Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

čtvrtek 21. července 2016

Vůně jetele, dětství a pohádek



Carolinka  dnes udělala opět jednu z vás šťastnou. Věnuji pár řádků a fotek naší dcerce.




Dnes Carolinka vylosovala paní Marcelku.  Ze srdce jí gratulujeme. Kniha Velká máma míří k ní. Určitě ještě jednu soutěž v létě o knihu Velká máma zorganizuji. Takže do třetice všeho dobrého.



My v sobotu míříme do horského městečka Rokytnici v Orlických horách na Svatoanenskou pouť. Jak se píše na letáku, budeme velebit a slavit tento den. Ti, kdo míří do těchto končin též, přijďte pobejt na kus řeči a slova za námi. Kolem poledne mě určitě na nádvoří zámku najdete.







Fotky, které vám dnes přináším, jsou z míst  mého rodného domu. Moje máma snesla z půdy na přání Carolinky koloběžku, která už něco pamatuje. Koloběžku, na které jsem kdysi dávno lítala jako drak já … koloběžku s brzdou.




Musela jsem se smát, když jsem na ní viděla stejným způsobem jezdit Kačku. Stejným způsobem ji zaparkovala … prostě ji upustila …kdekoliv a kamkoliv. Stejně na ní brzdila  …smála se…a užívala jízdy z kopečka…




Stejně leze přes ploty  … a stejně ráda z nich skáče …



Stejně miluje kočky … a hladila by je celou věčnost.  Předení ji přijde jako kočičí řeč … a stejně má ráda ta místa, co kdysi dávno já.




A pole s jetelem? To voní jako slaďoučký med…a bzučí tak intenzivně, že není možné tu řeč včeliček neslyšet. A Carolinka se té bzučící a voňavé krásy vůbec nebojí…stejně, jako kdysi dávno já.






 Dětský svět je kouzlo, vůně a nádhera …

Dětský svět je štěstí, láska a pokora.

Tolik se toho vejde do dětské dlaně a srdíčka,

je toho vážně moře, žádná trošička.

Ten dětský svět, jako pole jetele voní,

a  já chci psát pro něj a pro ní…

… pro děti …



Toto básničkou jsem právě vyjádřila svůj plán. Vím, je to ode mě velmi, velmi nečekané. Ráda bych nyní napsala Maminčiny pohádky.
 
Pro děti pár slov, co je dobro a co ne…co je krása… co jsou základní lidské vlastnosti. Myslím, že děti potřebují obyčejné pohádky, které pohladí dětskou dušičku. Které zaťukají na vrátka dětského srdíčka. Bez zbytečných dramat … ale lidsky…citlivě…a vnímavě.



 Než se s láskou a chutí do toho pustím, zajímají  mě názory mých čtenářů. Děkuji vám za ně.
A než si vytvořím pohádkový plán … zkusím zaslouženě odpočívat…




vaše Věrka

27 komentářů:

  1. Zdravím a už se těším, že kniha dorazí i ke mě. Přeji hezké letní zážitky!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renatko, děkuji... I Tobě pěkné léto...poslala jsem email. Věrka

      Vymazat
  2. Verusko,moc Vás holky zdravím!Úžasný nápad napsat pohádky pro deti, vždyť co je víc než Deti:-)Zítra přeji krásnou autogramiádu a milá setkání s tvojí knihou!A podobnou kolibrzku-cervenou jsem měla také;-)Krasne dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ilonko, děkuji za Tvé řádky a též přeji krásné letní dny. Věrka

      Vymazat
  3. Věrško, fotečky jsou překrásné. Carolinka je sluníčko , umí si hrát tak jako my a to se mi moc líbí.My měli u babičky taky takovou , jen červenou . Většina dnešních dětí má jen ty dnešní moderní hračky.
    Napsat pohádkovou knížku pro dětičky je suprový nápad. Já už se dopředu hlásím.
    Zítra přeji pěkné chvíle při autogramiádě a milá setkání. Já to mám bohužel daleko.
    Měj se krásně a pozdravuji sluníčko Carolinku. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko, děkuji za Tvůj názor. Dle reakcí lidiček, tuším že jdu správným směrem...napsat řádky pro nejmenší...Děkuji za vše. Věrka

      Vymazat
  4. Teda na takpovou opravdickou pout,jako za starých časů bych jela taky,ale budeme jinde :-(.Užijte si to za nás,přeju at se Velká máma rozletí do celých Orlických hor.Jinak Kačka je totiž úplně jako ty,tak co se divíš...myslím,že projet se na kolobrndě tě určitě taky napadlo i to skáknutí z plotu :-).Užijte si sobotu a doufáme v report jak bylo.Držím palce H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hani, děkuji a Tvé řádky. Report ze včera jsem před chvílí vložila. Škoda, že nikdo nevyfotil, jak jsem poté jen spala a spala a spala... :-) Pá Věrka. Užívejte dnů

      Vymazat
  5. Věrko, plán je to nádherný a já už nyní vím, že pohádky napíšeš.
    Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, děkuji. Já říkám..doufám ... Budu pevně věřit v pohádkovou múzu ... Věrka

