepřové koleno… 

Každý to máme nějak. 

Každý prožíváme radost jinak. 

A tak to má být.

❤️




Recept na babiččinu bábovku:


  • 200 g cukru krupice
  • 2 celá vejce
  • 200 g hladké mouky 
  • 100 ml oleje
  • 200 g bílého jogurtu
  • 1 prášek do pečiva
  • 1 vanilkový cukr
  • kakao na tmavou část bábovky





V míse vyšlehejte vajíčka s oběma cukry. 

Přidejte olej, bílý jogurt, zamíchejte.  

Přidejte hladkou mouku s práškem do pečiva a vymíchejte těsto.

Vymažte formu máslem a vysypte hrubou moukou. 

Do formy nalijte část těsta. 

Do zbylého těsta přimíchejte kakao a následně vlijte do formy.

Pečte v předehřáté troubě cca 40 minut při 180°C – pamatujte, že každá trouba peče trochu jinak, 

proto propečenost kontrolujte špejlí.





V darované formě od Ježíška se péče doslova krásně.
❤️

Za svůj život jsem vyzkoušela péct bábovku v mnoha formách.

Ve skleněné, v silikonové, 
plechové i kamenné.




Tato vede. 

Není velká, krásně se vyklápí
 a ven přímo vyjede sama. 

❤️

A ještě mám pro vás malou radost.





Mé “knihy s duší” myslím, 
že nikdy nebudou povinnou četbou a ani nebudou sklízet ocenění v síních slávy. 

❤️


Co však určitě vím, že se zapíší do srdcí čtenářů skrze kouzlo, kterému se říká pohlazeni duše. 

❤️

Stanou se knihou na nočním stolku, 

která bude tím nejlepším medikamentem před spaním. 

Stránky těchto knih nebudou sněhobílé, neboť kolují z ruky do ruky. 

Možná dost velký důvod, 
proč kladu důraz na kvalitní papír při tisku knih s duší. 

Takový, který přímo pohladí i vaše ruce.

❤️




Knihy s duší ukrývají skutečný příběh,
 až neuvěřitelný příběh, 
 propleten vzpomínkami na dětství, 
které jsme měli tenkrát všichni tak podobné.
❤️

 V knihách lze čerpat tolik mouder, 
která mi předala babička. 
Nejedna kniha s duší je věnována právě jí. 

Chce se mi věřit, že se shůry na to divá a líbezně usmívá.
❤️






Nyní pro radost vaši věnuji poštovné zdarma. 


Začtěte se do příběhu, 
který vám zůstane navždy v srdci.

 ❤️






5 komentářů:

  1. Mám to také tak. Ivča

    OdpovědětVymazat
  2. Věrko, také mám ráda praktické dárky (taky bych uvařila hned druhý den), ale když je ten dárek nepraktický, ale od srdce darovaný, raduju se taky. Přeji Ti krásné jarní dny do vašeho Nebe a droboť ať jen prospívá. Olina z Jiz.

    OdpovědětVymazat
  3. Taky mi praktický dárek vůbec nevadí.
    Ano, Tvoje knížky se čtou hezky, je to takové milé pohlazení. Připomněla jsi mi, že je mám rozpůjčované po kamarádkách. :-)
    Měj se hezky Ty i Tvoji blízcí !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Formu závidím 😀 je fakt překrásná. Mňam

    OdpovědětVymazat
  5. V tomto sa aj s babičkou rozchádzam. Forma na bábovku je nádherná. Tiež by sa mi nejaká šikla, takže keby mi ju chcel dať niekto ako darček, tak sa poteším :-)
    Vaša bábovka vyzerá úžasne, s čajíkom by to bola úplná básnička.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...