Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

sobota 20. dubna 2024

pár slov k přijímačkám


 Někdy život člověka  zastaví a teprve v tu chvíli má prostor vidět věci jinak.
 Z jiného úhlu optiky.
Když jsem ležela na oddělení JIP onkologické kliniky po operaci, měla jsem právě onen zmiňovaný čas bilancovat svůj život.
Když jsem byla malá, učaroval mě svět knih. Zamilovala jsem si vůni knih a sotva jsem se naučila psát, psala jsem do různých sešitů “romány”. 
Měla jsem sen napsat “opravdovskou” knihu. 



Až v onom zastavení, člověk řekne si, proč své sny odložil do posledního šuplíku? 
Proč se v životě tolik stresoval? 
Ničil si tak (nevědomě) zdraví. 
Proč viděl všechno a všechny kolem a ne sebe?
 Kolik lidi rozhodlo v životě za něho a kam zmizel hlas srdce? 



Vystudovala jsem úplně něco jiného, než byl můj sen. Možná, abych zapadla do nějaké volné kolonky, které tenkrát ještě nebyly v excelu.
Přesto jsem tu “opravdovskou” knihu napsala. 
V momentě, kdy jsem začala naslouchat hlasu srdce. 
Nyní píši sedmou a ani jednoho mého čtenáře nezajímá, jakou školu jsem vystudovala a jak úspěšná jsem byla tenkrát u přijímaček. 
Systém uměle vytvářených stresů pro děti je úplně zbytečný. 
Stres, který se tak dotýká i dalších generací. Stejně, jako všechny chytáky a úlohy poplatné lidem, kteří je tvoří. 




Teprve život samotný nám všem ukáže priority, které si musíme zvolit a vytvořit sami. 
A na té cestě životem, kromě priorit, je fajn uvědomit si smysl života a jeho hodnotu. 
Stopy, které na cestě životem po nás zůstanou, aby dávaly smysl a byly druhým ku prospěchu

❤️




6 komentářů:

  1. Věrko, CERMAT je je skupina "magorů", kteří se snaží dětem a hlavně rodičům znepříjemnit život. Vím, jak před dvěma lety vnuk "makal", aby se dostal na školu, kterou chtěl - sportovní gympl. Kolik testů dělal ještě před samotnými přijímačkami. Dostal se na dvě školy a mohl si nakonec vybrat, ale ty nervy nás všech....... Pravda je, že se fakt připravoval a nic nepodcenil a i v druháku - ač stále na zápasech - má samé jedničky. Přeji, aby všechno vyšlo podle přání a když ne, tak má život asi jiné plány.... I já dělala v životě úplně něco jiného, než jsem vystudovala....... Od ♥holky přeji hodně štěstí. Olina z JIzerek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Povím ti, že jsem ráda, že jsem stará, jak jsem stará. Věrka

      Vymazat
  2. Pod tento příspěvek se podepisují. Systém zkoušek i maturitních u nás díky Cermatu úplně zvrácený. Držím palečky . Eva

    OdpovědětVymazat
  3. Pravdivé věty. Někdy nestačím nad tím naším školstvím kroutit hlavou. A je i pravda, že spousta z nás má dané vzdělání, které sice je, ale není to o nás.
    Měj se hezky, Věrko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Hanko, souzním. Přeji hezký den. Věrka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...