Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

neděle 17. července 2016

Příběh z knihy ...



Včera v noci, jsem vložila na blog příspěvek home made presso. Ráno jsem se vzbudila a říkám si : 
„Věrko, co blbneš? Jsi plná nádherných emocí z pátečního příběhu a píšeš o kávě…? “
Takže o kávě někdy jindy a dnes o příběhu z knihy Velká máma.
V pátek jsme byli v Praze na jednání s generálním sponzorem a když jsem byla v Praze, chtěla jsem knihu Velká máma předat člověku, o kterém knize píši….člověku s obrovským srdcem . Stařičkému knězi, který mě v čase před operací krásně podpořil. Můj vděk jsem mu vyjádřila v knize…ale přišlo mi správné, mu tato slova věnovat.





Hledala jsem na netu, kdy slouží v pátek, v Karlínském kostele mši. Už neslouží…. Nestihla jsem mu pokračování knihy Máma věnovat. Na klávesnici uprostřed modré tmy kanuly mé slzy…Utřela jsem je a začala jsem hledat, na kterém hřbitově odpočívá. Do toho jsem si vzpomněla na milou, mladičkou asistentku, která mu tenkrát nahlas říkala do ucha má slova v tom obrovském  nádherném chrámu.
 

Ano, našla jsem ji. Zvonila jsem dlouze na zvonek jejího bytu…neotvírala. Dole byla krásná, útulná cukrárna. Požádala jsem paní cukrářku, zda-li by mi mohla pomoci milou a mladičkou asistentku najít. Točila zmrzlinu a nejevila moc zájmu. Začala jsem ji v té vůni laskonek, větrníků  a dortíků vyprávět příběh…ten co skrývá kniha Velká máma, kterou jsem svírala v rukou.



Vstala, utřela ruce do zástěrky a vzala mobil. Volala asistentku se slovy :

“ Magdičko, přijď do cukrárny hned…máš tu návštěva… milou…“

Usměvavá Magda přede mnou stála na to tata. Okamžitě si na mě vzpomněla a její úsměv byl ještě větší. Povídala jsem ji své city a knihu Velká máma dala do jejich rukou. Vždyť knize píši i o ní… Požádala jsem, aby tu druhou, položila na hrob pana Koláře. Požádala mě, abych chvíli posečkala a někam odběhla.





Přinesla dvě maličké kartičky s fotkou pana Koláře, s nápisem „Děkuji, děkuji pěkně…“ Pan Kolář požádal svoji asistentku, že když kdokoliv na světě udělá něco pěkného, má ho obdarovat tímto krásným slovem. Prý svět na toto slovo hodně zapomíná.
 
Pan Kolář byl pověstný touto větou…děkoval skoro pořád…když mu slečna Magda zavázala boty…. podala příbor….





Stála jsem v té nádherné ,až dojemné chvíli uprostřed vůně dortů. Vedle mě stál můj Peťan a  naše děti, Carolinka a Jája. Chtěla jsem v ten moment jim ty krásné kartičky dát…ale nechala jsem si je v ruce. 
Vložila večer doma do knihy, kterou mi vloni věnoval pan Kolář.
Je moc hezké, když lidé dělají věci jen tak a jen tak k nim přijde slovo "Děkuji, děkuji pěkně"




Věrka
PS: soutěž o knihu Velká máma stále probíhá zde a zde

32 komentářů:

  1. Věrka, nádherné slová. Mám slzy v očiach.
    I ja ti ďakujem. Za všetko.
    M.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za upřimný komentář. Krásné letní dny. Věrka

      Vymazat
  2. Ty mne vždycky rozbrečíš, jak to děláš? Díky, krásný příspěvek!M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marcelko, díky za Tvá upřimná slova... Jak to dělám? Píši , jak to cítím... Přeji kouzelné léto. Věrka

      Vymazat
  3. Přesně,tenhle příspěvek sem dnes patřil, i když ten o kávě jsem při té své ranní kávě stihla jako bonus ;-).Děkuji za lepší den nadvakrát.H

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hani, ty jsi fofrnice...stihla jsi přečíst dva příspěvky...Kávu jsem dala zatím k ledu. Tento příběh má mnohem lepší vůni i chuť ... Děkuji za komentář.Pá Věrka

      Vymazat
  4. A já děkuji. Právě teď pěkně děkuji. Krásná energie.
    Hezký den Radana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Radu, i já děkuji. Děkuji pěkně za Tvůj komentář. Krásné dny přeji. Věrka

      Vymazat
  5. Věruško, krása .... jsem z toho na měkko .... děkuji, děkuji pěkně, že jsi se s námi o to podělila .... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marki, díky za Tvá slova...upřimný pocit. A jak já byla v ten moment , v cukrárně na měkko...doslova jsem cítila příval štěstí...a ta vůně kolem...měla jsem pocit, že se mě dotýká samo nebe....Přeji krásné dny...v úterý vyhlížej pošťáka :-) Věrka

