Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

středa 7. září 2022

směr v lese

 


Myslím, že dlouho a tak intenzivně jsem nečetla příspěvky v médiích

i na sociálních sítích, jako tento víkend.

Když jsem měla pocit, že se má hlava proměnila v úl,

odpojila jsem se, vzala košík na houby,

Kačku a psa a vyrazila do lesa.



Nic mimořádného.

Až na jeden podstatný detail.




Uprostřed lesa jsme potkali starší manželský pár.

Ptali se nás na cestu. Turisté sešli z cesty. Z té lesní.

Slovo dalo slovo a kromě směru jsme si i hezky popovídali.

O tom, že se dnes už nevidí, aby si cizí lidé,

dřív se jim říkalo pocestné, tak hezky popovídali a podali si i ruce.




Ještě dlouho jsem se za těmi lidmi dívala

a když na lesní cestě se vzdálili téměř do miniatury,

zvedla jsem hlavu k nebi.

Poděkovala jsem za tu vzácnou chvíli.



Někdy ukážete druhým směr a sami jej dostanete.

Myslím, že komunikace byl, je a bude vždycky ten správný směr.

Ruku v ruce s ní pokora k životu, vděčnost třeba právě

za takovouhle bohulibou chvíli.

Nechtít hned všechno a za každou cenu.

Dlouho budu slyšet slova staré paní na lesní cestě:




"nezbláznil se svět, ale lidé, co předbíhají sami sebe.

Nikdy nic nedoženou, protože mají uvnitř prázdno.

A co je úsměvné, že tím spěchem chtějí to prázdno naplnit.

Jenže je to jako když lijete vodu do cedníku."




Těšila jsem se z obyčejné chvíle a věděla,

že právě toto setkání mě naplnilo přesně tak,

jak jsem po celovikendovém čtení potřebovala.



Mějte poklidné a naplněné dny

Věrka


16 komentářů:

  1. To jsou opravdu pravdivá slova od té paní. A je fajn takové lidi potkat.
    Les mám coby kamenem dohodil, takže si tam také občas jdu vyčistit hlavu.
    Pěkné dny, Věrko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejlepší apatyka na světě ❤️. Krásné dny. Věrka

      Vymazat
  2. Věrko, také vždy v lese najdu klid a inspiraci.Bylo zvykem, že se lidi na turistických cestách zdravili, případně chvíli zastavili. Dnes je jiná doba.
    Byla jsem na zájezdu v so+ne a za námi v malém busíku sedlěla paní a celou cestu mluvila dost sprostě, až jsem se styděla. Přitom to bylo vzhledem k obsahu její mluvy úplně zbytečné.
    Mějte se na horách moc hezky. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jiřinko, v některých místech je svět ještě v pořádku. Tam, kde není, je na nás lidech ho do pořádku dát. Někdy stačí slovo, příklad, úsměv, pozdrav... Opatruj se. Věrka

      Vymazat
  3. Moc hezké povídání a nádherné fotky.
    Liba🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Libo, ze ❤️ děkuji 🙏. Přeji krásný víkend. Věrka

      Vymazat
  4. Věrko, hezká a pravdivá slova té paní.Bydlime hned u lesa a les miluju, když na procházku tak jedině tam, vzpomněla jsem si v době covidu jsem tam potkala staršího pána s dcerou taky jsme si tak moc hezky popovídali.Preji krásné dny Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak člověk dospívá, stárne, zraje, mění i cesty. Ty mé taky vedou do přírody a do ticha. Krásné dny přeji. Věrka

      Vymazat
  5. Věrko jsme turisté Beskyd a Jeseníků celoročně. Kdysi se lidé pozdravili - ahoj, nazdar, dobrý den a bylo to bezva, případně prohodili pár slov nebo se poptali na vršky a cesty. Dneska? Nikdo z mladých neřekne ani to "bú" a když je pozdravíš dřív, tak se na tebe koukají jakože jsi mimozemšťan a stejně neodpoví. Svět se změnil, ale nejsem si jistá, že k dobrému. Mladým stačí "nové technologie" a svět kolem je vůbec, ale vůbec nezajímá. Chodím do lesa poměrně často a v lese jsem povětšinou sama, výjimkou je brzké ráno, kdy vyjdou pejskaři, kteří ten den nejdou do práce. S nimi je to lepší, ti komunikují. Věrko mějte se hezky. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souzním. Za příkladem nemusím chodit příliš daleko. Teď pár dnů léčím sedření na ruce. Uhýbala jsem s naším psem dvoum mladým čundrákům , jež šli lesem. To, že nepozdravili, a ani nepoděkovali mě až tak neudivilo. Spíš to, že náš Cyro se chtěl za nimi rozběhnout, spadla jsem na zem, odřená se zvedla. Oni se otočili, když jsem ležela na zemi a ani je nenapadlo se zeptat, zda jsem v pořádku. Mít zlomenou nohu, ležím tam "doteď". Jj pro dobrotu na žebrotu. Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
    2. Věrko, obyčejní sebestřední nezdvořáci. Jinak to nelze říct. Džte se a ať se ranky brzo zahojí. Zdraví Iwka

      Vymazat
    3. Děkuji. A některá poučení prostě bolí. Některá na těle, jiná na duši 🙏

      Vymazat
    4. Věruško, je mi líto psát to pod tvůj milý příspěvek, ale : v Litoměřicích jsem spěchala na vlak, zakopla a upadla a rozsekla si čelo, krev mi tekla na vlasy a obličej, šla okolo holčina s klukem, kolem 18 let?, ani se nepodívali, co mi je a sbírala mě jedna paní asi 50ti letá. A povídá mi - oni se ani nenamáhali se zastavit a zjistitco se vám stalo a to na vás koukali, když jste spadla.
      Zato pak ve vlaku jsem byla za ,,hvězdu,, - když mě viděl se zdemolovaným obličejem stejný průvodčí, který mne ,,vezl ,, pár hodin předtím tam.Naštestí se to zahojilo a nemám následky. Jiřina z N.

      Vymazat
    5. Jiřinko milá, někam se vytrácí empatie, soucit, zájem a mně to moc mrzí. Všechno je v lidech. Opatruj se. Věrka

      Vymazat
  6. Nádherné slová 😍 nádherné stretnutie. Veru, s neznámymi sa už málokto dá do reči.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O to více si člověk takových chvil váží. ❤️🙏

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...