Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

čtvrtek 17. ledna 2019

Město a andělská radost ...




Dnes konečně na téma „město“.

Přidávám dovětek a „andělská radost…“




Když jsme procházeli mlhavým městem,

zabloudili jsme do krámku plného

výtvarných dekorací.

Však to znáte, takových těch nezbytností …




Dlouho jsem stála u anděla, který mne přímo okouzlil.

Ještě třikrát jsem se k němu vrátila.

Nakonec jsem ho od mého Peťana venku v mlze,

 před krámkem dostala.





Od chvíle, co jsme doma, svítí nám na stole každý den - 

Andělská radost.



Měli jsme ve městě štěstí na všechna počasí.

Od mlhy počínaje, přes mrazy až po nádherné slunečno.




Jako by se nám severské město chtělo předvést v plné parádě.




A hlavně jsme měli štěstí, že jsme prožili zde toto období v čase vánočním.

Všude tolik světel a také slev 😊




  
Mnozí naši přátelé nám říkali, že ve Švédsku je ale hrozně moc draze?

A my se jich ptáme, a kdo vám to říkal?





Samozřejmě, že jsou věci, které se vyplatí a které se nevyplatí.

Mezi ty drahé patří všeobecně alkohol.

Alkohol nad 3,5%, což je i pivo 12° , není možné sehnat v běžném obchodě nebo marketu.

Jedině ve speciálních prodejnách, kde je i speciální obsluha.

Paní se vás třeba zeptá, co budete mít k obědu a poradí vám přesně alkohol, 

který se k danému pokrmu hodí.

Samozřejmě si musíte na alkohol připravit hodně peněz.



Pro mne není tento artikl tím, který vyhledávám, 

takže mě toto nechává chladnou.

Já raději nahlédla třeba do obchodu s knihami, založený v roce 1848.



A nebo k řece a do uliček města.




K pokoukání jsou zde maličké krámky plné stylových předmětů.




A také svršků …




Třeba tento  růžový, mi padl do oka hned na první pohled, při cestě kolem výlohy.

Vyfotila jsem si ho a ještě večer o něm přemýšlela.

Tak je to u mě se vším.

Vím, přesně, že se mi to líbí …

a než se pro danou věc rozhoupu, je vyprodaná.




A tak druhý den se jelo do města znovu...



Co byla pro mě radost, když mi kamarád ukázal takový, jakýsi  koloniál.

Prý tam by se mi líbilo.

Jenže na dveřích cedule zavřeno.

A právě den na to, měli v koloniále otevřeno a ještě s dodatkem sleva 50%



Když jsme vstoupili dovnitř, nevycházela jsem z údivu.

Koloniál všech severských značek.

Green Gate, Ib laursen … až po ty, co jsem viděla poprvé v životě.







Koloniál ve stylu takového starého dřevníku nebo stodoly,

který měl tolik místností,

že to nebralo konce.




Obchody s potravinami, jsou na první pohled stejné, jako u nás.

Jen s tím podstatným rozdílem, že většina zboží je zde pouze Made by Sweden.

Od ovoce, zeleniny, přes maso, mléčné produkty, až po sladkosti.

Prostě skoro všechno jejich tuzemská produkce.



Co mě také překvapilo, že některé markety jsou u nich

soukromé. Ten, v kterém jsme my nakupovali,

 patří generaci co generaci otci a synovi.

Hodně jsem četla krabice produktů, co se složení obsahu týká.

Je to k neuvěření, ale kromě kukuřičných škrobů,

po Ečkách ani stopy.




My se v tyto dny  intenzivně připravujeme na pololetní testy Carolinky.

Proto tento příspěvek vkládám až nyní.

V pondělí ji čekají další, poslední testy 

a pak vám přinesu krásu bílých křídel racků a moře.




Věrka






18 komentářů:

  1. Moc prima příspěvek, kochala jsem se. Andělský svícen je krásný!
    Carolince přeji ať testy dopadnou dobře (nepochybuji, že určitě tak bude :-) ) a měj-mějte se hezky.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hanko,děkuji za Tvé řádky. Je tak důležité vnímat a prozivat radost. Anděl mi to denně připomíná. Přeji hezký den.Věrka

      Vymazat
  2. Ách, kochám se a kochám...takový pokoj a klid z těch obrázků číší. Tam by se mi taky líbilo. Tam někde ten Santa určitě musí bydlet...
    Carolince držíme palce, ale to dá, přece má být po kom nejšikovnější...:o)
    Moc pozdravů vám všem domů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hani, děkuji za komentar.Děkujeme za palečky. Už máme za sebou vlastivedu matiku angličtinu.v pondělí ještě cj a př. Napíší o tom článeček.Přeji pěkný den. Verka

      Vymazat
  3. Věrko, děkuji za krásnou procházku městem, kouzelné fotografie i vyprávění. Určitě bych si v některém obchůdku vybrala něco na památku, krásný anděl by mi také udělal radost.
    Držím Carolince pěsti, ona určitě testy zvládne. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ruzenko, děkuji za Tvé řádky a pěsti. Přeji hezký víkend. Verka

      Vymazat
  4. Věruško, těším se na další povídání ze severu a Carolince držím palečky, je šikovná a má prima učitelku, tak se nemá čeho obávat!
    Moc Vás zdraví Renata z Větérky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Renatko z Věterky,děkuji za moc milé řádky. Fotky od moře mám skoro roztříštěné, moc času nyní není a ještě trápí chřipka. Ale mám radost,když mohu potěšit. Verka

      Vymazat
  5. Marcela - Nordic Passion17. ledna 2019 v 15:16

    Tak by se mi libiloooo. A držím pěsti! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marcelko,my moc dekujeme.přejeme hezký zbytek dne.Verka

      Vymazat
  6. Úžasné
    a držím palce ke zkouškám Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jirinko, děkujeme a vážíme si toho. Přejeme hezký večer.Verka

      Vymazat
  7. Věruško, kochám se a držím palce. Mějte se obě krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, jsi hodná,děkujeme.Přejeme hezký zbytek dne.Verka

      Vymazat
  8. Moc krásný Anděl,procházka městem je úžasná,tam muselo být hezky.Ať se všechno podaří,držím palce,mějte se.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti děkuji za milý komentář. Přeji krásnou neděli.Verka

      Vymazat
  9. Úžasné město, tam by se mi líbilo, kochám se těmi krámky s tebou. A těším se na další fotky a povídání :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Katko, děkuji za Tvé řádky a ráda tě pozvu na další poznávací zastavení.Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...