      Vymazat
  6. Milá Věruško i já při dočítání utírám slzy. I já děkuji, děkuji mockrát. Děkuji za krásné příběhy, při kterých se nás tolik schází. Přeji krásné dny babi Jířa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá babi Jířo, rádo se stalo...také píši pro Tebe dobrou zprávu. V úterý vyhlížej pošťáka... Krásné chvíle Věrka

      Vymazat
    2. Milá Věruško, už se nemohu dočkat až budu držet to kouzlo v rukách. Moc děkuji babi Jířa

      Vymazat
    3. Milá babi Jířo, myslím, že už ses dočkala a nyní už držíš knihu Velká máma v rukou. Krásné čtení, krásný den přeji. Věrka

      Vymazat
  7. Věruško, mám slzy v očích, nádherné a smutné.
    Moje babička nás učila takovou říkánku...tři klíče k srdcím t ukují, milerád, prosím a děkuji.
    I já děkuji, děkuji ta to ,že jsi takový člověk se zlatým srdíčkem, že nám píšeš překrásné příběhy, že prostě jsi prima holka.
    Měj se krásně a děkuji. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jani, děkuji za Tvé řádky. Mě nejprve uprostřed noci a modré tmy u počítače, také ta zpráva přišla smutná. Ale tím, že má touha knihu Velká máma předat, rostla...smutek mizel ... a nakonec jsem cítila i příval štěstí a radosti.
      Tvá babička byla moudrá žena...nádherná říkanka...ze života a funguje. Též přeji krásné dny a děkuji za krásný komentář. Věrka

      Vymazat
  8. Věruško...to je moc dojemné ♥
    Pa M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, děkuji za Tvůj komentík. Posílám pozdravení k vám domů všem. Věrka

      Vymazat
  9. Odpovědi
    1. Milá Marcelko, díky moc za Tvá slova. Měla jsem velkou touhu položit knihu na hrob skvělého člověka ... Jsou lidé, kteří se našim životem jen mihnou a zanechají v něm tááákovouhle stopu. Jsou naopak lidé, které známe obrovský kus života a nic. Pan Kolář byl ten první typ člověka...Jsem šťastná, že jsem měla tu čest ho poznat. Krásné dny. Věrka

      Vymazat
  10. Věrko, krásný příběh, takový, který píše život a ty nám o něm pak krásně vyprávíš. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko, rádo se stalo... Přeji krásný zbytek dne a krásné dny. Věrka

      Vymazat
  11. Milá Věru,nádherné, dojemné a moc ti za to děkuji, děkuji pěkně! Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Inko, děkuji za Tvé řádky. Pozdravuji za velkou louží :-) Věrka

      Vymazat
  12. Věrko, sedím tu a po tvářích se mi koulejí slzy dojetí.
    děkuji ti za krásný den, pro mě dnes narozeninový (jo jo, já vím, nemám se chlubit, ale pro mě je vždy tento den tak krásný).
    Krásný den k Vám domů. Majka
    a ještě jednou děkuji za knihu Velká máma, čte se tak krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko, k dnešním narozeninám všechno nejlepší a nejhezčí. Moře zdraví, lásky, spokojenosti. Přeji krásný den a krásné dny. Věrka

      Vymazat
  13. Milá Věřičko,
    knihu jsem přečetla jedním dechem, i když jsem si ji šetřila alespoň na několik večerů, vždy jsem ještě zalistovala. Tak hladce se čte především obsahem, i smutné strány o tvém léčení nejsou vůbec depresivní, protože z nich sálá touha a síla žít.
    Moc se ti kniha povedla a vybrala jsi krásný papír, přímo hladí ruce, jako tvá slova hladí srdce. No a poslední příběh o panu faráři.... není co dodat, prostě kouzelně lidský.
    Dana z Podkr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Danu, sedím tu při poklidné hudbě a voňavé kávě a Tvá slova tu kouzelnou chvíli doslova vystřelily do dimenze RADOST. Moc Ti děkuji za Tvé hodnocení knihy....DĚKUJI. Přeji kouzelné dny. Věrka

      Vymazat
  14. Milá Věrko, nádherný příběh a o to hezčí, že nakonec dokázal i paní cukrářku, možná ze začátku trochu zaraženou, nechtíc něco řešit, předat váš vzkaz dál a tím splnit svůj účel...krásné napsané! Moc vás zdravím. Jana Mik :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jani, děkuji za Vaše řádky. Ano souhlasím....svůj účel splnil a možná ještě plní dál... těmito řádky :-) Přeji hezké chvíle a dny. Věrka

      Vymazat
  15. Věrko, moc hezký příběh a ač se to na první pohled nezdá, krásný konec - hezké setkání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Maruš, i já to tak cítí. Na konci pěkný pocit...můj...mých dětí a muže...paní Magdy a paní cukrářky...a věřím, že i čtenářů z blogu. Dobro se šíří dál...Krásné dny. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...