Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

středa 29. července 2015

...terapie ...


… ticho léčí – příroda uzdravuje… tento slogan je prehistorický a víc než pravdivý. Opět naše kroky směřovaly do přírody, na louku, za krásami motýlích křídel, za nádherným bzukotem včel, čmeláků a koncertem cvrčků…na světě je tolik krásy…křehké a tolik uzdravující…
 



… jen se jí dotknout…prsty, očima, duší…a pustit ji celou, celičkou do svého já…léčí …



… naše Carolinka po přetěžkém roku a v posledním čase po náročných dnech, začala mít zvláštní tik… kroutí tak zvláštně pusinkou … jakoby její ústa říkala „ chci se napít klidu a pohody…“ A tak jsem vzala do dlaně její malou dlaň a opět jsme vykročily do krásy a ticha přírody. Na krk jsme pověsila foťák…Carolinka vzala síťku na motýli a šly jsme  … jak nás nohy nesly…vysokou travou, kamenitou cestou, voňavou loukou …
 

 … potkaly jsme moře krásy. Černou kočičku … spousty motýlů a čmeláčků…Carolinka je chytala do síťky … prohlédly jsme si je a hned je zase pustily… svoboda je tak cenná …

... zachycen motýl v letu - vpravo ...


… a když jsme došly ke stromu s blůmy, se špendlíky, jak jim říkávala moje babička…její oči se rozzářily…. ústa rozesmála … trhala ty krásné maličké plody…trhala je do síťky na motýli … a já si zase vzpomněla na krásné chvíle. Jak jsme jako malé děti trhaly co se našlo v zahradě a v sadu…švestky, blůmy, třešně…podél cest jsme lezly po stromech … trhaly plody za trička a pádily domů na starých kolech, které neměly přehazovačku a mnohdy ani ne blatníky…





…a z těch vzpomínek mě vytrhl déšť. Letní příjemný déšť , který vždy tak krásně voní. A my jsme domů pospíchaly a povídaly jsme si s Carolinkou jaká to je krása…jak voní ten déšť po slunci, po větru a po jetelu…jak voní sladce…jak je příjemný. A foťák jsme schovala pod tričko, jako kdysi třešně ze stromu …a  užívaly jsme si letní deštík a krásu té chvíle…krásu té nádherné terapie…

 A po cestě domů, jsme si krásně povídaly…a plánovaly…obyčejné chvíle…třeba jak si užijeme maminčin sobotní svátek, který slaví po novu opět 1.srpna. Jako malé dítě jsem ho tak slavila a moc se na ten den těšila…ne kvůli dárku…většinou v podobě sladkostí, ale proto, že ten den byl můj…ten mezník půlky prázdnin patřil mému jménu….mému já … a já zase toužím pociťovat to krásné těšení, jako tenkrát…


...a je tomu skoro rok, co jsem ZDE pátrala po mém dávném svátku v půlce prázdnin. A díky vám jsem se dopátrala...a díky vám jsem našla nalezené... a tak jsme si s Carolinkou po cestě z přírody v krásném letním dni, krásně snily, povídaly, plánovaly ...
Nádherná terapie



34 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Milá Elli, děkuji a posílám moře pozdravů k protinožcům. Věrka

      Vymazat
  2. Věrko, koukám, že jsou vzhůru v Austrálii a já. Hezky jsi to napsala a fotky jsou nádherné, Carolince to tuze sluší.. Nemůžu spát - tvůj dnešní příspěvek mě moc potěšil.
    Hodně takové nádherné terapie ti přeju. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jarko, tak to mám radost, že jsem Tě potěšila...život by měl být především o těšení druhých i sebe samých...Krásné dny...Věrka

      Vymazat
  3. Tak, tak... ticho léčí a příroda uzdravuje...
    Věruško, však Ty víš, jak a koho je v životě potřeba pohladit. Holky, krásně si užíváte!
    Mějte veselé dny, zasloužíte si je. Pa.
    Lidka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lidko, moc děkuji za Tvá citlivá slova...I Tobě přeji krásnou druhou polovinu prázdnin...Věrka