      Vymazat
  6. Milá Věruško, to jetelové pole voní až k nám. Ty umíš i vůni nafotit.....
    přeji, aby se všem na pouti líbilo a přálo počasí. My jedeme také na Anenskou pouť na Boží Dar. Doufám, že nezmokneme. Přeji krásné dny plné pohádkových nápadů a snů. Carolinka ať se vydovádí na svém krásném retrooři. babi Jířa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá babi Jířo, výraz retrooř, mě vážně rozesmál :-) Doufám, že pouť u vás se vydařila. Krásné letní dny. Věrka

      Vymazat
  7. Verusko, ja preji, at ten odpocinek vyjde, uzijte si zitrejsi velky den, a na pohadky se budu tesit:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marcelko, ještě jednou za vše děkuji. Jsi moc hodná. Věrka

      Vymazat
  8. Milá Věřičko,
    nádherné fotečky, krásně okomentované, určitě se tam každá vidíme, protože prázdninové vzpomínky jsou voňavé a plné dobrodružství - krásný bezstarostný čas. Opět jsi hezky připomněla. A pohádkové překvapení mě od tebe vůbec nepřekvapuje, k tobě tak sedí, budou kouzelné jako tvé Mámy, a my se máme zase na co těšit. Přemítej a brzo začni, tobě půjde psaní samo, jsi plná citu.
    Přeji hezký prožitek na Rokytnické pouti.
    Dana z Podkr.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Danu, děkuji za nádhernou podporu. Jsi skvělá. Díky moc. Věrka

      Vymazat
  9. Milá Věrko, to ani nijak jinak nemohlo dopadnout. Včera jsem si na "emilovi" napsala o Vaši Velkou mámu a už abych začala hlídat pohádky pro svá vnoučátka. Jste prostě nezmar a dobrá duše, tak krásnou pouť ke svaté Aničce, moje malá vnučka se pyšní taky tímhle krásným jménem, a hodně pěkných chvilek při psaní.
    A jen tak mimochodem,u nás v Pustiměři je Anenská pouť příští týden 31.7., už se taky moc těšíme, až se všichni zase sejdeme. Vaše velká fanynka Alena.Přeji sluníčkové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje milá fanynko Alenko z Pustiměři, moc mě Vaše řádky potěšily. Ať se vydaří pouť u Vás...přeji krásné letní dny. Věrka

      Vymazat
  10. Milá Věruško,
    moc krásný nápad, vytvořit knihu pohádek pro děti, už teď se těším, až si ji budu moci objednat pro ty naše vnoučátka. Užij si zítra svou autogramiádu, snad se s některou svou čtenářkou potkáš na místě.
    Přeji krásné sluníčkové odpočinkové dny.
    Zdraví Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evičko, děkuji za milé řádky a za požehnání mého nápadu - pohádek. Teď právě konceptuji Mámin kalendář pro rok 2017. Hodně se snažím u toho i odpočívat. Poslední půl rok byl moc, moc náročný. A až začnou první podzimní plískanice, usedám k pohádkám... psané pro čisté dušičky ... dětičky... Věrka

      Vymazat
  11. Milá Věrko, moc gratuluji Marcelke ke knížce a budu se těšit na tu mou jednou ve schránce :-)

    Jinak je opravdu krásné, jak nás vlastně děti kopírují, aniž by si to mnohdy uvědomovaly...a člověk díky nim zavzpomíná na to svoje - kouzelné - dětství, kdy nám často stačily staré hračky nebo jen být v přírodě a upustit svou fantazii a cokoliv stavět, zažívat a radovat se...zdravím i Karolínku a zítra si užijte autogramiádu. Snad se nám to poštěstí jindy...Jana :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko, děkuji za milé řádky. Pokud budeš mít čas a chuť písni mi na email vera.si@seznam.cz Krásný den. Věrka

      Vymazat
  12. Věrko, krásné fotky s Kačkou mi připomněly naši koloběžku, ta byla ještě dřevěná. Tvůj nápad, napsat pohádky pro děti, se mi moc líbí. Ráda dětem pohádky čtu a tak se těším, že jim zanedlouho přečtu i ty tvoje. Přeji krásnou sobotu na Svatoanenské pouti a spoustu milých setkání. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko děkuji za Tvé řádky.Jo, dřevěnou si také pamatuji,ale tu jsem neměla. Měla jsem dřevěné kolečko na písek...To jsem měla moc ráda...Můj muž ho mě také a nedávno jsem ho objevila na půdě...jo, ta vlna nostalgie :-) Krásné dny a děkuji za zprávy na fcb knihamama. Pá Věrka

      Vymazat
  13. Věrko, moc krásně jsi vše naplánovala, tak ať vánm počasí vyjde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, děkuji. Přeji krásné letní dny a splněné sny. Věrka

      Vymazat
  14. Milá Věruško.Tak jsem s napětím sledovala celý Tvůj rozhovor v Českém rozhlase na Dvojce.Ale povídání o VELKÉ MÁMĚ jsem už probrečela..Nevěděla jsem všechno !!!
    Tak se Věruško drž a děkuji za Tvůj rozhovor..při kterém mi malá usnula v náručí..Těším se až vnučce budu předčítat z knihy Maminčiny pohádky.Tvůj rozhovor jsem sdílela na Facebooku.Pěkné dny plné pohody a sluníčka.Opatruj se Pa.Anna♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...