      Vymazat
  4. Věruško, nádherné fotečky !!! Carolinka je krásné , usměvavé sluníčko, ten její úsměv vždy potěší.
    Moc hezký článeček, vybavilo se mi hodně vzpomínek, na trhání ovoce, jízdu na kolách- i bez blatníků, děkuji za připomenutí.
    A na špendlíkách jsme si s manželem pochutnávali včera, když jsme se vydali na naši každodenní procházku do polí. Tuhle trasu určuje vždy náš Čiko, moc se mu v polích líbí, může se volně proběhnout a je spokojený.
    Věruško, měj se krásně a přeji spoustu pohodových dní. Myslím na Tebe a objímám. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko, děkuji za Tvé řádky. Dnes u nás ovocné kynuté knedlíky...mám moc ráda léto a plody všeho druhu...sice teď ještě v omezeném sortimentu, ale nic to nemění na faktu, že je mám ráda...Krásné letní dny.Věrka

      Vymazat
  5. Věrko krásná procházka ve dvou. Příroda umí pohladit, pročistit duši, usměrnit myšlenky, utišit bolest, vyladit úsměv, rozjasnit oči. Dopřávejte si všeho plnou měrou a hýčkejte se navzájem.
    Přeji krásné letní dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Álo, děkuji za Tvé řádky a přeji i Tobě moře krásných letních dní. Věrka

      Vymazat
  6. Věruško ahoj,
    krásné obrázky....kouzlo dětství.Hned mám lepší náladu...pa Irča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je dobře Irčo...večer písnu email...měj krásný den...Věrka

      Vymazat
  7. Věruško,
    z tvých posledních řádků a příspěvků je trošku cítit smutek, nostalgie, vzpomínky,...
    Určitě prožíváš nelehké dny, přemýšlíš o budoucnosti,...ale věř, že zase bude dobře, prostě musí!
    Mě teď jen jeden den strašně bolelo za očima a byla jsem úplně nepoužitelná!
    A kdyby jsi přeci jen potřebovala rozptýlit, jsem tady!
    Email, mobil máš, stačí napsat, zavolat, klidně i přijedu, není problém.
    Šiši, jak si říká, tě přivede na chvilku na jiné myšlenky ;-) !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ilonko , jsi senzitivní...nepleteš se...smutek prostoupil celou moji bytost i rodinu...ale musím jej odložit neb by mi ukrádal na zdraví...a to je pro mě priorita nad kterou není... právě jsem Ti poslala pár řádků emailem. Moc děkuji za návrhy. Porozmýšlím. Pá Věrka

      Vymazat
  8. Milá Věrko,moc mě těší,že se tak snažíš aby vám bylo dobře i když to není zrovna lehký úkol.Mám teď plnou hlavu starostí s otcem,který mi těžce onemocněl a vůbec to nevypadá dobře a o to víc myslím na tebe a snažím se aby každý den měl nějaký smysl.Přeji ti co nejvíc krásných chvil s rodinou.Čas je mocný čaroděj.Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maruško, děkuji. Přeji ať se vše v dobré obrátí. Věrka

      Vymazat
  9. Věrko,smekám před lidmi,jako jsi ty.Pro mě jsi hrdinka,bojovnice♥
    A tvojí holčičce to moc sluší,užívejte krásné letní dny.Bohdana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Bohdanko, děkuji za milý komentář. Ráno to Kačce vyřídím, bude moc ráda. Tvé fotky na Tvém blogu jsou kouzelné. Věrka

      Vymazat
  10. Milá Věruško,je zvláštní,jak to máš nastavené.Když ,,jak se říká" něco vysí ve vzduchu...dokážeš neuvěřitelné....krásné fotečky,krásné komentáře,krásné verše.....napíšeš knihu.....pozveš celou rodinu na krásný výlet.Já to mám podobné,ale to hledání sil ,to je u mne už slabší.Ty jsi,ale motor,který žené mnohé z nás dál.Díky za to.Moc ti přeji,aby vše nabralo ten pravý směr a tu správnou sílu,abys mohla žít naplno se vším co miluješ.Posílám k Vám moc pozdravů ze severu babi Jířa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá babi Jířo, děkuji za nádherné pohlazení na duši,..tolik mi je potřebné...tolik. I já někdy padám s energií do minusových čísel, co někdy, často. Říkám těm stavům OFF. Kdo je neviděl, neuvěří...Dnes jsem si lehla odpoledne, a energii jsem čerpala skoro hodinu. Ani se nehnu...prý je to po tom všem, co mé tělo prožilo normální. Tak si nestěžuji.Ale pak když naberu sílu zase jedu ... Krásné letní dny. Věrka

      Vymazat
  11. Milá Věrko, Carolinka je šikula a má moc krásné šatky. Přeji celé Tvé rodině, aby bylo zase vše dobré a s pomocí Boží jste vše zvládli. A k Tvému blížícímu svátku přeji hodně síly ke zdolávání obtíží a zdravíčko!! Já to mám se svátkem taky všelijaké - Zdislavu slavím 30.května, což je z církevního kalendáře a teprve nedávno se objevila i v civilním 29. ledna - tak teď slavím oba. Věrko, opatruj se. Slávka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Slávko, tak to jsme na tom vážně stejně. Jen já už ten 8. října už nechci slavit. Ten den byl pro mě neosobním...nikdy jsem ten svátek tak necítila. A já se v nové šanci rozhodla, že se budu snažit dělat, říkat a vnímat věci tak, jak cítím. Proto můj svátek je 1.srpna.Děkuji za krásný komentář. Věrka

      Vymazat
  12. Věrko, pozorně jsem si prohlédla tvé fotografie a přečetla tvá slova i komentáře. Děvčata mají pravdu, umíš slovy i obrázky zachytit atmosféru, tak krásně a pohladíš nás tím po duši. Často na tebe myslím, když je mi těžko, tak si vzpomenu, jaká jsi bojovnice. Jsi pro nás příklad, jak se nevzdávat. Byla jsem teď dva dny za vnoučátky a včera odpoledne jsem šla s kočárkem, fotoaparátem a jednou z mých panenek do přírody. Chvilku jsem fotila a říkala si, jak je u nás krásně, bylo mi moc hezky, holčička spala v kočárku. Často, když prožívám hezké chvíle, si vzpomenu na syna, který už s námi nemůže být, nemůže to prožívat s námi a pak je mi moc smutno a moc to bolí. A pak zdvihnu hlavu a vím, že by nechtěl, abychom byli jen smutní.
    Věruško, odpočívej, když si o to tělo řekne a když nabereš sily, jeď prosím pomalu. Přeju ti další krásné chvíle s Carolinkou. Růža

    OdpovědětVymazat
  13. Milá Růženko,

    děkuji za Tvůj citlivý komentář. Moc děkuji a budu se snažit nabírat sil. Jsem tak ráda, že mám blog a skrze něj mohu druhé potěšil, jak píšeš, pohladit na duši.Krásné letní dny. Věrka

    OdpovědětVymazat
  14. Wundervolle Fotos, von einem glücklichen Kind, dass die Natur erlebt.
    Danke dafür....Liebe Grüße von Stine

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Liebe Stine, danke für die lieben Kommentare und ich wünsche Dir eine schöne Sommertage. Verka

      Vymazat
  15. Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu...moc mě to těší. krásné letní dny.Věrka

      Vymazat
  16. Věrunko, hezky jste to napsala. Fotečky krásné - Carolinka je velká parádnice a ještě že ji máte..Dodává Vám sílu, Věruško, tolik už zažila...Dneska jsem si pomačkala moji 2,5letou vnučku, tolik tolik jí to dělalo dobře. Mně taky, toto krásné a křehoučké štěstí je tak důležité! Věruško - vše nejlepší k svátku, buďte hodně veselá a spokojená. Krásné letní dny. Libuš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Libuško, děkuji za příval milých a citlivých slov. Ano, užila si toho až až...a já si přeji jen a jen její šťastné jiskry v očích. Za přání moc děkuji. Též přeji jen krásné dny. Věrka

      Vymazat
  17. Milá Věruško..nemám slov,a tak se moc nerozepisuji..DRŽ SE !!! Myslím na Tebe♥
    Věruško k Tvému novému svátku Ti přeji hodně štěstí..síly ..energie a hlavně zdraví..aby bylo konečně již lépe.
    Opatruj se.Anna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Aničko, děkuji...moc děkuji za Tvá slova a přání. Věrka

      Vymazat
  18. Milá Věrko - Věřičko, konečně se dostávám na tvůj blog, Krásné fotky, radost pohledět.
    Vzpomínala jsem dnes na tebe, zda slavíš jmeniny, přeji hlavně hodně zdravíčka, štěstí a spokojenosti.
    Dana z Podkr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Danu a já dnes si vzpomněla na Tebe...na Tvé rozšifrování mého svátku. Děkuji. Užila jsem si ho se vší parádou. Jen co stáhnu fotky, vložím nový příspěvek. Pá Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...